Off topic - ladje, barke, čolni ...

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 969
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 17.09.2010, 17:25

Poleg vlakov so mi pri srcu tudi ladje. Videl in popeljal sem se z njimi že kot otrok. V času počitnic, ali v poletnih mesecih, ko sem bil še predšolski. Na počitnice, to je na morje, smo potovali z vlakom do Reke, nato pa na ladjo. In nazadnje smo opremo za taborjenje naložili na "tovorne" osle, ki so jo nesli do tabora. Tam na otoku avtomobilov, pa tudi recepcije in sanitarij v "kampu", še ni bilo. To so bili časi!

Vozile so različne ladje, največ stari parniki. Med njimi pa so bile tudi v tistem času zelo moderne ladje. Ena takšnih je bila tudi ta, pred katero tako "ponosno" sedim:

Slika

Vsakršna informacija in/ali zgodba o ladjah tistega časa je dobrodošla. :D

Še opomba: To temo sem odprl v smetišču (... take in drugačne nepomembnosti, ki pa bi jih radi delili z širnim svetom ...), ker pač ni tema o vlakih. Veselilo bi me, če bi jo kdo od moderatorjev po svoji presoji prestavil v kašno primerno rubriko izven smetišča.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 17.09.2010, 19:15

Stokrat sem si že rekel, da ne bom več prestavljal novih tem iz smetišča. Vsak si sam oceni kvaliteto svojega prispevka. In če meni, da je dober le za v kanto, naj pa tamo bo. Tudi prav.
Zarečeni kruh in še ena izjema. Prestavil iz
Smetišča, v bolj primeren Čvek ...

Moderator Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 17.09.2010, 20:23

Pozdrav.

Ja, tudi mene zanimajo, poleg vlakov, ladje (pa letala, pa avti pa....vsi aspekti tehnike skratka...). In ta slika,@Planet1830, je zbudila prijetne spomine. Tudi mene je Vuk Karadžić nekje v prvi polovici 80-tih let preteklega stoletja enega toplega poletnega dne odpeljal iz Reke na Rab. Potovanje pa sem si najbolj zapomnil po italijanski familiji, ki je imela pet otrok. Bili so glasnejši, kot mi vsi ostali na ladji. Pa še cel dopust smo jih poslušali na plaži....

Ja, še pomnite, tovarši.... :D

LP

Jože
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 969
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 17.09.2010, 21:13

Jadrolinija

Tako rekoč monopolni ladijski linijski prevoznik na potniških linijah v vodah vzhodnega Jadrana na teritoriju nekdanje Jugosjavije je Jadrolinija s skoraj stoletno tradicijo. Njena predhodnica, Jadranska plovidba d.d. s sedežem na Sušaku, je bila ustanovljena leta 1922. Združila je šest tedanjih ladijskih prevoznikov. S tem so bili izpolnjeni pogoji za pridobivanje državih subvencij.

V času druge svetovne vojne je bila izgubljena, ali pa poškodovana večina ladij te družbe.

Vlada nove Jugoslavije je leta 1947 z nacionalizacijo ustanovila Jadransko linijsko plovidbo - Jadrolinijo. Dodeljeno ji je bilo 41 ladij. Od teh je bilo za plovbo sposobnih 27 parnikov in dve leseni motorni ladji. Obnova flote z dvigovanjem potopljenih ladij in z rekonstrukcijami je trajala do leta 1955. Povprečna starost ladij je bila 43 let. Že leta 1951 so v jugoslovanskih ladjedelnicah za potrebe Jadrolinije začeli graditi nove ladje, namenjene za lokalni promet. Za vzdolž obalni promet so se zaradi drage gradnje uporabljali obnovljeni nekdanji parniki.

V šestdesetih letih prejšnjega stoletja so iz prometa umaknili vse predvojne parnike. V sedemdesetih in osemdesetih letih pa so, predvsem zaradi vse hitrejšega uvajanja trajektov in hitrih ladij-katamaranov, odšle tudi skoraj vse klasične potniške in potniško tovorne ladje, zgrajene po drugi svetovni vojni.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8879
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.09.2010, 0:11

Dolfe napisal/-a:Zarečeni kruh in še ena izjema. Prestavil iz [/i] Smetišča, v bolj primeren Čvek ...

Moderator Dolfe


@Planet 1830, imaš pa srečo, da se te je Dolfe usmilil :lol:
Smetišča ne berem, Čvek pa še vedno...

Planet 1830 napisal/-a: Njena predhodnica, Jadranska plovidba d.d. s sedežem na Sušaku, je bila ustanovljena leta 1922. Združila je šest tedanjih ladijskih prevoznikov. S tem so bili izpolnjeni pogoji za pridobivanje državih subvencij.



Ena "morska" fotka z tistih časov in verjetno ene generacije pred tabo :old :old

Slika


Izlet Slovencev na Sušak leta 1935.
Na ladji piše SUŠAK BAKAR.
(privatni arhiv ŽC; NO COPYRIGHT)


Še malo zgodovinskega dodatka...verjetno vas tega niso učili v šoli :wink:

Reka je v starih časih spadala pod Kranjsko. Ime kraja je bilo v nemščini Sankt Veit am Pflaum (Sv. Vid na reki).
Po prvi svetovni vojni je Reka pripadla Italiji, tako, da je kraljevini Jugoslaviji ostal le Sušak, manjši del Reke.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 18.09.2010, 9:36

Pozdravljeni

Še malo dopolnilo. Med starimi (Kranjskimi) in novimi časi je po letu 1867 Reka postala glavno pristanišče Madžarskega dela K.u.K monarhije in dobila ime Fiume (uporabljalo se je tudi ime Szentvit, kar je madžarska oblika Svetega Vida). Da pa nebi kdo pomislil, da ima tisti Pflaum (v nekaterih zapisih Flaum) kaj opraviti s slivami (Pflaume). Gre samo za ponemčeno pisanje latinskega naziva flumen, ki pomeni.....reka!


LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8879
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.09.2010, 9:49

Sem še malo pobrskal po arhivu in našel nekaj tudi za tvojo generacijo :old :lol:
MMG, Vuka so zgradili leta 1953...vozil pa je do 1988.

MARIBOR...

Slika


MARIBOR v varnem pristanu...

Slika


...in še ena "krilata"...

Slika


"hidrogliser" VIHOR Jadrolinije...


Izkazalo pa se je na tej naši zadnji fotki, da je na njej tudi nekaj za našega Ljubitelja :old :lol: :lol:

Kaj?

Slika

Mesingaste dele na tem čolnu je moral drgniti s Sidol-om vsaj vsako nedeljo, da so videli tujci (predvem Nemci), kako je pripravljena "armeja" za spopad :wink: :lol:



(fotke: privatni arhiv ŽC; NO COPYRIGHT; fotke posnete v času od 1961-1967; MB do 1966, VIHOR do 1967)


...in še ena "sposojena" (scan: Ivo Batricevic, link: http://www.simplonpc.co.uk/Jadrolinija6.html)

VIHOR v akciji...

Slika


Pa še ena barvna, da ne bo vse črno-belo...

Slika

(z linka: http://www.aukcije.hr/item.php?id=1130730)


Pa še ena barvna Vuka Karadžića...

http://www.fleetfilerotterdam.nl/startpage_1A1.htm
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8879
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.09.2010, 11:32

Barbarpapa1 napisal/-a: Potovanje pa sem si najbolj zapomnil po italijanski familiji, ki je imela pet otrok. Bili so glasnejši, kot mi vsi ostali na ladji. Pa še cel dopust smo jih poslušali na plaži....


Jože, a ni včasih veljalo, da en Štajerc naredi tako "galamo" kot cel avtobus Gorenjcev :?: :lol:

Izgleda, da tudi Štajerci niso/nismo več takšni, kot smo bili :lol: :lol:
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 969
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 18.09.2010, 11:36

Uf, uf, kmalu bomo bogatejši za "morje" slik. Se mi je kar zdelo, da mnogim, ki so jim blizu vlaki, so jim blizu tudi ladje. Parne lokomotive in parniki, dizel lokomotive in motorne ladje ... Dizel iz podmornic je na noge spravil velike dizel lokomotive itd. itd.

Drobno dopolnilo: Maribor v varnem pristanu ni ladja iz vrste "mest", temveč je ladja iz vrste "pesnikov". Ali morebiti veš kateri je?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8879
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.09.2010, 11:45

Po seznamu....z linka http://www.fleetfilerotterdam.nl/index_ ... t3_eng.htm

1955 four 574 grt, 500 passenger/cargo ships.
Brodograđevna Industrija Uljanik, Pula, yard numbers 163-166.

Osijek. 1979 sold Yugoslavia (Kvarner Express). 2001 sold Croatia (Aleksandar Csizmadia), Nina. Floating bar, Rijeka.
Novi Sad. 1972 sold Italy (Navigazione Libera del Golfo), Patrizia.
Mostar. 1966 sold Greece (Christos Coulouvatos), Meltemi II. Refurbished for day-cruises. 1980 sold Yugoslavia (Kvarner Express). 1983 sold Greece (Epirotiki), Apollon I. 1988 sold UK (four subsequent owners), Prince Albert. 2001 sold UK (Pedley Furniture), Harmony II. 2006/2007 rebuilt as a de-luxe charter yacht. 2009 put up for sale.
Maribor. 1966 sold Greece (Christos Coulouvatos), Meltemi I. 1977 sold Ecuador (José Macchiavello), Neptuno. 1984 gutted by fire and sunk off Guayaquil.

...je iz vrste "mest".
Bi skoraj verjel, glede na to, da vir navaja celo "yard numbers".
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 18.09.2010, 12:06

Pozdrav

Se kar strinjam s tem, kar je o fotografiji Maribora v pristanu rekel @Planet. Sicer se na tipe ladij, ki so vozile po Jadranu ne spoznam, vendar je ladja (Maribor) v pristanu z boka identična Vuku Karadžiću. Če primerjamo obe sliki Maribora (v prihodu (s premca) in v pristanu) se opazi drugačen položaj poveljniškega mostu v primerjavi s palubno nadgradnjo pod njim, drugačna okna in še nekaj malenkosti....

Sem pa letos v Kukljici videl nekaj, ob čemer mi je kar poskočilo srce. Gre za naslednji odslužen policijski čoln:

Slika

Slika

Slika

Sicer je že zelo "očerupan" in zdelan, a še vedno ima neko posebno lepoto preteklih dni (bil je izdelan leta 1961). Jaz bi ga kar imel in ga spravil na "hohglanc" (ne, ne upam niti pomisliti, koliko bi to stalo), potem pa poleti hajd na križarjenje med Kornati....Sem se še sam sebi začudil, jaz sem namreč bolj na jadrnice mahnjen....

Sanja svinja kukuruz press

P.S. @ŽC glede "galame". Izjeme potrjujeo pravila. In omenjena družina je bila glede tega zelo izjemna. Pa so bili samo prijazni drug drugim....Kako bi šele bilo, če bi se kregali... #-o #-o

LP

Jože
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 969
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 18.09.2010, 12:12

železocestnik napisal/-a:...je iz vrste "mest".
Bi skoraj verjel, glede na to, da vir navaja celo "yard numbers".

Ups, nisem se precizno izrazil. Na sliki z naslovom "Maribor v varnem pristanu" ni ladja Maribor. Na sliki je ladja iz vrste "pesnikov".
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8879
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.09.2010, 13:30

Ja, imata prav...
Na hitro sem pogledal, pa drugih fotk ni več, pa sem mislil, da je Maribor...
Katera pa je, ne vem...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8879
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.09.2010, 14:37

Šele sedaj sem videl, da je ta ladja iz vrste "pesnikov" iz druge serije fotografij in je povezana s tole fotko...

Slika

za katero že nekaj časa čakam odgovor, kje bi bilo to posneto (vprašanje sem postavil na srbskem forumu pred dvema letoma)...
Po mojem nekje iz Dubrovnika proti Sarajevu...
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 969
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 18.09.2010, 15:20

Po drugi svetovni vojni novozgrajene potniške ladje Jadrolinije, večje od 100 brt

V ladjedelnici Uljanik je bilo po vzoru italijanskih motornih potniških ladij Abbazija in Laurana, naročenih prvih šest novih ladij. V letu 1952 sta zapluli Vladimir Nazor in Njegoš. Leta 1953 so zapluli Aleksa Šantič, Ivan Cankar in Vuk Karadžič. V letu 1954 se jim je pridružila še zadnja ladja te serije, Kosta Racin. S temi ladjami se je začelo novo obdobje potniških ladij na Jadranu. Nove ladje so bile prve železne ladje Jadrolinije na motorni pogon. Vse dosedanje železne ladje so namreč bile parniki. Pomankljivost novih ladij pa je bila v tem, da so bile namenjene izključno za prevoz potnikov, kar pa nikakor ni ustrezalo predvsem otoškemu prebivalstvu.

Zato so v Uljaniku takoj začeli graditi nov tip ladij, ki so lahko vozile 500 potnikov in 25 ton tovora. To so bile ladje Mostar, Novi Sad, Maribor in Osijek. Vse štiri so zaplule leta 1955. Imele kabine s 44 posteljami. Tako so bile po potrebi pripravljene tudi za plovbo vzdolž celotne Jadranske obale.

Istega leta so iz ladjedelnice Split zaplule še tri manjše, klasične potniško tovorne ladje s kapaciteto 300 potnikov in 12 ton tovora. To so bile Ohrid, danes Tijat, Karlovac, danes jahta Emanuel in Valjevo, danes Ozalj.

Deset let po končani drugi svetovni vojni se je pojavila vse izrazitejša potreba po večjih ladjah za plovbo vzdolž Jadranske obale. Turizem se je hitro razvijal. Obalna cesta, Jadranska magistrala, še ni bila dograjena. Kapacitete obnovljenih parnikov, Partizanke, Proleterke in Dalmacije, so bile za potrebe plovbe vzdolž Jadrana premajhne. Zato so zgradili nove, večje in hitrejše ladje. V letu 1956 je zaplula ladja Jugoslavija, leta 1957 pa sta zapluli še ladji Jadran in Jedinstvo. Z njimi se je začelo tudi obdobje krožnih potovanj.

V istem letu, to je leta 1957, so zgradili še tri potniško tovorne ladje, kapacitete 450 potnikov in 20 ton tovora. To so bile ladje Takovo, Trogir in Tuzla, danes Premuda.

Na podlagi predvojnih izkušenj iz potniško tovorne linije proti Grčiji, linija Trst-Rijeka-Pirej, se je ta linija ponovno vzpostavila z ladjami Jugoslavija in obnovljenima ladjama Lastovo in Istra. Za to linijo so leta 1960 zgradili novi potniško tovorni ladji, Opatija in Orebić.

V letu 1963, toje v času, ko so trajekti doživljali hiter vzpon, je Jadrolinija dobila še zadnjo serijo klasičnih potniško tovornih ladij. To so bile ladje Perast, Porozina in Postira, ki plove še danes ter Punat. Kapaciteta teh ladij je bila 450 potnikov in 30 ton tovora. Najverjetnejše so bile to najboljše Jadrolinijine klasične potniško tovorne ladje.ladje.

Kot zadnje, so za Jadrolinijo v Puljski ladjedelnici Uljanik leta 1965 zgradili še ladji Dalmacija in Istra. Sprva sta bili namenjeni za linijo Jadran-bližnji vzhod. Vendar sta bili zaradi razmer na tržišču spremenjeni v ladji za krožna potovanja. Bili sta največji in morda tudi najimenitnejši ladji Jadrolinije.

Na vrsto bodo prišle tudi slike večine teh ladij. :wink:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov