Ljubljanski trolejbus
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ljubljanski trolejbus
Igor, svaka čast. zahvaljujem se za odličen video prispevek.
Prvikrat se vidi interjer "oglatih" ljubljanskih trolejbusov.
Čeprav je že september trolejbusi še niso končani. Po predhodnem članku so z zamudo trebali biti v prometu v maju.
Očitno je karosrijo napravila Ljubljana transport a el. opremo Rade Končar.
Vprašanje je kdo je izdelal šasijo?
Prvikrat se vidi interjer "oglatih" ljubljanskih trolejbusov.
Čeprav je že september trolejbusi še niso končani. Po predhodnem članku so z zamudo trebali biti v prometu v maju.
Očitno je karosrijo napravila Ljubljana transport a el. opremo Rade Končar.
Vprašanje je kdo je izdelal šasijo?
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Željko, kakšnega "pametnega" odgovora nimam. Ugibanje, pa je bolj v smislu podajati "hipotenuze" . Se mi je zastavilo naslednje vprašanje ? Ali so vsi ti trolejbusi iz leta 1967 končali na "odpadu" ali pa so jih prodali. Saj ob koncu obdobja trolejbusov v Ljubljani leta 1971 so bili komajda 4 leta na cesti ?
LP Igor
Željko, kakšnega "pametnega" odgovora nimam. Ugibanje, pa je bolj v smislu podajati "hipotenuze" . Se mi je zastavilo naslednje vprašanje ? Ali so vsi ti trolejbusi iz leta 1967 končali na "odpadu" ali pa so jih prodali. Saj ob koncu obdobja trolejbusov v Ljubljani leta 1971 so bili komajda 4 leta na cesti ?
LP Igor
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ljubljanski trolejbus
Ni mi poznato da so jih komu prodali.trackpan napisal/-a: Ali so vsi ti trolejbusi iz leta 1967 končali na "odpadu" ali pa so jih prodali. Saj ob koncu obdobja trolejbusov v Ljubljani leta 1971 so bili komajda 4 leta na cesti ?
LP Igor
Pač to so leta ko je nafta bila poceni ter smo mnogi v tem času ukinili Trolejbuse kot Split, Rijeka. Tudi Beograd se je odločil da bo postopoma ukinil trolejbuse. Začeli so ukinjati progo po progo vendar koncem 70tih let so se predomisliki in ga obnovili. Vprašanje komu bi ga sploh lahko prodali?
Re: Ljubljanski trolejbus
Nekoliko vizionarsko ... ali pa rahla zmeda. Nekako v smislu one šale o tem, kako bodo Britanci prešli na vožnjo po desni strani (v dveh korakih: najprej kamioni, teden dni kasneje pa še drugi).trackpan napisal/-a:Kje je vhod in kje izhod pri novem trolejbusu ?
V tistem času je bil namreč običajen vstop na vozila mestnega prometa (trolejbusi in avtobusi) pri zadnjih vratih. So pa nekaj let kasneje (v prvi polovici 70-tih) začeli ukinjati delovno mesto sprevodnika na mestnih avtobusih in takrat se je začelo vstopati pri prednjih vratih.
LP, Metod
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljen Trackpan!trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči.
Dodal bi k temi o trolejbusu v Ljubljani še nekaj člankov oz. fotografij. Niso vsi vezani na to temo. Npr. karta prog je iz časov, ko "trole" niso več vozile po Ljubljani. Se pa najde prispevek, ko sta trolejbus in tramvaj družno čakala na "odrešitev"
Odličen material, sem zelo navdušen nad tem, posebej nad posnetki zadnje generacije ljubljanskih trolejbusov! Hvala na posredovanem!
Ali se fotografije iz Foto kronike lahko dobijejo v večji rezoluciji? Zanimivo je da so na fotografijah sami Končarjevi trolejbusi, brez Oerlikonov. Ali so tisti bili že prej odpisani?
Zagotovo vsi do enega, saj jih v tem času niso imeli več kam odprodati. RIjeka in Split sta že prej ostala brez trol, v Beogradu pa je potekalo postopno ukinjanje trolejbusnih linij. Edini ohranjeni ljubljanski trolejbus iz zadnje serije, št. 350 ("trolejbus in tramvaj na Viatorjevem smetišču") je bil razrezan nekje v letu 1984, kot pravi Tadej Brate.trackpan napisal/-a:Ali so vsi ti trolejbusi iz leta 1967 končali na "odpadu" ali pa so jih prodali. Saj ob koncu obdobja trolejbusov v Ljubljani leta 1971 so bili komajda 4 leta na cesti ?
Izgleda da naj bi šasijo izdelal kar FAP.željko halambek napisal/-a:Igor, svaka čast. zahvaljujem se za odličen video prispevek.
Prvikrat se vidi interjer "oglatih" ljubljanskih trolejbusov.
Čeprav je že september trolejbusi še niso končani. Po predhodnem članku so z zamudo trebali biti v prometu v maju.
Očitno je karosrijo napravila Ljubljana transport a el. opremo Rade Končar.
Vprašanje je kdo je izdelal šasijo?
Re: Ljubljanski trolejbus
Še nekaj moram dodati;
Tudi mene zanima o katerih trolejbusih je bilo mišljeno, ter katerega leta je objavljen prispevek - 1961, ali 1967? Saj je leta 1961 res bilo dobavljenih 12 trolejbusov, leta 1967 pa le 11.željko halambek napisal/-a:Igor, hvala ti za zanimive članke. Nič od tega še ni bilo objavljeno. Super.
Ali mogoće veš na katero leto se nanaša letnik 6 kjer se govori o 12 novih trolejbusih?
Ali je to 1967?
Fotografija zagotovo ni prava, saj je na njej Oerlikonov trolejbus, čigar dobava je bila končana do l. 1960. Po tem so za Ljubljana transport dobavili še 12 trolejbusov Rade Končar (ok. 1961), ter 11 trolejbusov "zadnje" generacije (to so tisti z video posnetka). Trolejbusi iz leta 1961 so imeli dvoje vrat (sprednja so bila pomaknjena proti sredi), tisti iz leta 1967 pa spet troje, vendar je vstop bil pri sprednjih in zadnjih.trackpan napisal/-a:Navedbi med tem prispevkom in zapisom v "Javni tribuni" se razlikujeta. Ali je fotografija prava ? Kje je vhod in kje izhod pri novem trolejbusu ?
Re: Ljubljanski trolejbus
Napaka.
Zadnjič spremenil trackpan, dne 07.04.2017, 23:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni pozitivno misleči.
@jž 363 vse fotografije so "skeni" občinskega glasila pridobljenih s pomočjo "Digitalne knjižnice Slovenije". Običajno so fotografije manjšega formata. Nekaj, kar so spravili na strani v v velikost približno A4. Kje so "končali" negativi oz. originali, pa mi ni znano. Ali so jih sploh shranili ? Se pravi, odgovora nimam. Ampak bodimo optimisti Se bo še kaj našlo
V "Javni tribuni" so objavili novico o novih trolejbusih, spodaj pa "prilepili" fotografijo.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-3WJ6C7DK
Kaj ni skupnega med člankom in prispevkom na RTV Slovenija :
- datum pričetka vožnje ( maj 1967 in september 1967);
- vrata;
- v članku govorijo o posebnih avtomatih za prodajo vstopnic;
Za "razjasnitev" bo potrebno pogledati še v drugo časopisje tistega časa, le pot ni tako enostavna. Ostane nam še "uraden arhiv", vendar nisem pretirano optimističen .
LP Igor
@jž 363 vse fotografije so "skeni" občinskega glasila pridobljenih s pomočjo "Digitalne knjižnice Slovenije". Običajno so fotografije manjšega formata. Nekaj, kar so spravili na strani v v velikost približno A4. Kje so "končali" negativi oz. originali, pa mi ni znano. Ali so jih sploh shranili ? Se pravi, odgovora nimam. Ampak bodimo optimisti Se bo še kaj našlo
V "Javni tribuni" so objavili novico o novih trolejbusih, spodaj pa "prilepili" fotografijo.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-3WJ6C7DK
Kaj ni skupnega med člankom in prispevkom na RTV Slovenija :
- datum pričetka vožnje ( maj 1967 in september 1967);
- vrata;
- v članku govorijo o posebnih avtomatih za prodajo vstopnic;
Za "razjasnitev" bo potrebno pogledati še v drugo časopisje tistega časa, le pot ni tako enostavna. Ostane nam še "uraden arhiv", vendar nisem pretirano optimističen .
LP Igor
Re: Ljubljanski trolejbus
Podal bom nekaj odgovorov, bodisi ugibanj;trackpan napisal/-a:Kaj ni skupnega med člankom in prispevkom na RTV Slovenija :
- datum pričetka vožnje ( maj 1967 in september 1967);
- vrata;
- v članku govorijo o posebnih avtomatih za prodajo vstopnic;
- kot je iz TV prispevka razvidno, so trolejbusi še vedno v izdelavi (nekateri še nimajo nameščenih sprednjih luči, ne internih številk). Popolnoma je menda
dokončan le prvi v seriji, št. 343, medtem ko so 345, 346, ter ostali neoštevilčeni še vedno v izdelavi. Ugibam da naj bi v promet šli zares šele jeseni. Še vedno pa
ostaja odprto vprašanje zakaj je v časopisu iz maja navedeno da so že izporočeni?
- kot kaže meni edina znana barvna fotografija tistega trolejbusa (v fotomonografiji "Ljubljanski javni promet v slikah"), so sprednja vrata služila vstopu osebam z
mesečnimi vozovnicami, zadnja vstopu tistim ki so vozovnice kupili pri (še vedno delujočem) sprevodniku, medtem ko so srednja (najširša) bila izstopna. Kar je
spet v nasprotju s izjavo direktorja s TV prispevka
- ali so se omenjeni avtomati sploh kdaj pojavili v vozilih ljubljanskega mestnega prometa? V medčasu (torej od l. 1967 naprej) so edine spremembe bile ukinitev
sprevodnikov in plačevanje vožnje z žetoni. Ne vem če je obstajal kakšen poskus plačevanja prek avtomatov? Torej gre verjetno za še eno napoved ki se (po vsem
sodeč) ni uresničila.
Re: Ljubljanski trolejbus
Ko smo že ravno pri sprevodnikih ... imam eno rahlo povezano vprašanje: kako je bilo s sprevodniki v običajnih (kot nasprotje "krpanom") mestnih avtobusih?
Jaz se sicer sprevodnikov ne spominjam, se pa spominjam da sem na Mercedesovih avtobusih tam okoli leta 1974 opažal, da so imeli v polprikolici zadaj na desni strani (tik pred zadnjimi vrati) montirano klop drugačnega tipa kot so bili sicer sedeži v tistih avtobusih. Očitno so bili ob začetku vožnje ti avtobusi opremljeni s "pisarno" sprevodnika, ob ukinitvi sprevodnikov pa so tja montirali dodatne sedeže (kakršni koli so jim že prišli pod roke). Te posebnosti se iz običajnih mestnih Mercedesov ne spomnim?
Jaz se sicer sprevodnikov ne spominjam, se pa spominjam da sem na Mercedesovih avtobusih tam okoli leta 1974 opažal, da so imeli v polprikolici zadaj na desni strani (tik pred zadnjimi vrati) montirano klop drugačnega tipa kot so bili sicer sedeži v tistih avtobusih. Očitno so bili ob začetku vožnje ti avtobusi opremljeni s "pisarno" sprevodnika, ob ukinitvi sprevodnikov pa so tja montirali dodatne sedeže (kakršni koli so jim že prišli pod roke). Te posebnosti se iz običajnih mestnih Mercedesov ne spomnim?
LP, Metod
Re: Ljubljanski trolejbus
Imeli naj bi jih tudi enojni MB O317 (kot vsi tedanji mestni avtobusi in trolejbusi), saj so prvi prišli pred zglobnimi. Sprevodnikov sedež je bil postavljen ob zadnjih vratih. Le en detajl - nakaj kadrov filma "Ko pride lev" (iz l. 1971) je posneto znotraj zglobnega Meredesa, z navzočim sprevodnikom za svojim sedežem. Odprava sprevodnikov se je zgodila v prvi polovici 70-ih.mkx napisal/-a:Ko smo že ravno pri sprevodnikih ... imam eno rahlo povezano vprašanje: kako je bilo s sprevodniki v običajnih (kot nasprotje "krpanom") mestnih avtobusih?
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ljubljanski trolejbus
Do zdaj še nisem naletel na te podatke. Koloko je po vaših informacijah bilo Oerlikonov/Končarevih trolejbusov (MTS 55)jž 363 napisal/-a:
Fotografija zagotovo ni prava, saj je na njej Oerlikonov trolejbus, čigar dobava je bila končana do l. 1960. Po tem so za Ljubljana transport dobavili še 12 trolejbusov Rade Končar (ok. 1961), ter 11 trolejbusov "zadnje" generacije (to so tisti z video posnetka). Trolejbusi iz leta 1961 so imeli dvoje vrat (sprednja so bila pomaknjena proti sredi), tisti iz leta 1967 pa spet troje, vendar je vstop bil pri sprednjih in zadnjih.
