Na kaj je deloval vodoravni vzvod centrifugalnega regulatorja pa si lahko pogledamo pri njegovem "bratu" v Franciji...miha30 napisal/-a:
Kot lahko vidite (primerjajte s slikami iz zadnjega ŽC-jevega posta), je regulator močno uničen...
Očitno je vodoravni vzvod (levi konec) pomikal glavni dovodni ventil za paro. Ventila (niti kakšnega ostanka) ni več.
Toliko z moje strani...
Off topic - parni stroji (razni...)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
železocestnik napisal/-a:Pa se lotimo primerjav...
prej (leta 1984)...
sedaj (2012)...
zaenkrat je tale foka še najprimernejša, da prikažemo, kaj je vse izginilo z eksponata kulturne dediščine
(zbiralci perja ali mularija, to sedaj ni bistveno vprašanje)
Distributor (razdelilnik) centralnega mazanja je izginil, z njim pa tudi cevi do mazalnih mest...
Ja, to je ta napravica na spodnjem delu fotke...
Ja, tale napravica, ki je dobila noge, ni samo distributor, je tudi črpalka centralnega mazanja. Za olje ali mast, pa ne bi mogel reči.
Pogon pa je imela z ekscentra gredi, ki je krmilila ventile.
Ko pa že imamo to fotografijo centralnega mazanja, lahko vidimo, da so bile cevi sestavljene na nosilčkih.
En tak skupni komad za spajanje cevi (nosilček), je na fotki...
sedaj:
Fotki si sposodimo pri @miha30:
Ko takole gledaš, kako so izginile zadeve z eksponata, kakršnega ni več na razpolago v Sloveniji, se sprašuješ, ali je sploh primerno tak eksponat postaviti na javen prostor
Da lahko pride ena budala z macolo in odbije/oddrobi črpalko za olje. Jasno se namreč vidi, da je nosilček, s katerim je bila pritrjena, odlomljen
Vsi z raznih zavodov skomigajo z glavo in rečejo: kaj pa moremo
Da vedo, se ve, saj pišejo to v knjigah in poročilih.
Edino pravilno je, da bi se takšni eksponati spravili nekam pod streho in čakali na boljše čase, ko si bo ta srenja lahko privoščila primeren prostor in restavracijo eksponata.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Parni stroj v tehničnem muzeju v Brnu ti tudi po želji zavrtijo...
http://www.youtube.com/watch?v=r4PXfd1J8nU
http://www.youtube.com/watch?v=r4PXfd1J8nU
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
železocestnik napisal/-a:
Na kaj je deloval vodoravni vzvod centrifugalnega regulatorja pa si lahko pogledamo pri njegovem "bratu" v Franciji...
Odgovor na to zgornje vprašanje ali že kar dejstvo, zahteva malo teorije in poznavanje delovanja parnega stroa. Ker ta teorija ne paše k parnemu stroju lokomotive, bomo ostali kar v čveku. Lahko pa se iz splošnih opisov parnega stroja vleče paralele za parni stroj parne lokomotive...
Začnemo po vrsti, kot so hiše v Trsti...
Najprej pa še malo zgodovine o parnih strojih...
Janez Strnad: Prvi parni stroji...
link: http://www.presek.si/23/1252-Strnad.pdf
Sedaj pa uvod v parne stroje iz knjige: Kako deluje? Ljubljana 1976...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Uf, kakšna podobnost z napravico na spodnjih dveh slikah! Na njih je t.i. preša ali mazalka za vbrizgavanje "cilinder olja", olja odpornega na visoke temperature, v parodotočne cevi parnega stroja lokomotive. Torej mazanje cilindrov in razvodnikov je nekako podobno kot pri dvotaktnih motorjihželezocestnik napisal/-a: Ja, tale napravica, ki je dobila noge, ni samo distributor, je tudi črpalka centralnega mazanja. Za olje ali mast, pa ne bi mogel reči.
Pogon pa je imela z ekscentra gredi, ki je krmilila ventile.
foto: Planet 1830
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
železocestnik napisal/-a:Ja, Planet 1830, to pa je delo za MRS Štajerska...bodo lahko delali na svojem terenu, ne pa da padalce pošiljajo v centerPlanet 1830 napisal/-a:'konkurenca'
Pojasnilo kaj in kje je to na spodnji sliki, prepuščam članom nekih specialnih, tudi MRS imenovanih skupin.
foto Planet 1830:
Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Samo na hitro. Tisti parni, katerega sliko je priobčil @Planet 1830 je pri nas, v MB na Studencih in je zelo povezan z železnico. Je bil namreč srce studenškega "Pumpenhausa" in je dolgo poganjal črpalko za vodo ter tako napajal parne lokomotive. Po enem, meni znanem, pričevanju, je bil z elektromotorno črpalko (voda se je črpala iz Drave) nadomeščen po II svetovni vojni.
LP
Jože
Sedaj pa malo več iz Nove proge...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Še en parni valjar...
V Angliji izdajajo revijo
link: http://www.oldglory.co.uk/
s podnaslovom: Ko je bila Britanija še dealavnica za ves svet (When Britain was Workshop to the Wold).
V junijski številki je tudi članek prof. Mladena Bogića o Cizejevih parnih valjarjih.
povečava, kolikor se danes da iztisniti iz shrani.si...
V Angliji izdajajo revijo
link: http://www.oldglory.co.uk/
s podnaslovom: Ko je bila Britanija še dealavnica za ves svet (When Britain was Workshop to the Wold).
V junijski številki je tudi članek prof. Mladena Bogića o Cizejevih parnih valjarjih.
povečava, kolikor se danes da iztisniti iz shrani.si...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers