Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Mene samo čudi, da je pri taki množici poznavalcev gradbene stroke pomanjkanje DOBRIH gradbenih inženirjev.

Pa brez zamere L
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Še uradno:
------------------------------------------------------------

Obvestilo o vzdrževalnih delih na železniški progi Borovnica - Verd


Obvestilo prebivalcem Miklavičeve ceste

Obveščamo vas, da so se 23. decembra 2014 pričela glavna obnovitvena in vzdrževalna dela na železniški progi Borovnica-Verd.

Želimo vas obvestiti, da smo v navezi z Železniškim gradbenim podjetjem, ki je odgovorno za izvajanje del na progi. Dogovorili smo se glede uporabe prevoznih sredstev, nosilnosti in čim manjših motenj v prometu. Poškodbe cestišča bodo poskušali preprečiti z uporabo ustrezne mehanizacije, občina pa bo morebitne poškodbe kontrolirala in sprotno reševala.

Ker se bodo dela opravljala 24 ur dnevno, vas prosimo za veliko strpnosti. Predviden zaključek glavnih obnovitvenih del je konec januarja 2015.

Hvala za razumevanje.

Ž U P A N
Bojan Čebela
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a mkx »

urednik napisal/-a:Če moraš postavt drog v živo skalo kaj naredit ?

a) ...
b) ...
V bistvu sploh ne gre za to, kaj je pod varianto a) in b) napisano namesto ... Pač pa za to, da če je na voljo več kot ena varianta, se je treba odločiti na licu mesta. Odločitev je potrebno znati utemeljiti tako strokovno (gradbeniško) kot tudi (ali pa predvsem) finančno. Pod odločitev se je treba podpisati in (teoretično) nositi odgovornost v primeru kasnejših težav. In za to imeti na gradbišču kompetentno osebo (recimo strokovno potrjenega projektanta ustrezne stroke) ....
Dosti enostavnejše je vse delati po projektu čeprav je na terenu očitno, da bi bilo (del) bolje narediti drugače. Gospodi projektantski ni treba obuti škornjev in zavihati ovratnikov.

Precej dobra analogija temu (sprejemanju odgovornosti) je kaznovanje prekrškov. V nekih prejšnjih (ne tako zelo oddaljenih da ne bo pomote) časih je za zelo veliko prekrškov zakon predpisoval kazen od ... do ... Avtomatsko je vsak tak prekršek dobil v obravnavo sodnik za prekrške, saj policisti niso kompetentni za presojanje, kolikšno kazen si prekršek zasluži. In to ne glede na trivialnost prekrška, recimo prečkanje ceste ob rdeči luči.
Sedaj je to nekoliko bolje, saj je za večino prekrškov določena enoznačna kazen in jo lahko izrečejo tudi policaji.

V zgornjem primeru: če je v projektu določeno, da se za drog VM skoplje jamo in zabetonira temelj, se pač (po potrebi) pol dneva s pikhamerjem tolče skalo, tako da se dobi gradbeno jamo. Delo se izvrši ekonomično in brez nepotrebnih dilem. :^o
LP, Metod
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a dingo »

Vedno lahko naročnik oz. pooblaščeni nadzornik (tudi na željo izvajalca) zahteva sestanek z projektantom na gradbišču oz. zahteva, da ob novih okoliščinah, ki so nastale med gradnjo (drugačna sestava tal, nezmožnost izvedbe določenih detajlov...) projektant poda novo rešitev. Je pa vprašanje kdo bi jamčil, da bo skala nosila steber vozne mreže(vprašanje kako trdna oz. kompaktna je).
Obstaja pa tudi freza za skale, namesto pikamerja
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

prispevki razen Dinga jasno kažejo, da je sila čudno, da primanjkuje DOBRIH gradbenih inženirjev, ko pa vsak slovenec zna zidati hišo, ki se prečesto podre ob prvi nepriliki.
Je pa vprašanje kdo bi jamčil, da bo skala nosila steber vozne mreže(vprašanje kako trdna oz. kompaktna je).
Se bojim, da je skalovje na primorski progi v glvnem preveč razpokano, da bi lahko prenašalo neke konkretne obremenitve. Sicer je pa kot pravi Dingo stvar naročnika in izvajalca da sproti prilagodita izvedbo glede na trenutne potrebe. Ga ni projekta, ki bi za vsak steber točno predvideval kakšna je skala......, projekt predvidi rešitve za posamezne predvidene sitiuacije.
Še pri novogradnji neke tovarne smo dnevno usklajevali načrte raznih projektantov, kaj šele na raznolikem terenu.
Sicer pa anekdota iz kopanja nekega tunela v kraškem svetu:
"-Halo, halo kaj naj naredimo, pred nami ni nič.
-Kopljite/vrtajte naprej....
-ne moremo, pred nami ni nič....
....
-in v tem nič je nastal kasneje skriti most v enem od tunelov na AC proti Dalmaciji".

LPL
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Da ne bo pomote: Fantje so pridni in rezultati so tud vidni.
Delali niso le na včerajšnji svetivečer, danes pa kot da ni praznika delajo na polno.

Mislim, da ena skupina napreduje od Verda proti Borovnici, na našem koncu pa sti trenutno dve, ki delata med Jelenovim mostom in tunelom.
Obe imata po eno drezino ŽGP, večji bager z pikhamerjem ter manjšega na gosenicah (Oba Gradovec).
Seveda ne manjka ročne delovne sile.

Tale utrinek je od torka (23.12.2014 ob 20h):

Slika
Slika

Od danes pa:

Slika
Slika

Tule je bila skala trd oreh ..

Slika

Tule je pa samo še za zalit:

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a gorican »

Se samo meni zdi po videnem z fotografij, ali bodo res ostali tile stari stebri za elektrifikacijo?
A ne bi bilo sedaj smiselno ob remontu Borovnica-Verd, zamenjati tudi stare stebre kot počnejo oziroma so končali en tir na odseku Slovenska Bistrica-Pragersko?

pozdrav
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 809
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Anzee »

gorican napisal/-a:ali bodo res ostali tile stari stebri za elektrifikacijo?
Em.. ce jaz kaj vidim, se na slikah pripravljajo in ulivajo temelji za nove drogove? :idea: :?:
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a gorican »

Pardon, moja napaka :oops: :oops:
tudi sam sem videl na zadnjih dveh fotografijah da so "šolali" temelje za drogove, vendar sem mislil, da samo na tistem kraju bodo novi stebri, da drugje ostanejo stari :wink:

Super, da bo odsek porihtan na novo :thumbupr

Koliko pa bo odslej hitrost vlakov na omenjenem odseku?
120km/h, pretiravam?

Lp
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Obnova vozne mreže nima veze z vmax. Za 120km/h in več bi morali izbrati drugo traso, ki bi bila na koncu podobna projektu drugega tira Divača - Koper. Sedanja proga je optimirana na primeren gradient in vmax okoli 70-80km/h.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Obnova vozne mreže nima veze z vmax. Za 120km/h in več bi morali izbrati drugo traso, ki bi bila na koncu podobna projektu drugega tira Divača - Koper. Sedanja proga je optimirana na primeren gradient in vmax okoli 70-80km/h.
Res da so progovne hitrosti 70-80 km/h, toda med projektiranjem je preprosto niso optimizirali za 70-80 km/h, ker so to bile takrat nekaj tako nepojmljivega kot danes za SŽ 300 km/h. Edino to so gledali, da so progo speljali z enakomernim, takrat maksimalno dosegljivim gradientom 12m/1000m. O čem več pa za časa FJ niso niti sanjali.

LPL
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Očitno je bil predpisan tudi minimalni priporočljiv radius (iz takšnih ali drugačnih razlogov), tako da je danes progovna hitrost zvezna pri cca 70-80km/h s parimi izjemami, kjer je moral biti radius manjši. Ob uporabi manjših radiusov bi bilo še toliko lažje najti primeren gradient. Ravno tu se kaže mojstrstvo graditelja, ki je gradil tunele in viadukte, da je našel optimalen presek med gradientom in radiusi, prerezom in tlorisom proge.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Meni se zdi proga med Divačo in Borovnico prepolna nekih ovinkov, da bi jo lahko smatrali za neko moderno progo. Pač 150 let stara gradbena mojstrovina. Prav zanima me, kje je mišljena trasa nove "hitre" proge proti Ljubljani, ki je za zdaj že določena od Opčin proti Divači.
preglednik
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a holding »

preglednik napisal/-a: Prav zanima me, kje je mišljena trasa nove "hitre" proge proti Ljubljani, ki je za zdaj že določena od Opčin proti Divači.
.... :mrgreen: ...u štuc.... ](*,) ....
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Nobena nova proga Divača - Ljubljana ni niti v fazi zamišljanja.
Odgovori