Pozdravljeni,
imamo vsaj dva gledalca v prvi vrsti, Jožeta in Metoda.
Začelo se je s telefonskim klicem kolega Jožeta, poznavalca ljubljanskih in trolejbusov širše (pa še marsikaj drugega) z vprašanjem.
Sem že nevem kdaj rekel, da se s trolejbusi ne bom ukvarjal. Pa sem prekršil odločitev s piranskim trolejbusom.
Vprašanje je bilo enostavno, odgovor pač ne.
Posebno še, če imam na diskih (HD+SSD) ene 70.000 fotografij, razmetanih brez reda, urejenih edino po času. Vendar ni v nobeno pomoč, ker tudi približno ne vem, kdaj sem kaj fotografiral. Fotografiral pa sem vedno iz večih področij na en film (beri: en dan). Imam malo bolj urejen arhiv fotografij za zadnji dve leti, vendar v zadnjih dveh letih nisem veliko fotografiral (recimo 10.000).
Imel sem srečo in našel podatke.
Začeli pa bomo s JCG. Tisti, ki sledijo temi o ljubljanskem tramvaju, ga dobro poznajo, za ostale ponavljam...
železocestnik napisal/-a:O:42200
V zbirki načrtov v železniškem muzeju hranijo tudi načrt mestnega prometa v Ljubljani iz maja 1956.
Načrt je izdelal Anglež, velik poznavalec transporta, posebej mestnega,
John Charles Gillham (1917-2009).
Objavil je kar nekaj knjig o mestnem prometu v Angliji, o tramvajih. Njegova najljubša zadeva pa je bila risanje načrtov mestnega prometa, še posebej tramvajskega.
Izdelal je preko petsto načrtov mestnega prometa po vsem svetu.
Tako je tudi narisal tramvajske in trolejbusne ter avtobusne proge mestnega prometa v Ljubljani
maja 1956.
Preden je narisal načrt, je obiskal Ljubljano dvakrat,
septembra 1952 in septembra 1955, in o tem zapisal opombe.
Načrt je dokaj natančen, ima pa tudi pripombe, kateri tramvaji so vozili po katerih progah itd.
Načrt je JCG, kot je imel rad, da ga kličejo, podaril železniškemu muzeju v Ljubljani.
Zahvaljujem se prof. Mladenu Bogiću, ravnatelju muzeja, da je dovolil objavo načrta na forumu.
približno naravna velikost....na mojem monitorju
Je pa nekaj res: načrt ima letnico maj 1956, John Charles Gillham je obiskal Ljubljano
septembra 1955. Ali je imel še kakšne kasnejše podatke, ne vem.
John Charles Gilham je tudi fotografiral trolejbuse septembra 1955 na Ajdovščini, kar pomeni, da je bila zgrajena poleg tramvajske mreže tudi za trolejbuse vsaj do Ajdovščine.
pozdrav
Darko[/quote]
Se pravi, na voljo imamo načrt, ki ga je pripravil ljubitel tramvajev in trolejbusov, prevozil se je verjetno po vseh progah ali pa imel za zbiranje informacij poznavalca.
Je pa tako, dolgo časa ni bil v Ljubljani in upoštevati je potrebno, da za kakšno stvar le ni imel vseh podatkov.
V tej temi nas zanima izključno trolejbus in vris njegove proge na načrtu iz leta 1956 (stanje september 1952 in september 1955) !
Zanima nas samo ta del načrta z vrisano trolejbusno progo Pentlja Vilharjeva (Livarska)-Ježica oziroma Ajdovščina-Ježica.
Proga 6 je vrisana od pentlje Vilharjeva (Livarska) do Ježice sicer deljeno, ker je obračališče na Ježici "ušlo" iz načrta.
Se pa proga 6 nadaljuje proti Ajdovščini in se konča vris proge tam, kjer doseže tramvajsko progo od železniške postaje proti pošti in naprej.
Je pazanimivo, da je vrisana trolejbusna proga tudi po Prešernovi cesti do križišča z Gosposvetsko
Pogledati si moramo še opombo na načrtu in podroben vris trolejbusne proge v centru:
JCG je zapisal, da je stanje prog v primerjavi 1952/1955 enako, razlika je le v:
- podaljšanju proge 6 od Livarske do vogala na Gosposvetski cesti (pentlja na Vilharjevi/Livarski je ostala)
- odstranili so žice na Prešernovi cesti
- na novo so "povlekli" kontaktni vozni vod po Gosposvetski cesti... vendar izključno le za prevoz trolejbusov v remizo in iz remize. S tega mesta so jih namreč v in iz remize vozili tramvaji, ki so se vračali v remizo.
Pogledati si moramo najprej projekt, kako so si zamislili speljati progo 6 leta 1950.
Se pravi del načrta, ki se od zgoraj objavljenega načrta nadaljuje na levo stran, preko tirov
Da pa ne bo vse pomešano, bomo šli od začetka načrta: od napajalne postaje ljubljanskega tramvaja, ki smo jo tako iskali
z nadaljevanjem pa že prispemo do pentlje Vilharjeva/Livarska:
To je detajlni projekt iz leta 1950, ki ga je izdelala ECŽ. Kaj je bilo narejeno, bomo videli v drugem delu nadaljevanke.
Jasno pa je, kako so si zamislili napajanje proge 6 od Ježice do Vilharjeve/Livarske. Iz obstoječe "podstacije", torej v obstoječi zgradbi dograditi še eno polje za trolejbus.
Dovod po Prešernovi pa bi izkoristili tudi za izgradnjo kontaktnega voda za vračanje trolejbusov zvečer v remizo in dovažanje trolejbusov zjutran na progo.
pozdrav
Darko