Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Žaba
Morda je pa tale DSpecial, cenejša izvedba iz zadnjega obdobja proizvodnje modela ID/DS, tista prva iz gornjega vlaka?
foto Planet 1830:
Morda je pa tale DSpecial, cenejša izvedba iz zadnjega obdobja proizvodnje modela ID/DS, tista prva iz gornjega vlaka?
foto Planet 1830:
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Ni veliko manjkalo, da bi si jo nabavil...
Vendar sem najprej kupil navodilo za popravila in vzdrževanje in se zaradi hidravlike premislil...
iz biblioteke ŽC; ta knjižica ni na razpolago v javnih knjižnicah v Sloveniji
Odločil sem se za Amija...
Vendar sem najprej kupil navodilo za popravila in vzdrževanje in se zaradi hidravlike premislil...
iz biblioteke ŽC; ta knjižica ni na razpolago v javnih knjižnicah v Sloveniji
Odločil sem se za Amija...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Na Planetovi sliki je model žabe,če se ne motim,DS 21.Ta je že takrat imel gibljive žaromete,svetili so v "ovinek".
Lp
Lp
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Na žalost se motiš. Na sliki je žaba DSpecial. Modeli ID, ki so bili poenostavljena izvedba modelov DS, so se proti koncu proizvodnje imenovali DSpecial. Njihovi žarometi pa so res svetili v ovinek.Pele napisal/-a:Na Planetovi sliki je model žabe,če se ne motim,DS 21.Ta je že takrat imel gibljive žaromete,svetili so v "ovinek".
Lp
foto Planet 1830:
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Le zakaj se ta tehnika svetenja v ovinek ni prijela?
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Hidravlično vzmetenje je bilo super pogrutavščina in ni delalo zgage.železocestnik napisal/-a:Ni veliko manjkalo, da bi si jo nabavil...
in se zaradi hidravlike premislil...
Odločil sem se za Amija...
Problemi so nastali z leti, ko so na izpostavljenih mestih začele pokati cevi, zaradi prerjavenja.
Ami 8, CV2, Dyane 6, pa so imel hibo v prvem delu šasije. Niso prenesli skakanja čez grbine.
Za kurbelwele pa so menda obstajali posebno izvežbani majstri.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Citroën je že od nekdaj slovel po tehničnih novostih in škiljenje v ovinek je na voljo v marsikaterem avtu, ponavadi pa žal le s Xenon žarometi. Vprašanje pa je, zakaj tega ne dajo kot opcijo pri klasičnih halogenkah? In seveda, kakšna je razlika med Citroënovim sistemom in sedanjimi...SandiP napisal/-a:Le zakaj se ta tehnika svetenja v ovinek ni prijela?
Goran
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Škiljenje v ovinek - moj laični razmislek:
Ko pogledam zgornjo sliko žarometa citroenove žabe imam občutek, da je vrtljiv žaromet namenjen t.i. dolgim lučem.
Dolge luči gorijo največkrat pri večjih hitrostih, ko vozimo naravnost in v manj ostrih ovinkih, redkeje (ozek snop) v ostrejših ovinkih. Kadar so prižgane dolge luči je zaradi odsotnost "slepljenja" s strani nasproti vozečih vidljivost vstran še sprejemljiva. Torej je pomen svetenja dolgih luči v ovinek manj pomemben.
Veliko pomembneje je, da se pri vožnji v ovinek "razširi" snop zasenčenih luči v smer ovinka in to še tik predno zavijemo v ovinek. Tak snop je lahko prižgan tudi, ko nekdo pripelje iz nasprotne smeri "izza ovinka", saj ga dodatno ne oslepi. Učinek svetenja v ovinek se doseže tako, da je na vsaki strani vgrajen dodatni v stran usmerjen fiksen žaromet, ki razsvetli celotno stran v smeri zavijanja ne glede na kot zavijanja. Prižge se ob sukanju volana. Bodisi ob večjem zasuku volana, bodsi ob hitrem manjšem zasuku, kar je pač prej.
Tako delujejo "žarometi v ovinek" pri običajnih (ne xenonskih) žarometih tudi na avtomobilih nekoliko nižjega cenovnega razreda.
Sam vozim avto s takšnimi žarometi. Zelo priporočam. Odlično se obnese na serpentinah in še posebej pri manevriranju (obračanju).
Ko pogledam zgornjo sliko žarometa citroenove žabe imam občutek, da je vrtljiv žaromet namenjen t.i. dolgim lučem.
Dolge luči gorijo največkrat pri večjih hitrostih, ko vozimo naravnost in v manj ostrih ovinkih, redkeje (ozek snop) v ostrejših ovinkih. Kadar so prižgane dolge luči je zaradi odsotnost "slepljenja" s strani nasproti vozečih vidljivost vstran še sprejemljiva. Torej je pomen svetenja dolgih luči v ovinek manj pomemben.
Veliko pomembneje je, da se pri vožnji v ovinek "razširi" snop zasenčenih luči v smer ovinka in to še tik predno zavijemo v ovinek. Tak snop je lahko prižgan tudi, ko nekdo pripelje iz nasprotne smeri "izza ovinka", saj ga dodatno ne oslepi. Učinek svetenja v ovinek se doseže tako, da je na vsaki strani vgrajen dodatni v stran usmerjen fiksen žaromet, ki razsvetli celotno stran v smeri zavijanja ne glede na kot zavijanja. Prižge se ob sukanju volana. Bodisi ob večjem zasuku volana, bodsi ob hitrem manjšem zasuku, kar je pač prej.
Tako delujejo "žarometi v ovinek" pri običajnih (ne xenonskih) žarometih tudi na avtomobilih nekoliko nižjega cenovnega razreda.
Sam vozim avto s takšnimi žarometi. Zelo priporočam. Odlično se obnese na serpentinah in še posebej pri manevriranju (obračanju).
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
pa še moj, laični, razmislek:
Se pelješ po regionalki izven manjšega Slovenskega kraja, dolge luči in gas do daske . Pa en blag desni ovinek, katerega rob neobrnjene dolge luči gladko ignorirajo. Potem pa bum ... ejga, pešec je bil ob robu ceste, pa ga nisem videl .Planet 1830 napisal/-a:Ko pogledam zgornjo sliko žarometa citroenove žabe imam občutek, da je vrtljiv žaromet namenjen t.i. dolgim lučem.
Dolge luči gorijo največkrat pri večjih hitrostih, ko vozimo naravnost in v manj ostrih ovinkih, redkeje (ozek snop) v ostrejših ovinkih. Kadar so prižgane dolge luči je zaradi odsotnost "slepljenja" s strani nasproti vozečih vidljivost vstran še sprejemljiva. Torej je pomen svetenja dolgih luči v ovinek manj pomemben.
LP, Metod
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Pri takšni neodgovorni vožnji ne pomaga noben žaromet. Vsakršni nadaljnji debati na temo opravičevanja vožnje vrste "gas do daske" se odpovedujem.mkx napisal/-a:... in gas do daske...
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
OK, vidim, da si me razumel čisto dobesedno, kar ni bil moj namen. Ampak če moj tekst zgoraj prebereš malo manj dobesedno, dobiš ne-neodgovorno situacijo, ki se vseeno lahko zgodi. Pelješ po rahlo vijugasti cesti ene 60-70 km/h, nasproti (ali pa v isti smeri) pa pešec (katerega agregatno stanje z ta namen ni pomembno). Če pešec ne hodi po bankini, ampak samo ob robu asfalta, in ga ti ne opaziš dovolj zgodaj, je lahko nesreča tukaj.Planet 1830 napisal/-a:Pri takšni neodgovorni vožnji ne pomaga noben žaromet. Vsakršni nadaljnji debati na temo opravičevanja vožnje vrste "gas do daske" se odpovedujem.mkx napisal/-a:... in gas do daske...
Nekajkrat se mi je zgodilo, da sem od takšnega pešca odvil tako rekoč v zadnjem trenutku, in zadnji trenutek je še toliko bolj res zadnji, če je pešec v temnih oblačilih in brez kakšnih odsevnikov. Skratka kot iz scenarija kakšnega vzgojnega spota Slovenske Policije. In zavijajoče dolge luči v takšnem primeru vsekakor pomagajo, še posebej, ker imajo (kot si že sam napisal) relativno ozek snop in toliko manj same po sebi svetijo v ovinek.
Pa da ne bo pomote: strinjam se glede uporabnosti meglenk, ki se prižigajo v smeri zavijanja; pri nižjih hitrostih je ta funkcija zelo uporabna. Pravim samo, da je svetenje v ovinek uporabno tudi pri višjih hitrostih in dolgih lučeh.
Pa še dodatek k tvojemu tekstu: zelo uporabno za vožnjo v mešanih pogojih (nekaj višja hitrost po zmernih ovinkih) je to, da svetita sočasno dolga in kratka luč (pri sklopih, kjer imata dolga in kratka luč ločena žarometa), saj v ovinku kratka luč omogoči širino, izven ovinka pa dolga luč pogled naprej. Brez stalnega preklapljanja med kratko in dolgo lučjo.
LP, Metod
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Ko smo že v OT, ali lahko kdo naredi seznam avtov, ki jim "nese" žarek okoli vogalov?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers