O:303150
Pozdravljeni,
od zadnjega posta smo "prebili" magično število 300.000 ogledov te teme v "čveku", kar je neverjetno
Pozdravljeni,
nismo še končali s prvo Veliko nagrado Brescie, ki naj bi bila nadaljevanje dirke »Mille Miglia«.
Nič nismo rekli o zmagovacih !
To sta bila, kot smo že napisali:
1° Fritz Huschke von Hanstein / Walter Bäumer - BMW 328 coupé (1971 cm³) - 8h54'46"3/5 - km/h 166,723
Sovozača
Walterja Bäumer-ja poznamo že iz Velike nagrade Beograda, kjer ni končal dirke.
O zmagovalcu Fritzu von Hanstainu izvemo v nemški wikipediji vse, v slovenski ni o njem niti enega stavka.
Je pa
presenetljivo, da se je nekdo odločil, da je v slovenski wikipediji o Walterju Bäumer-ju napisal cel sestavek, sicer na osnovi nemškega članka, pa vendar.
Tudi francoski članek v wikipediji je napisan na osnovi nemškega in to pisec celo zapiše v članku.
Obstaja še zapis v poljski wikipediji, ki pa je zelo kratek.
Ker imamo zapis v slovenščini, si bomo najprej pogledali zapis v
slovenski wikipediji za Walterja Bäumer-ja.
»Walter Bäumer, nemški dirkač,
* 17. oktober 1908, Bünde, Westphalia, Nemčija,
† 29. junij 1941, Herford, Westphalia, Nemčija.
Walter Bäumer se je rodil 17. oktobra 1908 v nemškem mestecu Bünde, Westphalija. Leta
1928 se je začel ukvarjati z motociklizmom. Pokazal je velik talent z
dvanajstimi zmagami, toda
po hujši nesreči se je preusmeril v avtomobilistično dirkanje, najprej z
0,75L Dixijem in
BMWjem.
Bäumer, ki je imel vzdevek »Walter von der Wartburg«, ker je dirkal z BMW Wartburgom, je med letoma 1932 in 1953 dominiral na
gorskih dirkah z 747 cm³ Austinom in v nemški seriji športnih dirkalnikov do 0,75L.«
Tukaj je potrebno poudariti, da je tekmoval z BMW-jem tip
BMW 3/15 PS DA 3 Wartburg.
Poudariti je potrebno tudi tipkarsko napako: dominiral je v letih 1932 do 1935. Da je tipkarska napaka, je razvidno tudi iz nadaljevanja teksta.
Dirkanje za Veliko nagrado je vsekakor nekaj drugega kot razred tri četrt litra
Kljub vsemu pa je nazadnje Bäumerjev Austin (0,75 l) imel 56 KM in je "letel" 160 km/h
Nadaljujemo z zapisom v wikipediji:
»Od leta
1935 je dirkal tudi z dirkalnikom MG K3 Magnette. Uspehi so mu odprli vrata
v moštvo Mercedes-Benz, v katerem je bil med sezonama
1937 in 1939 testni in rezervni dirkač.
Edino priložnost je dobil na treningu pred dirko za Veliko nagrado Nemčije, kjer je naredil le nekaj krogov, zato ni imel prave priložnosti dokazati svojega talenta.«
Tukaj moramo dodati, da res
ni vozil tekem za Veliko nagrado Nemčije leta 1937 in 1938 ter Veliko nagrado Švice, je pa
vozil za Veliko nagrado Doningtona (1938) in Beograda (1939). kjer pa ni prišel na obeh tekmah do cilja.
Bäumer je bil član NSKK (Nationalsozialistisches Kraftfahrkorps), kar bi v »začasnem, neuradnem« prevodu pomenilo:
Nacionalsocialističnem zboru voznikov motornih vozil*. To je bil pravzaprav pogoj, da se je sploh lahko ukvarjal z dirkanjem in mu ni bilo potrebno iti na fronto.
Verjetno pa si je hotel izboljšati možnosti za nastope, saj se ga je prijelo mnenje, da ne zna zaključiti dirke. Zato se je leta 1937 včlanil v Nacionalsocialistično stranko (NSDAP).
*Neuradni prevod: AVSTRIJSKA DRŽAVNA POGODBA, Leto 1955
Link:
http://stres.a.gape.org/VTA/ADP_avstrij ... ogodba.pdf
Slovenska wikipedija ne pozna gesla NSKK
Nadaljujemo z geslom Walter Bäumer:
»Njegov največji uspeh je prišel
leta 1940, ko je zmagal na znameniti dirki Mille Miglia, kjer je dirkal
skupaj s Huschkejem von Hansteinom.
Leta 1941 je umrl v nenavadni prometni nesreči, Bäumerja
je poljubljala sopotnica v avtomobilu, ko so se
v ovinku nenadoma odprla vrata avtomobila,
skozi katera je padel, pri čemer je dobil smrtne poškodbe, ko ga je v vrat zadel oster lesen predmet.«
Ja, na 1. Veliki nagradi Brescie (»MM«) je celo
vozil zadnje tri kroge pred koncem tekme.
Glede smrti v privatni prometni nesreči,
30. junija 1941 v Herfordu ob
zgodnji jutranji uri (02:25), moramo le napisati, da so se širile razne govorice o smrti.
Nemška wikipedija poda samo govorico, da je bil s svojo NSKK skupino v akciji v zasedeni Franciji, čeprav navaja za druge podatke tudi vir, ki omenja poljubljanje sopotnice.
Našemu pisatelju članka v wikipediji se je govorica o poljubljanjz zdelo najbolj primerna
Zadnje čase raziskuje ljubiteljski zgodovinar v rojstnem kraju Bäumerja njegovo življenjsko pot in tudi smrt. Eno knjigo je že izdal, sedaj jo dopolnjuje. Seveda bo pregledal vse policijske zapisnike in analiziral poškodbe avtomobila...
Upajmo, da se bo dokopal do pravilnih podatkov.
link:
https://www.nw.de/lokal/kreis_herford/b ... -Zeit.html
pozdrav
Darko