Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

urednik napisal/-a: NE,,, Kupte sodobne vlake, ki požrejo manj nafte, pa boste imel urejeno delovno okolje, konkurenčne cene in sodobno storitev. Do takrat pa ne vozte ponoč, ker presegate 50dB, kolikor je zakonska raven hrupa za ponoč ...
Od kje ti to, da je v Reganu neurejeno delovno okolje? Ali pa ta neumnost, da bodo strojevodje na Reganu oglušeli? Zakaj z Reganom ne more biti sodobna stroitev, če so v ZDA vsi vlaki vlečeni z Reganu podobnimi lokomotivami?
Tista raven hrupa za ponoči je pa blabla, kar se prometa tiče. Še dva tedna in nobenega več ne bo motilo. V Grapi se noben več ne zbuja, če slučajno sredi noči na Bohinjko zaide tovorni vlak. Pa je zvok zaradi ozke doline še hujši.
Pa saj je prej @Nurmi dal odlično primerjavo s košutami. Dokler živali ne moti, tudi nas ne bi smelo...
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

SIMY napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:SYMY, s tabo je totalno brez veze razpravljat. Preberi so kakšno stvar, probaj jo razumet, pol pa odgovarjaj, sam veliko raje sledim kakemu mkx, ki stvar skuša vsaj razumsko razložit.

LP in se popravi L
Prosim če odgovoriš na moje preprosto zastavljeno vprašanje ?
Ljubitelj, in to strojevodji, ki služi kruh tudi na Reganih.
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a kvak »

tipično slovensko-samo jamranje in pritoževanje, čakam da se bo še kdo obregnil na delovanje agregatov za elektriko
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a:Pomislek glede induktance in frekvence vrtenja drži tudi za enosmerne motorje.
Enosmerni tokokrog in induktivna upornost :?: :?: :?:
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

1216-001 napisal/-a:Igor se strinjam, Prestranek bi bila dosti boljša izbira.
Kar se pa tiče porabe Herkulesov pa par podatkov
09.02. vl 49700 Sežana - Borovnica 157 litrrov
09.02. vl 46898 Borovnica - Sežana 106 litrov
10.02. vl 51452 Zalog _ Herpelje Kozina 495 litrov
Pa veselo računanje.
:lol:
Sicer zdejle nimam časa, pa ne morem mimo. Tole je pa 200% izkoristek energije nafte.
Razen, no na nivoju Đure, 300-500 ton.
:thumbupl
LP
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a holding »

...a pa bi, @terminator, mogoče podvomil v tvojo teorijo.... :^o ....a boš še kar ugotavljal, da v praksi ni prav.... #-o ...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a:
mkx napisal/-a:Pomislek glede induktance in frekvence vrtenja drži tudi za enosmerne motorje.
Enosmerni tokokrog in induktivna upornost :?: :?: :?:
Če vzameš najenostavnejši enosmerni motor s strajnimi magneti na statorju, tuljavami na rotorju in komutatorjem ... ja, komutator naredi tok v rotorskih tuljavah izmenični :idea: Hitreje kot se rotor vrti, višja je frekvenca tega izmeničnega toka ... kako je z induktanco tuljave v odvisnosti od frekvence pa ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a mkx »

holding napisal/-a:...a pa bi, @terminator, mogoče podvomil v tvojo teorijo.... :^o ....a boš še kar ugotavljal, da v praksi ni prav.... #-o ...
Pa ima @TERMINATOR vsaj nekaj prav. Če 1500 ton dvignemo za 300 metrov, se za to porabi približno 4,4 GJ energije. Pri kurilni vrednosti plinskega olja okoli 42 MJ/kg to pomeni nekih 105 kilogramov plinskega olja oziroma približno 115 litrov. Ob 100% izkoristku in brez upoštevanja izgub zaradi trenja kotalečih koles in zračnega upora.
Realnejša številka potrebne energije za traso od Borovnice do Sežane je najbrž vsaj 50% višja in ob upoštevanju realnega izkoristka (recimo 40%) bi izračunali porabo okoli 400 litrov dizla.

Potemtakem onih 700 litrov dizla pri Reganu za dvotaktnika izpred druge svetovne vojne sploh ni slab dosežek :wink:

Speljave pa niti niso taka stvar, 1500-tonski vlak ima pri 60km/h približno 200MJ kinetične energije, toliko toplote se sprosti pri sežigu približno 5 litrov dizla. Tudi če na to udarimo (slab) izkoristek, je ena speljava vredna tam do 20 litrov dizla.

Seveda je vse zgornje teorija, o praksi pa mi hrčki kajpada nimamo pojma :oops:
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a: Če vzameš najenostavnejši enosmerni motor s strajnimi magneti na statorju, tuljavami na rotorju in komutatorjem ... ja, komutator naredi tok v rotorskih tuljavah izmenični :idea: Hitreje kot se rotor vrti, višja je frekvenca tega izmeničnega toka ... kako je z induktanco tuljave v odvisnosti od frekvence pa ...
Vem da ima enosmerni komutator. Ta tvoja teorija inducirana napetost v odvisnosti od frekvence nima nobene vloge pri enosmernem, ker ti z enosmernim tokom (predoupori) :!: reguliraš vrtljaje in je pri nižjih vrtljajih tok že po samem sebi nižji... tako da z asinhroncem ni primerjave.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a igor72 »

1216-001 napisal/-a: 09.02. vl 49700 Sežana - Borovnica 157 litrrov
09.02. vl 46898 Borovnica - Sežana 106 litrov
Žal iz številke vlaka ne morem veliko razbrat; bi bila zraven še teža zaželjena.
Tudi na Reganu s praznino porabimo več kot pol manj, kakor pri polni porciji.
LEP DAN
Igor
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a holding »

1216-001 napisal/-a: 09.02. vl 46898 Borovnica - Sežana 106 litrov
10.02. vl 51452 Zalog _ Herpelje Kozina 495 litrov
....51452 brt 920 ton, +Zalog - Borovnica cca 35 km, +Divača - Rodik 110 m nadmorske višine.....pa je to kar je... :idea: ...
...46898 brt 730 ton, samo iz Borovnice, Divača - Sežana po klancu dol..... :idea: ...je pa to...
...najbrž še nekaj speljav v breme 51452.....200 ton več po ravnini in v klanec, paše en klanec za povrh....
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a:Ta tvoja teorija inducirana napetost v odvisnosti od frekvence nima nobene vloge pri enosmernem, ker ti z enosmernim tokom (predoupori) :!: reguliraš vrtljaje in je pri nižjih vrtljajih tok že po samem sebi nižji... tako da z asinhroncem ni primerjave.
Jaz govorim o tem, kaj motor sam po sebi počne. Dobro vem, da se z ustrezno regulacijo stvari spravijo pod kontrolo. Kar se tiče regulacije frekvence vrtenja je DC in AC (brez frekvenčne regulacije) podobna (ne pa enaka) zgodba ... omejevati je treba tok skozi motor. Če je motor (močno) obremenjen, potem ne rabimo regulacije za omejevanje frekvence vrtenja ampak za omejevanje toka skozi motor. In to je še dodatna težava pri počasni vožnji v klanec: zaradi (pre)počasnega vrtenja motorjev naraste tok skozi motor. V izogib pregretju je treba omejevati tok skozi motor, s tem pa manjšamo vlečno silo in moč. Še malo, pa vlak obleži ...

Če se vrnem na začetek debate: če na motor pritisneš polno delovno napetost (npr. 3kV) pri prepočasnem vrtenju, bo skozenj stekel prevelik tok in bo motor po določenem času pregorel. Od neke frekvence vrtenja (in s tem neke hitrosti lokomotive) naprej pa je tok skozi motor zaradi narasle induktance dovolj majhen in hlajenje motorja dovoljšnje, da se pregretje ne zgodi. In to je ta famozna kritična hitrost lokomotive. Ker ima motor neko svojo toplotno kapaciteto so dopustne kratkotrajne obremenitve večje kot pa dolgotrajne.
Sodobne lokomotive s svojo frekvenčno regulacijo VM v precejšnji meri te težave zmanjšajo in z elektronsko regulacijo tokov učinkovito kontrolirajo. Stare lokomotive pa so imele le grobo regulacijo (serijsko/paralelne vezave in predupori), pa še pri tej je bil glavni mojster ob pogledu na ampermeter.
LP, Metod
draganm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 08.02.2011, 17:41
Kraj: primorska

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a draganm »

Iz Divace v Rodik pa ne gre brez doprege 920 ton.
fiat310
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 101
Pridružen: 18.10.2013, 13:42

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a fiat310 »

Par strani nazaj je bilo govora o tem, da je trenutni EMD motor 710 konstrukcijsko zelo podoben reaganovemu 645, kljub temu pa razlike v porabi niso zanemarljive:

EMD SD40 (motor 645 - turbo verzija): 1,20 kg/kW*h
EMD SD75 (motor 710): 1,00 kg/kW*h

Naš 664 ima namesto turbine kompresor, kar bi na oko specifično porabo povečalo še za kakšnih 10%

http://cirrus.unbc.ca/412/lab1/LocomotiveEmissions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:roll: ste se zapel za porabo! Od 1600t je bilo 1100 netto.Pretvorite to v kamione in je cca 45 kamionov.Obremenjen kamion porabi cca 30l na 100 km in znese 1300l.Plus 45 šoferjev pa ste tam kjer ste.Zato je teh 700l malo in je vlak za take tovore še vedno ekonomičen in upravičen kljub 50 let stari tehnologiji.Smo pa šli enkrat s šoferji računat.Poraba je krepko v prid vlaka.
Računal sem čez prst samo za občutek.Da se ne bo kdo zapenjal v decimalke.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Odgovori