Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Mene samo čudi, da je pri taki množici poznavalcev gradbene stroke pomanjkanje DOBRIH gradbenih inženirjev.
Pa brez zamere L
Pa brez zamere L
- Igor T
- Strojevodja I
- Prispevkov: 320
- Pridružen: 07.03.2009, 13:11
- Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
- Kontakt:
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Še uradno:
------------------------------------------------------------
Obvestilo o vzdrževalnih delih na železniški progi Borovnica - Verd
Obvestilo prebivalcem Miklavičeve ceste
Obveščamo vas, da so se 23. decembra 2014 pričela glavna obnovitvena in vzdrževalna dela na železniški progi Borovnica-Verd.
Želimo vas obvestiti, da smo v navezi z Železniškim gradbenim podjetjem, ki je odgovorno za izvajanje del na progi. Dogovorili smo se glede uporabe prevoznih sredstev, nosilnosti in čim manjših motenj v prometu. Poškodbe cestišča bodo poskušali preprečiti z uporabo ustrezne mehanizacije, občina pa bo morebitne poškodbe kontrolirala in sprotno reševala.
Ker se bodo dela opravljala 24 ur dnevno, vas prosimo za veliko strpnosti. Predviden zaključek glavnih obnovitvenih del je konec januarja 2015.
Hvala za razumevanje.
Ž U P A N
Bojan Čebela
------------------------------------------------------------
Obvestilo o vzdrževalnih delih na železniški progi Borovnica - Verd
Obvestilo prebivalcem Miklavičeve ceste
Obveščamo vas, da so se 23. decembra 2014 pričela glavna obnovitvena in vzdrževalna dela na železniški progi Borovnica-Verd.
Želimo vas obvestiti, da smo v navezi z Železniškim gradbenim podjetjem, ki je odgovorno za izvajanje del na progi. Dogovorili smo se glede uporabe prevoznih sredstev, nosilnosti in čim manjših motenj v prometu. Poškodbe cestišča bodo poskušali preprečiti z uporabo ustrezne mehanizacije, občina pa bo morebitne poškodbe kontrolirala in sprotno reševala.
Ker se bodo dela opravljala 24 ur dnevno, vas prosimo za veliko strpnosti. Predviden zaključek glavnih obnovitvenih del je konec januarja 2015.
Hvala za razumevanje.
Ž U P A N
Bojan Čebela
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
V bistvu sploh ne gre za to, kaj je pod varianto a) in b) napisano namesto ... Pač pa za to, da če je na voljo več kot ena varianta, se je treba odločiti na licu mesta. Odločitev je potrebno znati utemeljiti tako strokovno (gradbeniško) kot tudi (ali pa predvsem) finančno. Pod odločitev se je treba podpisati in (teoretično) nositi odgovornost v primeru kasnejših težav. In za to imeti na gradbišču kompetentno osebo (recimo strokovno potrjenega projektanta ustrezne stroke) ....urednik napisal/-a:Če moraš postavt drog v živo skalo kaj naredit ?
a) ...
b) ...
Dosti enostavnejše je vse delati po projektu čeprav je na terenu očitno, da bi bilo (del) bolje narediti drugače. Gospodi projektantski ni treba obuti škornjev in zavihati ovratnikov.
Precej dobra analogija temu (sprejemanju odgovornosti) je kaznovanje prekrškov. V nekih prejšnjih (ne tako zelo oddaljenih da ne bo pomote) časih je za zelo veliko prekrškov zakon predpisoval kazen od ... do ... Avtomatsko je vsak tak prekršek dobil v obravnavo sodnik za prekrške, saj policisti niso kompetentni za presojanje, kolikšno kazen si prekršek zasluži. In to ne glede na trivialnost prekrška, recimo prečkanje ceste ob rdeči luči.
Sedaj je to nekoliko bolje, saj je za večino prekrškov določena enoznačna kazen in jo lahko izrečejo tudi policaji.
V zgornjem primeru: če je v projektu določeno, da se za drog VM skoplje jamo in zabetonira temelj, se pač (po potrebi) pol dneva s pikhamerjem tolče skalo, tako da se dobi gradbeno jamo. Delo se izvrši ekonomično in brez nepotrebnih dilem.
LP, Metod
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Vedno lahko naročnik oz. pooblaščeni nadzornik (tudi na željo izvajalca) zahteva sestanek z projektantom na gradbišču oz. zahteva, da ob novih okoliščinah, ki so nastale med gradnjo (drugačna sestava tal, nezmožnost izvedbe določenih detajlov...) projektant poda novo rešitev. Je pa vprašanje kdo bi jamčil, da bo skala nosila steber vozne mreže(vprašanje kako trdna oz. kompaktna je).
Obstaja pa tudi freza za skale, namesto pikamerja
Obstaja pa tudi freza za skale, namesto pikamerja
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
prispevki razen Dinga jasno kažejo, da je sila čudno, da primanjkuje DOBRIH gradbenih inženirjev, ko pa vsak slovenec zna zidati hišo, ki se prečesto podre ob prvi nepriliki.
Še pri novogradnji neke tovarne smo dnevno usklajevali načrte raznih projektantov, kaj šele na raznolikem terenu.
Sicer pa anekdota iz kopanja nekega tunela v kraškem svetu:
"-Halo, halo kaj naj naredimo, pred nami ni nič.
-Kopljite/vrtajte naprej....
-ne moremo, pred nami ni nič....
....
-in v tem nič je nastal kasneje skriti most v enem od tunelov na AC proti Dalmaciji".
LPL
Se bojim, da je skalovje na primorski progi v glvnem preveč razpokano, da bi lahko prenašalo neke konkretne obremenitve. Sicer je pa kot pravi Dingo stvar naročnika in izvajalca da sproti prilagodita izvedbo glede na trenutne potrebe. Ga ni projekta, ki bi za vsak steber točno predvideval kakšna je skala......, projekt predvidi rešitve za posamezne predvidene sitiuacije.Je pa vprašanje kdo bi jamčil, da bo skala nosila steber vozne mreže(vprašanje kako trdna oz. kompaktna je).
Še pri novogradnji neke tovarne smo dnevno usklajevali načrte raznih projektantov, kaj šele na raznolikem terenu.
Sicer pa anekdota iz kopanja nekega tunela v kraškem svetu:
"-Halo, halo kaj naj naredimo, pred nami ni nič.
-Kopljite/vrtajte naprej....
-ne moremo, pred nami ni nič....
....
-in v tem nič je nastal kasneje skriti most v enem od tunelov na AC proti Dalmaciji".
LPL
- Igor T
- Strojevodja I
- Prispevkov: 320
- Pridružen: 07.03.2009, 13:11
- Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
- Kontakt:
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Da ne bo pomote: Fantje so pridni in rezultati so tud vidni.
Delali niso le na včerajšnji svetivečer, danes pa kot da ni praznika delajo na polno.
Mislim, da ena skupina napreduje od Verda proti Borovnici, na našem koncu pa sti trenutno dve, ki delata med Jelenovim mostom in tunelom.
Obe imata po eno drezino ŽGP, večji bager z pikhamerjem ter manjšega na gosenicah (Oba Gradovec).
Seveda ne manjka ročne delovne sile.
Tale utrinek je od torka (23.12.2014 ob 20h):
Od danes pa:
Tule je bila skala trd oreh ..
Tule je pa samo še za zalit:
Delali niso le na včerajšnji svetivečer, danes pa kot da ni praznika delajo na polno.
Mislim, da ena skupina napreduje od Verda proti Borovnici, na našem koncu pa sti trenutno dve, ki delata med Jelenovim mostom in tunelom.
Obe imata po eno drezino ŽGP, večji bager z pikhamerjem ter manjšega na gosenicah (Oba Gradovec).
Seveda ne manjka ročne delovne sile.
Tale utrinek je od torka (23.12.2014 ob 20h):
Od danes pa:
Tule je bila skala trd oreh ..
Tule je pa samo še za zalit:
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Se samo meni zdi po videnem z fotografij, ali bodo res ostali tile stari stebri za elektrifikacijo?
A ne bi bilo sedaj smiselno ob remontu Borovnica-Verd, zamenjati tudi stare stebre kot počnejo oziroma so končali en tir na odseku Slovenska Bistrica-Pragersko?
pozdrav
A ne bi bilo sedaj smiselno ob remontu Borovnica-Verd, zamenjati tudi stare stebre kot počnejo oziroma so končali en tir na odseku Slovenska Bistrica-Pragersko?
pozdrav
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Em.. ce jaz kaj vidim, se na slikah pripravljajo in ulivajo temelji za nove drogove?gorican napisal/-a:ali bodo res ostali tile stari stebri za elektrifikacijo?
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Pardon, moja napaka
tudi sam sem videl na zadnjih dveh fotografijah da so "šolali" temelje za drogove, vendar sem mislil, da samo na tistem kraju bodo novi stebri, da drugje ostanejo stari
Super, da bo odsek porihtan na novo
Koliko pa bo odslej hitrost vlakov na omenjenem odseku?
120km/h, pretiravam?
Lp
tudi sam sem videl na zadnjih dveh fotografijah da so "šolali" temelje za drogove, vendar sem mislil, da samo na tistem kraju bodo novi stebri, da drugje ostanejo stari
Super, da bo odsek porihtan na novo
Koliko pa bo odslej hitrost vlakov na omenjenem odseku?
120km/h, pretiravam?
Lp
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Obnova vozne mreže nima veze z vmax. Za 120km/h in več bi morali izbrati drugo traso, ki bi bila na koncu podobna projektu drugega tira Divača - Koper. Sedanja proga je optimirana na primeren gradient in vmax okoli 70-80km/h.
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Res da so progovne hitrosti 70-80 km/h, toda med projektiranjem je preprosto niso optimizirali za 70-80 km/h, ker so to bile takrat nekaj tako nepojmljivega kot danes za SŽ 300 km/h. Edino to so gledali, da so progo speljali z enakomernim, takrat maksimalno dosegljivim gradientom 12m/1000m. O čem več pa za časa FJ niso niti sanjali.Obnova vozne mreže nima veze z vmax. Za 120km/h in več bi morali izbrati drugo traso, ki bi bila na koncu podobna projektu drugega tira Divača - Koper. Sedanja proga je optimirana na primeren gradient in vmax okoli 70-80km/h.
LPL
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Očitno je bil predpisan tudi minimalni priporočljiv radius (iz takšnih ali drugačnih razlogov), tako da je danes progovna hitrost zvezna pri cca 70-80km/h s parimi izjemami, kjer je moral biti radius manjši. Ob uporabi manjših radiusov bi bilo še toliko lažje najti primeren gradient. Ravno tu se kaže mojstrstvo graditelja, ki je gradil tunele in viadukte, da je našel optimalen presek med gradientom in radiusi, prerezom in tlorisom proge.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Meni se zdi proga med Divačo in Borovnico prepolna nekih ovinkov, da bi jo lahko smatrali za neko moderno progo. Pač 150 let stara gradbena mojstrovina. Prav zanima me, kje je mišljena trasa nove "hitre" proge proti Ljubljani, ki je za zdaj že določena od Opčin proti Divači.
preglednik
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
.... ...u štuc.... ....preglednik napisal/-a: Prav zanima me, kje je mišljena trasa nove "hitre" proge proti Ljubljani, ki je za zdaj že določena od Opčin proti Divači.
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Nobena nova proga Divača - Ljubljana ni niti v fazi zamišljanja.