Stran 5 od 5

Re: Cmok Borsigov

Objavljeno: 27.05.2015, 12:18
Napisal/-a Peter 5
Zdravo!
Prepozno sem opazil, da se je medtem odprla nova tema posvečena JDŽ/JŽ 09 (ex DRG 38 ex KPEV P8 ). Se opravičujem in predlagam , da se moj zadnji prispevek premesti iz te teme tja, saj vsebinsko sodi prav tja.

LP - Peter

Re: Cmok Borsigov

Objavljeno: 27.05.2015, 14:50
Napisal/-a železocestnik
Peter, pozdravljen,

nič se sekirati, smo itak zasmetili temo že prej z vsem mogočim.

Prestavli bom tvoj zadnji prispevek, za katerega se ti zahvaljujem v temo o pruski P8, tukaj pa naj kar ostane, da z njim zaključimo to temo tukaj. Tema je bila že začeta v napačni druščini. Izredni dogodki naj bi bili rezervirani za sedanje ali ne tako stare izredne dogodke, starejši izredni dogodki naj bi se obravnavali v rubriki Železnica skozi čas.

Pozdrav
Darko

Re: Cmok Borsigov

Objavljeno: 27.05.2015, 22:54
Napisal/-a Peter 5
Darko, hvala in
lep pozdrav - Peter

Re: Cmok Borsigov

Objavljeno: 23.04.2022, 13:25
Napisal/-a železocestnik
O:227100

Pozdravljeni,

fotke so izginile...
železocestnik napisal/-a: 25.05.2015, 20:30 Peter, pozdravljen,

ja, ta fotografija je datirana odlično z dobavo VULCAN Lokomotiv (ki jih je dobavilla Velika Britanija v okviru UNRRA pomoči ex-YU).

To fotografijo je posnel Vlastja.
V ozadju se vidi Akademski kolegij, kjer smo se ogrevali s premogom s postaje. Ja, to so bili drugi časi...vse je bilo od vseh :wink: :lol:

Jaz bi rekel, da je to posnetek iz pisarne.

Slika

Foto: Vlastja


V tem primeru se moramo zahvaliti za objavo na forumu večim:

1. za posnetek: Simončič Vlastja (Vladimir): glej: http://www.gorenjci.si/osebe/simon%C4%8 ... ir%29/860/

2. da je začel sestavljati zbirko z namenom, da bo na voljo raziskovalcem zgodovine slovenskih železnic, akademskemu slikarju prof. Stanetu Kumarju; glej: http://sl.wikipedia.org/wiki/Stane_Kumar

3. ravnatelju železniškega muzeja v Ljubljani, prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo na forumu; glej: http://de.wikipedia.org/wiki/Mladen_Bogi%C4%87


Peter, ali lahko malo več napišeš, po katerih detajlih spoznaš P8 [-o<

...in napišeš, za katero lokomotivo je, da bodo forumaši to videli še čez dve, tri leta, kolikor drži shrani.si fotografijo na svojem serverju. Potem pa ji itak lahko "podaljša življenje" kdo od tistih, ki jih te lokomotive zanimajo.


pozdrav
Darko
Z "vzvratnim inženiringom"* fotki podaljšujem življenje :pamet

Slika


*reverse engineering


pozdrav
Darko

Re: Cmok Borsigov

Objavljeno: 23.04.2022, 14:45
Napisal/-a preglednik
Katera JŽ serija je bila to? Nisem zasledil, da bi Švajger v svoji knjigi Parna vleka na Slovenskem to lokomotivo posebej omenjal.

Re: Cmok Borsigov

Objavljeno: 23.04.2022, 18:34
Napisal/-a Regan 664
preglednik napisal/-a: 23.04.2022, 14:45 Katera JŽ serija je bila to? Nisem zasledil, da bi Švajger v svoji knjigi Parna vleka na Slovenskem to lokomotivo posebej omenjal.
To je šlo vse na jug (seriji 37 in 38) in jih pri nas v staležu ni bilo.

Re: Cmok Borsigov

Objavljeno: 24.04.2022, 9:33
Napisal/-a železocestnik
Pozdravljeni,

knjigo Parna vleka na Slovenskem 1846-1978 je uredil Muzejski odbor ŽG Ljubljana (zanj Alojz Bakan). Izšla je štiri leta po Švajgarjevi smrti, leta 1984.

Vprašanje je, koliko Švajgarjevega gradiva je še sploh ostalo po njegovi smrti in kam je izginil. V arhivu Železniškega muzeja je ohranjena izredno pičla zapuščina.

V knjigi namreč skoraj ni več podatkov o lokomotivah po letu 1945 razen podatkov v tabelah, ki se res "povlečejo" v leto 1978.
Torej je naslov z letnico 1978 za lase privlečen.
Drugo vprašanje pa je, koliko je bil usposobljen Muzejski odbor ŽG Ljubljana za urejanje knjige.

Res škoda, da ni izdal Švajgar knjige prvo leto, ko je šel v penzijo. Ko je bilo na ŽG še vse njegovo gradivo.


O seriji "Liberation" je nekaj napisanega na wikipediji: https://de.wikipedia.org/wiki/Klasse_1% ... Liberation

pozdrav
Darko

Re: Cmok Borsigov

Objavljeno: 25.04.2022, 12:36
Napisal/-a Peter 5
Darko, pozdravljen!
Sem moral najprej malo pobrskati po literaturi.
Pruska P8 (kasneje DRG Rh 38.10-40). Konstrukter R. Garbe. Ca. 3438 kosov 1906 - 1923 (Schwartzkopff in drugi).
Sprva je bila zamišljena kot brza lokomotiva z Vmax 110 km/h, vendar so jo kmalu prekvalificirali v potniško, kjer se je po odpravi nekaterih nedosttkov sijajno obnesla preko 5 desetletij vključno z 2 svetovnima vojnama.V Nemčiji je obratovala skoraj do konca parne vleke. Sam sem jo l. 1970 videl aktivno v okolici Schweinfurta.

Na posnetku g. V. Simončiča na gl. kolodvoru Ljubljana iz l. 1949 jo prepoznamo ob levem robu nad obema Vulcan lokomotivama (kasneje JŽ 38) Značilnosti so delno zakrite, so pa razpoznavni dimnik, kotel z domi in strojevodska kabina. Sicer je lokomotiva tipa 2'C h2, sprežena običajno s 4-osnim tenderjem, na koncu svoje kariere pa večinsko z bivšimi tenderji nemške serije 52 (naše 33). Spričo relativno dolgega obdobja proizvodnje (17 let) je nastalo nekaj podserij, ki se pogosto med seboj razlikujejo po namestitvi parnega doma.

Pri JDŽ/JŽ je bilo 7 primerkov: 03'' 001-007 --> 09 001-007. V Bratetovi knjigi "Die Dampflokomotiven Jugoslaviens" je slika take lokomotive na str. 90

Literatura: Wikipedija; K.E Maedel, "Die deutschen Dampflokomotiven gestern und heute"- VEB Verlag Technik Berlin 1969; Tadej Brate "Die Dampflokomotiven Jugoslaviens" -
Verlag Josef Otto Slezak Wien 1971.
Lep pozdrav - Peter