Verjetno najdaljši vlak na svetu

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Uporabniški avatar
RisPo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1023
Pridružen: 01.11.2006, 14:24

OdgovorNapisal/-a RisPo » 27.05.2007, 11:29

IC-Pohorje503 napisal/-a:zelo zanimivo za turčijske železnice "TCCD" :P :)

lp :)


Kaj hočeš s tem podatkom povedat :?: Nekak mi ne paše v to temo...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 27.05.2007, 14:23

Kaj imajo pa TCDD opraviti z Mavretanijo???. Razdalaj med Turčijo in Mavretanijo je precej večja kot med SVN in Mavretanijo.

Ali imajo v Mavretaniji normalno tirno širino kot v sev. Afriki ali imajo ozkotirne proge (10xx mm))? kot drugje po Afriki.

Kar pa se tiče klancev, jih na tej progi skorajda ne more biti. če pa kdo ne verjame, pa naj začne računati.

LP Ljubitelj

Pa še to: Pri ans vsi jamrajo, da se bodo strgale spenjače med vagoni, če bosta vlekli dve lokomotivi. Očevidno "zamorci" znajo stvar s spenjačami urediti mnogo uspešnejše kot na Zahodno Evropskih železnicah
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

OdgovorNapisal/-a jure80 » 27.05.2007, 15:37

Kot je že bilo povedano, je med rudnikom in pristaniščem v Mavretaniji dolga 700 km in je edina proga državi. Gre za enotirno progo, ki je normalnotirna (1435mm).
LP
Izidor
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

OdgovorNapisal/-a OrientExpress » 27.05.2007, 17:13

@Dolfe in @hulk - hvala obema za pojasnila ... vzamem nazaj šimfanje čez živo alias bika (=taurus) alias partizanko = skratka 541 :D


jure80 napisal/-a:Kot je že bilo povedano, je med rudnikom in pristaniščem v Mavretaniji dolga 700 km in je edina proga državi. Gre za enotirno progo, ki je normalnotirna (1435mm).


se lepo vidi v Atlasu sveta od DZS (mdr.) - proga naredi ovinek ob meji z Zahodno Saharo, sicer bi bila najbrž krajša za kakih 150-200 km.
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 27.05.2007, 20:24

Pozdrav

Še par mojih razmišljanj o naši 541. Dolfe je omenil, da je Živa univerzalna lokomotiva, ki je primerna za vleko tako hitrih potniških, kot tudi tovornih vlakov. Potrebno je vedeti, da je takšna lokomotiva kompromis med tovorno in potniško lokomotivo, ki je nastal predvsem iz želja velikih kupcev in verjetno predstavlja optimalno stroškovno postavko le-teh. Prav tako se moramo zavedati, da proizvajalci razvijejo lokomotive po njihovih željah, mi manjši kupci pa lahko izbiramo med tem, kaj je v ponudbi (seveda se dajo narediti določne prilagoditve). Da pa se bodo takšne lokomotive pri nas obnesle tudi za vleko tovornih vlakov na zahtevnih progah, dokazujejo izvedenke teh lokomotiv, ki vozijo v Avstriji. Nemčiji in Švici prav tovorne vlake na zahtevnih progah.

Da malo podkrepim tisto mojo izjavo o kompromisu med tovorno in potniško lokomotivo. Predstvljajte si Živo, ki ji zamenjamo dovosne podstavne vozičke s troosnimi, ter ji povečamo maso iz 87 na cca 132 ton, pustimo pa isto instalirano moč. Vse ostalo naj ostane enako (seveda je moč pogonskega motorja po osi manjša). Potem pošljimo standardno Živo in pa našo šestosno različico vleči vlak po črnokalskem klancu. Katera bo boljša? Druga plat medalje pa so stroški. Tašna šestosna lokomotiva je že pri nabavi dražja, dražje je pa tudi vzdrževanje, saj je potrebno menjati več istrošenih delov.

To je moje mnenje.....

LP

Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 27.05.2007, 21:47

Jože, v dobi asinhronskih strojev, ki so napajani z digitalno krmiljeno napetostjo in frekvenco, je hitrost lokomotive povsem zvodenela. Tako kot si zapisal. Edina težava je le še doseganje zadovoljive adhezije. Ta pa je omejena s težo osnega pritiska in številom osi. Tako da o kakšnem kompromisu niti ni vredno razmišljat.
Šest osne lokomotive so bolj specialiteta Italijanov. Nemci, vsaj zdi se mi tako, jih skoraj ne poznajo. Naj omenim italijasko "Grdavšo". Skoraj tako močan stroj s šestimi osmi ni na vzponih prav nič boljša od naše štiriosne 541. Tu svoje naredi digitalno krmiljena napetost. Stroški vzdrževanja pa so zagotovo občutno nižji.

Pri nas ni več problem v moči lokomotive. Problem je v neustrezni napetosti voznega voda. Tu je zelo - zelo ozko grlo, nad katerim se bo potrebno slej ko prej pošteno zamislit.


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

OdgovorNapisal/-a TERMINATOR » 28.05.2007, 11:50

hulk napisal/-a:Orient nakup Živ je ena pametnejših investicij SŽ, ki prinaša kup prednosti in rešitev. Naštevanje vseh prednosti bi mi vzelo veliko časa in še zagotovo bi kaj pozabil lahko pa naštejem okvirne prednosti.
1 poraba energije je občutno manjša
2 propustnost prog se poveča
3 požarna varnost ob progi se poveča
4 stroški vzdrževanja so manjši
5 možnost interoperabilnosti
6 udobnost strojnega osebja se poveča
.
.
.
Na koncu koncev je bila obnova voznega parka nujna in mislim, da je bil izbor zelo pravilen.


8) Hulk tole moram malo komentirati. Da ne bomo vsi eno in isto :D

1 Verjetno je poraba energije večja saj zaradi večje moči 1000 tonski vlak
hitreje pospešuje(fizika osnovne šole), konična poraba toka je na Partizanki okoli 1400-1600 amperov, Brižita pa okoli 1000-1200 amperov
in glede na naš obračun.......Bojan bo vsekakor imel zadnjo besedo.

2 Glede na majhno težo, štiri osi in izjavo v Delu 26.05(1700tonski vlak ena 541 na 16 do 17o/oo(sem že mislil da je spet ena generalska))
bo najbrž veljala en vlak na deževno noč. :lol:

3 Verjetno

4 Pred leti sem vzdrževal stoenko pa Škodo sedaj Renaulta polnega elektronike, razlika je ogromozanska. :?

5 Odlična ideja, samo zakaj so jo kamionski špediterji prenehali izvajati pred leti (na naše domače se bolj pazi.....)

6 Super, super, super.....

Dolfe napisal/-a:Jože, v dobi asinhronskih strojev, ki so napajani z digitalno krmiljeno napetostjo in frekvenco, je hitrost lokomotive povsem zvodenela. Tako kot si zapisal. Edina težava je le še doseganje zadovoljive adhezije. Ta pa je omejena s težo osnega pritiska in številom osi. Tako da o kakšnem kompromisu niti ni vredno razmišljat.


Dolfe, boš še imel o tej temi časa premišljevati, ko boš 700tonskega kontejnerca vlekel v deževni noči v Črni kal. :lol: :lol: 8)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 28.05.2007, 12:25

TERMINATOR napisal/-a:
Dolfe, boš še imel o tej temi časa premišljevati, ko boš 700tonskega kontejnerca vlekel v deževni noči v Črni kal. :lol: :lol: 8)


Arny, tole sem pobral od vas - kolegov. "Nič hudega če drsa. Naštimaš ustrezno vleko pa počakaš da prilezeš gor."

Saj Brižita v takih razmerah tudi hoče skakat. Spustiš ji malce soli na rep pa je krotka kot pudeljček. :lol:

No, jaz se tudi strinjam da ima 2 osi premalo. Ampak pri Nemcih in Avstrijcih smo lahko veseli, da so naredili táko, ki ima vsaj štiri. Oni bi najraje bi imeli kar tri ali celo dvo-osne lokomotive.


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

OdgovorNapisal/-a hulk » 28.05.2007, 13:57

TERMINATOR napisal/-a:
hulk napisal/-a:Orient nakup Živ je ena pametnejših investicij SŽ, ki prinaša kup prednosti in rešitev. Naštevanje vseh prednosti bi mi vzelo veliko časa in še zagotovo bi kaj pozabil lahko pa naštejem okvirne prednosti.
1 poraba energije je občutno manjša
2 propustnost prog se poveča
3 požarna varnost ob progi se poveča
4 stroški vzdrževanja so manjši
5 možnost interoperabilnosti
6 udobnost strojnega osebja se poveča
.
.
.
Na koncu koncev je bila obnova voznega parka nujna in mislim, da je bil izbor zelo pravilen.


8) Hulk tole moram malo komentirati. Da ne bomo vsi eno in isto :D

1 Verjetno je poraba energije večja saj zaradi večje moči 1000 tonski vlak
hitreje pospešuje(fizika osnovne šole), konična poraba toka je na Partizanki okoli 1400-1600 amperov, Brižita pa okoli 1000-1200 amperov
in glede na naš obračun.......Bojan bo vsekakor imel zadnjo besedo.

2 Glede na majhno težo, štiri osi in izjavo v Delu 26.05(1700tonski vlak ena 541 na 16 do 17o/oo(sem že mislil da je spet ena generalska))
bo najbrž veljala en vlak na deževno noč. :lol:

3 Verjetno

4 Pred leti sem vzdrževal stoenko pa Škodo sedaj Renaulta polnega elektronike, razlika je ogromozanska. :?

5 Odlična ideja, samo zakaj so jo kamionski špediterji prenehali izvajati pred leti (na naše domače se bolj pazi.....)

6 Super, super, super.....

Dolfe napisal/-a:Jože, v dobi asinhronskih strojev, ki so napajani z digitalno krmiljeno napetostjo in frekvenco, je hitrost lokomotive povsem zvodenela. Tako kot si zapisal. Edina težava je le še doseganje zadovoljive adhezije. Ta pa je omejena s težo osnega pritiska in številom osi. Tako da o kakšnem kompromisu niti ni vredno razmišljat.


Dolfe, boš še imel o tej temi časa premišljevati, ko boš 700tonskega kontejnerca vlekel v deževni noči v Črni kal. :lol: :lol: 8)


Terminator naj malo pokomentiram:
1 pri tej točki nisi upošteval faktor "čas". Da spraviš 1000t na Jesenice rabiš določeno (enako) količino energije ne glede na to ali vlečeš z 363 ali 541. Če to delaš z 541 seveda sproščaš več enegije ampak je zato čas krajši količina energije pa je enaka. Temu seveda sledijo konice, ki nas tepejo po žepu. Pri tej točki si tudi zamolčal električno zaviranje.

2 pri prej omenjenem jeseniškem viritualnem vlaku z Brižito sopiham 50 km/h v klanec medtem, ko z 541 to delam z 75 km/h in s tem hitreje sproščam odseke kar je na enotirni progi več kot zaželjeno.

3 Pri uporabi el. zaviranja se zavornjaki na vagonih ne segrevajo.

4 namesto stoenke bi kupil kaj bolj novega in zanesljivega in stroški vzdrževanja bi bili manjši. :wink:
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 28.05.2007, 14:25

Dolfe napisal/-a:Šest osne lokomotive so bolj specialiteta Italijanov. Nemci, vsaj zdi se mi tako, jih skoraj ne poznajo. Naj omenim italijasko "Grdavšo".

lp


Dolfe .... Nemci so imeli kar nekaj 6 osnih lokomotiv ..... serije 150, 151, 193 194, avstrijci tudi - 1020, 1110, 1010, 1189.
... in potem se svizec zavije v folijo in si misli, da je čokolada .....
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 28.05.2007, 14:49

hulk napisal/-a:
4 namesto stoenke bi kupil kaj bolj novega in zanesljivega in stroški vzdrževanja bi bili manjši. :wink:




Hulky, če sem švarcija prav razumel, je imel najnižje stroške vzdrževanja ravno s stoenko. :lol:

Revež je sedaj, ko se vozi z Renaultom polnim elektronike. Čeprav ne vem zakaj. Jaz ga imam tudi pa ni nikakršnih problemov z njim. Slika


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 28.05.2007, 14:54

milchy napisal/-a:
Dolfe .... Nemci so imeli kar nekaj 6 osnih lokomotiv ..... serije 150, 151, 193 194, avstrijci tudi - 1020, 1110, 1010, 1189.


Ampak so bolj redek pojav. V veliki večini prevladujejo 4 osne lokomotive. Takorekoč, specializirali so se na štiriosne vlečne stroje.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

OdgovorNapisal/-a hulk » 28.05.2007, 17:19

Dolfe napisal/-a:
hulk napisal/-a:
4 namesto stoenke bi kupil kaj bolj novega in zanesljivega in stroški vzdrževanja bi bili manjši. :wink:




Hulky, če sem švarcija prav razumel, je imel najnižje stroške vzdrževanja ravno s stoenko. :lol:

Revež je sedaj, ko se vozi z Renaultom polnim elektronike. Čeprav ne vem zakaj. Jaz ga imam tudi pa ni nikakršnih problemov z njim. Slika


lp


Verjetno je res tako mislil?! Nisem se preveč poglabljal.
Dolfe probleme z elektroniko pa ima zato, ker sam šari po tistih ploščicah in menja čipe. :twisted:
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

OdgovorNapisal/-a TERMINATOR » 28.05.2007, 18:51

hulk napisal/-a:Terminator naj malo pokomentiram:
1 pri tej točki nisi upošteval faktor "čas". Da spraviš 1000t na Jesenice rabiš določeno (enako) količino energije ne glede na to ali vlečeš z 363 ali 541. Če to delaš z 541 seveda sproščaš več enegije ampak je zato čas krajši količina energije pa je enaka. Temu seveda sledijo konice, ki nas tepejo po žepu. Pri tej točki si tudi zamolčal električno zaviranje.

2 pri prej omenjenem jeseniškem viritualnem vlaku z Brižito sopiham 50 km/h v klanec medtem, ko z 541 to delam z 75 km/h in s tem hitreje sproščam odseke kar je na enotirni progi več kot zaželjeno.

3 Pri uporabi el. zaviranja se zavornjaki na vagonih ne segrevajo.

4 namesto stoenke bi kupil kaj bolj novega in zanesljivega in stroški vzdrževanja bi bili manjši. :wink:


8) Ej Hulky, mislil sem na energijo vloženo v pospešek, o vračanju le te itak nima konkurence in izgube na uporih tudi nisem omenjal ker se mi zdi da so trajne igube na igbt-jih približno enake. :D
Premagovanje uporov proge pa je res enako.

2 Rad bi te videl 1700ton pa 75km\h na 17 promilčkih :lol: -dežek

4 O stoenki nima smisla.....

Sicer pa se nekaj že sušlja....samo ne vem če je uradno, Bojan pa začuda nič ne pove. Bomo že slišali ko bo prišel poračun :lol:

Švabi pa tko vozjo v spregah, je bolj zanesljivo pa še 8 vlečnih osi ma. 8)
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

OdgovorNapisal/-a hulk » 28.05.2007, 20:11

Kjer je dim je tudi ogenj. Imam že rezervirano 541-117 [-(

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov