Iztirjenje v Rimskih Toplicah

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Tabolši » 31.01.2012, 19:57

Da,to odstopanje je dovoljeno,ampak to je tista toleranca,ki še vedno zagotavlja pravilno vodenje kolesnega venca preko kretnice.
Sam sem pred leti videl iztirjenje na kretnici,ki je bila v pravilni in natančni legi.
Seveda niti slučajno ne bom trdil,da se je kaj takega zgodilo tudi tukaj.
No,takrat je bil problem v zablateni gramozni gredi in razmočenem terenu,tako da je kretnica dihala.Pri navozu vagona se je matična tirnica upognila,kolesni venec je zadel v vrh ostrice in ga odrinil ter zapeljal po notranji strani matične tirnice.Ampak glej čudo,ko so vagon vtirili in umaknili s kretnice,je ta ob meritvah pokazala normalne vrednosti,verjetno se je tirnica zaradi elastičnosti vrnila v normalen položaj.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
draganm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 08.02.2011, 17:41
Kraj: primorska

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a draganm » 31.01.2012, 21:51

A ni bil pred leti podoben primer v delavnici v Divači ,če se ne motim.
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a grikos » 31.01.2012, 22:29

Pa še ena caka okrog prileganja ostrice k matični tirnici. Baje je dovoljeno odstopanje do 4mm. Naj me Grikos popravi, če to ne drži.

Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm. :wink:
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 7967
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 31.01.2012, 23:45

Zanimivo, kako se vsi spoznamo na vse...
Ja, kaj čmo...ta motnja iz okolja se prenaša tudi na forum...

Še dobro, da imamo @grikosa =D> =D>
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 01.02.2012, 8:49

grikos napisal/-a:Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm. :wink:
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.


Pomeni, če se vstavi šipka debeline 4 mm, se kretnica zapahne in je še OK?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Delovni čas strojevodje

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 01.02.2012, 9:41

Da! Če bi šibka 4mm obstajala.Zdaj se pa pejmo v čemu je razlika 4 ali 5 mm.Oz. ali 5mm šibka postane s časom tudi 4mm-trska!?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 835
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Tomy » 01.02.2012, 10:56

Dolfe napisal/-a:Pomeni, če se vstavi šipka debeline 4 mm, se kretnica zapahne in je še OK?

Kaj to točno pomeni zapahne? Kaj se konkretno zgodi na kretnici pri "zapahnevanju"? Nekako si predstavljam, da se mehansko "zaklene".

Lep dan
Tomaž
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6469
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 01.02.2012, 13:14

grikos napisal/-a:
Pa še ena caka okrog prileganja ostrice k matični tirnici. Baje je dovoljeno odstopanje do 4mm. Naj me Grikos popravi, če to ne drži.

Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm. :wink:
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.

Grikos, tu je verjetno tipkarska napaka, mar ne? 0,5mm je v našem svetu enako nič, v H0 pa kar nekaj :D Torej, 5 mm je dovoljene zračnosti, kar je več je preveč. Pri kontroli se sme potem kretnica zapahniti (predvidevam da blookirati in dovoliti vozno pot), če je zračnost največ 4,999 mm?
Goran
Uporabniški avatar
Mirče
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 19.11.2005, 16:26

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Mirče » 01.02.2012, 13:24

Gorchi napisal/-a:
grikos napisal/-a:
Pa še ena caka okrog prileganja ostrice k matični tirnici. Baje je dovoljeno odstopanje do 4mm. Naj me Grikos popravi, če to ne drži.

Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm. :wink:
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.

Grikos, tu je verjetno tipkarska napaka, mar ne? 0,5mm je v našem svetu enako nič, v H0 pa kar nekaj :D Torej, 5 mm je dovoljene zračnosti, kar je več je preveč. Pri kontroli se sme potem kretnica zapahniti (predvidevam da blookirati in dovoliti vozno pot), če je zračnost največ 4,999 mm?


Lahko tudi skačeš po zveznem drogu si pomagaš s "pajserjem" in še kakšen način bi se našel,da le da kontrolo.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 01.02.2012, 15:13

grikos napisal/-a:Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm. :wink:
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.


Saj za to gre. Jaz sem napisal, da je dovoljeno odstopanje od matične tirnice 4mm. Grikos je podal kao natančen podatek 0,5mm. Nato pa je navrgel, če gre skozi 5mm šipka, se kretnica ne sme zapahniti.
Ja, sunil mi je tistih 3,5mm in sedaj jih iščem z lučjo po forumu. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Delovni čas strojevodje

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 01.02.2012, 16:37

.... saj teli milimetri so zanimivi,ne vem koliko pa ima revizija kretnic upliva na ID.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Drotar » 01.02.2012, 18:13

Verjetno pa je to iztirjenje pospešilo zamenjavo stare ostrice s pripadajočo tirnico z novo , ki je že bila pripravljena na terenu in je vidna na sedmi Dolfetovi sliki ob desni strani levega tira ob kretnici 1. To pomeni , da je že pred iztirjenjem bila predvidena ta zamenjava obrabljene ostrice in pripadajoče tirnice. To pomeni, da je bila ostrica precej obrabljena ali drugače poškodovana.
Več o predvideni zamenjavi pa lahko pove Progarček.

Drotar
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 01.02.2012, 19:10

To je Drotar lepo opazil,ampak ne spremeni dejstva.Kretnica je imela "žegen" revizije in s tem sposobna za normalno obratovanje.Na vsaki reviziji sta štemplja SVTK in SVP,šefi postaj pa ne hodijo več na revizije kretnic.Kar se infrastrukture tiče so roke oprane,izgovor za tisto ostrico pa bo.Da je bila predvidena menjava ostrice v sklopu rednega vzdrževanja,se pravi načeloma ob prvi "primerni" zapori (po domače,ko se končno enemu dvigne).
Revizijski roki se pa podaljšujejo,za nekatere postaje tudi na 3 mesece ali več.
Da bi bila kriva infrastruktura lahko kar pozabite.Za strojevodjo in vleko pa.......
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3973
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Tono » 01.02.2012, 20:03

Fantje, ampak pri tej debati mi pa nekaj ni jasno: brižita ja ima volan, zakaj strojevodja ni malo zavil v desno, pa se ne bi zgodilo nič :mrgreen: Da pade dol damfarca bi še rekel, ampak brižita... :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 01.02.2012, 20:16

Saj so povedali. Prepočasi je peljal pa kolesa niso zagrabila prave šine. Motal je v prazno. press :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov