Karavanši predor

Humor in bedarije so pol zdravja :)
amater
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 05.08.2007, 20:41

Karavanši predor

Odgovor Napisal/-a amater »

Zanima me, kako je bil predvsem za časa Jugoslavije varovan karavnanški predor. Mislim varvan v smislu ilegalnih prebegov. Zagotovo je verjetno kdo poiskusil ( in uspel ).
Koliko pa je ta predor dolg in koliko časa traja vožnja vlaka, da ga prevozi.
Hvala za odgovore. :D
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Odgovor Napisal/-a 363 »

Pozdrav


15 metrov pred portalom je bila ob tirih karavla. Pred vhodom pa je bila na tem mestu kjer je danes napis o dolžini predora štražarnica in je bil stalno prisoten vojak. V bunkerju nad portalom pa so imeli skladišče orožja in streliva. Zato je bila bolj mala verjetnost, da bi kdo poskušal uiti skozi predor. Ljudje so poskušali pobegni bolj čez Rožco. To je hrib nad Hrušico kjer poteka meja. Na Hrušici so pustili svoje avtomobile in se peš odpravili v hrib. Ker pa niso poznali terena so se odpravili naravnost navzgor v hrib in vojaki so točno vedeli kje jih večina gre proti meji in jih polovili.


Lp
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

363 napisal/-a:Pozdrav


15 metrov pred portalom je bila ob tirih karavla. Pred vhodom pa je bila na tem mestu kjer je danes napis o dolžini predora štražarnica in je bil stalno prisoten vojak. V bunkerju nad portalom pa so imeli skladišče orožja in streliva. Zato je bila bolj mala verjetnost, da bi kdo poskušal uiti skozi predor. Ljudje so poskušali pobegni bolj čez Rožco. To je hrib nad Hrušico kjer poteka meja. Na Hrušici so pustili svoje avtomobile in se peš odpravili v hrib. Ker pa niso poznali terena so se odpravili naravnost navzgor v hrib in vojaki so točno vedeli kje jih večina gre proti meji in jih polovili.


Lp
kljub vsemu je v letih po drugi svetovni vojni iz Slovenije odšlo po ocenah menda čez 200.000 ( :!: ) Slovencev. Številke so res fantastične ... To je za eno Primorsko :?
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

..............tam nekje do začetka šestdesetih XX. stoletja je bilo "priti ven" precej za*ebano. Poleg @363 opisanega, je bil v primeru nepripete doprege iz Jesenic do meje (nekaj kilometrov v predor) na lokomotivi tudi vojak ali policist (takrat - miličnik)..................


........če se je graničarju (vojak,ki čuva mejo),ki je iznad portala nadzoroval vlak, ki je uvažal v predor, zahotelo, je po "sumljivih" vagonih tud rafal užgal................

.........v naslednjem obdobju (od začetka šestdesetih se je dalo že dobit potni list, na veliko se je začelo hodit delat v Nemčijo, itd), so se graničarji umaknili in so predor varovali obmejni (miličniki) policisti...........varovanje ni bilo stalno, ampak bolj ali manj pogoste patrulje......

........v osemdesetih (čas pomanjkanja kave, itd), je prišlo v modo tudi peš švercanje skozi tunel, od sredine osemdesetih dalje pa vedno več prebegov državljanov Češkoslovaške, Madžarske in ostalih vzhodnih držav na Zahod.....................................................zato so v predor namestili senzorje, ki so zaznali človeka............................................in nato alarm, pa hitro zapret oba progovna tira, pa premikalko, pa policaji, pa na juriš v tunel po reveže, ki so že skoraj okusili svobodo..................

........................hvala bogu je bilo z začetkom propada komunizma teh traparij proti koncu osemdesetih konec........................

P.S. ..... o dogajanju v Vojni za Slovenijo pa kasneje....................
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

holding napisal/-a:.........................

P.S. ..... o dogajanju v Vojni za Slovenijo pa kasneje....................
tole postaja pa zanimivo - zgodba v nadaljevanjih :D Komej čakam naslednje.
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

OrientExpress napisal/-a:... iz Slovenije odšlo po ocenah menda čez 200.000 ( :!: ) Slovencev. ...
pa kaj bi to... saj je zato prišlo k nam toliko več NE-Slovencev...
:?
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

CenzlovPepe napisal/-a:
OrientExpress napisal/-a:... iz Slovenije odšlo po ocenah menda čez 200.000 ( :!: ) Slovencev. ...
pa kaj bi to... saj je zato prišlo k nam toliko več NE-Slovencev...
:?
:lol: Ja je blo treba popraviti demografsko podobo... Kdo pa bi potem delal v novoodprtih fabrikah, rudnikih...
LP
Izidor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

kljub vsemu je v letih po drugi svetovni vojni iz Slovenije odšlo po ocenah menda čez 200.000 ( ) Slovencev. Številke so res fantastične ... To je za eno Primorsko
Od teh cca. 200.000 jih je 190.000 odšlo s potnimi listi od 60 let naprej. To so bili v glavnem "gast arbeiterji". Ilegalnih prehodov je bilo tudi nekaj. Iz svoje mladoste (50 leta) vem, da so(smo) vsi malo bolj avanturistčni tipi sanjali o pobegu čez mejo. Večina je prišla iz Mb do Šentilja....Od tistih, za katere pa vem, da so ilegalno prešli mejo, pa velja večinoma, da je bolje da so odšli.....Toliko, da se bo vedelo, da ta množica v glavnem ni bila žrtev komunizma, ampak boljšega(?) kruha.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

............o dogajanju med vojno za Slovenijo.........


.....na kratko bom opisal bom moje videnje takratnega dogajanja.................na mejnem prehodu Jesenice/Rosenbach (Podrožca)....o tem dogajanju obstajajo tudi razni drugi zapisi, menda celo knjiga..............

V noči po večerni proslavi pred parlamentom je bilo že čutiti rahlo nervozo OeBB kolegov, ki so seveda vedeli več o bližnji prihodnosti, saj so imeli stroga navodila njihovih obveščevalnih služb. Tako je bila za vsak slučaj - poleg ostalega prometa - vseskozi pripravljena njihova lokomotiva za eventuelno takojšnjo evakuacijo njihovega zastopstva. Ko so podnevi skozi Jesenice na plato "Karavanke" prispele enote JNA, so OeBB-jevci popokali kar se je dalo in se z vsemi njihovimi lokomotivami vred umaknili v Podrožco....................

...............in nato nekaj ur nič........................vse stoji.....................

....v tem času so potekali mrzlični dogovori kaj storiti. JNA je zavzela in blokirala vse mejne prehode v Sloveniji, poskus zavzetja Jesenic s strani Zveznih (beograjskih) carinikov pa ni uspel................

.....V nekaj urah so "potegnili" dva ali tri Regane iz Nove Gorice, pa Kenedija iz Ljubljane. Kmalu po osemnajsti uri je Regan že šel v Podrožco po "Mimaro". Posledica izjemno dobrih odnosov med nami in avstrijskimi kolegi je bil v takorekoč trenutku sklenjen dogovor o tem, da naši z dizli vozijo v Podrožco in nazaj. Nobenega izpita, nobenega šolanja, samo trden dogovor na podlagi dolgoletnega sodelovanja in zaupanja........

....prvi teden so bili jeseniški prometniki "piloti" - oziroma deklice za vse na vsaki lokomotivi, ki je peljala vlak v in iz Podrožce. Poskrbeli so pač za vse, kar je bilo potrebno. Po dobrem tednu pa so vlogo "deklice za vse" začeli prevzemati ieseniški strojevoje (prometniki so morali tudi opravljati prometno službo, za povrh so bili pa še štirje mobilizirani ("ma je blo gusto" - turnus 12/24, pa še špic ture vmes) ..........


.......v tem času se je dogajalo marsikaj....................letalski alarmi, pa umik vseh naših lokomotiv (dizlov in elokov) v karavanški predor zaradi alarma (in po podatkih obveščevalcev verjetnega letalskega napada).................
.................ta zgodba je še posebej zanimiva...................

............v predor se je umaknilo več dizlov in elokov spetih skupaj, kakor je v tisti furiji naneslo..................čez čas je bilo izpušnih plinov v predoru vedno več...............in nato dogovor................in švrk.....celotna kompozicija v Podrožco.......................tam pa so jih z navdušenjem pričakali domačini...............pa takoj v postajno restavracijo...............kar si je kdo zaželel..........................domačini - Korošci - pa so z odprtimi usti iz prve roke poslušali - za tiste čase - neverjetne zgodbe................po koncu alarma (cca dveh urah) pa nazaj na Jesenice................

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
........................nadaljevanje sledi.......................... :shock: :arrow:
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

Zanimive zgodbice so to :P
LP
Izidor
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Fant, bo to zgodba za novinarje.
Že kar težko pričakujem nadaljevanje zgodbe... :D
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

..........nadaljevanje......... :arrow: .........dogajanje med vojno za Slovenijo..........

...............zanimiva je tudi tale zgodba................................................................
............. JNA (vojska) je zavzela in blokirala vse mejne prehod v republiki Sloveniji razen Jesenic. V prvih dneh se je mrzlično iskalo razne možnosti za rešitev konflikta. Sestajali so se ministri EU, Jugoslavije, pa tudi Slovenije. Ker pa nemški zunanji minister ni mogel na obisk v Slovenijo (zaprt zračni prostor, itd.........) sta se Genscher in Kučan sestala v Beljaku..........................
................................specialni (predsedniški) vlak (trije pulmani) je do Jesenic privlekel moped, naprej pa regan 117. In to do Villacha (Beljaka). Sestanek je bil v Warmbad-u (Toplice), vlak - ki ga je vlekel regan 117 - pa so ves ta čas prestavljali (vozili) po beljaškem vozlišču - na ranžirno, pa na uvozno Villach-Sued, pa na Fuernitz, itd..........................................da ga ne bi slučajno zavohali novinarji ali kdo drug od nepovabljenih......................... :idea:


............................sestanek se je zavlekel daleč čez predvideni čas, zato so bili "doma" že vsi nervozni. Kar naprej so spraševali:"A je že kej?"..........................in po dveh urah zamude starta "Kučanov vlak"iz Podrožce...................vendar ga po rednem voznem času ni bilo na Jesenicah...............................panika.........................nato le pripelje do CP-ja in ŠTOP!........................................še večja panika.................(zavarovanje, itd)..........................................kasneje je bilo pojasneno, da so po prihodu iz predora dobili nujno sporočilo, da se pripravlja letalski napad na vlak..........................................najprej so se umaknili nazaj v predor, že čez nekaj trenutkov pa so sprejeli odločitev, da se umaknejo v zaklonišče jeseniškega CP-ja............................................................k sreči je bilo v tistih časih še nekaj pameti v vrhu JNA in so napad preklicali............................ :?

......................................po slabih desetih minutah je vlak zapeljal v postajo, na brzino zamenjal lok in nadaljeval pot proti Ljubljani. Vmes so se zaradi letalskega alarma še enkrat (Podnart) ustavili............................. :x

....................................... :arrow: prihodnjič.......................... :!:
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Odgovor Napisal/-a mario »

Nekaj od tega sem slišal in bil prepričan, da gre bolj za govorice, sedaj pa vidim, da je bilo še več tega in da je res.

Nadaljuj, nadaljuj -> zanimivo :wink:
+
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

.............. :( .....mal dalj je trajalo..............


...........tudi tale zgodbica je zanimiva.....................

...ker so bili že popoldne naslednji dan (po razglasitvi samostojnosti) vsi mejni prehodi blokirani s strani JNA, je na Bledu ostalo kar nekaj tujih turistov z avtomobili vred. Zato je bil na Jesenicah na brzino sestavljen "avtovlak" iz vsemogočih ploščnikov (tudi iz delavnice) in garniture muzejskega vlaka. Pa regana gor, pa v Lesce na "Verigo" na rampo, nakladanje, in ............švrk......Švabi z avtomobili vred v Podrožco.................

..............a zakaj v Lesce ?..............saj se spomnite, da so bile na vseh cestah v notranjosti barikade Teritorialne obrambe ( slovenske vojske)............no, z Bleda v Lesce se je pa za silo dalo priti..................


............v "Soteski" (Potoki) ......med Žirovnico in Javornikom...(kjer sta samo cesta in proga čisto skupaj, spodaj Sava Dolinka, zgoraj skala)...............so imeli TO cesto zabarikadirano..................ker pa so vojaški strategi predvidevali, da JNA lahko vdre na Jesenice s tanki po progi mimo barikad, so hoteli zabarikadirati še progo (kljub temu, da je bil to edini delujoči mejni prehod v Sloveniji!)....................... zato je bil sestavljen vlak praznih štiriosnih vagonov, ki bi jih porinili v "Sotesko", jih med rinjenjem iztirili na najožjem delu in tako ustvarili barikado................nora ideja...............k sreči jo ni bilo potrebno uresničiti...................

.............na "planiški" (v predoru pod karavanško) na ind. tiru Hrušica, pa so, kot barikado, iztirili vagon........spominjam se udeleženih premikačev, ki se jim je kar zamalo zdelo, ker nikakor ni "hotel ven" (iztiriti).....................(pri premiku pa kar sam skoči ven, so se jezili)................

.........................ko so avstrijci popokali in so nato začeli grmeti regani, je na položajih TO (slovenske vojske),na Hrušici (obkolili so JNA na cestnem mejnem prehodu "Karavanke") zavladala panika.....................vsi so bili v trenutku prepričani, da gre za helikopterski napad JNA........... :shock: ...................saj veste, kaj počne regan na 20%o z 600 ali 800 tonami na kavlju...............................zato je bilo nemudoma dogovorjeno, da po izvozu iz Jesenic do vstopa v predor večkrat zapiskajo....................

.........................in pri vseh teh kolobocijah je ves čas normalno vozilo vseh 14 - 17 mednarodnih ekspresnih vlakov (Dortmund - Athenes, Istanbul - Muenchen............Beograd - Zuerich.....itd)........pa kakšen "sadjevc"............pa ostali tovorni....................pa "štajerci" (Šentilj je bil zabarikadiran)..............................

........................še sreča, da smo bili mladi in........................
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

Odgovor Napisal/-a 664-111 »

Zanimiva zgodba, če je še kakšna kar hitro na forum z njo :D
LP
Matic
Odgovori