Off topic - parni stroji (razni...)

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3404
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a mkx » 06.11.2011, 22:33

Mislim, da je @miha30 situacijo čisto dobro ocenil. Ko je ŽC snemal prvo serijo fotografij, je od strahu sicer res vse slike stresel, oni v čuvajnici je pa najbrž stražo zaključil z rjavimi spodnjicami .... :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a Tono » 06.11.2011, 23:19

Da se ne bi v nasledni fazi začeli za parni stroj "kao" zanimati še kakšni takšni strici....
Slika

:twisted: :twisted: :twisted:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2127
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a Brižitka 363 » 06.11.2011, 23:28

Vem kaj bom imel s seboj, če bom želel fotkat v Dobovi :twisted:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 07.11.2011, 1:45

O:675


Miha, bravo za fotke =D> =D>

Jaz sem šel že trikrat fotkat, pa mi zmeraj kakšna zmanjka, ko gledam, kam morajo iti vzvodi in ekscentri #-o

Fotke francoskega parnega stroja sem dal za primerjavo z "našim/Tonotovim"....

Če pogledaš, kaj regulira francoski centrifugalni regulator...

Slika


Slika



...vidiš, da ima/je imel tudi pri našem to nalogo: spreminjanje polnitve parnega stroja s spremembo dviga ventila


Je pa moral biti nekje včasih en vzvod, da je to gibanje centrifugalnega regulatorja prenesel na oba parna stroja (manjka!).

priklopljen pa je bil tukaj...

Slika


...in tukaj...ročica na spodnji gredi, na katero so inovatorji dodali utež :idea:

Slika


povečava...

Slika


Je pa prišel danes k meni, ko sem fotkal, "razvodnik" straže, in vprašal, če nas je Tono poslal :lol: :lol:

Nas ima že poln kufer in je rekel, da lahko to rjavino odpeljemo!

Sem ga vprašal, če ga lahko odpeljemo na Ptuj. Pa je rekel: "Čim dlje!"

:lol: :lol:
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a miha30 » 07.11.2011, 8:04

železocestnik napisal/-a:Če pogledaš, kaj regulira francoski centrifugalni regulator...

...vidiš, da ima/je imel tudi pri našem to nalogo: spreminjanje polnitve parnega stroja s spremembo dviga ventila



Hvala za pojasnilo. Ja, mislil sem si, da morata biti vzvoda povezana, tudi utež sem opazil, nisem pa si mislil, da je centrifugalni regulator deloval direktno na regulacijo polnitve.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 08.11.2011, 10:31

Kaj je to?

Slika
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 08.11.2011, 10:59

železocestnik napisal/-a:Kaj je to?

Glasno razmišljam:

Verjetno gre za kakšno varnostno zapiralo!
Če prav sklepam, omogoča da se kolo na desni (samo del tega je prikazan na sliki), vrti navzgor, navzdol ga pa blokira!?!
:-k
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 08.11.2011, 11:53

Pozdrav

In ne samo to. Omogoča premikanje kolesa v smer, ki jo je @Borsig opisal. Enostavno se premika ročica, ki je na risbi narisana vtaknjena v del, ki je videti v prerezu, skrajne lege so pa ponazorjene s srednjicami. Ta zadeva je bila verjetno nujna pri envaljnih parnih batnih strojih, da si jih pred zagonom spravil iz skrajne lege, če so se slučajno v njej ustavili. Enovaljni parni batni stroji so skrajne - mrtve lege ročičnega mehanizma v pogonu premagovali s pomočjo vztrajnika.

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 08.11.2011, 12:34

Mislim, da vama bo Miha hvaležen :wink:


miha30 napisal/-a:
Vztrajnik ima tudi nekakšno notranje ozobljenje...
Slika


"Naš/Tonotov" vztrajnik pri SMELT-u ima notranje "ozobljenje" in je morala biti napravica "kaj je to?" (glej zgornji načrt) pač z notranje strani vztrajnika :science :pamet
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a miha30 » 09.11.2011, 7:42

železocestnik napisal/-a:Mislim, da vama bo Miha hvaležen :wink:

Res je :)
@_Borsig_, @Barbarpapa1, hvala za pojasnilo!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a Tono » 09.11.2011, 8:38

Porkaduš, tema se razvija. Še dobro, da sem zadnjič šel na MO in zagledal ta stara jajca :)

ŽC, kako kaj potekajo zasliševanja? Ti Smeltovcem samo povej: "Mi že vse vemo, vi samo priznajte, pa vam bo lažje!" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 10.11.2011, 16:44

železocestnik napisal/-a:Je pa 100 KM že kar problem prenašati...
Za primer lahko povem, da je pred okoli 100 leti bil izveden prenos z jermenice (ki si ni zaslužila tega imena) vodne turbine preko turbinskega kanala (razdalja ene 20 m) na transmisijski pogon v papirnici Goričane z....vrvnim pogonom :shock:

glej link: http://www.drustvo-dvs.si/phpBB2/viewto ... 4da72d2068

(prosim, da si link ogleda čimveč forumašev, kar bomo preverili s tem, da bomo opazovali, če se povečuje številka na števcu ogledov (trenutno ima 1800 ogledov); ne vemo namreč, ali števec ogledov sploh dela :wink: :lol: ...bo pa na forumu vlaki.info promocijsko prikazan načrt iz leta 1889, če se bo števec premaknil... :lol: :lol:



Ker je Tono rekel...


Tono napisal/-a:Ke sn reko sn reko!



...se moramo sedaj tega vsi držati...


Torej vrvni pogon leta 1889 v papirnici Goričane/Görtschach...

dovoljenje...

Slika


naris:

Slika


povečava...

Slika


stranski ris:

Slika


povečava...

Slika


tloris:

Slika


povečava...

Slika


Na eno stran so prenašalemoč 4 vrvi, na drugo (načrt sem odrezal) pa 8 vrvi...

A "sn fganu" tistih 20 m razdalje?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 13.11.2011, 20:08

Me zanima, kdo bi znal danes preračunati takšen vrvni pogon :wink: :science :pamet :lol: :lol:

Forumaši me sprašujejo, če je zopet zafrkancija, da se ne ve, kdaj je bil izdelan parni stroj pri bivšemu SMELT-u...

Da preprečimo vse dvome, moramo pogledati na stran 18 knjižice o slovenski kulturni dediščini, ki jo je napisal Tadej Brate: Tehniški spomeniki, CZ 1991...

Slika

Fotografijo, ki jo je posnel g.Brate takrat, ko še ni bilo Ministrstva za obrambo in se ni imel česa bati in je imel zato mirno roko :wink:
...objavljamo zaradi raziskovalnih znanstvenih razlogov...
Fotografijo bomo primerjali z dejanskim stanjem in ugotavljali kateri deli stroja so v skladiščih zbiralcev perja (barvnih kovin) :roll:

Izgleda pa, da so nekateri deli izginili že v času, ko je g. Brate fotografiral in oddajo rokopisa v tiskarno, sicer nebi zapisal:

"Dostopnost: Stroj je vedno dostopen vsakomur. O tem pričajo tudi izginuli deli barvnih kovin."

Če bi imel ta priročnik sabo, ko sem prvič fotkal...pokazal bi ga vojaku in rekel, da sem tisti "vsakomur"... :roll: :wink:


Je pa treba reči, da je g. Brate dobro sklepal leto izdelave 1900 "po konstrukcijskih značilnostih" :science

Mi smo se sedaj z dokumenti prebili do leta 1902, lahko pa se izkaže, da bo leto izdelave res okoli 1900...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.11.2011, 23:27

Primer primerno hranjenega tehničnega spomenika si lahko ogledate v tehničnem muzeju v Milanu.

Tudi virtualno :lol: :lol:

http://milan.arounder.com/it/musei-stor ... erita.html

POZOR! Ozobljenje na vztrajniku oz. veliki jermenici...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - parni stroji (razni...)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 25.11.2011, 10:34

No, pa si poglejmo, za kakšen parni stroj gre v zgornji virtualni povezavi...

Tile dijaki bi seveda vedeli povedati več kot jaz...če pa ne dijaki, pa vsaj profesore :pamet

Slika


Poglejmo si, kako je izgledala postavitev v elektrarni, ko so stroji še delovali...

Slika


Opis v italijanščini ali nemščini...

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost