Off topic - parni stroji (razni...)
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Mislim, da je @miha30 situacijo čisto dobro ocenil. Ko je ŽC snemal prvo serijo fotografij, je od strahu sicer res vse slike stresel, oni v čuvajnici je pa najbrž stražo zaključil z rjavimi spodnjicami ....
LP, Metod
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Da se ne bi v nasledni fazi začeli za parni stroj "kao" zanimati še kakšni takšni strici....
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Vem kaj bom imel s seboj, če bom želel fotkat v Dobovi
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
O:675
Miha, bravo za fotke
Jaz sem šel že trikrat fotkat, pa mi zmeraj kakšna zmanjka, ko gledam, kam morajo iti vzvodi in ekscentri
Fotke francoskega parnega stroja sem dal za primerjavo z "našim/Tonotovim"....
Če pogledaš, kaj regulira francoski centrifugalni regulator...
...vidiš, da ima/je imel tudi pri našem to nalogo: spreminjanje polnitve parnega stroja s spremembo dviga ventila
Je pa moral biti nekje včasih en vzvod, da je to gibanje centrifugalnega regulatorja prenesel na oba parna stroja (manjka!).
priklopljen pa je bil tukaj...
...in tukaj...ročica na spodnji gredi, na katero so inovatorji dodali utež
povečava...
Je pa prišel danes k meni, ko sem fotkal, "razvodnik" straže, in vprašal, če nas je Tono poslal
Nas ima že poln kufer in je rekel, da lahko to rjavino odpeljemo!
Sem ga vprašal, če ga lahko odpeljemo na Ptuj. Pa je rekel: "Čim dlje!"
Miha, bravo za fotke
Jaz sem šel že trikrat fotkat, pa mi zmeraj kakšna zmanjka, ko gledam, kam morajo iti vzvodi in ekscentri
Fotke francoskega parnega stroja sem dal za primerjavo z "našim/Tonotovim"....
Če pogledaš, kaj regulira francoski centrifugalni regulator...
...vidiš, da ima/je imel tudi pri našem to nalogo: spreminjanje polnitve parnega stroja s spremembo dviga ventila
Je pa moral biti nekje včasih en vzvod, da je to gibanje centrifugalnega regulatorja prenesel na oba parna stroja (manjka!).
priklopljen pa je bil tukaj...
...in tukaj...ročica na spodnji gredi, na katero so inovatorji dodali utež
povečava...
Je pa prišel danes k meni, ko sem fotkal, "razvodnik" straže, in vprašal, če nas je Tono poslal
Nas ima že poln kufer in je rekel, da lahko to rjavino odpeljemo!
Sem ga vprašal, če ga lahko odpeljemo na Ptuj. Pa je rekel: "Čim dlje!"
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Hvala za pojasnilo. Ja, mislil sem si, da morata biti vzvoda povezana, tudi utež sem opazil, nisem pa si mislil, da je centrifugalni regulator deloval direktno na regulacijo polnitve.železocestnik napisal/-a: Če pogledaš, kaj regulira francoski centrifugalni regulator...
...vidiš, da ima/je imel tudi pri našem to nalogo: spreminjanje polnitve parnega stroja s spremembo dviga ventila
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Kaj je to?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Glasno razmišljam:železocestnik napisal/-a:Kaj je to?
Verjetno gre za kakšno varnostno zapiralo!
Če prav sklepam, omogoča da se kolo na desni (samo del tega je prikazan na sliki), vrti navzgor, navzdol ga pa blokira!?!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Pozdrav
In ne samo to. Omogoča premikanje kolesa v smer, ki jo je @Borsig opisal. Enostavno se premika ročica, ki je na risbi narisana vtaknjena v del, ki je videti v prerezu, skrajne lege so pa ponazorjene s srednjicami. Ta zadeva je bila verjetno nujna pri envaljnih parnih batnih strojih, da si jih pred zagonom spravil iz skrajne lege, če so se slučajno v njej ustavili. Enovaljni parni batni stroji so skrajne - mrtve lege ročičnega mehanizma v pogonu premagovali s pomočjo vztrajnika.
LP
Jože
In ne samo to. Omogoča premikanje kolesa v smer, ki jo je @Borsig opisal. Enostavno se premika ročica, ki je na risbi narisana vtaknjena v del, ki je videti v prerezu, skrajne lege so pa ponazorjene s srednjicami. Ta zadeva je bila verjetno nujna pri envaljnih parnih batnih strojih, da si jih pred zagonom spravil iz skrajne lege, če so se slučajno v njej ustavili. Enovaljni parni batni stroji so skrajne - mrtve lege ročičnega mehanizma v pogonu premagovali s pomočjo vztrajnika.
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Mislim, da vama bo Miha hvaležen
"Naš/Tonotov" vztrajnik pri SMELT-u ima notranje "ozobljenje" in je morala biti napravica "kaj je to?" (glej zgornji načrt) pač z notranje strani vztrajnikamiha30 napisal/-a:
Vztrajnik ima tudi nekakšno notranje ozobljenje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Res ježelezocestnik napisal/-a:Mislim, da vama bo Miha hvaležen
@_Borsig_, @Barbarpapa1, hvala za pojasnilo!
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Porkaduš, tema se razvija. Še dobro, da sem zadnjič šel na MO in zagledal ta stara jajca
ŽC, kako kaj potekajo zasliševanja? Ti Smeltovcem samo povej: "Mi že vse vemo, vi samo priznajte, pa vam bo lažje!"
ŽC, kako kaj potekajo zasliševanja? Ti Smeltovcem samo povej: "Mi že vse vemo, vi samo priznajte, pa vam bo lažje!"
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
železocestnik napisal/-a: Je pa 100 KM že kar problem prenašati...
Za primer lahko povem, da je pred okoli 100 leti bil izveden prenos z jermenice (ki si ni zaslužila tega imena) vodne turbine preko turbinskega kanala (razdalja ene 20 m) na transmisijski pogon v papirnici Goričane z....vrvnim pogonom
glej link: http://www.drustvo-dvs.si/phpBB2/viewto ... 4da72d2068
(prosim, da si link ogleda čimveč forumašev, kar bomo preverili s tem, da bomo opazovali, če se povečuje številka na števcu ogledov (trenutno ima 1800 ogledov); ne vemo namreč, ali števec ogledov sploh dela ...bo pa na forumu vlaki.info promocijsko prikazan načrt iz leta 1889, če se bo števec premaknil...
Ker je Tono rekel...
Tono napisal/-a:Ke sn reko sn reko!
...se moramo sedaj tega vsi držati...
Torej vrvni pogon leta 1889 v papirnici Goričane/Görtschach...
dovoljenje...
naris:
povečava...
stranski ris:
povečava...
tloris:
povečava...
Na eno stran so prenašalemoč 4 vrvi, na drugo (načrt sem odrezal) pa 8 vrvi...
A "sn fganu" tistih 20 m razdalje?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Me zanima, kdo bi znal danes preračunati takšen vrvni pogon
Forumaši me sprašujejo, če je zopet zafrkancija, da se ne ve, kdaj je bil izdelan parni stroj pri bivšemu SMELT-u...
Da preprečimo vse dvome, moramo pogledati na stran 18 knjižice o slovenski kulturni dediščini, ki jo je napisal Tadej Brate: Tehniški spomeniki, CZ 1991...
Fotografijo, ki jo je posnel g.Brate takrat, ko še ni bilo Ministrstva za obrambo in se ni imel česa bati in je imel zato mirno roko
...objavljamo zaradi raziskovalnih znanstvenih razlogov...
Fotografijo bomo primerjali z dejanskim stanjem in ugotavljali kateri deli stroja so v skladiščih zbiralcev perja (barvnih kovin)
Izgleda pa, da so nekateri deli izginili že v času, ko je g. Brate fotografiral in oddajo rokopisa v tiskarno, sicer nebi zapisal:
"Dostopnost: Stroj je vedno dostopen vsakomur. O tem pričajo tudi izginuli deli barvnih kovin."
Če bi imel ta priročnik sabo, ko sem prvič fotkal...pokazal bi ga vojaku in rekel, da sem tisti "vsakomur"...
Je pa treba reči, da je g. Brate dobro sklepal leto izdelave 1900 "po konstrukcijskih značilnostih"
Mi smo se sedaj z dokumenti prebili do leta 1902, lahko pa se izkaže, da bo leto izdelave res okoli 1900...
Forumaši me sprašujejo, če je zopet zafrkancija, da se ne ve, kdaj je bil izdelan parni stroj pri bivšemu SMELT-u...
Da preprečimo vse dvome, moramo pogledati na stran 18 knjižice o slovenski kulturni dediščini, ki jo je napisal Tadej Brate: Tehniški spomeniki, CZ 1991...
Fotografijo, ki jo je posnel g.Brate takrat, ko še ni bilo Ministrstva za obrambo in se ni imel česa bati in je imel zato mirno roko
...objavljamo zaradi raziskovalnih znanstvenih razlogov...
Fotografijo bomo primerjali z dejanskim stanjem in ugotavljali kateri deli stroja so v skladiščih zbiralcev perja (barvnih kovin)
Izgleda pa, da so nekateri deli izginili že v času, ko je g. Brate fotografiral in oddajo rokopisa v tiskarno, sicer nebi zapisal:
"Dostopnost: Stroj je vedno dostopen vsakomur. O tem pričajo tudi izginuli deli barvnih kovin."
Če bi imel ta priročnik sabo, ko sem prvič fotkal...pokazal bi ga vojaku in rekel, da sem tisti "vsakomur"...
Je pa treba reči, da je g. Brate dobro sklepal leto izdelave 1900 "po konstrukcijskih značilnostih"
Mi smo se sedaj z dokumenti prebili do leta 1902, lahko pa se izkaže, da bo leto izdelave res okoli 1900...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
Primer primerno hranjenega tehničnega spomenika si lahko ogledate v tehničnem muzeju v Milanu.
Tudi virtualno
http://milan.arounder.com/it/musei-stor ... erita.html
POZOR! Ozobljenje na vztrajniku oz. veliki jermenici...
Tudi virtualno
http://milan.arounder.com/it/musei-stor ... erita.html
POZOR! Ozobljenje na vztrajniku oz. veliki jermenici...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - parni stroji (razni...)
No, pa si poglejmo, za kakšen parni stroj gre v zgornji virtualni povezavi...
Tile dijaki bi seveda vedeli povedati več kot jaz...če pa ne dijaki, pa vsaj profesore
Poglejmo si, kako je izgledala postavitev v elektrarni, ko so stroji še delovali...
Opis v italijanščini ali nemščini...
Tile dijaki bi seveda vedeli povedati več kot jaz...če pa ne dijaki, pa vsaj profesore
Poglejmo si, kako je izgledala postavitev v elektrarni, ko so stroji še delovali...
Opis v italijanščini ali nemščini...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers