Avtomatske zapornice

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
strojevodnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 03.01.2012, 12:02

Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a strojevodnik » 06.01.2012, 16:55

Morda kdo ve, kako je to mogoče, da so avtomatizirani prehodi prek železniške proge tako pošastno dragi?
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a zelencek » 07.01.2012, 12:20

Koliko pa? 2 vijolična papirčka? Aha, že vem, zakaj tako šparajo in je toliko (tudi prometnih) prehodov nezavarovanih.
Recesija pač :^o
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8881
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 07.01.2012, 14:47

Ali bi vidva poizkusila poiskati kakšno temo, kjer je govora o avtomatskih zapornicah :mad1

Ni hujega, kot da odpreš temo in zagledaš v njej :roll:
strojevodnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 03.01.2012, 12:02

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a strojevodnik » 07.01.2012, 15:06

Povprečna cena je okoli 250.000 Eur ... dejansko med 150.000 in 700.000. Za en prehod seveda.
V celotni EU so cene približno enake. Vgrajujejo se samo Siemens sistemi. Ameriških proizvajalcev, ki so bistveno cenejši, se ne spusti v EU - uradno so problem tehnični predpisi in licence.

Cena tehnične opreme predstvalja le 20 do 30% stroškov. Vse ostalo so gradbena dela, načrtovanje gradbenih del in dovoljenja.

Če izhajamo iz povprečne cene 250.000 Eur, sledi:
- Tehnična oprema: do 75.000 Eur (vzel sem 30% ... glede na zapis zgoraj)
- Načrtovanje, dovoljenja, gradbena dela: 175.000 Eur

Kakšna gradbena dela? Cesta itak je že tam. Betonski kanal za kable je tudi že tam. Nekoliko se uredi in postavi nekaj malih betonskih temeljev za zapornice in semafor. Uredi se sam prehod - stik med cesto in tiri. Napelje se kable in pritrdi senzorje - ti so elektro-magnetni.
Načrtovanje? Vsi prehodi so tipski. Nekoliko se prilagodi in je.
Cena dovoljenj? OK, davek državi.

Ne gre pozabiti, da sta samo v Sloveniji v povprečju dva mrtva letno. Tu pa so še poškodovani in materialna škoda.
Koliko je mrtvih na letni ravni v EU se da oceniti.
V Sloveniji manjka približno 600 prehodov, ki bi bili potrebni avtomatskih zapornic. Pri teh cenah, jih ne bo nikoli.
strojevodnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 03.01.2012, 12:02

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a strojevodnik » 07.01.2012, 15:08

Za železocestnika - imaš povsem prav - morda ta tema že obstaja na tem forumu. Sem bolj nov pa se nisem še povsem znašel.
Bom pogledal, če je. Javim. Hvala za opozorilo.
strojevodnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 03.01.2012, 12:02

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a strojevodnik » 07.01.2012, 15:14

Sem pogledal s pomočjo iskalnika pa ni nič o cenah.

Se pravi ali sem spregledal ali pa je tema na mestu.

Me prav zanima, kaj se bo pisalo na to temo.

Prosim vse, da glede na resnost problema, temu primerno pristopijo k stvari, če bodo pisali odgovore.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a 541 » 07.01.2012, 19:25

strojevodnik napisal/-a:V celotni EU so cene približno enake. Vgrajujejo se samo Siemens sistemi.


To ne drži, v Sloveniji se vgrajujejo avtomatsko zavarovani nivojski prehodi proizvajalca Iskra, Scheidt&bachmann in Siemens.


Načrtovanje? Vsi prehodi so tipski. Nekoliko se prilagodi in je.
Cena dovoljenj? OK, davek državi.


To seveda ne drži, prehodi niso tipski, vse zavisi od opremljenosti proge z SV napravami, ali gre za dvotirno ali enotirno progo, nahajanje prehoda (bližina postaje, na postaji, na progi ali gre za MO, APB, obojestranski promet itd.) Vgradnja prehoda pa še zdaleč ni samo to, kar si ti napisal, prehod je treba vključiti v obstoječe signalnovarnostne naprave, poseg zahteva izključitev SV naprav iz obratovanja, v tem času je potrebno zagotoviti ljudi za kolikor toliko nemoteno odvijanje železniškega prometa, poskusno obratovanje ... Kot zunanji opazovalec pač ne moreš vedeti, kakšna je integracija in odvisnost delovanja avtomatike nivojskega prehoda z ostalimi signalnovarnostnimi napravami. V obstoječe signalnovarnostne naprave pa spet ne sme vsak posegati in dograjevati, ampak to opravi proizvajalec (npr. Iskra). In to vse stane. Če je pa cena upravičena, v to se pa ne bom spuščal, ne vem in me ne zanima, mene kot uporabnika ceste, železnice in tistega, ki s temi napravami dela upravlja v službi, zanima predvsem zanesljivo delovanje.

V Sloveniji manjka približno 600 prehodov, ki bi bili potrebni avtomatskih zapornic. Pri teh cenah, jih ne bo nikoli.

Teh 600 prehodov ne vem, od kod si jih vzel, v Sloveniji imamo mnogo preveč prehodov čez progo in bi morala biti glavna prioriteta ukinjanje nezavarovanih in zavarovanih prehodov.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 07.01.2012, 19:54

Pozdrav

Naš iskalnik je malo nedodelan, pa je včasih določene podatke težko najti. V naslednji temi:

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=1754&hilit=cena+zapornic&start=15

smo premlevali tudi cene, ki so bile, žal, višje od navedenih in so se gibale pri ~400.000€. Razčlenitve te cene pa itak ni nikjer za dobiti, čeprav bi IMHO to moralo biti javno dostopno....

LP

Jože
negec69
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 13.02.2011, 15:30

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a negec69 » 07.01.2012, 22:11

strojevodnik napisal/-a:Morda kdo ve, kako je to mogoče, da so avtomatizirani prehodi prek železniške proge tako pošastno dragi?

tega nihče ne ve,si lahko zamisliš kako vilo bi naredil za ta denar,pa če ti jo dela SCT?
negec69
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 13.02.2011, 15:30

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a negec69 » 07.01.2012, 22:15

541 napisal/-a:
strojevodnik napisal/-a:V celotni EU so cene približno enake. Vgrajujejo se samo Siemens sistemi.


To ne drži, v Sloveniji se vgrajujejo avtomatsko zavarovani nivojski prehodi proizvajalca Iskra, Scheidt&bachmann in Siemens.


Načrtovanje? Vsi prehodi so tipski. Nekoliko se prilagodi in je.
Cena dovoljenj? OK, davek državi.


To seveda ne drži, prehodi niso tipski, vse zavisi od opremljenosti proge z SV napravami, ali gre za dvotirno ali enotirno progo, nahajanje prehoda (bližina postaje, na postaji, na progi ali gre za MO, APB, obojestranski promet itd.) Vgradnja prehoda pa še zdaleč ni samo to, kar si ti napisal, prehod je treba vključiti v obstoječe signalnovarnostne naprave, poseg zahteva izključitev SV naprav iz obratovanja, v tem času je potrebno zagotoviti ljudi za kolikor toliko nemoteno odvijanje železniškega prometa, poskusno obratovanje ... Kot zunanji opazovalec pač ne moreš vedeti, kakšna je integracija in odvisnost delovanja avtomatike nivojskega prehoda z ostalimi signalnovarnostnimi napravami. V obstoječe signalnovarnostne naprave pa spet ne sme vsak posegati in dograjevati, ampak to opravi proizvajalec (npr. Iskra). In to vse stane. Če je pa cena upravičena, v to se pa ne bom spuščal, ne vem in me ne zanima, mene kot uporabnika ceste, železnice in tistega, ki s temi napravami dela upravlja v službi, zanima predvsem zanesljivo delovanje.

V Sloveniji manjka približno 600 prehodov, ki bi bili potrebni avtomatskih zapornic. Pri teh cenah, jih ne bo nikoli.

Teh 600 prehodov ne vem, od kod si jih vzel, v Sloveniji imamo mnogo preveč prehodov čez progo in bi morala biti glavna prioriteta ukinjanje nezavarovanih in zavarovanih prehodov.

A to tako ,kot v Košani?
strojevodnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 03.01.2012, 12:02

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a strojevodnik » 08.01.2012, 8:27

Iskra menda dela v sodelovanju, še bolj verjetno pa kar po licenci Siemensa. Za onega drugega proizvajalca ne vem, sklepam pa da je nekaj podobnega, kot z Iskro.
Moje informacije so iz članka v Mladini pred nekaj leti. Imam ga fotografiranega pa bi ga dal sem, a ne znam :oops:

S končano visoko šolo tehnične smeri nekako nekaj vem o avtomatizaciji in podobnih rečeh. Zato so mi te cene prehodov prek železnice dobesedno nore. Jasno pa gre tu za nekakšen lobi. Kaj vse je še v ozadju, ne vem in je tudi težko vedeti. Bržkone je to politično vprašanje.
Kdor se vsaj nekoliko spozna na tehniko in gradbeništvo, bo težko "požrl" cene, ki so v "igri".
Bi prav rad, da bi nekdo na terenu in s tehnično dokumentacijo pokazal, kaj se naredi pri gradnji avt. prehoda. Pa žal mislim, da do tega ne bo prišlo, ker po tem bi ne bilo več toliko prostora za zameglevanje ... delanje "fame" o tem, koliko kaj stane.

Še enkrat poglejte razrez stroškov pa precenite.

Kljub pošastnim cenam sistem ni 100% zanesljiv. Dobro se spominjam, da se je pred nekaj leti pokvaril na prehodu pri Litostroju. Morda je bilo krivo slabo vzdrževanje - a tudi to sodi pod zanesljivost.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a 541 » 08.01.2012, 9:01

Razrez stroškov si pa naredil na osnovi ... lufta? :lol:

Seveda se zadeva lahko pokvari, vendar še vedno tako, da je zagotovljena varnost zaradi integracije v obstoječe signalno varnostne naprave. Najcenejši so verjetno prehodi na enotirnih progah, kjer ni ne MO ne APB, postavi se zavarovanje prehoda in kontrolni signali.
strojevodnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 03.01.2012, 12:02

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a strojevodnik » 08.01.2012, 9:05

Številko 600 manjkajočih prehodov sem zasledil nekje v medijih. Glede na konfiguracijo terena pri nas, ukinjanje nezavarovanih prehodov večinoma ne more priti v poštev. Verjetno vsaj, zgolj sklepam. Podatek je bil mišljen v smislu, da jih teh 600 MANJKA in bi jih bilo potrebno zgraditi. Zaradi velikega števila nezavarovanih prehodov menda tudi vlaki vozijo počasneje, kot bi lahko sicer.
strojevodnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 03.01.2012, 12:02

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a strojevodnik » 08.01.2012, 9:07

Razrez stroškov se naredi na osnove podatkov - stanje na terenu. Smo v 21 stoletju. Arhaični pogledi na avtomatizacijo so cokla razvoja ... promet pa je zelo pomemben faktor pri tem.
strojevodnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 03.01.2012, 12:02

Re: Avtomatske zapornice

OdgovorNapisal/-a strojevodnik » 08.01.2012, 9:08

Morda kdo ve, če so v Pesnici že postavili avtomatske zapornice?

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov