Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Brez šenkanja še kakšne druge infrastrukture, recimo luke ali avtocest, bi kdo prevzel SŽ samo tako, da država plača novemu lastniku konkreten keš za prevzem firme z vsemi svojimi zaposlenimi, njihovimi sindikati, zastarelim voznim parkom, pufi in brez zavez države, da uredi infrastrukturo, ki SŽ povzroča višje obratovalne stroške, z verjetno zahtevo države, da novi lastnik SŽ ohrani tudi nerentabilne potniške linije na zastareli infrastrukturi, ki jo država za nameček še za en drek vzdržuje... Nop, jaz ne bi kupil, pa da mi fejst plačajo, v to leglo korupcije in nablode gotovo ne bi šel.
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Nurmi, in zakaj bi kupoval Tovorni promet SŽ, edini potencialno zanimivi del holdinga, če pa lahko prosto voziš po tirih JŽI RS?. Ni logike. Sedim na vrtu na Vodmatu pri uvoznih signalih postaje Lj, kaj postorim, kaj popijem, mimo pa šibajo sami Herkulesi s kontejnerskimi vlaki v Kp ali pa še naprej. Le vlakov SŽ je vedno manj, vsaj relativno. Če se pa pokaže kakšen dizel SŽ moram pa takoj izklopit moj aparatček v ušesu.
LPL
LPL
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Sej to nam je oni govoro Pa je hitro pobegnil nazajNurmi napisal/-a:...... No tako bi se edino mogoče dalo prodati SŽ zapakirane v paket Luke Koper.
Nič manj vedno več, saj je blo govora o najemu dizelc, samo sedaj o tem ne veš, a je njihova al so jo naši najel.Ljubitelj napisal/-a: Le vlakov SŽ je vedno manj, vsaj relativno.
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Če se bo na koncu država zlomila, bojo Švabeki poceni dobili luko, letališče, ajznpon in še avtoceste.
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
dokler eni služijo take denarje s SŽ jih ne bojo dali iz rok.Pa če se davkoplačevalci mečejo na zobe,gobec pa še kaj.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Nekateri se ne zavedajo, da smo brez ali s prenizko gospodarsko rastjo povsem odvisni od kreditov za servisiranje preteklih dolgov. Če nam kdaj v prihodnosti zaprejo pipico financiranja preden se ekonomija pobere, ne bo nihče v tej državi imel več vpliva na nič, še prav posebej pa ne sindikati. Takrat se bo poceni prodalo tudi infrastrukturo, ki je zdaj nobena vlada noče dati iz rok.
- Igor T
- Strojevodja I
- Prispevkov: 320
- Pridružen: 07.03.2009, 13:11
- Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
- Kontakt:
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Večkrat se piše o izgubi zaradi nedelovanja električne vleke.
Ker delam v zasebnem sektorju mi je to čisto nelogično. Kako lahko svojo uslugo prodajaš pod ceno?
Evo. Če se spremenijo pogoji poslovanja, torej če imaš z nekim poslom več stroškov, da ga opraviš, je logično da te stroške naložiš naročniku za katerega delaš.
Primer:
Če pri tovornjakarju naročiš prevoz od točke A do točke B, ti izračuna kok bo to stalo. Ker ima zaradi zapore ceste obvoz, ti zaračuna dodatne kilometre, saj ve da mora po obvozu.
Prevoznik na železnicah torej ve, da ima zaradi "izrednih" razmer, ki so sedaj že kar praksa dodatne stroške in ga bo prevoz kontejnerja stal 5€ več. Tako za tak prevoz po tej progi zaračunaš 5€ več in nimaš izgube. Še promet se ti poveča ...
Torej zakaj vraga ne zaračunajo višje prevoznine, če imajo višje stroške ?
Zaradi konkurence ? Ne bi reku. Konkurenca ima namreč iste pogoje poslovanja. Mogoče še večje stroške, saj mora za odsek proge najeti slovenskega prevoznika, ali pa peljati cel vlak z diesel vleko, kar je pa še dražje.
Tako dobijo naročniki blago po nerealni ceni prevoza, razliko bom pa pokril jest.
ČIST NELOGIČNO. ..
Ker delam v zasebnem sektorju mi je to čisto nelogično. Kako lahko svojo uslugo prodajaš pod ceno?
Evo. Če se spremenijo pogoji poslovanja, torej če imaš z nekim poslom več stroškov, da ga opraviš, je logično da te stroške naložiš naročniku za katerega delaš.
Primer:
Če pri tovornjakarju naročiš prevoz od točke A do točke B, ti izračuna kok bo to stalo. Ker ima zaradi zapore ceste obvoz, ti zaračuna dodatne kilometre, saj ve da mora po obvozu.
Prevoznik na železnicah torej ve, da ima zaradi "izrednih" razmer, ki so sedaj že kar praksa dodatne stroške in ga bo prevoz kontejnerja stal 5€ več. Tako za tak prevoz po tej progi zaračunaš 5€ več in nimaš izgube. Še promet se ti poveča ...
Torej zakaj vraga ne zaračunajo višje prevoznine, če imajo višje stroške ?
Zaradi konkurence ? Ne bi reku. Konkurenca ima namreč iste pogoje poslovanja. Mogoče še večje stroške, saj mora za odsek proge najeti slovenskega prevoznika, ali pa peljati cel vlak z diesel vleko, kar je pa še dražje.
Tako dobijo naročniki blago po nerealni ceni prevoza, razliko bom pa pokril jest.
ČIST NELOGIČNO. ..
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Pozdrav
Zakaj ne zaračunajo višje vozarine? Verjetno zaradi pogodb (vsaj mislim, da je za večino prevozov, kot so kontejnerji, ruda, avtomobili ipd. sklenjena pogodba). Le-te so najverjetneje sklenjene za določeno obdobje vnaprej pod določenimi pogoji. Če se je vmes zaradi višje sile kaj zgodilo, kar podere kalkulacijo, je to riziko ponudnika. Tudi sam delam v privatnem sektorju in smo odvisni od cen vhodnih materialov. Sicer tudi te cenovno vežemo na nek nivo z ustreznimi pogodbami, vendar ne moremo pokriti vsega. Do svojih kupcev se za kvaliteto, cene in dobave obvežemo s pogodbami, ki se obnavljajo na leto (ali pol leta). Če uspemo vmes znižati stroške, je to naš bonus, če pa stroški iz bilokaterega razloga narastejo, pa gre to nam v škodo.
...Samo malo glasnega razmišljanja...
LP
Jože
Zakaj ne zaračunajo višje vozarine? Verjetno zaradi pogodb (vsaj mislim, da je za večino prevozov, kot so kontejnerji, ruda, avtomobili ipd. sklenjena pogodba). Le-te so najverjetneje sklenjene za določeno obdobje vnaprej pod določenimi pogoji. Če se je vmes zaradi višje sile kaj zgodilo, kar podere kalkulacijo, je to riziko ponudnika. Tudi sam delam v privatnem sektorju in smo odvisni od cen vhodnih materialov. Sicer tudi te cenovno vežemo na nek nivo z ustreznimi pogodbami, vendar ne moremo pokriti vsega. Do svojih kupcev se za kvaliteto, cene in dobave obvežemo s pogodbami, ki se obnavljajo na leto (ali pol leta). Če uspemo vmes znižati stroške, je to naš bonus, če pa stroški iz bilokaterega razloga narastejo, pa gre to nam v škodo.
...Samo malo glasnega razmišljanja...
LP
Jože
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Tud jaz se strinjam z tem ,da se poviša uporabnina/strošek prevoza.... A mi lahko kdo pove , koliko € recimo mora plačati tuj uporabnik SŽ infrastrukture
za relacijo Jesenice-Koper morda? Brez stroškov električne energije,samo ''prevoznina''?
Ker sem iz nezanesljivih virov dobil eno cifro......
lp M
za relacijo Jesenice-Koper morda? Brez stroškov električne energije,samo ''prevoznina''?
Ker sem iz nezanesljivih virov dobil eno cifro......
lp M
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Po moje mora biti prevoznina nizka, saj je visoka toliko, kolikor jo zmore plačat domači prevoznik. Zato se tujcem tudi splača vozit po naših kolovozih in jih menjavanje strani vožnje v Ljubljani, in letošnja menjava lokomotiv zaradi žleda niti ne moti prav posebno.
Ko opazujem vlake, ki vozijo po pontebski železnici in mimo Gorice so tam sami tovori z veliko dodano vrednostjo (kontejnerji, spremljani in nespremljani prevoz tovornjakov in prikolic). O kakih razsutih tovorih razen lesa za potrebe njihove industrije ni sledu zato sklepam, da se prevoznikom zaradi drage uporabnine italijanskih železnic niti ne izplačajo.
Ko opazujem vlake, ki vozijo po pontebski železnici in mimo Gorice so tam sami tovori z veliko dodano vrednostjo (kontejnerji, spremljani in nespremljani prevoz tovornjakov in prikolic). O kakih razsutih tovorih razen lesa za potrebe njihove industrije ni sledu zato sklepam, da se prevoznikom zaradi drage uporabnine italijanskih železnic niti ne izplačajo.
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Morali bi enako kot SŽ, saj ni razloga, da bi moral bilokateri operater plačevati drugačno tarifo.matic600 napisal/-a:Tud jaz se strinjam z tem ,da se poviša uporabnina/strošek prevoza.... A mi lahko kdo pove , koliko € recimo mora plačati tuj uporabnik SŽ infrastrukture...
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Lahko si izračunaš.matic600 napisal/-a:Tud jaz se strinjam z tem ,da se poviša uporabnina/strošek prevoza.... A mi lahko kdo pove , koliko € recimo mora plačati tuj uporabnik SŽ infrastrukture
za relacijo Jesenice-Koper morda? Brez stroškov električne energije,samo ''prevoznina''?
Ker sem iz nezanesljivih virov dobil eno cifro......
lp M
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Hmmm ... recimo da približno 1 €/km, raje malo manj (odvisno od vlaka, lokomotive, kategorije proge, ...).
Recimo Jesenice - Koper je približno 200 km preko Ljubljane ali 170 km preko Sežane. Za 1500-tonski vlak znese približno 150-200 evrov "cestnine".
Za primerjavo: s kamionom po avtocesti od Jesenic do Kopra se plača skupaj 63,30 € cestnin (ali pa malo manj če je kamion ekološki), kar je približno 0,40 €/km. Če predpostavimo 40 t bruta, je to približno 1 cent na brutotonski kilometer. Pri vlakih je ta "cestnina" 10-krat nižja ...
Pa še nekaj vprašanj (za znalce): kako se računa kadar se uporablja priprega/doprega? Kot ena ali dve lokomotivi? Če sta lokomotivi različnih kategorij (npr. Brižita in Živa), s kategorijo katere se računa? Kakšni pa so kategorije vozil, ki niso v tabelah (npr. 06, 33, ...)?
Recimo Jesenice - Koper je približno 200 km preko Ljubljane ali 170 km preko Sežane. Za 1500-tonski vlak znese približno 150-200 evrov "cestnine".
Za primerjavo: s kamionom po avtocesti od Jesenic do Kopra se plača skupaj 63,30 € cestnin (ali pa malo manj če je kamion ekološki), kar je približno 0,40 €/km. Če predpostavimo 40 t bruta, je to približno 1 cent na brutotonski kilometer. Pri vlakih je ta "cestnina" 10-krat nižja ...
Pa še nekaj vprašanj (za znalce): kako se računa kadar se uporablja priprega/doprega? Kot ena ali dve lokomotivi? Če sta lokomotivi različnih kategorij (npr. Brižita in Živa), s kategorijo katere se računa? Kakšni pa so kategorije vozil, ki niso v tabelah (npr. 06, 33, ...)?
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih
Po moje tisti, ki te "cestnine" zaračunavajo, sproti vse pokurijo že za svoje plače...
preglednik