Cmok Borsigov
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Katera je to za ena lokomotiva...oziroma dve lokomotivi
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Desna je 5 osni (štejem gnane osi) "Borsig", J(D)Ž 30!železocestnik napisal/-a:Katera je to za ena lokomotiva...oziroma dve lokomotivi
http://shrani.si/f/W/av/4cBqfH10/img2399a.jpg
Torej izvedba 1'Eh3!
Težka tovorna lokomotiva.
Za J(D)Ž je bilo izdelanih 40 kom.
Masa lok: 166 t
Velikost pogonski koles: 1350 mm
V/max: 50km/h
Izdelane: 1929-1930
Dolžina: 21.900 mm
Leva je očitno tudi J(D)Ž "Borsig", se pa ne vidi število pogonskih osi!
"Plehi" so J(D)Ž varianta! Torej je lahko serija 05, 06 ali 30!
Mam prau al' mam prau?!?
P.S.: Dodajam še sliko iz foruma:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... rostorima/
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
_Borsig_ napisal/-a:
Mam prau al' mam prau?!?
Maš prau in maš prau
Dokaz...
Ta leva je torej JDŽ 30-023. Za desno ne vem.
Piše pa na zadnji strani fotografije (preslikave?), da je bil nalet pred letom 1945.
Iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Pozdrav
Samo pri letnici "nekaj nea štima" . Ali pač?
Slika je nedvomno posneta pod voznim vodom, kot ga uporabljamo mi (in so ga Hrvati na reški progi) in pa Italijani. Med vojno je serija J(D)Ž 30 v celoti pripadala srbskim državnim železnicam. Borsigi serije 05 so bili razdeljeni med HDŽ in SDŽ, edino nekaj lokomotiv serije 06 je pripadlo FS. Se mi zdi, da so bile med II sv. vojno možnosti za tovrstno "srečanje" zelo majhne.
So pa Borsigi serije 30 pred II svetovno vojno vozili na Sušak. Ali je možno, da sta dva jugoslovanska Borsiga "cmoknila" na (takrat italjanski) Reki ali okolici (po 21.04.1936 ko je bila dokončana elektrifikacija do Reke)?
LP
Jože
Samo pri letnici "nekaj nea štima" . Ali pač?
Slika je nedvomno posneta pod voznim vodom, kot ga uporabljamo mi (in so ga Hrvati na reški progi) in pa Italijani. Med vojno je serija J(D)Ž 30 v celoti pripadala srbskim državnim železnicam. Borsigi serije 05 so bili razdeljeni med HDŽ in SDŽ, edino nekaj lokomotiv serije 06 je pripadlo FS. Se mi zdi, da so bile med II sv. vojno možnosti za tovrstno "srečanje" zelo majhne.
So pa Borsigi serije 30 pred II svetovno vojno vozili na Sušak. Ali je možno, da sta dva jugoslovanska Borsiga "cmoknila" na (takrat italjanski) Reki ali okolici (po 21.04.1936 ko je bila dokončana elektrifikacija do Reke)?
LP
Jože
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
A se motim, toda na sliki zna biti Mariborska postaja? Toda 030 ni nikoli vozila v Mariboru.
LPL
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Je Mb. Zgradbe, Meljski hrib in območni premikalni signal v ozadju potrjujejo postajo Mb.Ljubitelj napisal/-a:A se motim, toda na sliki zna biti Mariborska postaja? Toda 030 ni nikoli vozila v Mariboru.
LPL
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Pozdrav
Tudi jaz sem prepričan, da je MB. Intesova stavba je, recimo temu "nezgrešljiva". Tridesetke niso bile stacionirane v MB, so pa IMHO znale pripeljati kdaj kak vlak iz Ljubljane. Pred elektrifikacijo sem jo, kot otrok, tudi sam enkrat videl....
LP
Jože
Tudi jaz sem prepričan, da je MB. Intesova stavba je, recimo temu "nezgrešljiva". Tridesetke niso bile stacionirane v MB, so pa IMHO znale pripeljati kdaj kak vlak iz Ljubljane. Pred elektrifikacijo sem jo, kot otrok, tudi sam enkrat videl....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Cmok Borsigov
Na žalost je vse znanje samo to, da smo odkrili "tapravo" lokomotivo s tem, da smo prebrali tov. številko z lokomotive. To je sicer naredil že nekdo pred nami in to napisal na hrbtno stran fotografije. Na žalost drugih podatkov niBarbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
@ŽC, tokrat bom pa jaz malo tečen. Že vedno mi ne greta iz glave tista dva "cmoknjena" Borsiga. Ali je o zadevi znanega kaj več?
LP
Jože
Je pa to ena preslikava od ne vem kje, morda iz kakšne fotografije v kakšni pisarni.
V kolikor pa so ohranjeni lokomotivski knjigi za Borsiga, bi lahko v njej našli datum "cmoknjenja", sledilo jetudi popravilo. V lokomotivskih knjigah so vpisana vsa popravila in nesreče
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Zdravo!
@Barbapapa1:
Vsaj ena 30-ka je končala svojo kariero v Mariboru. Nekaj časa sem jo videval celo pred ekspresom Beograd - Hamburg, ki ga je vzvratno (!) vlekla v Špilje - v alternaciji z 06.
V Mariboru je vlak prevzela od ene izmed lokomotiv modrega vlaka (JŽ 761), ki so nabirale kilometražo med revizijami z vožnjami med Beogradom Mariborom (in nazaj). Žal takrat še nisem fotografiral.
Pozdrav - Peter
@Barbapapa1:
Vsaj ena 30-ka je končala svojo kariero v Mariboru. Nekaj časa sem jo videval celo pred ekspresom Beograd - Hamburg, ki ga je vzvratno (!) vlekla v Špilje - v alternaciji z 06.
V Mariboru je vlak prevzela od ene izmed lokomotiv modrega vlaka (JŽ 761), ki so nabirale kilometražo med revizijami z vožnjami med Beogradom Mariborom (in nazaj). Žal takrat še nisem fotografiral.
Pozdrav - Peter
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Pozdrav
@Peter 5, hvala za informacijo o 30-ki, ki je bila stacionirana v Mariboru. Zanima me časovno obdobje, kdaj je to bilo. Jaz najverjetneje nisem videl te lokomotive (ali pa se je ne spominjam). Z očetom sva začela na kolodvor zahajti v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja (mislim, da 1972) pa nekje do leta 1975-76... Takrat sem 30-ko videl samo enkrat in sem prepričan, da je prišla iz Ljubljane.
Obrnjeni Borsigi proti Šentilju so pa bili takrat kar redna praksa. Pa potisk tovornih vlakov s 25-ko ali 62 (prva je navadno ranžirala na južni, druga pa na severni strani kolodvora) do košaškega tunela tudi....
LP
Jože
@Peter 5, hvala za informacijo o 30-ki, ki je bila stacionirana v Mariboru. Zanima me časovno obdobje, kdaj je to bilo. Jaz najverjetneje nisem videl te lokomotive (ali pa se je ne spominjam). Z očetom sva začela na kolodvor zahajti v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja (mislim, da 1972) pa nekje do leta 1975-76... Takrat sem 30-ko videl samo enkrat in sem prepričan, da je prišla iz Ljubljane.
Obrnjeni Borsigi proti Šentilju so pa bili takrat kar redna praksa. Pa potisk tovornih vlakov s 25-ko ali 62 (prva je navadno ranžirala na južni, druga pa na severni strani kolodvora) do košaškega tunela tudi....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Tako. Meni preostanejo le papirnata opravila (Paperwork)
Leta 1969 je edini 30-tki (JŽ 30-005) v ZŽTP Ljubljana zapadel GR (generalni remont) in odločili so se leta 1970 za kasacijo. Izdelana je bila leta 1931. Stara je bila torej 39 let
V MB ni bilo nobene 30-tke več po letu 72.
Če so prihajale, so bile tujke
Leta 1969 je edini 30-tki (JŽ 30-005) v ZŽTP Ljubljana zapadel GR (generalni remont) in odločili so se leta 1970 za kasacijo. Izdelana je bila leta 1931. Stara je bila torej 39 let
V MB ni bilo nobene 30-tke več po letu 72.
Če so prihajale, so bile tujke
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ugani objekt na sliki - 4. del
Zdravo!
@Barbapapa 1:
Težko natančneje časovno opredelim pojavljanje 30-ke v Mariboru. Na grobo bi rekel konec 60-tih ali začetek 70-tih let. Interval pojavljanja je bil kratek, tako da sem opisano situacijo s 30-ko videl morda 2 ali 3 krat, vsekakor pa je bilo to v času, ko so prihajale v Maribor tudi lokomotive modrega vlaka serije 761. Zagotovo se pa nisem zmotil pri prepoznavi lokomotive, saj sem 30-ke poznal še iz časov svojega študija v Ljubljani. Če nisi dobro pogledal tablic ali razporeda osi, si jo zlahka zamenjal z 06.
Še kake lokomotive, ki normalno niso bile stacionirane v kurilnici na Studencih, so prišle ob koncu svoje življenjske dobe v Maribor na manj pomembna opravila (n. pr. "trikotni premik"), tako 28-ke in tudi unikatna 157-001, ki so jo prav na koncu tik pred kasacijo "pohabili" iz tipa "D" v "1 C" , menda zaradi okvare na veznem drogu.
Pozdrav - Peter
@Barbapapa 1:
Težko natančneje časovno opredelim pojavljanje 30-ke v Mariboru. Na grobo bi rekel konec 60-tih ali začetek 70-tih let. Interval pojavljanja je bil kratek, tako da sem opisano situacijo s 30-ko videl morda 2 ali 3 krat, vsekakor pa je bilo to v času, ko so prihajale v Maribor tudi lokomotive modrega vlaka serije 761. Zagotovo se pa nisem zmotil pri prepoznavi lokomotive, saj sem 30-ke poznal še iz časov svojega študija v Ljubljani. Če nisi dobro pogledal tablic ali razporeda osi, si jo zlahka zamenjal z 06.
Še kake lokomotive, ki normalno niso bile stacionirane v kurilnici na Studencih, so prišle ob koncu svoje življenjske dobe v Maribor na manj pomembna opravila (n. pr. "trikotni premik"), tako 28-ke in tudi unikatna 157-001, ki so jo prav na koncu tik pred kasacijo "pohabili" iz tipa "D" v "1 C" , menda zaradi okvare na veznem drogu.
Pozdrav - Peter
Re: Cmok Borsigov
Zdravo!
Na posnetku http://shrani.si/f/U/sJ/41apkM98/1/img2399b.jpg sem uspel prebrati zadnje 3 cifre tovarniške številke kot xx172. V tabelah v Halliwellovi knjigi sem našel za Borsigove 30-ke območje tovarniških številk od 12150 do 12180 in konkretno tov. št. 12172 za lokomotivo JŽ 30-023.
(06 ne pridejo v poštev, ker so imele tovarniške štev. od 12190 do 12219.
05 tudi ne pridejo v poštev, ker jih je izdelal Schwarzkopf (!) s tov. štev v območju od 9607 do 9646.)
Torej je šlo za trk dveh 30-ic! Kdaj in kje?
T. Brate piše v svoji knjigi Die Dampflokomotiven Jugoslawiens na strani 16, da so lokomotive serije 30 bile opremljene z vetrousmernimi pločevinami (tipa Wagner) šele po l. 1945, pa tudi, da so takrat enkrat vse hrvaške lokomotive bile premeščene v Slovenijo, kjer jih do tedaj ni bilo.
Pozdrav - Peter
Na posnetku http://shrani.si/f/U/sJ/41apkM98/1/img2399b.jpg sem uspel prebrati zadnje 3 cifre tovarniške številke kot xx172. V tabelah v Halliwellovi knjigi sem našel za Borsigove 30-ke območje tovarniških številk od 12150 do 12180 in konkretno tov. št. 12172 za lokomotivo JŽ 30-023.
(06 ne pridejo v poštev, ker so imele tovarniške štev. od 12190 do 12219.
05 tudi ne pridejo v poštev, ker jih je izdelal Schwarzkopf (!) s tov. štev v območju od 9607 do 9646.)
Torej je šlo za trk dveh 30-ic! Kdaj in kje?
T. Brate piše v svoji knjigi Die Dampflokomotiven Jugoslawiens na strani 16, da so lokomotive serije 30 bile opremljene z vetrousmernimi pločevinami (tipa Wagner) šele po l. 1945, pa tudi, da so takrat enkrat vse hrvaške lokomotive bile premeščene v Slovenijo, kjer jih do tedaj ni bilo.
Pozdrav - Peter
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Cmok Borsigov
Pozdrav
@Gorchi!!! Smo že prav pošteno smetili prejšnjo temo!
Tudi jaz ne morem zagotoviti, da je bilo leta 1972, sva z očetom že prej zahajala na kolodvor, ampak od leta 1972 sva hodila redno, dvakrat tedensko. Je prav možno, da je bilo 1970... Sem pa povsem prepričan,da sem videl 30-ko, ker sem prej mislil, da so štiri vezane osovine največ, kar obstaja .
Glede fotografije pa sem tudi sam v dvomih, da je nastala pred 1945, sploh po tej navedbi o Wagner pločevinah. Poleg tega je nad lokomotivama nedvomno vozni vod Italijanskega tipa. Pa še Halliwell pravi, da so leta 1941 vse, razen ene, bile dodeljene SDŽ (Srbske Državne Železnice) ena pa celo BDŽ (Bolgarija)...
LP
Jože
@Gorchi!!! Smo že prav pošteno smetili prejšnjo temo!
Tudi jaz ne morem zagotoviti, da je bilo leta 1972, sva z očetom že prej zahajala na kolodvor, ampak od leta 1972 sva hodila redno, dvakrat tedensko. Je prav možno, da je bilo 1970... Sem pa povsem prepričan,da sem videl 30-ko, ker sem prej mislil, da so štiri vezane osovine največ, kar obstaja .
Glede fotografije pa sem tudi sam v dvomih, da je nastala pred 1945, sploh po tej navedbi o Wagner pločevinah. Poleg tega je nad lokomotivama nedvomno vozni vod Italijanskega tipa. Pa še Halliwell pravi, da so leta 1941 vse, razen ene, bile dodeljene SDŽ (Srbske Državne Železnice) ena pa celo BDŽ (Bolgarija)...
LP
Jože