Ljubljanski trolejbus

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

trenutno "teče" raziskava zamenjave tramvaja s trolejbusom in avtobusi v Ljublani.

Kar nekaj novih podatkov je o nakupu prvih trolejbusov v Ljubljani. Podatki so v obliki fotografij, spravljenih na serverju Shrani.si.
Tisti, ki si želi ohraniti podatke, si jih naj shrani, sicer se bodo izgubili, ko "izgine" slika.
Zaenkrat imam neurejeno bazo na svojih diskih, tako da zelo težko najdem kakšen podatek, ki "izgine" na fotografijah. Na žalost nikoli nisem mislil, da bom imel tolikšno količino fotografij, ki jih ne bom mogel "obvladati" (preko 100.000) :roll:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Darko, vsak sposoben direktor si je omislil tajnico. Seveda za administracijo. Strogo za urejanje foto zbirke.

Problem naših raziskovanj je, da ni zagotovila o "ohranitvi" npr. čez 10 let. Drugače bi bilo, če bi imeli strežnik na nivoju države, ki bi služil temu namenu. Temu pravimo "pobožne želje" ali "znanstvena fantastika".

Forum tudi ni najboljša oblika za sistematsko prestavitev določenega podatka. Npr. zadnjič sem našel še nekaj o tramvajski čakalnici in ni drugega preostalo, kot da sem dodal na "konec" teme.

Predlogi, če je sploh interes.

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

s temi težavami se spopadajo tudi veliki...
Kljub temu, da je n.pr. v Nemčiji "propadlo" kar nekaj forumov s področja druge svetovne vojne, ki imajo podatke, ki jih Nemčija nima niti v arhivih (v glavnem jih imajo zbiralci), še vedno podpirajo na pol državne "ustanove", ki imajo "slabe" podatke.
Potem je še problem, da moraš imeti svoj server, ker tudi "veliki " propadajo, pa je naenkrat toliko problemov, da obupaš...

Mi se pač prilagajamo in se pretvarjamo, da je pri nas vse v redu :wink: :lol:
Ko "izginejo" fotke, pa v :cry: :cry:

Predlog :?:
Bolje bi bilo, če bi citiral "najdiše" fotografije pod ali nad fotografijo.
Tako se da fotografijo še najti, sicer "izgine" s fotko tudi "nahajališče" in gre v maloro #-o


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Darko, ime dokumenta vsebuje tudi izvor. Npr:

Slika

je : "ljudpra19590108.png"

"Ljudska pravica", 8.1.1959.


Drugo je seveda, če uporabim povezavo. Ko zgine, se lahko samo pod nosom obrišem za fotografijo.

Poleg tega, kje shraniti, je tudi vprašanje kako podatke prikazati. Npr. v obliki zgodovinske osi. Je lažje najti.

Bom pogledal naokoli, kaj bi bilo primerno. Temu danes pravijo "izziv" :noro


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

jaz sem mislil, da dodaš še pod sliko vir. Za ostale forumaše. Ko bo izginila fotka, boš ti še imel vir, ostali pa ne.

Jaz sem pa še tako len, da se mi ne da napisati, iz katerega filma imam tekočo številko, tako ko mi izgine fotografija, moram iskati kar nekajkrat od img 1 do 9999 :wink: :roll:
Ponavadi obupam.
Nikoli nisem mislil, da bom imel, kaj jaz vem, ene 100.000 fotografij. Še to ne vem, koliko jih je :roll:

Ene petkrat sem se že trdno odločil, da naredim red. Skoraj zmeraj takrat, ko se mi "razsuje" disk.
Do sedaj sem imel srečo, in smo še vse rešili. Edino kaj sem se "popravil" je to, da imam sedaj vse fotke spravljene na treh diskih.
Pripravljam se, da nabavim nov disk 2T in začnem urejati fotke. Mislim, da je to projekt za vsaj pol leta.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:63400

Pozdravljeni,

sem mislil, da bomo od tega študenta s 4. strani izvedeli kaj pametnega, pa nič...

Slika

Verjetno je odšel v tujino :beg

Tako smo sami prisiljeni brskati po spletu.

Tukaj imamo lep primer sprevodnica Marija Puc na tramvaju, potem pa na trolejbusu, objavljeno na Stare slike Cerknica https://stareslike.cerknica.org/2013/08 ... trolejbus/

Napisala Ivanka Gantar

Na sliki je moja teta Marija Puc, ki je bila prvo leto službe sprevodnica na tramvaju, potem pa na trolejbusu. Slika je nastala nekje v Šiški, mogoče prav pred remizo.

Slika

nastala nekje v Šiški, mogoče prav pred remizo.


Ljubljanski tramvaj je bilo tirno javno prevozno sredstvo, namenjeno prevozu potnikov po Ljubljani. Uradno je obratoval od 6. septembra 1901 do 20. decembra 1958. V zadnjem času se pojavljajo ideje o ponovni uvedbi tramvaja – tokrat v modernejši izvedbi.
Ljubljanski trolejbus je bil javno prevozno sredstvo v Ljubljani, ki je obratoval od leta 1951 do leta 1971. Ko je po mestu še vozil tramvaj in ni bil več kos povečanemu številu potnikov, so začeli razmišljati o vzpostavitvi drugačnih oblik javnega prevoza. Poleg trolejbusa je bil v igri tudi avtobus, ki je potihoma vseskozi pridobival na veljavi.

Ko je že vozil trolejbus, je imel še zadnji tramvaj progo od avtobusne postaje do bolnice.

Od uvedbe tramvajskega prometa so bili v prodaji vozni listki (vozovnice) za eno vožnjo. Ti so ostali v uporabi vse do konca leta 1974, ko so posodobili plačilni sistem. Tedaj so bili uvedeni žetoni in različne mesečne vozovnice in sočasno so tudi spremenili način vstopanja v vozilo. Vstopanje je bilo do tedaj le pri zadnjih vratih, kjer je bil sprevodnik, pri prvih vratih pa so smeli vstopati le potniki z mesečnimi vozovnicami. Z ukinitvijo delovnega mesta sprevodnik, 13. oktobra 1973 sprva le v enojnih mestnih avtobusih, kasneje tudi v zglobnikih, je bilo vstopanje dovoljeno le še pri prvih vratih, kjer je plačevanje nadziral voznik. Sprva so bili žetoni papirnati, najbolj prepoznavni so bili kovinski žetoni z luknjo, vmes so jih nadomestili plastični žetoni različnih barv in oblik. Sedaj se uporablja elektronska kartica Urbana.

Sprevodnice in nekaj malega sprevodnikov so bili zaposleni v podjetju Ljubljana-transport (Ljubljanski potniški promet). Dobili so po dve uniformi, letno in zimsko. Trolejbusi so imeli tramvaj komando v remizi v Šiški, sprevodniki pa v pisarni na Ajdovščini.
Lepe so bile, te uniforme. Spominjajo na pilotske, še značke imajo podobne. In čepica malo spominja na klobuček, ki je bila takrat ostanek gnilega kapitalizma. Zavedno pokrivalo je bila kapa s šiltom. Tega dne mraza ni bilo, vsaj v trolejbusu ne, saj je plašč obešen poleg blagajne in sta dekleti v samih kostimih.

Slika

V avtobusu so sprevodniki sedeli zadaj in prodajali vozovnice. Imeli so blokce s cenami po 5, 10, 15, 20, 25 in 30 din. Karta Ljubljana-Rakovnik je stala 30 din. Plače so imeli dokaj dobre. Jih je pa zeblo. Eno zimo je bil hud mraz, verjetno leta 1952, in sprevodniki so, da bi se ogreli, na končni postaji dobili zelo vroč čaj in kuhan šnops (šumadijski čaj) z limono.

Teti so se študentje smili. Imeli so posebne blokce, kjer je pisalo, na kateri relaciji se vozijo in so stran trgali listke – za vsako vožnjo enega. Nekoč je vstopil študent, ki se je peljal na relaciji, ki ni ustrezala tisti v blokcu. Teta mu je rekla, da ni čisto v redu, ampak naj mu bo. Takrat se je začela ena od potnic dreti nanjo, kako je neprijazna in ni nehala, dokler ni šofer ustavil in rekel, da zdaj je pa zadosti tega. Teta je to povedala Vidmarjevi babici, kjer je stanovala in ta ji je rekla, da mora to napisati pa še pomagala ji je. Ta zapis je odnesla v pisarno na Ajdovščino in bila pohvaljena. Objavili pa so ga tudi v časniku Delo.

Obstaja velika verjetnost, da je ujela študenta iz zgornje mesečne vozovnice, na "črni vožnji" :lol: :lol:

pisarna na Ajdovščini = "tramvaj komanda" :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:64070

Pozdravljeni,

čas je za kakšno novo fotko...

Tale ni poskenirana iz knjige T.Brate: Zgodovina mestnega prometa v Ljubljani, Ljubljana 2005, Založil: LPP d.o.o., Ljubljana, Tisk in vezava: Schwarz d.o.o.

Zakaj sem to zapisal :?:

Zato, ker so fotografije v tej knjige katastrofalno zanič kvalitete. Seveda vzrok, zakaj je tako, ni važen za ta forum, je pa dejstvo, da so fotografije več ali manj zmazki.
Ta fotografija je v knjigi na strani 65, pod njo pa piše:
"Trolejbus pred nekdanjo upravno zgradbo Ljubljana transporta (avtorjeva zbirka)"

Seveda tudi tale fotografija ni ne vem kakšne kvalitete, saj je posneta v slavbih razmerah umetne svetlobe in s fotografom, ki premakne nastavitveno kolesce vedno na AUTO.

Slika

Fotografija je bila objavljena v: GLASILO prometnega podjetja "Ljubljana Transport", Leto 6 (1966), št.9.
Pod fotografijo piše: Sedež podjetja, poleg samski dom v gradnji.

Torej se da fotografijo datirati :!:
Posneta je bila v času zaključnih del na zgradbi samskega doma.

Torej se da datirati tudi tale fotka (isti vir) :wink:

Slika

Se pravi, za znalce mala malica za datiranje :wink: :lol:

Študent z gornje mesečne vozovnice je premlad, da bi kaj več vedel, kdaj je bil samski dom v tej fazi izgradnje :igraca

Vsekakor pa pred 15.9.1966 :lol: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 65400

Pozdravljeni,

končno ena korist od tipa na študentski karti zgoraj (2 posta zgoraj) =D>

Poslal mi je fotko in zraven še Streetview in načrt tramvajske proge:

Slika

Stretview:

https://www.instantstreetview.com/@46.0 ... 0.27p,0.2z

Slika
Hiše št.15 na načrtu ni več.

Tam, kjer se 4-pasovna Dunajska cesta zoža v dvo-pasovnico !

Vsaj ves čas se ni vozil na črno, vsaj nekaj je plačal za študentsko vozovnico (ki pa kot vemo, zanj ni veljala za vožnjo po Dunajski :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:66170

Pozdravljeni,

jaz se z ljubljanskim trolejbusom pravzaprav ne ukvarjam.

Morda s prvo progo na Ježico (ali morda še do Črnuč).

Vidim pa, da tisti, ki iimajo kaj gradiva, tukaj ne dodajajo fotk, novičk. Verjetno pripravljajo knjigo :wink: :lol:

V knjižici Ljubljana med nostalgijo in sanjami, št.7/2, Mestna knjižnica Ljubljana, sem zasledil fotografijo trolejbusa, brez datiranja, ki jo je posnel Vlastja Simončič. Hrani se v MNZS, v knjižici piše: Ljubljana, leto neznano.

Slika

Takoj se vidi, da je trolejbus nov, novcat. Na vetrobranskem steklu nobene mušice....

Vidi se tudi, da je na obračališču.
Na tistem, mestnem, ob Likozarjevi, sigurno ne.

Vidi se ruralno okolje, vas. Katera ? Ježica.
Če bi danes privlekli trolejbus na to mesto, bi bilo ozadje skoraj enako...
Edino zgornjega voda ne bi bilo več, eni stebri še stojijo...

Leto: 1951

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:67850
Pozdravljeni,
ogledi se kar nabirajo, kljub temu da ni prispevkov.

Če noče nihče dodati kakšne fotke, bom izkoristil fotko iz knjižice Pričevanja: Študentske pomladi, kjer je dodal svoje "zgodovinske" fotke Tone Stojko...

Zadnja stran knjige...

Slika

Zgornja fotografija v celoti...

Slika

Še ena iz knjige...

Slika


Morda bi pa tale tip s študentske mesečne znal kaj več povedati o tedanjih trolejbusih :-k :?:

Slika

Letnica mesečne se ujema z zgornjimi fotografijami...
Vprašanje je, ali je bil v prvih vrstah demonstrantov ali na varnem v trolejbusu :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:69319

Pozdravljeni,

priprave za knjigo o trolejbusih in avtobusih je v zadnji fazi priprave...

Ne vem pa, ali bo ta fotografija iz leta 1962 ali prej tudi v knjigi :wink:

Slika

Poleg fotke piše: Palača Glavne zadružne zveze LRS ob Titovi cesti.

Če ne veste, kaj pomeni LRS in Titova cesta, vprašajte dedka ali ljubljanskega županu :idea:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

fotografija trolejbusa pred letom 1958 pri nekdanji cerkvi Sv. Krištofa...

Slika

Kako vem, da je posnetek pred letom 1958 ?

Takrat so jo podrli...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

pravzaprav nismo imeli še nobene fotografije odcepa z Dunajske v Likozarjevo oz. obračališče...

Slika

Levo je Vilharjeva...

Še načrt obračališča:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

V tej temi smo verjetno (ali pa pri "tramvaju") že pogledali kako so pred 2. svetovno vojno razmišljali o "postavitvi" trolejbusa na ljubljanske ulice. Našel sem še nekaj "prispevkov".


Za uvod predavanje o ljubljanskih cestah.

Slika


Še gmotna sredstva za urejanje.

Slika



Kaj je videl bralec v Hartlepoolu ?


Slika



Slika


Vir: http://www.hhtandn.org/relatedimages/56 ... rolley-bus

https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybu ... Hartlepool



In odziv iz domačih logov.


Slika


Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski trolejbus

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

V Ljubljani lahko obdobje 1956-1958, vsaj kar se tiče mestnega javnega prometa, pojmujemo kot vmesno. Tramvaj se je poslavljal :oops: , nadomestila sta ga v trolejbus in avtobus. Avtobus za Rudnik je določeno obdobje vozil "po ovinkih".

Na spletu sem našel to vozovnico:

Slika

Imena postaj, najverjetneje con, sem prerisal v tej shemi:

Slika



Dodal sem še dve strani iz "Ljubljanskega vodnika" (1956):

Slika

Slika


Zanimivo je, da se pot avtobusa za Rudnik in opis razlikujeta. Nadalje leta 1956 naj bi do Vižmarij že vozil trolejbus, dejansko pa je začel prevažati potnike šele spomladi 1957.

Bomo že razvozlali, kako je bilo :D .

LP Igor
Odgovori