Ljubljanski trolejbus

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 350
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a željko halambek » 09.04.2017, 8:15

trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči.

Njega dni nazaj sem pisal nekaj o trolejbusih v temi "Ljubljanski tramvaj". Našel sem spletno stran, kjer je navedeno, da je bilo v Ljubljano "poslano" 4 vozil "(FIAT 672F/132 CaNSA Marelli")

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=1405&start=779

In sedaj nova uganka ? Kje je "peti" #-o :?:

Še nekaj. Nihče še ni povprašal, kje je bila posneta fotografija trolejbusa [-X

LP Igor


Pozdravljen Igor.

Izgleda da petega splo ni bilo. Obstaja fotografija "Oerlikona" s številko 5.

Slika

Čeprav se tudi za Reko pisalo različno in to namreč da imajo 9 Fiatov na drugem mestu je pisalo da imajo 10 Fiatov.
Nekdo bi iz tega dal predpostaviti da ni mogoče eden od fiatov končal v Reki pred prihodom Oerlikonov ????

Lp
Željko
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 350
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a željko halambek » 09.04.2017, 8:26

trackpan napisal/-a:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=1405&start=779
Nihče še ni povprašal, kje je bila posneta fotografija trolejbusa [-X

LP Igor


Da res. Kje bi to bilo slikano?

A da ni to obračališče pri Livarski ulici ?

Slika
Slika prevzeta iz: http://www.clamfer.it/14_Mezzi%20gommat ... estero.htm
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a trackpan » 09.04.2017, 9:46

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Željko, drži :thumbupl . Hiše v ozadju so še vedno tam. "Gasilska sliko" so tudi posneli na tem mestu.

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=1405&start=898

LP Igor
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 148
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a jž 363 » 09.04.2017, 20:57

trackpan napisal/-a:In sedaj nova uganka ? Kje je "peti"


Se strinjam s doslej napisanim. Petega ljubljanskega Fiata ni bilo - zelo verjetno je šlo za napako pri navajanju, ki se je potem vlekla sem ter tja po različnih virih. Enako kot se za letnice ukinitve trolejbusov navajajo september 1971, ali september 1972!

Tudi italijanski viri (sajt clamfer.it) navajajo da so v Ljubljano prodali 4 Fiata, medtem ko je na Reko šlo 10 trolejbsov, vendar je eden zelo kmalu po dobavi bil odpisan po karambolu. Ta podatek je še nepotrjen, vsaj Italijani tako predpostavljajo.

Kar se tiče fotografije Fiata na obračališču, bi jaz prej rekel da gre za obračališče na Ježici :?:
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a trackpan » 10.04.2017, 7:35

Pozdravljeni pozitivno misleči .

@jž 363, na levi strani trolejbusa vidiš Livarsko 7, na desni pa Livarsko 3.

https://www.google.si/maps/@46.0593189,14.5060808,132a,35y,351.54h,42.72t/data=!3m1!1e3?hl=sl

Dokončno (tudi "fizikalno" [-X ) so to "obračališče" "ukinili" ob gradnji podvoza (3. slika).

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=4166&start=31

LP Igor
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 148
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a jž 363 » 10.04.2017, 11:35

trackpan napisal/-a:@jž 363, na levi strani trolejbusa vidiš Livarsko 7, na desni pa Livarsko 3.


#-o Točno tako, hvala! Sem vedno doslej mislil da gre za Ježico, saj je kraj ob fotografiji izgledal malce "predmestno".
casar
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 23
Pridružen: 01.06.2016, 11:01

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a casar » 15.04.2017, 14:36

jž 363 napisal/-a:Sprevodnikov sedež je bil postavljen ob zadnjih vratih. Le en detajl - nakaj kadrov filma "Ko pride lev" (iz l. 1971) je posneto znotraj zglobnega Meredesa, z navzočim sprevodnikom za svojim sedežem. Odprava sprevodnikov se je zgodila v prvi polovici 70-ih.


Jaz sem se v zglobnem avtobusu, kjer je sprevodnik aktivno deloval pri zadnjih vratih v celi "pisarni", ne samo na svojem sedežu, peljal vsaj še leta 1977. Res pa to ni bilo v Ljubljani, ampak na relaciji Koper - Strunjan. V Kopru se je pot začela/končala tam, kjer je danes tovorna železniška postaja, saj takrat potniške železniške postaje še ni bilo. Nekje do leta 1980 so ti avtobusi s sprevodnikovo pisarno potem izginili (vsaj jaz jih potem nisem več nikjer opazil), pa tudi potniška železniška postaja v Kopru se je do takrat že morala pojaviti.

Aleš
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a trackpan » 15.04.2017, 20:24

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Nekaj, pa je še ostalo. Zanimivi so komentarji. Ako so njega dni še "kritično" gledali na "ostanke" trolejbusa, pa je to v današnjih časih velika prednost. Naj ostanejo tam kjer so.



Slika

še drugi članek na isto temo

Slika

in dandanes ...

https://www.google.si/maps/@46.0742434,14.4868843,3a,75y,87h,90.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1siAvIl-6nQ1knifoJRSBFoQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=sl

LP Igor
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a trackpan » 15.04.2017, 20:35

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Sem bil v dilemi, ali naj naslednji članek porinem k "tramvaju" ali k "trolejbusu" :? . Naposled sem se odločil za slednjega. Bistvo je naslednje. O trolejbusih v Ljubljani so razmišljali že pred 2. svetovno vojno.

Slika


Ob pogledu na naslednjo sliko bi pomislil, da sodi med "OT-je" [-X . Vseeno preberite do konca.

Slika

LP Igor
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 148
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a jž 363 » 15.04.2017, 21:36

Zanimivi materiali, hvala zanje!

To da so o trolejbusih razmišljali že pred vojno ni nič neneavadnega - vzpon trolejbusov se je dogajal prav v 30-ih letih in zato ni čudno da so se vsem zdeli kot sodobnejša rešitev v nasprotju s tramvaji (ki so se v enakem obdobju še vedno temeljili na konceptu iz 19. st!). Zato naj ne preseneti da so o trolejbusih razmišljali že v predvojni Ljubljani - to kar se je zgodilo z uvedbo 1951. je logično nadaljevanje predvojnih razmišljanj.

Avtomontaža je res izdelala lepo število avtobusov za predvojni beograjski mestni promet, le s tem da so bili izdelani (menim) na MAN šasijah (ali z MAN motorjih, ali oboje). Medtem so v starojugoslovanski prestolnici res razmišljali o uvedbi trolejbusov. Prvi pravi trolejbus (izdelek italijanskega FIAT-a, ki naj bi ga kupili za Beograd) v Jugoslaviji je bil razstavljen na beograjskem razstavišču in sicer že v l. 1938 (ali 1939). Zato me malce preseneti časopisno poročilo da bo Avtomontaža izdelovala trolejbuse za BG.
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a trackpan » 23.04.2017, 19:22

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Njega dni sem dejal nekaj o avtobusnem transportu v Ljubljani. Za "krožno progo" Moste - Žale - GL kolodvor - Prešernov trg - Moste so sprva načrtovali trolejbuse, potem pa so se odločili za ta "navadne avtobuse". Pred izgradnjo podvoza na Kajuhovi je bila edina možna povezava po Pokopališki cesti. Začetni in končni postaji za progi 2 in 4 sta bili pred železniškimi zapornicami.

https://www.google.si/maps/@46.058076,14.5345846,3a,75y,1.66h,88.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgWfvUhrYpRaCJgXLGJrEGw!2e0!7i13312!8i6656?hl=sl

V času povečanega prometa so priključili prikolico. Lahko jo vidimo v "Bilo je ..." (za marec 1967) ("Tednik", RTV Slovenija, 23.3.2015) na Tromostovju med 0:50 in 0:57.

http://4d.rtvslo.si/arhiv/tednik/174326667

LP Igor

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov