ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 955
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a Dirigent » 03.03.2013, 7:13

Ali ima kdo kakšne fotografije in bolj točne podatke o iztirjenju tovornega vlaka, ki so mu odpovedale zavore?
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 830
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 03.03.2013, 9:23

Se bojim, da ne bom ravno v veliko pomoč, pa vseeno. Julija leta 1996 je bil v Gea objavila poljudno zanstveni članek članek Ervina Sorča "Zahtevna in polna presenečenj", ki bralca "popelje" po Bohinjki od Jesenic proti jugu. V njem je na kratko omenjeno tudi to.

"Branik. V skalni nasip izklesana postajna ravan preide v nasip, ki ga prekinja slikovit viadukt z gradom Rihemberk v ozadju. Kmalu po vojni je ob presunljivem piskanju na viadukt pridrvel tovorni vlak. Na padcu so odpovedale takrat še nezanesljive zavore, hitrost je presegla 150 km/h. Če bi vlak srečno zvozil ovinek na viaduktu, bi se posadka rešila, tako pa... Lokomotiva je iztirila in z vagoni vred zgrmela z viadukta v globel."
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1374
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a preglednik » 03.03.2013, 12:11

Baje je bil takrat v kompoziciji tudi vagon s suhimi figami. Pravijo, da so se pod nasipom zasejale in še danes tam rastejo... Če je to res sicer ne vem, kurjač in strojevodja sta pa menda takrat nastradala...
preglednik
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 03.03.2013, 12:12

Tovorni vlak je iztiril 16.01.1949.Takoj po odhodu s p.Štanjel mu je zatajila zračna tlačilka.Prevažal je bombaž in južno suho sadje.Ko je zdrsnil z nasipa se je vžgal,kar je sprožilo eno prvih akcij novoustanovljenega PGD Solkan.V nesreči je umrl strojevodja Kofol iz Čepovana.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 03.03.2013, 20:46

Hvala Nurmi,prosim Nurmi.....Imam tudi slike,pa št.lokomotive,pa kopijo teretnice,pa zapisnik komisije,.....Ko se boste krjance naučili boste dobili pa kej več z našega konca! :P
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1374
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a preglednik » 03.03.2013, 20:51

To bi bilo pa zanimivo videti ...
preglednik
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a Tono » 03.03.2013, 20:55

Plosim plosim :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 955
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a Dirigent » 08.03.2013, 10:50

Vsekakor hvala za informacije!
Verjetno gre za nesrečo v Sloveniji brez primere. Morda je nekaj podobnosti s tovornim vlakom, ki je peljal iz Jesenic proti Ljubljani in ni nič kaj lepo zaviral....
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 09.03.2013, 19:59

Pozdrav

Evo, @Nurmi, še en Štajerc te fehta: "prosim, prooosim, prooooosiiimmm"....


LP

Jože
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 113
Pridružen: 10.06.2018, 22:37

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a MatejP » 29.06.2018, 18:47

[quote="preglednik"]Baje je bil takrat v kompoziciji tudi vagon s suhimi figami. Pravijo, da so se pod nasipom zasejale in še danes tam rastejo...

Ja, res je, pod nasipom res rastejo fige. Sicer jih ni za en nasad, so pa.
Lep pozdrav, Matej
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 113
Pridružen: 10.06.2018, 22:37

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a MatejP » 28.01.2019, 19:16

Fotografija nesreče iz Kronike Branika-Rihemberka, 1994

Slika
Lep pozdrav, Matej
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3452
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a mkx » 29.01.2019, 14:23

Zanimiva fotografija in zanimiv opis dogajanja.

Teh 150 km/h je bila res previsoka hitrost, še viadukt se je nagnil ven iz ovinka :wink:
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9048
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.02.2019, 0:36

Po mojih izračunih bi vlak speljal čez viadukt tudi pri 150 km/h, če bi ga popravili potem, ko so partizani razsuli dva loka, tako kot treba...

Menda nadvišanje tirnice niso znali izračunati, pa še nekaj "šraufov" je zmanjkalo za spoje tirnic...

Neuradno.press :wink: :lol:
Dokler ne dobimo drugih podatkov [-o<

Niso pa se mogli izgovarjati, da je to sabotaža, ker lokomotive niso več vzdrževali v Trstu.

MMG: partizani so že 20.4.1944 preizkušali, kolikšno hitrost zdrži proga med Štanjelom in Rihembergom...
Spustili so lokomotivo iz Štanjelske postaje proti Rihembergu in res je iztirila. Uničena so bila vsa obnovitvena dela na niže ležečem železniškem mostu.*
*= Arhiv Slovenije

Menda so potem Nemci nadvišali tirnico :wink: :lol:
Od Štanjela do Rihemberga so nagibi od 26,75 do 23,60 promila.

pozdrav
Darko
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 113
Pridružen: 10.06.2018, 22:37

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a MatejP » 27.02.2019, 6:59

Tovorni ki je iztiril, bi moral baje križati potniškega na postaji v Braniku (še dobrih 100 m od kraja iztirjenja), kjer pa dvomim, da bi speljal vožnjo v odklon. Še "sreča" da je se je to zgodilo pred postajo ...
Lep pozdrav, Matej
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 27.02.2019, 8:28

Neuradno.press :wink: :lol:
Dokler ne dobimo drugih podatkov [-o<

Niso pa se mogli izgovarjati, da je to sabotaža, ker lokomotive niso več vzdrževali v Trstu.

MMG: partizani so že 20.4.1944 preizkušali, kolikšno hitrost zdrži proga med Štanjelom in Rihembergom...
Spustili so lokomotivo iz Štanjelske postaje proti Rihembergu in res je iztirila. Uničena so bila vsa obnovitvena dela na niže ležečem železniškem mostu.*
*= Arhiv Slovenije

Menda so potem Nemci nadvišali tirnico :wink: :lol:


Pa ti to resno?

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov