Ljubljanski trolejbus

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 601
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a trackpan » 28.01.2018, 15:42

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Darko, menim da je to hiša na naslovu Likozarjeva ulica 6. Je edina, ki "štrli" iz vrste ostalih na Livarski ulici. V oddaljenosti se verjetno vidi hotel "Bellevue".

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.01.2018, 16:43

Igor, pozdravljen,
se strinjam =D> =D>

Torej lahko zaključimo, da je bilo obračališče med Likozarjevo in Tyrševo=Titovo=Dunajsko, torej tam, kjer je danes zgradba Dunajska 9 (IMP).
Likozarjeva ulica je obstajala že v kraljevini YU :old
Na Livarsko lahko pozabimo.

Slika

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.01.2018, 23:21

O:24300

Pozdravljeni,

če hočemo najti, kam so kasneje dodali napajalno postajo, si moramo pogedati celoten načrt proge od Vilharjeve do Ježice...

Začnemo na obračališču Likozarjeva/Vilharjeva...

Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika



Smo že na polovici proge...

Slika


V Stožicah pa bi morali najti prostor za napajalno postajo (po "naših" izračunih nekje okoli km 2.8 :wink: )

Slika

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.01.2018, 0:05

O:24513

Pozdravljeni,

200 dodatnih ogledov v enem dnevu v rubriki Čvek je mimo, Slepa pega se je končala, mi pa moramo našo nadaljevanko pripeljati do konca...


Do obračališča Ježica je se kar nekaj načrtov.

Ustavili smo se pri km: 3

Nadaljujemo:

Slika


Smo že pri "Ruskem carju" :berr

Slika


Slika


Slika


...in prispeli smo do obračališča Ježica...

Slika

Slika

Za tiste, ki ne vedo, kako izgleda koruza na polju :wink: :lol:

Slika
Šele sedaj vidim, da ni koruza :lol:


V bistvu sem želel pokazati, kaj piše na boku trolejbusa: LJUBLJANA - JEŽICA - LJUBLJANA

Itak pa ste na načrtu videli, da je proga potekala po OKRAJU JEŽICA

Sigurno so imeli tudi okrajnega sekretarja Slika

Ampak progo do Ježce pa je le "zrihtal" :lol: :lol:


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 31.01.2018, 1:31

O:24680

Pozdravljeni,

pogledati je potrebno, kaj se je dogajalo v zvezi z gradnjo napajalne postaje Ježica...

Projekt je bil izdelan oktobra 1955.
Maja 1956 pa se je začelo muditi :roll:
Le zakaj ?

ECŽ je začel pritiskati na preobremenjene državne organe:

Slika

ECŽ je prejel res že 2.10.1956 gradbeno dovoljenje za gradnjo na parceli št. 346/2 k.o. Brinje s strani ObLO Ljubljana-Bežigrad.
Vendar se zadeva zakomplicira, zaprositi morajo za novo gradbeno dovoljenje. Potreben je odmik zgradbe od Titove ceste za 17 m.

ObLO Ljubljana- Bežigrad je izdal novo dovoljenje 14.2.1957.

Slika

Kdaj pa je bila postavljena napajalna postaja nimam podatkov. Do septembra 1956 sigurne ne :wink:
Pravzaprav pa itak sploh niso napisali do katerega leta :lol:

Pogledali pa si bomo, v kakšnem stanju je bila obstoječa (edina) napajalna postaja :roll: :roll: :roll:

POPRAVEK: Stanje napajalne postaje si bomo ogledali v temi o ljubljanskem tramvaju, da ne bodo "tramvajaši" brskali po Čveku :roll:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 406
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a željko halambek » 31.01.2018, 13:30

Pozdravljeni vsi skupaj!

Darko, čestitam. =D>

Svaka čast na trudu.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 31.01.2018, 23:38

Željko, pozdravljen,

ja, se trudimo vsi skupaj da se dokopljemo do kolikor toliko resničnega stanja.

Leta 1953 je bilo izredno kritično leto za ECŽ. Grozila je kasacija 20 vozil in 5 prikolic pri tramvaju, trolejbusi so bili brez rezervnih delov, niso dobili niti naročenih "feltn" za trolejbuse...

Več o tem je navedeno v Poročilu o stanju z dne 21.2.1953, ki ga je spisal direktor ECŽ Franc Drobež na osnovi mnenj strokovnjakov.

Poročilo si lahko ogledate v temi o ljubljanskem tramvaju.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 406
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a željko halambek » 01.02.2018, 8:58

Pozdravljeni!

Kolikšno je bilo inventarsko stanje prvih Fiatovih trolejbusev? Štiri?
Ali je bil kater odpisan pred prihodom Oerlikonov?
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 191
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a jž 363 » 01.02.2018, 22:44

željko halambek napisal/-a:Pozdravljeni!

Kolikšno je bilo inventarsko stanje prvih Fiatovih trolejbusev? Štiri?
Ali je bil kater odpisan pred prihodom Oerlikonov?


Ljubljanskih Fiatov je bilo štiri in so, kot kaže, vsi ostali v voznem parku še vrsto let po prihodu Oerlikonov, tam nekje do leta 1960 (in menda po njem).
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 07.02.2018, 0:51

O:25650

Pozdravljen,

počasi se približujemo stanju raziskanosti Piranskega trolejbusa, ko bomo lahko stoprocentno rekli, da je navedba T. Brateta v člankih in knjigah o tem, da je bil takšen kot v Gmündu (Avstrija), sistem Lohner-Porsche, napačen.

Solidno je zbral gradivo o trolejbusih v avro-ogrski monarhiji Herbert Wöber in objavil v knjigi:

Slika

O Piranskem trolejbusu piše:

"Edini trolejbus po sistemu "Schiemann" v avstro-ogrski monarhiji je bil ob Jadranskem morju (Grofija Istra - danes Slovenija). Na prehodu stoletja so uporabljali za prevoz med Piranom in Portorožem konjsko vprego...

Lastnica plinarne v Piranu, "Verreinigte Gaswerke Augsburg A.G.", je pričela z gradnjo omrežja za razsvetljavo, obenem pa je že žačela graditi tudi trolejbusno progo Piran-Portorož po sistemu "Schiemann".

Dne 24. oktobra 1809 se je lahko pričela proga Piran-Portorož-Sv. Lucija uporabljati, po pregledu državnih organov."


Jasno in glasno je zapisano, da so morali državni organi odobriti gradnjo proge in nazadnje je bil opravljen tehnični pregled.
Torej nič "po domače": "...za gradnjo trolejbusne proge pa takega dovoljenja niso potrebovali.", kot beremo v knjigi o Ljubljanskem tramvaju (T. Brate).


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 08.02.2018, 2:23

Pozdravljeni,

zgornjega posta ne morem več izbrisati, ni pa nič hudega, če je objavljena literatura o prvih trolejbusih v avstro-ogrski monarhiji, ki je skrbno zbrana in pravilna.

Si pa lahko nekaj novih zapisnikov o stanju v ECŽ let 1952/1953 ogledate v rubriki Ljubljanski tramvaj:
link: viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1620

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.04.2018, 9:11

O:29.853

Pozdravljeni,

jaz sem si predstavljal, da bo kdo oz. več forumašev nadaljevalo s to temo, glede na to, da imajo nekateri izredno veliko znanja in podatkov o ljubljanskih trolejbusih.
Sam sem se prestavil na Piranski trolejbus in tramvaj.

Pa če nič drugega, da se bo vsulo vsaj polno fotografij.

Tukaj pa je nastalo mrtvilo, od zadnjega posta 7.2.2018 se ne dogaja nič, samo v teh dveh mesecih pa je bilo okoli 4.000 ogledov, za katere s je v časih dedkov in babic reklo, da je to "minulo delo" :old :lol: :lol:

Ogromen potencial, da si v Čveku ogleduje temo toliko ljudi (forumaši+obiskovalci+roboti) in to brez novih rispevkov.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 601
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a trackpan » 17.05.2018, 21:07

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Verjetno ste to fotografijo že videli :

Slika

Vir: https://hiveminer.com/Tags/ljubljana%2Ctrolejbus/Recent

Mislim, da je nekdo v debati spraševal, do kdaj so trolejbusi znamke FIAT še vozili po Ljubljani ? Iz fotografije se vidi, da je to bilo vsaj še v začetku šestdesetih let.

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8545
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.06.2018, 0:04

Igor, pozdravljen,

ja, Ford servis so "prestavili" v "jamo", ko so leta 1961 zgradili Jugobanko Slika

Leta 1964 naj bi zgradba železnine Schneider & Verovšek še stala...

Slika
Preuzeto pri Metalki

Kdaj pa so zgradili zgradbe za Jugobanko pa ne bi vedel.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 601
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

OdgovorNapisal/-a trackpan » 06.07.2018, 14:37

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Duh trolejbusa kot slaba vest blodi po ljubljanskih ulicah. Se pravi, skupaj z tramvajem, sta še vedno med nami. V študijske namene si oglejte kaj so njega dni pisali :


Slika


Slika


Slika


Slika


LP Igor

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov