Off topic - ladje, barke, čolni ...

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 24.12.2012, 10:46

Potniška ladja Ozalj, ex Valjevo

Danes, 24. decembra 2012, Ozalj kot nadomestna ladja plove na liniji Mali Lošinj-Susak-Unije-Srakane-Mali Lošinj. Trenutno nadomešča ladjo Premuda. Ozalju plovno dovoljenje (klasa) poteče čez približno dva meseca. Ali bo klasa podaljšana bomo kmalu videli.

Planet 1830 napisal/-a:Ozalj

Od vseh po drugi svetovni vojni novozgrajenih ladij Jadrolinije, večjih od 100 brt, danes na rednih linijah plovejo še štiri. Ena med njimi je Ozalj. Slednja je večji del svojega časa rezerva za preostale tri. Kje je trenutno ne vem. Ne vem do kdaj bo še aktivna. Vem pa, kam bo šla na svoji zadnji poti. Odplula bo v legendo.

Med plovbo njen dizel, 6 cilindrski Sulzer s 330 kW, prav lepo brni. Spominja me na 661. K sreči na širjavah morja ne moti miru v kakšni alpski dolini. Zvok na videoposnetku je posnet povsem na kljunu ladje. Je pa res, da se ga s kopnega komaj, ali pa sploh ne sliši:

Povezava na video


Nekaj osnovnih podatkov o ladji:
- ladjar: Jadrolinija
- matična luka: Reka (Rijeka)
- od leta 1991 Ozalj, prej Valjevo
- leto gradnje: 1955
- kraj gradnje: Ladjedelnica Split
- skupna dolžina: 37,6m
- širina: 7m
- hitrost: ca 12,4 vozla
- pogonski motor: en kos Sulzer 6TW24, 330 kW, Winterthur 1954

foto: Planet 1830
Slika

Podrobnejša slikovna predstavitev te ladje sledi.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8903
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.12.2012, 16:45

Malo zgodovine...do današnjih dni...

Razvoj ladijskih pogonskih strojev (hr): http://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=p ... JQ&cad=rja
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 402
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a STIB » 24.12.2012, 18:11

Ali je Ozalj (Valjevo) isti tip kot je (bil) "Trogir"?
lp iz Zagreba
ZDRU
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a miha30 » 24.12.2012, 18:33

Trogir je bil večji, 320 BRT (Ozalj/Valjevo 191 BRT), in ima dva diesla, sicer isti tip kot na Ozalju.
Sicer od sestrskih ladij Takovo, Tuzla, Trogir pluje edino še Tuzla/Premuda.

Edit: pomota, Takovo in Tuzla sta imela isti tip strojev kot Ozalj, Trogir je imel B&W diesle, in ravno problemi s temi diesli in reduktorji so bili eden glavnih razlogov, da je od vseh 3 ladij kot prvi šel v odpis.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 25.12.2012, 11:48

Potniška ladja Ozalj, ex Valjevo

Naj na začetku foto predstavitve omenim, da ne poznam dovolj povsem pravilnih strokovnih slovenskih izrazov za posamezne dele ladje. Zato jih bom kombiniral s hrvaškimi, kakor so napisani tudi na sami ladji in z angleškimi. In še, vse fotografije sem posnel jaz, z izjemo nekaterih, ki jih je posnela moja žena. Večina fotografij je bila posnetih leta 2009, nekaj pa leta 2001.

Gornja (promenadna?) paluba (krov?) tudi šetna paluba - upper deck:
prva od treh skupin slik (1/3):

Slika

Vhod na gornjo palubo:
Slika

Slika

Gornja paluba je v istem nivoju kot kapitanski most (bridge deck):
Slika
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 26.12.2012, 17:37

Potniška ladja Ozalj, ex Valjevo

Gornja (promenadna?) paluba (krov?) tudi šetna paluba - upper deck:
druga od treh skupin slik (2/3):

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 27.12.2012, 7:11

Potniška ladja Ozalj, ex Valjevo

Gornja (promenadna?) paluba (krov?) tudi šetna paluba - upper deck:
tretja od treh skupin slik (3/3):

Slika

Slika

Pod temi pokrovi z okroglimi "okni" je zame najimenitnejši in najbolj zanimiv del ladje - strojnica z glavnom strojem.
Slika
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a miha30 » 27.12.2012, 13:14

Primož, fantastične slike! =D> Mi je pa na teh ladjah vedno padlo v oči, da nadgradnja za razliko od trupa ni kovičena, ampak je vijačena skupaj...
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 27.12.2012, 14:59

Potniška ladja Ozalj, ex Valjevo

Z nekaj domišljije bi lahko rekli, da kapitanski most predstavlja tudi obraz ladje.
Na Ozalju je v istem nivoju kot gornja paluba

Kapitanski ali poveljniški most, tudi bridge deck:
prva od štirih skupin slik (1/4)

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 28.12.2012, 7:30

Potniška ladja Ozalj, ex Valjevo

Kapitanski ali poveljniški most, tudi bridge deck:
druga od štirih skupin slik (2/4)

Osem let prej, torej leta 2001, je bilo tako. Voziti se in "pozirati :D " na kapitanskem mostu je bilo nadvse imenitno!
Slika

Na tej sliki pa meni v veselje in zadovoljstvo ni bilo le poziranje. Z izjemo samega pristajalnega manevra sem lahko krmaril na celotnih linijah med Malim Lošinjem, Ilovikom, Susakom, Unijami in Srakanami.
Slika

S polno močjo naprej. Glej števec obratov pogonskega stroja!
Slika

Osem let kasneje, leta 2009, je imel Ozalj na kapitanskem mostu nove komande za pogonski stroj.
Slika
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Tono » 28.12.2012, 10:27

Barba Planet, odlične fotke. Moje prvo srečanje s staro ladjo je bilo v zgodnjih 80-ih letih. Takrat sem se z očetom in mamo s trajektom Marina peljali iz Malega Lošinja v Zadar in nazaj. Celo pot seveda na mostu. Kot navdušeni radioamater se še danes spomnim takratnega klicnega znaka ladje: YTEM.

Sicer pa sem pred dobrimi 10 leti plul tudi z eno od ladij, ki jih opisuješ, Mislim, da je bila Premuda. Prva pot me je vodila v strojnico, ladja je še takrat imela strojni telegraf.

Kar me je pri teh starih ladjah presenečalo je malo prostora za krmarja, pa še to, da se je vedno krmarilo stoje.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 28.12.2012, 18:18

Tono napisal/-a:... Kar me je pri teh starih ladjah presenečalo je malo prostora za krmarja, pa še to, da se je vedno krmarilo stoje...
Sicer pa se je tudi parne lokomotive pretežno vozilo stoje. Pa strojevodska hišica, še posebej pri starejših avstrijskih lokomotivah, ni bila ravno razkošna. Pravo nasprotje prostornim, udobnim, s sedeži pravimi fotelji in klimatizranimi kabianami današnjih lokomotiv.
Uporabniški avatar
raziskovalec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 03.10.2012, 15:56
Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a raziskovalec » 28.12.2012, 18:33

Ja, ampak so okoli let 1900 uvedli stole v hišicah, sploh v Nemčiji.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 28.12.2012, 19:24

Potniška ladja Ozalj, ex Valjevo

Kapitanski ali poveljniški most, tudi bridge deck:
tretja od štirih skupin slik (3/4)

Kapitanski most desni bok. V prvem planu (vrata in dve okrogli okni) je kabina, nekoč namenjena za upravitelja stroja.
Slika

Kapitanski most levi bok.
Slika

Kapitan ladje prihajai na kapitanski most - v krmilarnico.
Slika
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3423
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...

OdgovorNapisal/-a mkx » 28.12.2012, 22:21

Tono napisal/-a:Kar me je pri teh starih ladjah presenečalo je malo prostora za krmarja, pa še to, da se je vedno krmarilo stoje.

Na majhnih ladjah (npr. jadrnicah) je krmarjenje stoje še vedno nekako pravilo. Razlog je preprost: na gibanje majhnih ladij zelo vpliva morje (valovanje, ...) in krmar se mora temu prilagajati. In krmar v resnici dobi najboljši občutek o tem, kaj se dogaja z ladjo, tako da stoji. Isti princip kot pri seizmografu, s tem da je v primeru krmarja tista vztrajnostna masa, ki v primeru premikov/tresljajev miruje, kar njegovo telo (torzo), vzvod in hkrati senzor pomika pa noge. Če krmar sedi, se gibanje ladje prenaša neposredno na torzo in je občutek gibanja dosti manjši (slabši).

Drugi razlog pa je morda tudi ta, da je stoje teže zaspati kot sede ... oni krmar na Marku Polu najbrž med službo ni stal :mrgreen:
LP, Metod

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov