
Na spletnih straneh MNZS lahko ugledate prispevek : "Trolejbusi obstali v mrazu" (15.12.2017)
https://fototekamnzs.com/2017/12/15/
in še slika

LP Igor
železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
tisto pentljo ob Tyrševi cesti so poimenovali "Vilharjeva".
Zgledala je takole...
Ja, trolejbuse so "spravljali" preko železniškega prehoda na Tyrševi že od 10.10.1951 (zjutraj in zvečer), ni pa bila ta proga v javnem prometu še leta.
Potem pa s tramvaji "vlačili" v remizo (zvečer) in iz remize (zjutraj).
Izgleda, da so zavezniki razbili proizvodne kapacitete nemških tovarn, ki so izdelovale signalno-varnostne naprave. Ali pa niso imeli s čim plačati...
Se pravi, težava je bila v signalno-varnostnih napravah in ne neke druge pravljice.
Verjetno je potrebno ta post kopirati tudi k trolejbusu, da bo na kupu.
pozdrav
Darko
železocestnik napisal/-a:O:42200
V zbirki načrtov v železniškem muzeju hranijo tudi načrt mestnega prometa v Ljubljani iz maja 1956.
Načrt je izdelal Anglež, velik poznavalec transporta, posebej mestnega, John Charles Gillham (1917-2009).
Objavil je kar nekaj knjig o mestnem prometu v Angliji, o tramvajih. Njegova najljubša zadeva pa je bila risanje načrtov mestnega prometa, še posebej tramvajskega.
Izdelal je preko petsto načrtov mestnega prometa po vsem svetu.
Tako je tudi narisal tramvajske in trolejbusne ter avtobusne proge mestnega prometa v Ljubljani maja 1956.
Preden je narisal načrt, je obiskal Ljubljano dvakrat, septembra 1952 in septembra 1955, in o tem zapisal opombe.
Načrt je dokaj natančen, ima pa tudi pripombe, kateri tramvaji so vozili po katerih progah itd.
Načrt je JCG, kot je imel rad, da ga kličejo, podaril železniškemu muzeju v Ljubljani.
Zahvaljujem se prof. Mladenu Bogiću, ravnatelju muzeja, da je dovolil objavo načrta na forumu.
približno naravna velikost....na mojem monitorju![]()
železocestnik napisal/-a:O:22940
Nas zanima sedaj le tehnični pregled križanja z železniško progo Zagreb-Sežana v osi Tyrševe ceste, ki so ga opravili predstavniki ECŽ in Državnih železnic. Tehnični pregled je bil opravljen 27.9.1951, izvedeli pa bomo, ali so vse naredili po načrtih ali so kakšne spremembe.
"Vsa dela so izvedena po projektih, le vozni vod je napeljan od tramvajskega voda po Tyrševi cesti v premi smeri na prelaz. Voznega voda po Prešernovi cesti ni, ostal je samo dovod napajalnega toka po Prešernovi cesti.
S trolejbusi se bo prečkalo prelaz čez progo dvakrat dnevno: ob 5:30 ter med 23 in 24 uro, ko se bo trolejbuse "stavilo v promet odnosno iz prometa".
Ob vsakem prečkanju železniškega prelaza se morajo trolejbusni vozovi ustavljati obvezno pred prelazom in nadaljevati vožnjo šele, ko prejmejo ročni signal od zaporničarja pri železniškem prelazu, da lahko vožnjo nadaljujejo.
Ob prihodu pred prelaz je trolejbusni vozač dolžan dajati večkratni signal, da opozori zaporničarja, ki bi mu v primeru, da ni ovire za prečkanje prelaza, dal vidni signal:
"naprej !"
Odklapljanje in priklapljanje trolejbusov na električna votila ECŽ bo napravljeno na električni progi na Tyrševi cesti v višini Gospodarske zveze.
Dodana je še zahteva, da se skupno (ECŽ+DŽ) meri višino oddaljenosti voznega voda od tračnic, ki mora znašati 6 metrov. "Ob priliki".
Komisija je zaključila zapisnik z ugotovitvijo, da ni ovire za izdajo uporabnega dovoljenja, v kolikor bo poskusna vožnja dala "pozitivne ugotovitve".
Zapisnik je zaključen s: S.f. - s.n. !
pozdrav
Darko
železocestnik napisal/-a:imamo vsaj dva gledalca v prvi vrsti, Jožeta in Metoda.
železocestnik napisal/-a:O:23200
Če bi se oglasil, bi lahko preverili, ali tisto v wikipediji drži:
-tokovni odjemniki so se sneli z žic - "trolejbusom so padli dol" in jih je bilo treba vsakič ponovno namestiti;
-pozimi so bile dodatne težave zaradi snega in posipanja cest s soljo. Slana voda je namreč prihajala v stik z električno napeljavo in povzročala kratek stik. Dogajalo se je celo, da je bila pod napetostjo celotna karoserija kakšnega trolejbusa. To so občutili vstopajoči potniki, ki jih je pošteno streslo, če so se le dotaknili kovinskih delov vozila;
Darko
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov