Ljubljanski trolejbus
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni pozitivno misleči
Sedaj si oglejmo kako je eden od naših prvih trolejbusov preživljal zimske dneve ...
... in nadaljujmo z deli, ki jih običajno imenujemo "štromarija" ...
LP Igor
Sedaj si oglejmo kako je eden od naših prvih trolejbusov preživljal zimske dneve ...
... in nadaljujmo z deli, ki jih običajno imenujemo "štromarija" ...
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni,
ob pomanjkanju arhivskega gradiva so zlata vredne časopisne novice in fotografije.
Je že tako, da po podjetjih ne pripravijo gradiva za arhiv tako, da bi bilo vse jasno, kdaj se je kaj dogajalo.
Po navadi se ohranijo celo samo osnutki načrtov, praviloma nikoli pa načrti izvedenih del. Če so jih sploh dali delati
pozdrav
Darko
ob pomanjkanju arhivskega gradiva so zlata vredne časopisne novice in fotografije.
Je že tako, da po podjetjih ne pripravijo gradiva za arhiv tako, da bi bilo vse jasno, kdaj se je kaj dogajalo.
Po navadi se ohranijo celo samo osnutki načrtov, praviloma nikoli pa načrti izvedenih del. Če so jih sploh dali delati
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski trolejbus
O:44580
Igor, pozdravljen,
uspelo ti je "premakniti" temo o ljubljanskem trolejbusu...
Odlični podatki in fotografije.
Glede Ljubljančanov in zmrdovanja nad tramvajem in hvaljenja trolejbusov pa...
...če bi danes videli, kako izgleda moderen tramvaj v kakšnem od evropskih mest
pozdrav
Darko
Igor, pozdravljen,
uspelo ti je "premakniti" temo o ljubljanskem trolejbusu...
Odlični podatki in fotografije.
Glede Ljubljančanov in zmrdovanja nad tramvajem in hvaljenja trolejbusov pa...
...če bi danes videli, kako izgleda moderen tramvaj v kakšnem od evropskih mest
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski trolejbus
Pa vendarle je prvi, takrat domači trolejbus izdelala tovarna "Goša" po italijanski licnci, in sicer leta 1955. Resnici na ljubo - v redni trolejbusni promet so ljubljanski Oerlikoni prišli res prvi, le 2 dni pred Gošinimi trolami.
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni pozitivno misleči
Vrnimo se malce v leto 1951, ko je po naših ulicah začel voziti trolejbus. Kaj je zanimivega v članku "Troleybusi že prihajajo v Ljubljano" "Bavarski dvor" je bila tista lokacija, do katere so tramvaji "vlekli" iz remize svoje sorodnike po elektriki. Na koncu je tudi omenjeno, da bodo vozili "predvidoma do konca Prešernove ceste".
To je bila prva varianta "vlečne službe". Po pisanju (kje že ) smo kasneje imeli še dve. Do kdaj smo po ljubljanski ulicah občudovali tak "transport"
Malce škoda je, da notranjost ni najbolj razločna. Od Ježice do Vilharjeve v 12 minutah. Njega dni je bilo to možno, danes
LP Igor
Vrnimo se malce v leto 1951, ko je po naših ulicah začel voziti trolejbus. Kaj je zanimivega v članku "Troleybusi že prihajajo v Ljubljano" "Bavarski dvor" je bila tista lokacija, do katere so tramvaji "vlekli" iz remize svoje sorodnike po elektriki. Na koncu je tudi omenjeno, da bodo vozili "predvidoma do konca Prešernove ceste".
To je bila prva varianta "vlečne službe". Po pisanju (kje že ) smo kasneje imeli še dve. Do kdaj smo po ljubljanski ulicah občudovali tak "transport"
Malce škoda je, da notranjost ni najbolj razločna. Od Ježice do Vilharjeve v 12 minutah. Njega dni je bilo to možno, danes
LP Igor
Re: Ljubljanski trolejbus
Ko sem prebral prvi prispevek, sem zasledil eno nedoslednost.trackpan napisal/-a: Kaj je zanimivega v članku "Troleybusi že prihajajo v Ljubljano" "Bavarski dvor" je bila tista lokacija, do katere so tramvaji "vlekli" iz remize svoje sorodnike po elektriki.
V zapisu navajajo da tramvaji pripeljejo trolejbuse do Bavarskega dvora, kjer se "priključijo na lastno omrežje" (in posledično sami zapeljejo čez železnički prehod do Vilharjeve). Takoj po tem je pa tudi zapisano da trolejbusi ne bodo vozili proti centru dokler se ne uredi prehod čez železniško progo A vendar je ta bil ne le urejen, temveč tudi funkcionalen (kot je razvidno iz prve trditve). Zaradi česar sta trditvi v medsebojnem nasprotju. Dozdeva se mi da "težava pri prečkanju železniškega prehoda" ni bila glavni razlog za omejitev trolejbusne proge do Bežigrada v prvih letih....
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni pozitivno misleči
@jž 363 morda bi bilo dobro malce pogledati nazaj v temo. Je bil samo "delovni" prehod (zjutraj in zvečer), brez potnikov. Po drugi strani, kje bi pa sploh trolejbus obračal. "Ajdovščino" ( rušenje "Figovca") so začeli urejati šele koncem leta 1951. Ko v poznojesenskih mesecih 1954 uredili "krog" na Ajdovščini, je bilo tudi že sklenjeno, da tramvaj proti Viču ne bo več vozil. Leta 1951, pa še ni bilo nič odločenega kakšna bo bodočnost javnega prometa v Ljubljani.
Problem je tudi bil le kako trolejbuse spravljati v remizo. To je, pa že druga zgodba.
LP Igor
@jž 363 morda bi bilo dobro malce pogledati nazaj v temo. Je bil samo "delovni" prehod (zjutraj in zvečer), brez potnikov. Po drugi strani, kje bi pa sploh trolejbus obračal. "Ajdovščino" ( rušenje "Figovca") so začeli urejati šele koncem leta 1951. Ko v poznojesenskih mesecih 1954 uredili "krog" na Ajdovščini, je bilo tudi že sklenjeno, da tramvaj proti Viču ne bo več vozil. Leta 1951, pa še ni bilo nič odločenega kakšna bo bodočnost javnega prometa v Ljubljani.
Problem je tudi bil le kako trolejbuse spravljati v remizo. To je, pa že druga zgodba.
LP Igor
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni pozitivno misleči
V enem od prejšnjem člankov "Zadnja etapa modernizacije ..." je bilo rečeno, da so na Celovški cesti "gruntali" kako se rešiti najožjih mest. Verjetno so mislili na del med Gasilsko cesto in Drenikovo ulico. Starih hiš na levem delu ceste v smeri Kranja, praktično ni, saj so jih porušili. Morda se bo v "našla" kakšna fotografija pred rušitvijo
Se ne bom čudil, če se bo zgodilo tudi z drugimi hišami. Dandanes je "moderno" graditi "vila bloke". Eno med njimi so zgradili ob križišču Drenikove ulice in Celovške ceste. Prej smo imeli tu hišo, potem travnik, sedaj, pa imamo bunker. Ob koncu vojne smo rušili bunkerje ob žici, sedaj pa jih gradijo v mestu. Se opravičujem za OT misel, ampak ali je vse kar je staro tudi "zastarelo".
Kako je bilo leta 1963 v Gradišču pred rušitvijo določenih hiš ...
LP Igor
V enem od prejšnjem člankov "Zadnja etapa modernizacije ..." je bilo rečeno, da so na Celovški cesti "gruntali" kako se rešiti najožjih mest. Verjetno so mislili na del med Gasilsko cesto in Drenikovo ulico. Starih hiš na levem delu ceste v smeri Kranja, praktično ni, saj so jih porušili. Morda se bo v "našla" kakšna fotografija pred rušitvijo
Se ne bom čudil, če se bo zgodilo tudi z drugimi hišami. Dandanes je "moderno" graditi "vila bloke". Eno med njimi so zgradili ob križišču Drenikove ulice in Celovške ceste. Prej smo imeli tu hišo, potem travnik, sedaj, pa imamo bunker. Ob koncu vojne smo rušili bunkerje ob žici, sedaj pa jih gradijo v mestu. Se opravičujem za OT misel, ampak ali je vse kar je staro tudi "zastarelo".
Kako je bilo leta 1963 v Gradišču pred rušitvijo določenih hiš ...
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni,
po zapisu v enciklopediji naj bi imel ta trolejbus Rade Končarjevo "srce". Ali je to res, pa ne vem...
pozdrav
Darko
po zapisu v enciklopediji naj bi imel ta trolejbus Rade Končarjevo "srce". Ali je to res, pa ne vem...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski trolejbus
V bistvu je res, saj je "Rade Končar" sodeloval v proizvodnji teh trolejbusov ki so bili izdelovani po švicarski licenci. No, pa seveda je takrat bil tak čas da je bilo manj popularno navajati popolne podatke in je s tem veliko vozil (izdelanih v Jugoslaviji) bilo predstavljenih kot "domači izdelek" (od Fićota do Gošinih vagonov ).železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
po zapisu v enciklopediji naj bi imel ta trolejbus Rade Končarjevo "srce". Ali je to res, pa ne vem...