Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a mkx »

desiro napisal/-a:Ko gledam tele slike z žledom na voznem vodu, se mi pojavlja vprašanje.
Kako to da v avstriji ni žledu na voznem vodu? Ali je to zaradi večje napetosti in je žica toplejša? :roll:
V Avstriji je večinoma padal sneg. Sneg pa ne tvori žleda.

Za nastanek žleda je idealna kombinacija dokaj toplega zraka v višinah, ki povzroči padavine v obliki dežja, in hlad v nižinah, ki mogoči, da ta voda zmrzne preden pade na tla. Danes ponoči:
Slika
vir: ARSO

Vidi se topla plast zraka na višini okoli 1700 metrov. S tem da je to današnji vertikalni prerez, ko se je v višinah že ohladilo. Danes žleda ne bi več bilo. Vmesna hladna plast (recimo pod 1500 metri) je pretanka, da bi kapljice po poti zmrznile (in bi padala sodra), so pa podhlajene. Zato ta voda zmrzne praktično takoj, ko se na kaj ujame (veje, žice, ...).


Pa še razmišljanje @Anzeeta: marsikaj se da ... lahko bi nad nosilno vrv dali še streho, ki bi bila zmožna nositi 200kg ledu na tekoči meter. In vse skupaj obesiti na stebre in konzole z nosilnostjo par 100 ton. Ampak potem bi se našel kdo, ki bi projektanta povprašal po mentalnem zdravju. In to upravičeno.
Je že tako, da se stvari cenovno optimizirajo na izredne razmere, ki so dovolj pogoste da so stroškovno še opravičljive. Podoben primer je protipotresna gradnja, dela se na potrese, ki se redno dogajajo, ne na one ki bi se lahko zgodili vsakih 1000 let (statistično, morda nas čaka kakšen že jutri).

Čisto nekaj drugega je veliko škode, ki nastaja zaradi podiranja drevja na infrastrukturo. Seveda lastniki tega drevja niso pripravljeni na sanitarno sečnjo. Ampak marsikatera žica in cesta bi ostale brez bistvene škode (in prekinitve funkcije), če drevje ne bi padalo po tej infrastrukturi. Primer so vse ne-elektrificirane proge. Morda bi se potrgala optika (ki je peljana po stebrih ob progi) zaradi teže žleda, proge pa bi bile še vseeno prevozne. Tako pa ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
bubaiva363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 01.11.2005, 5:58
Kraj: pored pruge...

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a bubaiva363 »

sa dovoljno velikim izvorom niskog napona,do 300V,koji bi se kačio na isključen deo vozne mreže,koja je zaledjena,i na jednom delu kretkospojena na šinu bilo bi moguće zagrejati žice i tako otopiti led,ali,možda je sve to glupost što kažem,a primer mi je mali aparat gorenje za varenje plastičnih kesa.
dužina žice u ukupnom električnom kolu i njena induktivnost je jedna vrsta otpornika,ali na 3000V je struja jako velika pri kratkom spoju ali zato na deset puta manjem naponu bi bila podnošljiva da se žice zagreju i otope...primer je takodje i aparat za varenje čiji je izlazni napon mali,oko 2,5V

ovo kažem kao ideju,a realizacija je nešto drugo
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 809
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a Anzee »

mkx napisal/-a: lahko bi nad nosilno vrv dali še streho, ki bi bila zmožna nositi 200kg ledu na tekoči meter. In vse skupaj obesiti na stebre in konzole z nosilnostjo par 100 ton
No predimenzioniranje infrastrukture za taksne "robne pogoje" je seveda nesmiselno. Bolj sem mislil ce obstaja drugacna kolikortoliko uporabna kurativa. Ne vem, zdej bom streljal kozle - soljenje voznega voda, tolcenje z izoliranimi palicami po vodu ( :^o ), pregretje vozne mreze s povisanim tokom (edit: vidim da je vmes bubaiva363 podal podobno misel).. (pa prosim, ne se obesat za te izjave, so samo za ilustrativne namene)..

Se eno podvprasanje - ceprav je led naceloma slabo prevoden, ali pride pri tvorbi zleda tudi do premostitve izolatorja med voznim vodom in konzolami?
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Preprečit se te karastrofe ni dalo in se je tudi v bodoče ne bo.Pa ne gre tu za stoletne katastrofe ampak znajo biti to desetletni ali pa še pogostejši pojavi.Vprašanje je kako smo na njih pripravljeni in kake alternative smo si pustili odprte.Kaj se bodo,če sploh iz tega naučili.Čiščenje dreves je pa problem samo v Sloveniji.Ker smo zemljolastniški obsedenci in so razna grmovja in ščavja nedotakljiva.V kolikor se ogroža javno dobro (cesto,železnico,daljnovod,PTT kabel,....) se mu da šanso,da odstrani sam.Drugače se odstrani in se mu izda račun.Tako se to počne po Evropi.Ker naj bi bila že "kao" nek naš zgled.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Glede na prikazano stanje, vlaki med Lj in Di še enkaj časa ne bodo vozili. S potniškimi ni problema, se pač pelje z avtobusom, kaj pa tovorni in predvsem Luka? Se kaj razmišlja o obvozih preko NG na Jesenice ali celo čez Trbiž?

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

desiro napisal/-a:Ko gledam tele slike z žledom na voznem vodu, se mi pojavlja vprašanje.
Kako to da v avstriji ni žledu na voznem vodu? Ali je to zaradi večje napetosti in je žica toplejša? :roll:

Lp Nejc
Pri nas je večje mešanje toplega primorskega in hladnega alpskega zraka (enako kot v kanadi), avstrijo pač večkrat ščitijo alpe.
Ljubitelj napisal/-a:celo čez Trbiž
Pontebanna je tudi omejeno prevozna.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a suha »

Koliko tega bi se dalo preprečit če bi imeli 25 kV izmenično napetost? Kolikor mi je znano so pri tistem sistemu premeri električnih napajalnih vodnikov bistveno manjši, posledično je vse skupaj lažje in manj dežja bi se ujelo gor, ter potemtakem ledu ker je manjša površina....
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Glede na obseg uničenja, bi se verjetno bolj splačalo izvesti celotno elektrifikacijo na novo (tako, kot se sedaj elektrificira proga Pg-Hodoš z izjemo napajalnih postaj)?
Par mesecev, kolikor bi trajala izvedba razpisov in sama gradnja, bi se vozilo po Primorki z (izposojenimi) dizli.
...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a mkx »

Imejmo 5 minut za teorijo :mrgreen: in na hitro poračunajmo velikostne rede. Recimo:
  • v 24 urah se na žicah nabere 5 cm ledu (okoli in okoli), torej žice dobijo premer 10 cm;
  • recimo, da se vse skupaj dogaja pri 0°C in da so kapljice ravno prav podhlajene, da zaradi podhladitve popolnoma zmrznejo (tole je precej divja predpostavka, v resnici tako močno podhlajene ne morejo biti, to bi pomenilo temperaturo kapljice vode približno -80°C). Ampak za končni rezultat ta divjost ne vpliva dosti;
  • v žici vseh 24 ur teče enakomeren tok, jakost ne niha. To je tudi precej divja predpostavka ...
Pa računajmo: na glavnih progah je menda standard presek voznega voda (vključno z nosilno žico) 320 kvadrat (to so kvadratni milimetri). Ker moramo stopiti tudi žled na nosilni žici, moramo stopiti dva ledena uklepa. Na tekoči meter vozne mreže (dve žici) pomeni 5 cm oklep približno 16 kg ledu.
Za taljenje ledu se porabi energija 334 kJ/kg, torej dobrih 5MJ na tekoči meter vozne mreže. Če to delamo sproti, gre za potrebno toplotno moč 62mW na tekoči meter.
Baker ima svojo upornost in tekoči meter takšne vozne mreže ima upornost dobrih 50μΩ. Za doseganje prej naračunane moči 62mW mora skozi vozno mrežo teči tok približno 35A.

Tak tok pri napajalni napetosti 3kV pa pomeni ... ja, švohotnih 100kW bremena na drugem koncu voznega voda. Načeloma bi torej šlo. V praksi pa ... jah.

Pa še glede prevodnosti ledu in morebitnega prebijanja preko izolatorjev: pitna voda (deževnica je podobna) ima prevodnost za 10 velikostnih redov manjšo kot baker ali pa za 8 do 9 veliksotnih redov večjo kot ostali prevodniki (železo, ...), tako da tukaj ni neke nevarnosti.

Pa še glede nabiranja žleda na debelejših in tanjših žicah: kaj dosti razlike ne bi bilo. Tokratna epizoda žledenja je bila tako dolgotrajna, da bi se tudi na nekaj tanjše žice slej ko prej nabralo dovolj žleda. Po drugi strani pa so debelejše žice tudi nekaj močnejše tako da je težko reči, ali je 25kV vozna mreža bolj odporna na žledenje kot pa 3kV vozna mreža.
LP, Metod
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Mene pa zanima zakaj se stebra voznega voda (na vsaki strani proge enega) ne poveže skupaj z enim nosilnim drogom, namesto da z vsake strani štrli svoj drog (da se vmes prišpara "pol metra")?
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Na Jesenicah 03.02.2014
Slika

Slika

Slika
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a cokla »

Bemtiš...to pa je sneg. =D> =D>
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a mkx »

LJ363 napisal/-a:Mene pa zanima zakaj se stebra voznega voda (na vsaki strani proge enega) ne poveže skupaj z enim nosilnim drogom, namesto da z vsake strani štrli svoj drog (da se vmes prišpara "pol metra")?
Če pride do porušitve na eni strani, potem bi v primeru "portalnih" konzol zelo verjetno prišlo do porušitve tudi na drugi strani. Razlogi za porušitev so raznovrstni, bodisi zaradi kakšnega ID (recimo iztirjenje in porušitev kakšnega stebra VM) ali pa naravna katastrofa. Marsikateri steber VM je obstal, na drugi strani pa vse po tleh.

Poleg tega pa še: pri takihle stvareh prihaja do povečanih vzdolžnih sil in pri tem prečno vpenjanje ne pomaga dosti (da ne rečem da prav nič).
LP, Metod
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

mkx napisal/-a:Imejmo 5 minut za teorijo :mrgreen:Ker moramo stopiti tudi žled na nosilni žici, moramo stopiti dva ledena uklepa. Na tekoči meter vozne mreže (dve žici) pomeni 5 cm oklep približno 16 kg ledu.
Za taljenje ledu se porabi energija 334 kJ/kg, torej dobrih 5MJ na tekoči meter vozne mreže. Če to delamo sproti, gre za potrebno toplotno moč 62mW na tekoči meter.
Baker ima svojo upornost in tekoči meter takšne vozne mreže ima upornost dobrih 50μΩ. Za doseganje prej naračunane moči 62mW mora skozi vozno mrežo teči tok približno 35A.

Brez zamere. Pa si ti predstavljaš kaj je 1kg ledu in kaj je 62mW?
Rešil si energetsko krizo.
Drugače pa lokalni štromarji to že obvladajo, samo je proti vsem standrdom, pravilom,itd..torej na svojo roko.

LP
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Žled 2014 - zapora primorska proge

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TERMINATOR napisal/-a: Brez zamere. Pa si ti predstavljaš kaj je 1kg ledu in kaj je 62mW?
Ajmer ledu in poraba ene led diode :lol:
Odgovori