Stran 1 od 2

ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 03.03.2013, 7:13
Napisal/-a Dirigent
Ali ima kdo kakšne fotografije in bolj točne podatke o iztirjenju tovornega vlaka, ki so mu odpovedale zavore?

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 03.03.2013, 9:23
Napisal/-a Ajznponar
Se bojim, da ne bom ravno v veliko pomoč, pa vseeno. Julija leta 1996 je bil v Gea objavila poljudno zanstveni članek članek Ervina Sorča "Zahtevna in polna presenečenj", ki bralca "popelje" po Bohinjki od Jesenic proti jugu. V njem je na kratko omenjeno tudi to.

"Branik. V skalni nasip izklesana postajna ravan preide v nasip, ki ga prekinja slikovit viadukt z gradom Rihemberk v ozadju. Kmalu po vojni je ob presunljivem piskanju na viadukt pridrvel tovorni vlak. Na padcu so odpovedale takrat še nezanesljive zavore, hitrost je presegla 150 km/h. Če bi vlak srečno zvozil ovinek na viaduktu, bi se posadka rešila, tako pa... Lokomotiva je iztirila in z vagoni vred zgrmela z viadukta v globel."

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 03.03.2013, 12:11
Napisal/-a preglednik
Baje je bil takrat v kompoziciji tudi vagon s suhimi figami. Pravijo, da so se pod nasipom zasejale in še danes tam rastejo... Če je to res sicer ne vem, kurjač in strojevodja sta pa menda takrat nastradala...

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 03.03.2013, 12:12
Napisal/-a Nurmi
Tovorni vlak je iztiril 16.01.1949.Takoj po odhodu s p.Štanjel mu je zatajila zračna tlačilka.Prevažal je bombaž in južno suho sadje.Ko je zdrsnil z nasipa se je vžgal,kar je sprožilo eno prvih akcij novoustanovljenega PGD Solkan.V nesreči je umrl strojevodja Kofol iz Čepovana.

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 03.03.2013, 20:46
Napisal/-a Nurmi
Hvala Nurmi,prosim Nurmi.....Imam tudi slike,pa št.lokomotive,pa kopijo teretnice,pa zapisnik komisije,.....Ko se boste krjance naučili boste dobili pa kej več z našega konca! :P

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 03.03.2013, 20:51
Napisal/-a preglednik
To bi bilo pa zanimivo videti ...

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 03.03.2013, 20:55
Napisal/-a Tono
Plosim plosim :)

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 08.03.2013, 10:50
Napisal/-a Dirigent
Vsekakor hvala za informacije!
Verjetno gre za nesrečo v Sloveniji brez primere. Morda je nekaj podobnosti s tovornim vlakom, ki je peljal iz Jesenic proti Ljubljani in ni nič kaj lepo zaviral....

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 09.03.2013, 19:59
Napisal/-a Barbarpapa1
Pozdrav

Evo, @Nurmi, še en Štajerc te fehta: "prosim, prooosim, prooooosiiimmm"....


LP

Jože

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 29.06.2018, 18:47
Napisal/-a MatejP
[quote="preglednik"]Baje je bil takrat v kompoziciji tudi vagon s suhimi figami. Pravijo, da so se pod nasipom zasejale in še danes tam rastejo...

Ja, res je, pod nasipom res rastejo fige. Sicer jih ni za en nasad, so pa.

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 28.01.2019, 19:16
Napisal/-a MatejP
Fotografija nesreče iz Kronike Branika-Rihemberka, 1994

Slika

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 29.01.2019, 14:23
Napisal/-a mkx
Zanimiva fotografija in zanimiv opis dogajanja.

Teh 150 km/h je bila res previsoka hitrost, še viadukt se je nagnil ven iz ovinka :wink:

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 27.02.2019, 0:36
Napisal/-a železocestnik
Po mojih izračunih bi vlak speljal čez viadukt tudi pri 150 km/h, če bi ga popravili potem, ko so partizani razsuli dva loka, tako kot treba...

Menda nadvišanje tirnice niso znali izračunati, pa še nekaj "šraufov" je zmanjkalo za spoje tirnic...

Neuradno.press :wink: :lol:
Dokler ne dobimo drugih podatkov [-o<

Niso pa se mogli izgovarjati, da je to sabotaža, ker lokomotive niso več vzdrževali v Trstu.

MMG: partizani so že 20.4.1944 preizkušali, kolikšno hitrost zdrži proga med Štanjelom in Rihembergom...
Spustili so lokomotivo iz Štanjelske postaje proti Rihembergu in res je iztirila. Uničena so bila vsa obnovitvena dela na niže ležečem železniškem mostu.*
*= Arhiv Slovenije

Menda so potem Nemci nadvišali tirnico :wink: :lol:
Od Štanjela do Rihemberga so nagibi od 26,75 do 23,60 promila.

pozdrav
Darko

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 27.02.2019, 6:59
Napisal/-a MatejP
Tovorni ki je iztiril, bi moral baje križati potniškega na postaji v Braniku (še dobrih 100 m od kraja iztirjenja), kjer pa dvomim, da bi speljal vožnjo v odklon. Še "sreča" da je se je to zgodilo pred postajo ...

Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni

Objavljeno: 27.02.2019, 8:28
Napisal/-a Ljubitelj
Neuradno.press :wink: :lol:
Dokler ne dobimo drugih podatkov [-o<

Niso pa se mogli izgovarjati, da je to sabotaža, ker lokomotive niso več vzdrževali v Trstu.

MMG: partizani so že 20.4.1944 preizkušali, kolikšno hitrost zdrži proga med Štanjelom in Rihembergom...
Spustili so lokomotivo iz Štanjelske postaje proti Rihembergu in res je iztirila. Uničena so bila vsa obnovitvena dela na niže ležečem železniškem mostu.*
*= Arhiv Slovenije

Menda so potem Nemci nadvišali tirnico :wink: :lol:


Pa ti to resno?