Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:292225
Pozdravljeni,
leta 2019 so v muzeju avtomobilov v Beogradu praznovali 80-letnico tekmovanja za Veliko nagrado Beograda leta 1939 na Kalemegdanu.
Tako poskušajo obuditi spomin na dogodke, ki so bili izbrisani iz spomina po drugi svetovni vojni, ker novim oblastnikom ni odgovarjalo, da bi še kdo omenjal kralja, regenta ali kraljeviča.
Gran Prix Beograd 1939 je bil v Beogradu prvič in nikoli več.
Poznan je po tem, da se je pričel v miru in končal v začetku druge svetovne vojne, ko je Nemčija napadla Poljsko.
Praznovanje 80-letnice so v muzeju avtomobilov izpeljali pod pokroviteljstvom UNESCA:
Poglejmo si, kako je zmagovalec skakal iz svojega dirkalnika:
Začeli pa so obujati spomine na Grand Prix Beograd 1939 že leta 2016, 2017 in 2018 z revijalnimi tekmami v krogu okoli Kalemegdana.
Nastopili so dirkalniki iz muzeja avtomobilov in tudi klasični motocikli (preko 20).
Poglejmo si nekaj fotk iz leta 2018:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
leta 2019 so v muzeju avtomobilov v Beogradu praznovali 80-letnico tekmovanja za Veliko nagrado Beograda leta 1939 na Kalemegdanu.
Tako poskušajo obuditi spomin na dogodke, ki so bili izbrisani iz spomina po drugi svetovni vojni, ker novim oblastnikom ni odgovarjalo, da bi še kdo omenjal kralja, regenta ali kraljeviča.
Gran Prix Beograd 1939 je bil v Beogradu prvič in nikoli več.
Poznan je po tem, da se je pričel v miru in končal v začetku druge svetovne vojne, ko je Nemčija napadla Poljsko.
Praznovanje 80-letnice so v muzeju avtomobilov izpeljali pod pokroviteljstvom UNESCA:
Poglejmo si, kako je zmagovalec skakal iz svojega dirkalnika:
Začeli pa so obujati spomine na Grand Prix Beograd 1939 že leta 2016, 2017 in 2018 z revijalnimi tekmami v krogu okoli Kalemegdana.
Nastopili so dirkalniki iz muzeja avtomobilov in tudi klasični motocikli (preko 20).
Poglejmo si nekaj fotk iz leta 2018:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Pozdravljeni,
"našla" se je še ena knjiga o avtomobilizmu, kjer je v njej omenjena tekma za Veliko nagrado Beograda leta 1939 z mnogimi detajli.
Seveda, saj je izpod peresa priznanega športnega novinarja Đorđa Đenića: Moj svet brzine. Knjiga ima 240 strani formata A4 in okoli 600 fotografij. Koliko jih je iz lleta 1939 ne vem.
Je pa zanimivo, da je začel "odtajevati" spomin o Grand Prix Beograd 1939 že leta 1978:
Zanimivo je, da je za ta beograjski Grand Prix izvedel od kolega Radivoja Markovića na radio Beogradu šele leta 1978.
Takole piše Đenić:
" To je čovek koga sam izuzetno cenio. Kada sam ga pitao kako je izgledao autosport u Beogradu pre rata, on mi je ispričao: Pa bila je ova trka oko Kalemegdana, 3. septembra 1939. godine, oni su leteli kroz vazduh. To su bile jake mašine, imali su oko 500 konjskih snaga, i leteli su na pola metra visine u dužini od 20 metara. Ja sam ga zaprepašćeno gledao. Kasnije mi je istu priču potvrdio i "Kneža", moj urednik. Kasnijom analizom sam shvatio da komunisti nisu dozvolili da se o toj trci piše, kao i da je to bila trka koja njima nije odgovarala, jer je to bila trka u kojoj su dominirali vozači iz zemalja Sila osovine: Brauhič, Miller, Lang i Nuvolari, u nemačkim bolidima Auto Union i Mercedes."
Leta 1978 je na Radio Beograd opravil tudi intervju z udeležencem tekme za Grand Prix Beograda 1939, Manfredom von Brauchitsch-em, ki je z Mercedesom zasedel drugo mesto.
Sedaj vsaj vemo, kako daleč so "skakali" z dirkalniki
Če pa bi Đorđa Đenića vprašali, s katerega ralliy-ja je najraje poročal, bi pokazal na tega
pozdrav
Darko
"našla" se je še ena knjiga o avtomobilizmu, kjer je v njej omenjena tekma za Veliko nagrado Beograda leta 1939 z mnogimi detajli.
Seveda, saj je izpod peresa priznanega športnega novinarja Đorđa Đenića: Moj svet brzine. Knjiga ima 240 strani formata A4 in okoli 600 fotografij. Koliko jih je iz lleta 1939 ne vem.
Je pa zanimivo, da je začel "odtajevati" spomin o Grand Prix Beograd 1939 že leta 1978:
Zanimivo je, da je za ta beograjski Grand Prix izvedel od kolega Radivoja Markovića na radio Beogradu šele leta 1978.
Takole piše Đenić:
" To je čovek koga sam izuzetno cenio. Kada sam ga pitao kako je izgledao autosport u Beogradu pre rata, on mi je ispričao: Pa bila je ova trka oko Kalemegdana, 3. septembra 1939. godine, oni su leteli kroz vazduh. To su bile jake mašine, imali su oko 500 konjskih snaga, i leteli su na pola metra visine u dužini od 20 metara. Ja sam ga zaprepašćeno gledao. Kasnije mi je istu priču potvrdio i "Kneža", moj urednik. Kasnijom analizom sam shvatio da komunisti nisu dozvolili da se o toj trci piše, kao i da je to bila trka koja njima nije odgovarala, jer je to bila trka u kojoj su dominirali vozači iz zemalja Sila osovine: Brauhič, Miller, Lang i Nuvolari, u nemačkim bolidima Auto Union i Mercedes."
Leta 1978 je na Radio Beograd opravil tudi intervju z udeležencem tekme za Grand Prix Beograda 1939, Manfredom von Brauchitsch-em, ki je z Mercedesom zasedel drugo mesto.
Sedaj vsaj vemo, kako daleč so "skakali" z dirkalniki
Če pa bi Đorđa Đenića vprašali, s katerega ralliy-ja je najraje poročal, bi pokazal na tega
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Pozdravljeni,
poglejmo si samo še eno repliko AUTO-UNION-a, potem pa smo z dirkalniki opravili...
Dvignem pokrov, da mu pogledamo v srce...
Še povečava, če koga posebno zanima kakšna srčna zaklopka
pozdrav
Darko
poglejmo si samo še eno repliko AUTO-UNION-a, potem pa smo z dirkalniki opravili...
Dvignem pokrov, da mu pogledamo v srce...
Še povečava, če koga posebno zanima kakšna srčna zaklopka
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:292350
Pozdravljeni,
pogledamo si še en starejši avto, na katerega so v muzeju še posebej ponosni...
LANCIA LAMBDA iz leta 1925:
Nadaljujem z novejšimi avtomobili, za katere imam podatke iz muzeja....
BMW, model 502, letnik 1959:
BMW, model 503, letnik 1956:
Imamo pa še enega BMW-ja brez table: model 1600...
Še kako izgleda s sprednje strani:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
pogledamo si še en starejši avto, na katerega so v muzeju še posebej ponosni...
LANCIA LAMBDA iz leta 1925:
Nadaljujem z novejšimi avtomobili, za katere imam podatke iz muzeja....
BMW, model 502, letnik 1959:
BMW, model 503, letnik 1956:
Imamo pa še enega BMW-ja brez table: model 1600...
Še kako izgleda s sprednje strani:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:293000
Pozdravljeni,
počasi zaključujemo z beograjskim muzejem avtomobilov.
Še nekaj zanimivih avtomobilov...
PORSCHE:
MG:
JAGUAR:
MERCEDES:
OPEL REKORD:
CITROEN - žaba:
še en PORSCHE:
Le kaj je za njim ?
Mene je zanimal ta, pa izgleda da je odpeljal s sabo skoraj še tablo...
Hitrost
260 km/h za sedemdeseta leta ni bilo slabo
Ostala je še desta fotka v postu:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
počasi zaključujemo z beograjskim muzejem avtomobilov.
Še nekaj zanimivih avtomobilov...
PORSCHE:
MG:
JAGUAR:
MERCEDES:
OPEL REKORD:
CITROEN - žaba:
še en PORSCHE:
Le kaj je za njim ?
Mene je zanimal ta, pa izgleda da je odpeljal s sabo skoraj še tablo...
Hitrost
260 km/h za sedemdeseta leta ni bilo slabo
Ostala je še desta fotka v postu:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O: 293250
Pozdravljeni,
z virtualnim ogledom beograjskega muzeja avtomobilom zaključujemo.
Lastnik muzeja Bratislav Petković prikaže v muzeju samo polovico eksponatov, ki jih ima v lasti.
Muzej je v strogem centru, v ulici Majke Jevrosime. Že kar nekaj časa se pripravlja selitev muzeja na novo, večjo lokacijo.
Še zadnji avtomobil, mimo katerega ne moreš iti, ne da bi ga pozorno pogledal: JAGUAR, E Typ, letnik 1970:
Za konec pa še ena fotka z Jelovice, ko se je kraljica Marija izgubila, ko je šla s "terencem" nabirati gobe
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
z virtualnim ogledom beograjskega muzeja avtomobilom zaključujemo.
Lastnik muzeja Bratislav Petković prikaže v muzeju samo polovico eksponatov, ki jih ima v lasti.
Muzej je v strogem centru, v ulici Majke Jevrosime. Že kar nekaj časa se pripravlja selitev muzeja na novo, večjo lokacijo.
Še zadnji avtomobil, mimo katerega ne moreš iti, ne da bi ga pozorno pogledal: JAGUAR, E Typ, letnik 1970:
Za konec pa še ena fotka z Jelovice, ko se je kraljica Marija izgubila, ko je šla s "terencem" nabirati gobe
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:293950
Pozdravljeni,
najavljen je že virtualni ogled novega muzeja, fotk pa od nikoder.
Mrzlično jih iščem po diskih in SD karticah
Da zapolnimo luknjo, dodajam še eno fotko iz beograjskega muzeja avtomobilov, ki sem jo našel na FB...
Spodaj piše, da je iz muzeja v Beogradu.
Glede na reklamo za film "Beogradski fantom" bi verjel, da je res slikano v muzeju avtomobilov...
Izkaže se, da je možno nekatere starodobnike iz muzeja za kakšnih 100 € na uro tudi najeti. Tudi Reliant Regal...
wikipedia
Samo bedaki in konji (izvirno angleško "Only Fools and Horses") velja za najuspešnejšo britansko situacijsko komedijo po mnenju splošne televizijske ankete iz leta 2004.
Nanizanko je ustvaril in napisal John Sullivan. Producirana ter predvajana je bila s strani BBC-ja. Posnetih je bilo 7 sezon, ki so bile predvajane med letoma 1981 in 1991, do leta 2003 pa so občano predvajali posebne božične epizode.
Sam naslov temelji na starem izreku Samo bedaki in konji delajo za preživetje. (Only fools and horses work for a living.), kar je tudi osrednja tema glavnih junakov nadaljevanke, ki želijo obogateti hitro in s pomočjo sumljivih poslov, ki povečini propadejo.
Snobovski prodajalec avtomobilov Boycie iz serije "Samo bedaki in konji", igralec John Challis je obiskal muzej avtomobilov v Beogradu, ko so snemali film o njem.
Beograjski Reliant Regal je točna replika tega vozila.
Upam, da do večera najdem fotke, sicer začnemo s fotkami iz spleta...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
najavljen je že virtualni ogled novega muzeja, fotk pa od nikoder.
Mrzlično jih iščem po diskih in SD karticah
Da zapolnimo luknjo, dodajam še eno fotko iz beograjskega muzeja avtomobilov, ki sem jo našel na FB...
Spodaj piše, da je iz muzeja v Beogradu.
Glede na reklamo za film "Beogradski fantom" bi verjel, da je res slikano v muzeju avtomobilov...
Izkaže se, da je možno nekatere starodobnike iz muzeja za kakšnih 100 € na uro tudi najeti. Tudi Reliant Regal...
wikipedia
Samo bedaki in konji (izvirno angleško "Only Fools and Horses") velja za najuspešnejšo britansko situacijsko komedijo po mnenju splošne televizijske ankete iz leta 2004.
Nanizanko je ustvaril in napisal John Sullivan. Producirana ter predvajana je bila s strani BBC-ja. Posnetih je bilo 7 sezon, ki so bile predvajane med letoma 1981 in 1991, do leta 2003 pa so občano predvajali posebne božične epizode.
Sam naslov temelji na starem izreku Samo bedaki in konji delajo za preživetje. (Only fools and horses work for a living.), kar je tudi osrednja tema glavnih junakov nadaljevanke, ki želijo obogateti hitro in s pomočjo sumljivih poslov, ki povečini propadejo.
Snobovski prodajalec avtomobilov Boycie iz serije "Samo bedaki in konji", igralec John Challis je obiskal muzej avtomobilov v Beogradu, ko so snemali film o njem.
Beograjski Reliant Regal je točna replika tega vozila.
Upam, da do večera najdem fotke, sicer začnemo s fotkami iz spleta...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:294100
Pozdravljeni,
v bistvu je najslabša varianta posnetkov, fotografirano v slabih razmerah, s telefonom pred štirimi leti
Vsi vemo, kakšen razvoj kamer v telefonih se je dogodil v zadnjih letih....
Tako da bomo začeli kar z uradnimi fotografijami grškega muzeja avtomobilov v Atenah...
Zgradba muzeja je modernistična...
Ponoči izgleda takole...verjetno samo za novo leto, sedaj sigurno ne, saj je zaradi korona virusa zaprt.
Avtomobili so razporejeni v večih etažah, v zgradbi je kino dvorana, simulator F1, meritev reakcijskega časa (tudi potem, ko si spil kak kozarček ali dva...), itd.
V muzeju ti pripravijo poroko, zabavo, predstavitev podjetja, predstavitve proizvajalcev avtomobilo, torej vse, kar si izmislite. In vse to na svetovnem nivoju!
Predvidevajo, da potrebuješ za ogled tri četrt ure. Zato toliko časa pred zapiranjem muzeja ne moreš več vstopiti.
Za začetek pa še predstavitveni video, da sploh vidimo, ali se nam splača iti pogledati muzej...ali pa da si ogledujemo to temo
video muzeja avtomobilov:
https://youtu.be/Yd9xqvrWxNA
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
v bistvu je najslabša varianta posnetkov, fotografirano v slabih razmerah, s telefonom pred štirimi leti
Vsi vemo, kakšen razvoj kamer v telefonih se je dogodil v zadnjih letih....
Tako da bomo začeli kar z uradnimi fotografijami grškega muzeja avtomobilov v Atenah...
Zgradba muzeja je modernistična...
Ponoči izgleda takole...verjetno samo za novo leto, sedaj sigurno ne, saj je zaradi korona virusa zaprt.
Avtomobili so razporejeni v večih etažah, v zgradbi je kino dvorana, simulator F1, meritev reakcijskega časa (tudi potem, ko si spil kak kozarček ali dva...), itd.
V muzeju ti pripravijo poroko, zabavo, predstavitev podjetja, predstavitve proizvajalcev avtomobilo, torej vse, kar si izmislite. In vse to na svetovnem nivoju!
Predvidevajo, da potrebuješ za ogled tri četrt ure. Zato toliko časa pred zapiranjem muzeja ne moreš več vstopiti.
Za začetek pa še predstavitveni video, da sploh vidimo, ali se nam splača iti pogledati muzej...ali pa da si ogledujemo to temo
video muzeja avtomobilov:
https://youtu.be/Yd9xqvrWxNA
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 18.04.2020, 0:38, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Pozdravljeni,
začeli bomo z najstarejšim avtomobilom v muzeju: Ford model "N" iz leta 1906
Samo poglejmo, kako so pripravili pogoje za fotografiranje. Profesionalno...
Seveda to ni bilo pripravljeno zame, temveč so si tako pripravili "delovišče" uradni fotografi muzeja.
Seveda so zato tudi njihove fotke odlične.
Ford Motor Company je bil ustanovljen leta 1903.
V letih 1904 - 1905 je izdelal 800 avtov model "C".
V letih 1905-1906 so izdelali 1000 avtov modela "F".
Model "N" so izdelali v letih 1906 - 1908: 13,250 avtomobilov
Model "N" ima 4 cilindre v vrsti, pri 2.442 ccm in pri 2.200 vrtljajih/minuto zmore 15 KM. Maksimalna hitrost je bila 64 km/h.
Pri vsakem avtomobilu so podatki o modelu in tudi nekaj podatkov o proizvajalcu.
Te podatke, ki sem jih napisal zgoraj, so napisane na tablici ob avtu
Ford je kasneje izdeloval še modele "R", "S", "T" (tile so bili za "eletričiste"
Šele potem sta prišla na vrsto modela "A" in "B".
Model "T" so v letih od 1908 - 1927 izdelali v rekordni količini: 15 milijonov avtomobilov
Poglejmo modelu "N" malo pod kiklo...pod havbo sem mislil....
Poglejmo si še kakšen detajl...
Nazadnje se izkaže, da po obdelavi tudi moja fotka ni tako slaba...
pozdrav
Darko
začeli bomo z najstarejšim avtomobilom v muzeju: Ford model "N" iz leta 1906
Samo poglejmo, kako so pripravili pogoje za fotografiranje. Profesionalno...
Seveda to ni bilo pripravljeno zame, temveč so si tako pripravili "delovišče" uradni fotografi muzeja.
Seveda so zato tudi njihove fotke odlične.
Ford Motor Company je bil ustanovljen leta 1903.
V letih 1904 - 1905 je izdelal 800 avtov model "C".
V letih 1905-1906 so izdelali 1000 avtov modela "F".
Model "N" so izdelali v letih 1906 - 1908: 13,250 avtomobilov
Model "N" ima 4 cilindre v vrsti, pri 2.442 ccm in pri 2.200 vrtljajih/minuto zmore 15 KM. Maksimalna hitrost je bila 64 km/h.
Pri vsakem avtomobilu so podatki o modelu in tudi nekaj podatkov o proizvajalcu.
Te podatke, ki sem jih napisal zgoraj, so napisane na tablici ob avtu
Ford je kasneje izdeloval še modele "R", "S", "T" (tile so bili za "eletričiste"
Šele potem sta prišla na vrsto modela "A" in "B".
Model "T" so v letih od 1908 - 1927 izdelali v rekordni količini: 15 milijonov avtomobilov
Poglejmo modelu "N" malo pod kiklo...pod havbo sem mislil....
Poglejmo si še kakšen detajl...
Nazadnje se izkaže, da po obdelavi tudi moja fotka ni tako slaba...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:294480
Pozdravljeni,
Drugi najstarejši veteran v muzeju je ameriški LA FRANCE, izdelan leta 1918.
Kako je prišlo do izdelave tega avtomobila ?
Leta 1903 so Američani dramatično povečali davke za uvoz tujih avtomobilov.
Da bi se izognili tem davkom je ameriški zastopnik Mercedesovih vozil sklenil pogodbo o izdelavi kopije Mercedesovega Maybach-a 18/22.
Leta 1910 je proizvajalec American La France Company v Ameriki začel izdelovati ta vozila.
Takole so v tej "tovarni" sestavljali avtomobile leta 1917:
Motor Maybachove kopije je bil 6 cilindrski v vrsti, 14.500 ccm, pri 3.600vrtljajih je zmogel okoli 105 KM.
Maksimalna hitrost je znašala 110 km/h.
Moja fotka je tudi po "obdelavi" za silo...
V muzeju so se tudi za fotografiranje tega avtomobila pripravili tako kot je treba z belimi "rjuhami" in reflektorji....
Nas zanima predvsem pogon na zadnja kolesa...
... in pa seveda pod motorni pokrov (havbo):
Izgleda, da je prišlo pri muzejskem primerku do predelave pogona diname.
Pri podobnih avtomobilih tega modela je izgledal pogon takole:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
Drugi najstarejši veteran v muzeju je ameriški LA FRANCE, izdelan leta 1918.
Kako je prišlo do izdelave tega avtomobila ?
Leta 1903 so Američani dramatično povečali davke za uvoz tujih avtomobilov.
Da bi se izognili tem davkom je ameriški zastopnik Mercedesovih vozil sklenil pogodbo o izdelavi kopije Mercedesovega Maybach-a 18/22.
Leta 1910 je proizvajalec American La France Company v Ameriki začel izdelovati ta vozila.
Takole so v tej "tovarni" sestavljali avtomobile leta 1917:
Motor Maybachove kopije je bil 6 cilindrski v vrsti, 14.500 ccm, pri 3.600vrtljajih je zmogel okoli 105 KM.
Maksimalna hitrost je znašala 110 km/h.
Moja fotka je tudi po "obdelavi" za silo...
V muzeju so se tudi za fotografiranje tega avtomobila pripravili tako kot je treba z belimi "rjuhami" in reflektorji....
Nas zanima predvsem pogon na zadnja kolesa...
... in pa seveda pod motorni pokrov (havbo):
Izgleda, da je prišlo pri muzejskem primerku do predelave pogona diname.
Pri podobnih avtomobilih tega modela je izgledal pogon takole:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
železocestnik napisal/-a:O:294480
Izgleda, da je prišlo pri muzejskem primerku do predelave pogona diname.
Če se to nanaša na jermen ... meni pri muzejskem kosu še vedno izgleda kot klinasti jermen ... malo bolj fancy izvedbe sicer.
Tisto na sredi gredi je oljna črpalka?
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:295150
Metod, pozdravljen,
kot predelavo sem mislil to, da so nekako drugače pritrdili dinamo. Na muzejskem primerku namreč diname ni na svojem mestu (sploh ni vidna, tisto desno je zaganjač).
"Nekako drugače" pomeni, da so na gredi, ki je normalno poganjala dinamo, namestili jermenico, dinamo pa namestili pač nekje na motor in jo poganjali z dodatnim klinastim jermenom.
Jaz bi rekel, da je "tisto vmes" na gredi črpalka za hlajenje motorja.
Črpalke za olje so bile zobniške in vgrajene v karter motorja:
"Force feed and splash lubrication are combined in a unique manner. Circulation of the oil is produced by a gear pump located at the bottom of the crankcase oil sump, and driven, as already mentioned, from the camshaft."
Klinasti jermen pa je ene vrste členkasti jermen. Podobne prodajajo še danes:
link: https://www.mm-intercom.si/mm-center-zn ... ti-jermen/
Poglejte si še video "Postopek montaže jermena Power twist" na zgornji strani: otroško (žensko) lahko nameščanje jermena
Pravi zaljubljenci v avtomobile kupijo recimo takole razvalino:
...in jo "zrihtajo", da steče:
https://www.facebook.com/AmericanLafran ... ted_videos
klik na zgornji video za povečavo in zvok!
pozdrav
Darko
Metod, pozdravljen,
kot predelavo sem mislil to, da so nekako drugače pritrdili dinamo. Na muzejskem primerku namreč diname ni na svojem mestu (sploh ni vidna, tisto desno je zaganjač).
"Nekako drugače" pomeni, da so na gredi, ki je normalno poganjala dinamo, namestili jermenico, dinamo pa namestili pač nekje na motor in jo poganjali z dodatnim klinastim jermenom.
Jaz bi rekel, da je "tisto vmes" na gredi črpalka za hlajenje motorja.
Črpalke za olje so bile zobniške in vgrajene v karter motorja:
"Force feed and splash lubrication are combined in a unique manner. Circulation of the oil is produced by a gear pump located at the bottom of the crankcase oil sump, and driven, as already mentioned, from the camshaft."
Klinasti jermen pa je ene vrste členkasti jermen. Podobne prodajajo še danes:
link: https://www.mm-intercom.si/mm-center-zn ... ti-jermen/
Poglejte si še video "Postopek montaže jermena Power twist" na zgornji strani: otroško (žensko) lahko nameščanje jermena
Pravi zaljubljenci v avtomobile kupijo recimo takole razvalino:
...in jo "zrihtajo", da steče:
https://www.facebook.com/AmericanLafran ... ted_videos
klik na zgornji video za povečavo in zvok!
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Pozdravljeni,
tretji najstarejši veteran v muzeju je dvosedežnik Humber 10 HP
Te avtomobile so izdelovali od leta 1914 pa do leta 1927.
Ta muzejski primerek je bil izdelan leta 1919.
Motor je 4 cilindrični v liniji, ima okoli 1500 ccm.
Maksimalna hitrost: 84 km/h
Moja fotka je še kar dobra po obdelavi:
Seveda je muzejska fotografija veliko boljša....
Med Fordom in Lafrance je še en veteran na že objavljeni moji fotki...
Na voljo je še ena fotografija tega veterana:
Na njej lahko vidimo oznako proizvajalca....
DIATTO!
Vidimo, da so imeli tudi drugi težave s fotografiranjem (fotka s spleta):
DIATTO !
Tablica pa razkrije vse skrivnosti:
Muzejski avto DIATTO, tip 4DA Sport je bil izdelan leta 1919.
je bil povezan z in je tudi izdelovalpo licenci njegove avtomobile ter mu dobavljal svoje šasije za športnike.
Zaključili smo z veterani v muzeju.
Veterani so avtomobili, ki so jih izdelovati do leta 1920.
Sledi kategorija "Vintage", ki so jih izdelovali do leta 1930.
pozdrav
Darko
tretji najstarejši veteran v muzeju je dvosedežnik Humber 10 HP
Te avtomobile so izdelovali od leta 1914 pa do leta 1927.
Ta muzejski primerek je bil izdelan leta 1919.
Motor je 4 cilindrični v liniji, ima okoli 1500 ccm.
Maksimalna hitrost: 84 km/h
Moja fotka je še kar dobra po obdelavi:
Seveda je muzejska fotografija veliko boljša....
Med Fordom in Lafrance je še en veteran na že objavljeni moji fotki...
Na voljo je še ena fotografija tega veterana:
Na njej lahko vidimo oznako proizvajalca....
DIATTO!
Vidimo, da so imeli tudi drugi težave s fotografiranjem (fotka s spleta):
DIATTO !
Tablica pa razkrije vse skrivnosti:
Muzejski avto DIATTO, tip 4DA Sport je bil izdelan leta 1919.
je bil povezan z in je tudi izdelovalpo licenci njegove avtomobile ter mu dobavljal svoje šasije za športnike.
Zaključili smo z veterani v muzeju.
Veterani so avtomobili, ki so jih izdelovati do leta 1920.
Sledi kategorija "Vintage", ki so jih izdelovali do leta 1930.
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 20.04.2020, 9:35, skupaj popravljeno 4 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:295500
Pozdravljeni,
predstavili bomo s samo po eno fotografijo »vintage« vozila, ki jih imajo v muzeju.
Willys Whippet 6 Roadster
Avtomobil je bil izdelan leta 1929, motor ima 6 cilindrov v vrsti, kubatura:skoraj 3000 ccm.
Avto zmore okoli 50 KM pri 3400 vrtljajih/minuto.
Maksimalna hitrost je 104 km/h.
Izdelali so samo 80 avtomobilov tega tipa.
Muzejski posnetek je profesionalen...
Avion Voisin C4 Roadster
Avtomobil je bil izdelan leta 1926, motor ima 4 cilindre v vrsti in 1200 ccm.
Zmogel je okoli 55 KM pri 4200 vrtljajih na minuto.
Maksimalna hitrost: 90 km/h
Tabla s podatki razkrije vse skrivnosti:
Bugatti Type 44 Drophead Coupe
V času od leta 1927 do 1930 so izdelali 1.095 vozil. Muzejski primerek je iz leta 1930.
Motor ima 8 cilindrov v vrsti in 3.000 ccm.
Pri 4500 vtljajih je motor zmogel okoli 80 KM.
Maksimalna hitrost: 145 km/h.
Ti avtomobili so sodelovali tudi na tekmah »24 ur Le Mans-a«.
Muzejski posnetek...
pozdravljeni
Darko
Pozdravljeni,
predstavili bomo s samo po eno fotografijo »vintage« vozila, ki jih imajo v muzeju.
Willys Whippet 6 Roadster
Avtomobil je bil izdelan leta 1929, motor ima 6 cilindrov v vrsti, kubatura:skoraj 3000 ccm.
Avto zmore okoli 50 KM pri 3400 vrtljajih/minuto.
Maksimalna hitrost je 104 km/h.
Izdelali so samo 80 avtomobilov tega tipa.
Muzejski posnetek je profesionalen...
Avion Voisin C4 Roadster
Avtomobil je bil izdelan leta 1926, motor ima 4 cilindre v vrsti in 1200 ccm.
Zmogel je okoli 55 KM pri 4200 vrtljajih na minuto.
Maksimalna hitrost: 90 km/h
Tabla s podatki razkrije vse skrivnosti:
Bugatti Type 44 Drophead Coupe
V času od leta 1927 do 1930 so izdelali 1.095 vozil. Muzejski primerek je iz leta 1930.
Motor ima 8 cilindrov v vrsti in 3.000 ccm.
Pri 4500 vtljajih je motor zmogel okoli 80 KM.
Maksimalna hitrost: 145 km/h.
Ti avtomobili so sodelovali tudi na tekmah »24 ur Le Mans-a«.
Muzejski posnetek...
pozdravljeni
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
O:295600
Pozdravljeni,
poglejmo še en "vintage" avtomobil: Chrysler Imperial Series 80, limuzina za 7 potnikov
Leta 1926 je Chrysler začel tekmovati s Cadillac-om in Lincoln-om v kategoriji luksuznih avtomobilov.
Sedemsedežnik je bil na vrhu njegovih modelov.
Motor ima 8 cilindrov v vrsti in okoli 6.300 ccm.
Motor je zmogel 112 KM pri 3.200 vrtljajih na minuto.
Maksimalna hitrost: 139 km/h
Muzejska fotografija:
Muzejski primerek je bil taksi v Pireju in je bil izdelan leta 1928, restavriran pa je bil v 70-tih letih.
Takole pa izgleda motor: wikipedija
povečava s klikanjem: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ine_01.jpg
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
poglejmo še en "vintage" avtomobil: Chrysler Imperial Series 80, limuzina za 7 potnikov
Leta 1926 je Chrysler začel tekmovati s Cadillac-om in Lincoln-om v kategoriji luksuznih avtomobilov.
Sedemsedežnik je bil na vrhu njegovih modelov.
Motor ima 8 cilindrov v vrsti in okoli 6.300 ccm.
Motor je zmogel 112 KM pri 3.200 vrtljajih na minuto.
Maksimalna hitrost: 139 km/h
Muzejska fotografija:
Muzejski primerek je bil taksi v Pireju in je bil izdelan leta 1928, restavriran pa je bil v 70-tih letih.
Takole pa izgleda motor: wikipedija
povečava s klikanjem: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ine_01.jpg
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers