Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15kV

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a Drotar » 12.02.2012, 16:42

038 napisal/-a:Ko bom imel možnost bom preveril kako dolgo traja postopek preklaplanja napetosti v postaji Spilje, oz. koliko časa je vozni vod pri preklaplanju brez napetosti ( 1,2,3 sekunde), kajti ni mi jasno zakaj mi ni najprej odprlo glavnega stikala (zaradi izpada napetost) in šele potem pok in blisk, temveč se je vse zgodilo hipoma. To vprašanje pa se ne zastavlja samo meni, temveč še tudi kateremu drugemu strojevodji, ki so doživeli v Spilju kaj podobnega.


Na postaji Špilje ali Spielfeld, kakor koli rečemo so stikala za preklop na eno ali drugo napetost v medsebojni odvisnosti. To pomeni, da ni možen vklop ene napetosti dokler ni druga napetost izključena . Če bi obstajala ta možnost, bi lahko v primeru vklopa 15 kv prišlo preko stikal do prenosa te napetosti iz p. Špilje direktno v ENP Šentilj Nazadnje ko sem videl v Špilju omarice za manipulacijo s stikali so bile te fizično ločene, tako , da ni bilo možno rokovati –če tako rečemo z enimi ali drugimi gumbi za rokovanje s stikali skoraj istočasno..Šele ko je ena napetost izključena , se lahko vključi druga napetost. Trenutnega stanja omaric ali načina rokovanja z njimi pa sedaj ne poznam. Vendar tudi ob posodobitvi in rokovanju s stikali preko dajanja ukazov s pomočjo računalnika in s tem hitrejši manipulaciji le-teh verjetno ni možno ,da bi se skoraj istočasno ob izklopu ene napetosti že vključila druga napetost.
Ko je vključena ena napetost na določenem tiru, se avtomatsko istočasno vzpostavi ( preko stikal) na tem tiru nevtralni vod med eno in drugo napetostjo, tako, da tudi ob prevozu tega nevtralnega voda ni možen prenos druge napetosti na ta tir.
Ne mešajte pa nevtralni vod v Špilju z mrtvim vodom v Dobovi in Jesenicah. Nevtralni vod ni ozemljen, mrtvi vod med dvemi različnimi napetostnimi pa je ozemljen.


Je pa res kar je napisal@Holding, da mora imeti tisti, ki se odloči za vklop določene napetosti v glavi dober pregled nad vsemi lokomotivami na posameznih tirih postaje in določeni i napetosti.

Še kako res pa so čudna pota elektrike in poškodbe zaradi tega kot je napisal @Dolfe.O tem pa lahko napišemo cele litanije.

@038 pojdi v Špilju v prometno ,verjetno ti bodo pokazali sedanji način rokovanja s stikali, videl pa boš tudi tudi shemo vozne mreže z vrisanimi stikali in povezavami na posamezne tire in nevtralne vode.
Samo ne povej. da so ti vklopili napetost nad glavo, verjetno bodo imeli slabo vest.

Drotar
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 12.02.2012, 17:36

...... ajde elektrika je "pain in the ass" kar se prometnega vidika tiče.Ni pa to ne vem kak bau-bau.Glavo je treba imeti na mestu in biti pri stvari.Konec koncev si v službi.Kdor dela tudi greši in tako se je zafrknil tudi tisti siromak v Špilju in 038 malo pojačal gretje.Važno da ljudem ni bilo nič,razen strahu v kosteh.
So stvari še vedno prepuščene človeškim odločitvam,ki so lahko v danem trenutku prave ali pa tudi napačne.Tako je in takle imamo.To moramo vsi vzeti v zakup.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a Drotar » 12.02.2012, 17:56

Nurmi napisal/-a:...... ajde elektrika je "pain in the ass" kar se prometnega vidika tiče.Ni pa to ne vem kak bau-bau.Glavo je treba imeti na mestu in biti pri stvari.Konec koncev si v službi.Kdor dela tudi greši in tako se je zafrknil tudi tisti siromak v Špilju in 038 malo pojačal gretje.Važno da ljudem ni bilo nič,razen strahu v kosteh.
So stvari še vedno prepuščene človeškim odločitvam,ki so lahko v danem trenutku prave ali pa tudi napačne.Tako je in takle imamo.To moramo vsi vzeti v zakup.


Nurmi,tudi jaz sem na disciplinski komisiji njegadni rekel predsedniku, da kdor dela, ta tudi greši, pa je skoraj imel zaradi tega živčni zlom. Slišal sem jih kar precej, tudi to, da ,če padajo okoli tebe bombe, moraš vedeti kaj delaš in ne smeš pozabiti zakaj si v službi.Strahu ob takšnih ali drugačnih dogodkih v službi pa se počasi odvadiš, navadiš se na marsikaj slabega, tudi zajebancijo nekaterih na položajih.

Drotar
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 12.02.2012, 19:06

Res je Drotar! Pohvali te itak nobeden ne,na jebngo rataš pa imun z leti. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a milchy » 12.02.2012, 23:30

holding napisal/-a:
...posledice dviga odjemnika toka pod nepravo napetostjo pa je že @Dolfe opisal..... :shock: ...čist vse je tako rekoč možno: od popolnoma NIČ, do strganja vozne mreže, celo požara, različnih okvar.....ni da ni....15 KV lok pod 3KV jo vedno odnese brez praske, dostikrat (če stoji in dvigne OT), prežge vozni vod, 3KV pod 15 KV pa.... #-o ...uullaalaa...

....a "digitalke" (večsistemke):?: ...nimam pojma, vsa leta, kar obstajajo, še NIKOLI nobena ni dvignila napačnega odjemnika... :lol: :lol: :lol: ....ker ga NIMA....


doslej sem 2x videl avstrijsko lokomotivo z dvignjenim odjemnikom na 3 kV
- prvič leta 2006, ko smo vsi gledali v vlak, ki se je od 100 letnici Bohinjske proge odpravljal proti Novi Gorici, iz Avstrije pa je na tir 11 pripeljala tovorni vlak lok 1116 (mogoče 1016) in se ustavila pred izvoznim signalom. Strojevodja je skozi okno gledal kaj se dogaja na tiru 4, mi, ki smo bili tam pa smo buljili v lokomotivo, ki je imela dvignjen zadnji OT.... strojevodja je to opazil, pogledal kaj mi gledamo na lokomotivi in spustil OT - pa nikome ništa ;)

- drugič pa nekaj kasneje, ko je na tiru 3 stal pripravljen mednarodni vlak za v Avstrijo - ko sem gledal proti lokomotivi, sem videl, da je šel gor OT za 3 kV, a še preden se je dotaknil žice se je že spustil, čez par sekund se je dvignil oni za 15 kV in vse je šlo normalno naprej

- ni mi pa jasno, kako je to bilo, ker se mi zdi, da je z izbiro napajanja v računalniku tudi določen OT, ki se bo dvignil - če se motim me pa tisti, ki se bolj spoznate popravite

M.
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11240
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a cokla » 13.02.2012, 6:44

milchy napisal/-a:
- ni mi pa jasno, kako je to bilo, ker se mi zdi, da je z izbiro napajanja v računalniku tudi določen OT, ki se bo dvignil - če se motim me pa tisti, ki se bolj spoznate popravite

M.


Res je..in če je izbrana napačna napetost se dvigne "nepravi" OT, ki se samodejno spusti, če merilni transformator izmeri napačno napetost.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 13.02.2012, 7:19

Naj me cokla popravi, če bom falil.
Teoretično bi bilo možno (z lokomotivo 541 ter öbb 1116, 1216), odjemati el.tok s katerim koli odjemnikom, iz katerega koli omrežja.
Namreč, odjemniki toka so različni zgolj zaradi tehnično-fizikalnih lastnosti kontaktne mreže. To so pa najmanj trije ključni dejavniki, kateri se upoštevajo; poligonacija ("cik-cak") kontaktnega vodnika, ustrezen tlak (pritisk) drsalke na kontakno žico in pa površina same drsalke za optimalen odjem el.toka.

Kot pravi cokla, vse je rešeno softwersko. Tako da, če že pride do kiksa, lokomotiva ne utrpi nobene škode.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11240
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a cokla » 13.02.2012, 8:32

Dolfe napisal/-a:Naj me cokla popravi, če bom falil.


Teoretično bi to bilo možno, če bi bile strešne povezave takšne. Na rumeni Helgi si imel možnost dvignit OT v sili, ki je bil namenjen za švicarske železnice. Z njim si lahko do 30 km/h pripeljal vlak iz odpret proge do postaje.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 13.02.2012, 8:38

cokla napisal/-a:Teoretično bi to bilo možno, če bi bile strešne povezave takšne. ...


Aha, torej niso. V bistvu me je to tudi zanimalo.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11240
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a cokla » 13.02.2012, 10:03

Dolfe napisal/-a:
cokla napisal/-a:Teoretično bi to bilo možno, če bi bile strešne povezave takšne. ...


Aha, torej niso. V bistvu me je to tudi zanimalo.


Odjenika sta el. povezana v paru. 2+2...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6481
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 13.02.2012, 13:43

Cokla, a potem za 541 sta 2 odjemnika toka za 3 kV in 2 za 15kV oz. 25 kV?
Mimogrede okoli teh drsalk. Isto sem se tudi jaz spraševal, čemu rabiš toliko OT, pa tudi nisem dobil čisto točnega odgovora. Vmes sem zvedel še, da je razdalja med posameznima drsnikoma drsalke drugačna, menda tudi zaradi prebojne napetosti glede na napetost... Štromarji pomagajte :)
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3304
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a mkx » 13.02.2012, 16:40

Gorchi napisal/-a:Vmes sem zvedel še, da je razdalja med posameznima drsnikoma drsalke drugačna, menda tudi zaradi prebojne napetosti glede na napetost... Štromarji pomagajte :)

Štromarji pomagajte :!: ... ampak tale s prebojno napetostjo med obema drsnikoma iste drsalke je pa malo bosa. Če zanemarimo prehodne pojave ob dviganju in/ali spuščanju OT je cel OT, vključno z drsalko in obema drsnikoma, na istem električnem potencialu. Prav blizu ni ničesar, kamor bi stvar lahko prebijala, da pa bi prebijalo v sam zrak (korona) pa je v vsakem primeru napetost malo nizka ... pa tudi potem bi prebijalo že kar okoli voznega voda.
Bolj verjetno je razlog v kakšnih mehanskih lastnostih z zgodovinskim ozadjem, približno tako kot je pri širini drsalke (povezano s poligonacijo).
LP, Metod
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a Drotar » 13.02.2012, 17:56

Gorchi napisal/-a:Cokla, a potem za 541 sta 2 odjemnika toka za 3 kV in 2 za 15kV oz. 25 kV?
Mimogrede okoli teh drsalk. Isto sem se tudi jaz spraševal, čemu rabiš toliko OT, pa tudi nisem dobil čisto točnega odgovora. Vmes sem zvedel še, da je razdalja med posameznima drsnikoma drsalke drugačna, menda tudi zaradi prebojne napetosti glede na napetost... Štromarji pomagajte :)


Po dva odjemnika za isto napetost sta zaradi smeri vožnje, tako , da redno pelje z enim v eno smer, z drugim pa v drugo smer, lahko pa pelje tudi z "nepravim" v drugo smer. V primeru poškodbe enega OT pa lahko pelje naprej z drugim. Medsebojna razdalja drsalk na OT pa ni odvisna od napetosti , temveč od konstrukcije OT in same drsalke. Drsna površina same drsalke pa je pri 3 KV zaradi večjih tokov na odvzemni površini drsalke širša kot pri 15 ali 15 KV.

Drotar
Uporabniški avatar
gradbenikmiha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 88
Pridružen: 08.10.2011, 11:38
Kraj: med Kamniško železnico in industrijskim tirom Kartona Količevo

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a gradbenikmiha » 20.02.2012, 13:50

Če bi bile naše železnice elektrificirane z AC tokom se to nebi zgodilo. Ker so naše železnice potrebne temeljite obnove [-o< bi bilo dobro, da bi jih elektrificirali z 25 AC tokom [-o< kot v sosednjih državah,izemo Italije. Ker pa v naši državi ni gnarja za železnice, se bodo takšni dogodki še naprej pojavljali v Špiljah, Jesenicah in Dobovi upam, da čim redkeje.

Lp Miha
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1095
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Brižita 363-034 dne 09.02.2012 v Špilju "pokasirala" 15

OdgovorNapisal/-a desiro » 20.02.2012, 14:09

gradbenikmiha napisal/-a:Če bi bile naše železnice elektrificirane z AC tokom se to nebi zgodilo. Ker so naše železnice potrebne temeljite obnove [-o< bi bilo dobro, da bi jih elektrificirali z 25 AC tokom [-o< kot v sosednjih državah,izemo Italije. Ker pa v naši državi ni gnarja za železnice, se bodo takšni dogodki še naprej pojavljali v Špiljah, Jesenicah in Dobovi upam, da čim redkeje.

Lp Miha


Potem bi potrebovali tudi primeren vozni park, vse električne lokomotive v lasti SŽ z izjemo lokomotiv 541, so enosistemske 3kV lokomotive
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov