Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Da,to odstopanje je dovoljeno,ampak to je tista toleranca,ki še vedno zagotavlja pravilno vodenje kolesnega venca preko kretnice.
Sam sem pred leti videl iztirjenje na kretnici,ki je bila v pravilni in natančni legi.
Seveda niti slučajno ne bom trdil,da se je kaj takega zgodilo tudi tukaj.
No,takrat je bil problem v zablateni gramozni gredi in razmočenem terenu,tako da je kretnica dihala.Pri navozu vagona se je matična tirnica upognila,kolesni venec je zadel v vrh ostrice in ga odrinil ter zapeljal po notranji strani matične tirnice.Ampak glej čudo,ko so vagon vtirili in umaknili s kretnice,je ta ob meritvah pokazala normalne vrednosti,verjetno se je tirnica zaradi elastičnosti vrnila v normalen položaj.
Sam sem pred leti videl iztirjenje na kretnici,ki je bila v pravilni in natančni legi.
Seveda niti slučajno ne bom trdil,da se je kaj takega zgodilo tudi tukaj.
No,takrat je bil problem v zablateni gramozni gredi in razmočenem terenu,tako da je kretnica dihala.Pri navozu vagona se je matična tirnica upognila,kolesni venec je zadel v vrh ostrice in ga odrinil ter zapeljal po notranji strani matične tirnice.Ampak glej čudo,ko so vagon vtirili in umaknili s kretnice,je ta ob meritvah pokazala normalne vrednosti,verjetno se je tirnica zaradi elastičnosti vrnila v normalen položaj.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
A ni bil pred leti podoben primer v delavnici v Divači ,če se ne motim.
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm.Pa še ena caka okrog prileganja ostrice k matični tirnici. Baje je dovoljeno odstopanje do 4mm. Naj me Grikos popravi, če to ne drži.
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Zanimivo, kako se vsi spoznamo na vse...
Ja, kaj čmo...ta motnja iz okolja se prenaša tudi na forum...
Še dobro, da imamo @grikosa
Ja, kaj čmo...ta motnja iz okolja se prenaša tudi na forum...
Še dobro, da imamo @grikosa
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Pomeni, če se vstavi šipka debeline 4 mm, se kretnica zapahne in je še OK?grikos napisal/-a: Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm.
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Delovni čas strojevodje
Da! Če bi šibka 4mm obstajala.Zdaj se pa pejmo v čemu je razlika 4 ali 5 mm.Oz. ali 5mm šibka postane s časom tudi 4mm-trska!?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Kaj to točno pomeni zapahne? Kaj se konkretno zgodi na kretnici pri "zapahnevanju"? Nekako si predstavljam, da se mehansko "zaklene".Dolfe napisal/-a:Pomeni, če se vstavi šipka debeline 4 mm, se kretnica zapahne in je še OK?
Lep dan
Tomaž
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Grikos, tu je verjetno tipkarska napaka, mar ne? 0,5mm je v našem svetu enako nič, v H0 pa kar nekaj Torej, 5 mm je dovoljene zračnosti, kar je več je preveč. Pri kontroli se sme potem kretnica zapahniti (predvidevam da blookirati in dovoliti vozno pot), če je zračnost največ 4,999 mm?grikos napisal/-a:Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm.Pa še ena caka okrog prileganja ostrice k matični tirnici. Baje je dovoljeno odstopanje do 4mm. Naj me Grikos popravi, če to ne drži.
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.
Goran
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Lahko tudi skačeš po zveznem drogu si pomagaš s "pajserjem" in še kakšen način bi se našel,da le da kontrolo.Gorchi napisal/-a:Grikos, tu je verjetno tipkarska napaka, mar ne? 0,5mm je v našem svetu enako nič, v H0 pa kar nekaj Torej, 5 mm je dovoljene zračnosti, kar je več je preveč. Pri kontroli se sme potem kretnica zapahniti (predvidevam da blookirati in dovoliti vozno pot), če je zračnost največ 4,999 mm?grikos napisal/-a:Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm.Pa še ena caka okrog prileganja ostrice k matični tirnici. Baje je dovoljeno odstopanje do 4mm. Naj me Grikos popravi, če to ne drži.
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Saj za to gre. Jaz sem napisal, da je dovoljeno odstopanje od matične tirnice 4mm. Grikos je podal kao natančen podatek 0,5mm. Nato pa je navrgel, če gre skozi 5mm šipka, se kretnica ne sme zapahniti.grikos napisal/-a: Evo že popravljam, dovoljeno odstopanje je 0,5 mm.
5 mm je debela šipka za preverjanje kontrole prileganja, ki se vstavi med osnovno tirnico in ostrico - kretnica se v tem primeru ne sme zapahniti.
Ja, sunil mi je tistih 3,5mm in sedaj jih iščem z lučjo po forumu.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Delovni čas strojevodje
.... saj teli milimetri so zanimivi,ne vem koliko pa ima revizija kretnic upliva na ID.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Verjetno pa je to iztirjenje pospešilo zamenjavo stare ostrice s pripadajočo tirnico z novo , ki je že bila pripravljena na terenu in je vidna na sedmi Dolfetovi sliki ob desni strani levega tira ob kretnici 1. To pomeni , da je že pred iztirjenjem bila predvidena ta zamenjava obrabljene ostrice in pripadajoče tirnice. To pomeni, da je bila ostrica precej obrabljena ali drugače poškodovana.
Več o predvideni zamenjavi pa lahko pove Progarček.
Drotar
Več o predvideni zamenjavi pa lahko pove Progarček.
Drotar
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
To je Drotar lepo opazil,ampak ne spremeni dejstva.Kretnica je imela "žegen" revizije in s tem sposobna za normalno obratovanje.Na vsaki reviziji sta štemplja SVTK in SVP,šefi postaj pa ne hodijo več na revizije kretnic.Kar se infrastrukture tiče so roke oprane,izgovor za tisto ostrico pa bo.Da je bila predvidena menjava ostrice v sklopu rednega vzdrževanja,se pravi načeloma ob prvi "primerni" zapori (po domače,ko se končno enemu dvigne).
Revizijski roki se pa podaljšujejo,za nekatere postaje tudi na 3 mesece ali več.
Da bi bila kriva infrastruktura lahko kar pozabite.Za strojevodjo in vleko pa.......
Revizijski roki se pa podaljšujejo,za nekatere postaje tudi na 3 mesece ali več.
Da bi bila kriva infrastruktura lahko kar pozabite.Za strojevodjo in vleko pa.......
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Fantje, ampak pri tej debati mi pa nekaj ni jasno: brižita ja ima volan, zakaj strojevodja ni malo zavil v desno, pa se ne bi zgodilo nič Da pade dol damfarca bi še rekel, ampak brižita...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Iztirjenje v Rimskih Toplicah
Saj so povedali. Prepočasi je peljal pa kolesa niso zagrabila prave šine. Motal je v prazno. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!