Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Odgovori
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Je razlika, to drži.

Pri današnjih novih avtih voziš s seboj le kartico s tel. številko servisa. In gre, dokler gre. 8)

Pri fičakih in stoenkah pa je bila pod zici in v prtljažniku kompletna orodjarna, z magacinom rezervnih delov vred. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Kot kaže, je ami tule dokaj popularen avto :), zato dajmo še en link do članka v petkovem Delu, priloga Kult.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Za ljubitelje starodobnih avtomobilov bi Urugvaj moral biti zanimiva država. Kot kaže, je tam lastništvo teh vozil relativno priljubljen konjiček in po ulicah Montevidea, Colonie, Maldonada, Punte del Este (urugvajski Portorož)... jih je bilo videti kar nekaj, seveda v voznem stanju.

Žal pa v svojem arhivu najdem le tega lepotca iz Colonie del Sacramento (mimogrede, gre za prijetno mestece ravno nasproti Buenos Airesa (seveda sta povezana tudi s hitrimi ladjami), zaradi česar sta si jo skozi zgodovino kar nekajkrat zamenjali Španija in Portugalska):
Slika

Če mi ga kdo pomaga še identificirati....
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

"Milica"

Ja, tudi s takšnimi so se miličniki "zapodili" za nepridipravi :D

foto Planet 1830:
Slika

foto Planet 1830:
Slika

foto Planet 1830:
Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Pa ima tale ziher original feltne :shock: ? Če je VW 1300 potem bi še nekak razumel sicer pa [-X
Mmg, a obstaja še kak fiček ali pa stojadnik v taki opravi?
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a mkx »

Gorchi napisal/-a:Če je VW 1300 potem bi še nekak razumel sicer pa [-X
Mmg, a obstaja še kak fiček ali pa stojadnik v taki opravi?
Če mi oči ne lažejo, je na fotki VW 1200J.

Pred par meseci sem videl enega fička v tej barvni shemi in z dodatno opremo.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Na sliki je VW 1200J (za mlade člane foruma: J kot Jugoslavija).
Feltne seveda niso originalne. Zdi pa se mi, da so feltne "original VW" dizajn.
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Ali morda kdo pozna to čudo?

http://www.military-today.com/trucks/imv_075.htm

Se kaj ve, koliko jih je bilo izdelanih?
Hribovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 207
Pridružen: 24.02.2009, 1:17

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Hribovc »

Gorchi napisal/-a:Pa ima tale ziher original feltne :shock: ? Če je VW 1300 potem bi še nekak razumel sicer pa [-X
Mmg, a obstaja še kak fiček ali pa stojadnik v taki opravi?
http://www.fico.si/Naslovnica/Fotogaler ... fault.aspx
:lol:
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Tono »

miha30 napisal/-a:Ali morda kdo pozna to čudo?

http://www.military-today.com/trucks/imv_075.htm

Se kaj ve, koliko jih je bilo izdelanih?
Izdelana sta bila dva prototipa, vojska se je kasneje odločila za Zastavino Taro, en od prototipov baje živi nekje na Dolenjskem. Poglej forum www.yugokronika.com

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Hvala za pojasnilo. Za Taro sem že slišal, kar pa se IMVja tiče - na osnovi česa je bil izdelan? Saj menda ga niso sami razvili?
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zdravo,

v reviji Življenje in tehnika je bil o tem terencu objavljen članek.

Link: http://www.mycity-military.com/Kopnena- ... la_14.html

Slika

Velika slika: http://www.mycity-military.com/imgs/780 ... ilo%20.jpg

************************************************
PRVO SLOVENSKO TERENSKO VOZILO IN NJEGOVA USODA.

IMVjev kombi je bil prvo serijsko proizvajano vozilo na tleh nekdanje Jugoslavije, ki so ga takrat izvažali tudi v "kapitalistično zahodno Evropo", IMVjeva počitniška prikolica Adria, pa je bila v 70. letih prej. stoletja(poleg Elanovih smuči) v svetu najbolj znan jugoslovanski izdelek. Za oboje ima zasluge dipl.inž.strojništva Martin Sever(1928-1996), takratni konstruktor v tej novomeški tovarni.

IMV-industrija motornih vozil je ustanovljena leta 1954 pod imenom Moto montaža. Licenčno so izdelovali nemška vozila DKW. Od leta 1958 deluje pod imenom IMV. Od 1967-1972 so licenčno izdelovali še za britance in to za firmo British Leyland Motor Company (njihov najbolj znan je Mini Moris).Izdelovali pa so Austina.Od 1973 pa sodelujejo z francoskim Renaultom-sestavljali so modele:R-4, R-12, R-18, R-5 in R-Clio. Od 1989 je podjetje v celotni lasti Renaulta. Z letom 1992 opustijo tržno znamko IMV. Od takrat se firma imenuje REVOZ(REnault VOZila).

Na začetku 80 let pričnejo, na zahtevo takratne republiške vlade, izdelovati posebno terensko vozilo za potrebe jugoslovanske vojske. Imenovalo se je IMV 750 4X4. Ime tako zato, ker naj bi imelo nosilnost 750kg in pogon na vsa štiri kolesa. Vse je bilo v rokah dipl.inž. strojništva Martina Severja. Okrog tega projekta je želel združiti slovenske proizvajalce(IMV,TAM,Avtomontaža,Avtooprema,Saturnus,Iskra in druge).

Skupaj bi razvili sklop s tehnološko-proizvodnega vidika sorodnih manjših vozil za dostavo, vojaške, kmetijske in posebne namene in jih v sodelovanju s skupino Steyr-Daimler-Puch umestili na zahteven evropski trg. Toda to je bil projekt, ki je zahteval precej zrelejši pristop, kot so jih zmogli v že takrat usihajoči Jugoslaviji.

Inž. Sever je v 10 nadstropju nebotičnika Slovenijales v Ljubljani organiziral izpostavo Razvojnega inštituta IMV. Ekipa je štela tri strojne inž., tri lesarske inž.,eno arhitektko in eno tehnično risarko. IMVjevci so se lotili prvega tovrstnega(študijskega) vozila.Imenovali so ga ATRAPA(francosko attrape-zvijačen predmet, potegavščina), saj so za specialno terensko vozilo uporabili več sestavnih delov navadnega, serijsko izdelovanega IMV-jevega kombija.

Vozilo je imelo klasično podvozje, ki ga je sestavljal okvir iz zaprtega cevnega jeklenega profila s prerezom 60-100mm. Nanj so pritrdili motor z delovno prostornino 2,2 l znamke Daimler-Benz iz serije OM. Od IMVjevega kombija so si poleg obes izposodili še platišča, ki so jih obuli v primerne terenske pnevmatike.Menjalnik je bil najprej nemški, nato ga je izdeloval TAM.Prednja vrata in preklopni okvir vetrobranskega stekla, so uporabili kar od TAMovih terenskih tovornjakov.Pokrov motorja se je odpiral naprej.Prednje luči so bile prvotno od R-4-katrce, kasneje pa so jih nadomestili s pravokotnimi žarometi kragujevškega vozila Yugo, ki jih je izdeloval ljubljanski Saturnus.

Jugoslovanska vojska je februarja 1982 razpisala natečaj za novo terensko vozilo.TAM je že proizvajal kamione za vojsko.Kasneje pa so razvili še borbeno vozilo na kolesih(BOV), na podlagi katerega so najbrž zbirali izkušnje, za današnjega Valuka.Jugoslovanska vojska je potrebovala nekaj lažjega in okretnejšega, z nosilnostjo 750kg in pogonom na vsa štiri kolesa.Ponudniki so bili štirje:Crvena zastava s Fiatovim Campagnola, Avtocommerce s Puchom G, Industrija motora Rakovica(IMR) z vozilom lastne zasnove in IMV Novo mesto tudi z vozilom lastne zasnove.

Prva dva sta bila takoj izločena, ker sta bila tuja.Vojska pa je želela vozilo domače izdelave.Inž. Štefan Poredoš je uspel takratnega direktorja Janeza Štera prepričati, da bodo to vozilo razvili v breme vojske, brez lastnih finančnih vložkov.Vozilo so sestavili iz raznih delov, ki so jih nabavljali pri nas in v tujini.Motor je bil takrat domače izdelave s prostornino 2,4 l in močjo 55 KW pri 4200vrtlj./min. -izdelek tovarne IMR. menjalnik je bil TAMov. krmilni mehanizem in zavore z diski je bilo iz IMVja, pnevmatike(245-16) iz tovarne Zmaj-Zemun.Elektroinstalacija v vozilu je bila 24-voltna in je omogočala priklučitev vojaških-radijskih naprav.

Testi IMVjevih terencev so se pokazali za dobre, v primerjavi z vozili IMRja. IMVjev terenec je bil boljši od IMRjevih.

Nekaj šibkih točk so odkrili na karoseriji, ki je ponekod popokala, zato so jo morali okrepiti na spojih. Podvozje je bilo dobro. IMVjevi konstruktorji so vojski predlagali vrsto izboljšav, ki pa jih vojska ni sprejela.
Vojska je po dolgem času ugotoviila, da sta IMVjevo in IMRjevo vozilo enako dobri, vendar ima prednost IMR. Določili so naj IMV dela karoserijo za IMR. IMV je imel takrat boljše stroje za oblikovanje pločevine v tem delu Evrope in najsodobnejšo barvarno.

V IMVju so po naročilu vojske izdelali garniture karoserijskih delov za 40 IMRjevih terenskih vozil. Kar nekaj časa so jih prelagali po tovarni, preden so jih iz IMRja končno prišli prevzet. To je bilo proti koncu 80 let, ko je skupna država Jugoslavija že začela razpadati.Z njo pa se je končal tudi projekt serijske proizvodnje jugoslovanskega in tudi IMVjevega terenskega vozila.

Izdelanim prototipom so v IMVju kasneje namesto platnene dodali fiksno kovinsko streho in temu primerna zadnja vrata. Po nekaj letih je tovarna IMV prototipe prodala. Vsaj tri od štirih vozil so bila konec leta 2005 v okolici Novega mesta še v voznem stanju.
************************************************

Zpisano sicer demantira mojo izjavo o dveh prototipih, toda nekje (ne spomnim se kje) sem zasledil, da sta bila izdelana zgolj dva avta.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Tono »

O konkurenčni Tari pa lahko preberete tukaj:

http://forum.burek.com/zastava-proizvel ... cseen.html
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

karbidovka napisal/-a:
Planet 1830 napisal/-a:Na sliki je VW 1200J (za mlade člane foruma: J kot Jugoslavija).
Feltne seveda niso originalne. Zdi pa se mi, da so feltne "original VW" dizajn.
V uporabi so bile tudi 1600 kubične mašine. Zdi se mi, da je bila oznaka 1303.
VW hrošče so izdelovali v številnih različicah, zato tudi številne oznake. Oznaka je bila največkrat številka, ki je označevala prostornino motorja. Vendar je bilo kar nekaj odstopanj od omenjenega pravila.

Po moji presoji je največjo razliko med modeli hroščev označevala zadnja cifra v številčni oznaki modela. Modeli 1302 in 1303 so se bistveno razlikovali od modelov 1200, 1300 in 1500. In največja razlika med njimi je bila v podvozju. (motorji so se le malo razlikovali).

Modeli 1200, 1300 in 1500 so imeli spredaj t.i. dvojno torzijsko premo, zadaj pa t.i. nihajno premo. Značilnost nihajne preme je bila, da so kolesa pri nihanju avtomobila zanihala navznoter ali navzven. To je bila katastrofa za lego na cesti, predvsem pri neravnih (negladkih) cestah.

Modeli 1302 in 1303 so imeli spredaj t.i. McPhersonove noge (modeli z 1,6 litrskim motorjem celo disk zavore!), zadaj pa premo s poševnimi vodili (podobno kot tedaj BMW). Pri tej premi so pri nihanju avtomobila kolesa zanihala le gor in dol. Posledica drugačnega podvozja je bila dramatično izboljšana lega na cesti, kar sem tudi sam izkusil.

Modeli z 1,6 litrskim motorjem so imeli dodatno oznako S. Tako je imel VW 1303 1,3 litrski motor, VW 1303S pa 1,6 litrski motor.

Navzven modele 1302 spoznamo po bolj izbočenem in daljšem pokrovu sprednjega prtljažnika, modeli 1303 pa so imeli še izbočeno (ukrivljeno) in nekoliko naprej pomaknjeno prednjo šipo.
sbb
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 128
Pridružen: 04.06.2009, 11:48
Kraj: Bw Ložionica

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a sbb »

Slika

Vsem dobro znani fičo.Lastnik pa je bivši hišnik na pp Maribor.
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
Odgovori