Luka Koper

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Kontejner
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 24.02.2019, 12:13

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Kontejner »

Re 4/4 napisal/-a: 12.06.2021, 11:00
Kontejner napisal/-a: 12.06.2021, 10:18 Tujci spet šolajo SŽ ter Adrio Kombi in pokažejo potencjale Luke Koper. =D>
https://luka-kp.si/slo/novice/single/ko ... ljem-39497
Zakaj šolajo? A potem je Metransov lastnik šolal luko Koper, ker je kupil 51 % delež večnamenskega terminala v Trstu? Saj nismo več tam leta 00, ko je bil samo monopol. Kdor vidi priložnost, jo bo pač poiskušal izkorstiti. Trenutno je na tem področju divji zahod, saj se vsak bori za omejen tovor, špara pa se na koncu lahko samo na varnosti in ker je prevoznikov veliko, se marže znižujejo, kaptiala pa zato praktično ni več. V prihodnosti tudi ne bo več tako, kot je danes. Manjši prevozniki se bodo združili ali pa jih bodo taveliki pokupili in potem se bo počasi stabiliziralo na nekakšen mini ameriški trg. Tudi naše osončje je potrebovalo svoj čas, da se je postavilo vse na svoje mesto.
SŽ tako ali tako trenuno nima lokomotiv, za tako resno delo, da bi zvozili kar do Poljske. Še študirajo, kako optimizirati vleko iz Kopra. Co Co je visoko na seznamu želja...
Stalno se ponavlja kakšne izjemne priložnosti ima Slovenija na 5. in 10. koridorju, veliko veliko govorjenja a v praksi zelo zelo malo od tega. Kdo odpira iz Kopra ven zadnje čase nove linije, ja tujci. Kje je tukaj SŽ, bolj slabo. Kontejnerski Terminal Ljubljana, ima polno neizkoriščenih potencjalov, a žal je v zaostalem razvoju. Da o Celju sploh ne izgubljam besed. SŽ bi lahko bil na celotnem biušem Yugo prostoru, to kar je avstrjiski OBB v polovici Europe. Tujci odpirajo nove linije iz Kopra, SŽja še nisem videl da bi iz tujine ven kaj odprla. Pogledam poslovno poročilo SŽ Tovorni, pa mi je kratko jasno, da če se jutri Luka Koper zapre se zaključi tudi zgodba z SŽ Tovorni, ker nimajo več kaj voziti in delati. Izgovarjati se na to, da SŽ nima lokomotiv je pa tako brez smisla, ker SŽ nima niti vizije. Opirati se samo na Luko Koper, žal ne bo šlo. Tovora je ogromno izkoristili bodo pa samo iznajdljivi. Kontejnerji v raznoranih specjalnih oblikah bodo pa vedno bolj prihajali do izraza, ker boš samo iz tovornjaka preko terminala na vlak preložil kontejner takšen in drugačen. Tudi vagoni več ne bodo klasični, kot so bili do sedaj ampak bodo modularni sestavljeni iz različnih specjalnih kontejnerjev.

Diviji zahod je tudi v cestnem prevozništvu, ampak še vedno je dovolj prostora za male prevoznike. Veliki prevozniki so usmerjeni v večje količinske prevoze, mali nišni prevozniki pobirajo pa drugo smetano ker so flexsibilni za manjše stranke. Dela je dovolj za vse. Imaš pri ladjarjih popolnoma isto ogromne družbe pa tiste male, pa je za vse dovolj dela ;)

Če je Metransov lastnik HHLA kupil novi terminal luke Trst in kaj potem? HHLA ima tudi v Ukrajini svojega železniškega operaterja. Luka Koper ima pa Adrio Transport. Danes ima vsak ladjar in terminalist zraven še prevozniško dejavnost ali kamjone ali vlake ali letala. Drugi tir bodo bolj kot ne tujci izkoristili, mi pa še s poceni uporabnino za tujega prevoznika.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3937
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Kontejner napisal/-a: 12.06.2021, 13:22 Stalno se ponavlja kakšne izjemne priložnosti ima Slovenija na 5. in 10. koridorju, veliko veliko govorjenja a v praksi zelo zelo malo od tega. Kdo odpira iz Kopra ven zadnje čase nove linije, ja tujci. Kje je tukaj SŽ, bolj slabo. Kontejnerski Terminal Ljubljana, ima polno neizkoriščenih potencjalov, a žal je v zaostalem razvoju. Da o Celju sploh ne izgubljam besed. SŽ bi lahko bil na celotnem biušem Yugo prostoru, to kar je avstrjiski OBB v polovici Europe. Tujci odpirajo nove linije iz Kopra, SŽja še nisem videl da bi iz tujine ven kaj odprla. Pogledam poslovno poročilo SŽ Tovorni, pa mi je kratko jasno, da če se jutri Luka Koper zapre se zaključi tudi zgodba z SŽ Tovorni, ker nimajo več kaj voziti in delati. Izgovarjati se na to, da SŽ nima lokomotiv je pa tako brez smisla, ker SŽ nima niti vizije. Opirati se samo na Luko Koper, žal ne bo šlo. Tovora je ogromno izkoristili bodo pa samo iznajdljivi. Kontejnerji v raznoranih specjalnih oblikah bodo pa vedno bolj prihajali do izraza, ker boš samo iz tovornjaka preko terminala na vlak preložil kontejner takšen in drugačen. Tudi vagoni več ne bodo klasični, kot so bili do sedaj ampak bo iz različnih specjalnih kontejnerjev.

Diviji zahod je tudi v cestnem prevozništvu, ampak še vedno je dovolj prostora za male prevoznike. Veliki prevozniki so usmerjeni v večje količinske prevoze, mali nišni prevozniki pobirajo pa drugo smetano ker so flexsibilni za manjše stranke. Dela je dovolj za vse. Imaš pri ladjarjih popolnoma isto ogromne družbe pa tiste male, pa je za vse dovolj dela ;)

Če je Metransov lastnik HHLA kupil novi terminal luke Trst in kaj potem? HHLA ima tudi v Ukrajini svojega železniškega operaterja. Luka Koper ima pa Adrio Transport. Danes ima vsak ladjar in terminalist zraven še prevozniško dejavnost ali kamjone ali vlake ali letala. Drugi tir bodo bolj kot ne tujci izkoristili, mi pa še s poceni uporabnino za tujega prevoznika.
Kako SŽ nič ne dela? Saj imajo 80 % tržni delež in imajo lastno vleko v Salzburg in Breclav že nekaj let. Ne vem, kako bi SŽ trenutno odprle trenutno kaj povsem novega, če nimajo kapitala za širitev. Da odpreš podružnico v tujini, to traja eno leto, da sploh začneš, če vmes ravno ne kupiš nekoga z licenco. Če se luka zapre, se SŽ-TP ne bo zaprl, saj so Opčine monopolna točka Evrope za žito v Italijo, pa še Adriafer jim bo predala kaj iz Trsta. Bodo pa vsaj 363 lahko takrat dokončno utihnile. Ne razumem, zakaj praviš, da so SŽ brez vizije, saj jim btk raste, ustanovili bodo skupno firmo s Čehom, ki že pripravlja lokomotive za Slovenijo, podobno kot se povezujeta PKP Cagro in LItovski LTG. Poglej si sosednji HŽ Cargo, kakšno je stanje, napram SŽ-TP. To da tujci odpirajo je danes povsem normalno v vsaki državi, ne vem kaj je tu takšen problem. In ja, lokomotive so resni problem. Brez njih je vizija lahko samo mrtva črka na papirju. Sicer ne vem, kaj je tako gromozansko dobrega pri RCA? Ribarijo v istem ribniku, kot ostali velikani, vmes pa se še kartelno dogovarjajo. Radi bi se tudi znebili madžarskega RCH, ker je bila to napaka vredna milijardo evrov.

Ne vem, če je ravno cestni prevoz enak železniškemu. Sem ti povedal, kakšno je stanje. Kapital se odliva iz železniškega sektorja, ker so marže vedno manjše, ker mikro prevozniki z nizkimi cenami zajedajo v velikane. Sčasoma si niti lokomotive več ne moreš kupit. SBB je prodal 1/3 deleža Carga, da so prišli do kapitala. V železniškem sektorju pač ni malih prevozov, naročniki pritiskajo z vedno večjimi količinami na en vlak. Malo je takšnih, ki imajo svoj zajamčen tovor, še donosen premog izginja iz tirov. Vsi so na prostem trgu, kjer se lahko več 10 prevoznikov bori za en vlak tovora.

In kaj ima sedaj tu drugi tir v tej zgodbi z SŽ-TP? Nizozemci so Betuweroute zgradili zaradi Rotterdama in ne zaradi lastnega prevoznika. Aja, sej ga sploh nimajo, ker so pustili da tujci pripeljejo tovor, ne da bo domač prevoznik lahko ovira druge. Nimajo ga niti Belgijci, saj so Lineas prodali in danes je to največji privatnik v Evropi. Ne vem, zakaj so potem tujci tako grdi? Nenazadnje so ravno tujci dali brco v rit SŽ-TP, da je sploh začel nekaj migati. Torej drugi tir je namenjen za luko, ne zato, da se bo spet vse podredilo SŽ-TP. Potem pa res ne bo več vizije. Najprej bo pač potrebno počakati, ali bodo SŽ vzele s kapitalom Čeha, BoBo ali v kombinaciji z CoCo, potem se bodo in bomo menili dalje.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Mediteranski koridor sega do terminala Zahony na Madžarsko - Ukrajinski meji. Ker je od tam naprej tirna širina 1520 mm, me zanima kako je z čezmejnim tovornim prometom? Prekladajo ali menjajo podstavne vozičke? Ali se vozi kaj tovora po železnici iz Ukrajine (Rusije) skozi Slovenijo, morda v Luko Koper in obratno?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3937
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

anzovc napisal/-a: 16.06.2021, 21:45 Mediteranski koridor sega do terminala Zahony na Madžarsko - Ukrajinski meji. Ker je od tam naprej tirna širina 1520 mm, me zanima kako je z čezmejnim tovornim prometom? Prekladajo ali menjajo podstavne vozičke? Ali se vozi kaj tovora po železnici iz Ukrajine (Rusije) skozi Slovenijo, morda v Luko Koper in obratno?
Večina terminalov ima obojno tirno širino na istih pragovih, tako da se počne oboje. Tako preklada, kot samo menjuje podstavne vozičke. Slednje sicer precej redkeje in samo za določen tovor. Ta se pa potem prepelje do prvega skladišča, kjer se raztovori ali natovori. Lokomotiva pa je evropska z Sa3 spenjačo, saj so napetostne razmere med evropskimi in tistimi na 1520 mm precej drugačne in so lahko problemi z vleko, če lokomotiva ni prirejena za te razmere. Tiste ruske, pa tako ali tako nimajo ustreznih varnostnih naprav za ta področja. Na evropski strani so precej bolj strogi pogoji stabilnosti v voznem vodu. Še primer Slovaške, kjer lokomotiva vozi za Košice, vendar v tem primeru tudi ni potrebe po menjavi podstavnih vozičkov, saj imajo Slovaki nekaj kilometrov ruske širine na relaciji Košice - Maťovce, kjer se zgodi menjava lokomotiv.

Slika

Se vozi tudi tovor iz omenjenih držav, velikokrat žito, ki pa se pretovarja na različnih lokacijah.
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2528
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

V petek, 29. aprila 2022, je v Koper prispelo novo dvigalo za pretovor kontejnerjev s kopnega na ladjo in obratno velikostnega razreda super-post-Panamax (sppx). Gre za pridobitev, ki je produkt javnega naročila, objavljenega konec 2020. V prvi polovici maja bo prispelo še eno dvigalo identičnih velikosti.

Kontejnerski terminal bo tako razpolagal s štirimi sppx dvigali. Prvi dve sta bili dobavljeni sredi leta 2017. Doseg rok v iztegnjenem položaju znaša 65 metrov oziroma 24 vrst kontejnerjev na ladji.

Proizvajalec novih dvigal je podjetje Liebherr Container Cranes, Killarney, Republika Irska. Sestavni deli so z ladjo prispeli v Marghero pri Benetkah, kjer je firma TM Srl iz Brescie opravila montažo. Prevoz od Benetk do Kopra je opravil Ocean Koper z vlačilcem Jaguar in baržo P-Mak. Vplutje v Koper in privez pa je opravila domača Adria Tow s štirmi vlačilci.

Slika

Slika

Slika
Aljaž
Odgovori