Napisali ste da so leta 1961 dobavljeno 12 trolebusov "dvovratih". Prav ti dvovrati so mi čudni. Zakaj se Ljubljana odločila na takšno rasporeditev vrat. Ali je to zaradi drugačne šasije , ki ni omogoičala prednja vrata (kot npr. Gošini/Alfini trolejbusi)???
Napisali ste da je naslednja zadnja generacija trolejbusov iz 1967 bilo 11. V prispevku se govori o 12 trolejbusih.
Ali je obstajal trolejbus z številko 354? Namreč v knjigah od tadeja Brateja se govori da je bilo 53 trolejbusova kar bi pomenilo da je bila zadnja številka 353. Vendar prvi mestni avtobus ki je prispel po zadnji generacije trolejbusov, ki so dobil številko 3xx je bil Mercede O317 in je imel številko 355. Kaj je potem bilo 354?
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljen g. Željko!
Oerlikonov naj bi bilo 25 oz. 26. Največja garažna številka Oerlikonov je bila 330. Dobava le teh je bila končana z. l. 1960.
V naslednji "generaciji" je prišlo prav 12 trolejbusov izdelanih tudi v kooperaciji s Končarem - je tako kot pravite; šasija je bila narejena za dvovratno vozilo. Ti so dobili interne številke 331 do 342.
Številke 343-353 so dobili trolejbusi zadnje generacije, narejeni l. 1967. Če verjamemo podatkom ki jih je podal Tadej Brate, da je v Ljubljani vozilo skupno 53 trolejbusov (FIat+Oerlikon+Rade Končar), je potem jasno da je teh zadnjih bilo 11, ne 12.
Trolejbus s številko 345 najbrž ni obstajal, sicer pa to ni edina med ugankami ljubljanskih trolejbusov...
- v letu 1969 so nekateri trolejbusi že bili odpisani in so MB O317 dobili njune številke (zagotovo že od 301!)
- razvrstitev številk na "trolejbusne" in "avtobusne" je bila s tem prekinjena, kar pomeni da so plani o odpravi trolejbusov že bili na poti
Dejstvo je da so prav O317 bili namenjeni kot nadomestilo trolejbusom, saj jih je na koncu (enojnih kot zglobnih) bilo okrog (celo nad) 50. Kar vem je da je (foto)dokumentiran obstoj Mercedesa 333, poleg tega tudi 345 (kar so vse trolejbusne številke!).
Oerlikonov naj bi bilo 25 oz. 26. Največja garažna številka Oerlikonov je bila 330. Dobava le teh je bila končana z. l. 1960.
V naslednji "generaciji" je prišlo prav 12 trolejbusov izdelanih tudi v kooperaciji s Končarem - je tako kot pravite; šasija je bila narejena za dvovratno vozilo. Ti so dobili interne številke 331 do 342.
Številke 343-353 so dobili trolejbusi zadnje generacije, narejeni l. 1967. Če verjamemo podatkom ki jih je podal Tadej Brate, da je v Ljubljani vozilo skupno 53 trolejbusov (FIat+Oerlikon+Rade Končar), je potem jasno da je teh zadnjih bilo 11, ne 12.
Trolejbus s številko 345 najbrž ni obstajal, sicer pa to ni edina med ugankami ljubljanskih trolejbusov...
Ne, ne! Prvi ljubljanski Mercedesi O317 iz l. 1969 so že prevzeli številke trolejbusov (torej pred št. 353), kar nam pove marsikaj;željko halambek napisal/-a:Vendar prvi mestni avtobus ki je prispel po zadnji generacije trolejbusov, ki so dobil številko 3xx je bil Mercede O317 in je imel številko 355. Kaj je potem bilo 354?
- v letu 1969 so nekateri trolejbusi že bili odpisani in so MB O317 dobili njune številke (zagotovo že od 301!)
- razvrstitev številk na "trolejbusne" in "avtobusne" je bila s tem prekinjena, kar pomeni da so plani o odpravi trolejbusov že bili na poti
Dejstvo je da so prav O317 bili namenjeni kot nadomestilo trolejbusom, saj jih je na koncu (enojnih kot zglobnih) bilo okrog (celo nad) 50. Kar vem je da je (foto)dokumentiran obstoj Mercedesa 333, poleg tega tudi 345 (kar so vse trolejbusne številke!).
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljen jž 363.
V knjigi Autobusy a trolejbusy 1945- 1990 vychodniho bloku, Martin Harak (2014) piše da je
1956 bilo napravljeno 19 trolejbusev MTS55 v Avtomontaži. Podobnih 7 pa je bilo napravljenih v naslednih treh let v delavnicah Ljubljana transporta.
Torej popis bi bil naslednji:
1-4 Fiati (4 kom) 1951
305-323 (ex 5-23 ??) MTS 55 "Oerlikon" Avtomontaža - Končar - Fap (19 kom) 1956 - 19??
324-330 MTS 55 Ljubljana Transport - Končar - Fap (7 kom) 1957?-1960
331-342 "dvovrati" Avtomontaža - Končar -šasija ???? (12 kom) oko 1962
343-353 Ljubljana Transport - Končar - šasija ???? (11 kom +1?) 1966-1967
Kar se tiče MB O317 dobili sem drugačno trditev. namreč Gospod Z. Horvat trdi da so prvi Mercedesi O 317 začeli prvo označevati z številkami od 355 naprej a da so šele po ukinitvi trolejbusov začeli novi O317 dobivati številke od 301 naprej. Ter mu je zato sumljiv številka 354, ker se ne ujema z trditvijo g. tadeja Brateta da je vse skupaj bilo 53 trolejbusov.
Čeje trditev o 53 trolejbusih resnična. Kaj se je potem zgodilo z 12 trolejbusom. Namreč v Tv prispevku in v časopisu se govori o 12 trolejbusih.
Ali je mogoče da 12 trolejbus ni nigdar končan?
Postoji še ena zanimivost, ki mi jo je povedal g. Z. Horvat. On ss spominja da je ob koncu 60tih let v Zagrebu v krugu tovarne Končar ob ograji stal nekaj let nekakšen trolejbus ki je bil pokrit z cerado. Noben neve več o tem trolejbusu iz Končara. A da ni to mogoče "dvanajsti trolejbus"????
V knjigi Autobusy a trolejbusy 1945- 1990 vychodniho bloku, Martin Harak (2014) piše da je
1956 bilo napravljeno 19 trolejbusev MTS55 v Avtomontaži. Podobnih 7 pa je bilo napravljenih v naslednih treh let v delavnicah Ljubljana transporta.
Torej popis bi bil naslednji:
1-4 Fiati (4 kom) 1951
305-323 (ex 5-23 ??) MTS 55 "Oerlikon" Avtomontaža - Končar - Fap (19 kom) 1956 - 19??
324-330 MTS 55 Ljubljana Transport - Končar - Fap (7 kom) 1957?-1960
331-342 "dvovrati" Avtomontaža - Končar -šasija ???? (12 kom) oko 1962
343-353 Ljubljana Transport - Končar - šasija ???? (11 kom +1?) 1966-1967
Kar se tiče MB O317 dobili sem drugačno trditev. namreč Gospod Z. Horvat trdi da so prvi Mercedesi O 317 začeli prvo označevati z številkami od 355 naprej a da so šele po ukinitvi trolejbusov začeli novi O317 dobivati številke od 301 naprej. Ter mu je zato sumljiv številka 354, ker se ne ujema z trditvijo g. tadeja Brateta da je vse skupaj bilo 53 trolejbusov.
Čeje trditev o 53 trolejbusih resnična. Kaj se je potem zgodilo z 12 trolejbusom. Namreč v Tv prispevku in v časopisu se govori o 12 trolejbusih.
Ali je mogoče da 12 trolejbus ni nigdar končan?
Postoji še ena zanimivost, ki mi jo je povedal g. Z. Horvat. On ss spominja da je ob koncu 60tih let v Zagrebu v krugu tovarne Končar ob ograji stal nekaj let nekakšen trolejbus ki je bil pokrit z cerado. Noben neve več o tem trolejbusu iz Končara. A da ni to mogoče "dvanajsti trolejbus"????
Re: Ljubljanski trolejbus
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Njega dni nazaj sem pisal nekaj o trolejbusih v temi "Ljubljanski tramvaj". Našel sem spletno stran, kjer je navedeno, da je bilo v Ljubljano "poslano" 4 vozil "(FIAT 672F/132 CaNSA Marelli")
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=779
In sedaj nova uganka ? Kje je "peti"
Še nekaj. Nihče še ni povprašal, kje je bila posneta fotografija trolejbusa
LP Igor
Njega dni nazaj sem pisal nekaj o trolejbusih v temi "Ljubljanski tramvaj". Našel sem spletno stran, kjer je navedeno, da je bilo v Ljubljano "poslano" 4 vozil "(FIAT 672F/132 CaNSA Marelli")
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=779
In sedaj nova uganka ? Kje je "peti"
Še nekaj. Nihče še ni povprašal, kje je bila posneta fotografija trolejbusa
LP Igor