Pozabljeno...( trasa nekdanje proge Velenje-Dravograd )

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Griffith » 05.04.2007, 16:14

Uf, lepa proga je mogla biti. Progo so ukinili leta 1968 http://www.vlaki.net/karta8.html zgradil pa jo je (K.k.StB - "Kaiserlich-königliche österreichische Staatsbahnen"
- "Cesarko-kraljeve državne železnice"), leta1899. http://www.vlaki.net/karta4.html
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

OdgovorNapisal/-a rock_rail » 05.04.2007, 16:33

Aha, 1968 so jo ukinili, pardon. Sem mislil, da je bilo leta 1966, ker se je takrat na veliko ukinjalo proge (Jesenice-Planica, Naklo-Tržič,...).
Uporabniški avatar
RisPo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1023
Pridružen: 01.11.2006, 14:24

OdgovorNapisal/-a RisPo » 05.04.2007, 17:57

rock_rail napisal/-a:Aha, 1968 so jo ukinili, pardon. Sem mislil, da je bilo leta 1966, ker se je takrat na veliko ukinjalo proge (Jesenice-Planica, Naklo-Tržič,...).


pač logika Beograda, Slovenjo čimbolj zavreti in vse kar ima spraviti na jug.

Nisem pa vedel, da je proga do Hodoša nekoč že bila in so jo ukinili
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

OdgovorNapisal/-a jure80 » 05.04.2007, 19:18

Pri nas so ukinjali normalnotirne drugod pa Jugoslaviji pa ozkotirne proge (ukinjanje ozkot.prog je bilo malo bolj logično, ker jih je čas povozil). Lahko pa bi pustili nekatere odseke za turistične namene.
Kar se tiče proge proti Hodošu je zanimivo vprašanje zakaj so jo ukinili, glede na to, da je bila mednarodna povezava. Mogoče zato, ker so menili, da je dovolj povezava preko Čakovca in Kotoribe do Madžarske.
LP
Izidor
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 05.04.2007, 21:06

Pozdrav

Brate navaja v svoji knjigi "Zadnje parne knjige na Slovenskem", da so bila šestdeseta leta čas, ko se je država "trudila" narediti železnico rentabilno in prvi korak je bil ukinitev "nerentabilnih" lokalnih prog. Smo pa Slovenci sami (takratna republiška direkcija v LJ; Brate navaja celo ime odgovornega človeka) določili proge za ukinitev. Zadeve so šle tako daleč, da je takratna JLA zahtevala, da se tiri določenih prog, predvidenih za ukinitev, ohranijo (jasno, vojska je imela svoje, strateške poglede na železnico). Temu se imamo zahvaliti, da še obstajajo tiri do Radgone, Straže, Naklega in Kočevja.

Kar se proge Murska Sobota - Hodoš tiče (ta stara proga je eden mojih najzgodnejših spominov), po pripovedovanju mojega očeta le-ta po II svetovni vojni ni služila mednarodnemu prometu z Madžarsko.

Prav tako sem mnenja, da je bilo ukinjanje sistema ozkotirnih prog v Jugoslaviji v veliki meri zgrešeno. Smiselno je bilo mogoče na tisitih smereh, kjer je bila ozkotirna proga nadomeščena z ustrezno normalnotirno progo (npr Sarajevo - Ploče), drugje pa popolnoma zgrešeno. Marsikje po ukinitvi Ćire ni bila postavljena nobena nadomestna infrastruktura (ne proga, ne cesta), ponekod pa bi ozkotirna povezava predstavljala izredno turistično dopolnitev, kar dokazuje na novo zrajena proga preko Šargana (šarganska osmica). To bi še posebej veljalo za Dubrovnik, ki je imel fenomenalni železniški pristop z gora. Pa tudi naš Konjčan bi verjetno danes predstavljal pravo poslastico.

Ali je ozkotirne proge povozil čas ali ne, je pa stvar vizije in pa razdelanih načrtov, ki jih ima katera država s tovrstno infrastrukturo. Švica ima celotno sekundarno omrežje prog sestavljeno iz meterskega sistema, ki odlično deluje in dopolnjuje ostalo prometno infrastrukturo.

Sicer pa je to moje poslednje poglavje zgolj teoretično. Če oskotirnih prog v ex-Yu ne bi ukinili, bi jih pa z veliko verjetnostjo ukinila zadnja vojna...

Ajde....

Jože
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 05.04.2007, 23:00

IC-Pohorje503 napisal/-a:
koliko KM za od Velenje do Dravogradu?!?! :)

Lp



Celje - Dravograd = 82 km,
Velenje - Dravograd = 44 km ,....

tako piše v voznem redu
... in potem se svizec zavije v folijo in si misli, da je čokolada .....
IC-Pohorje503

OdgovorNapisal/-a IC-Pohorje503 » 05.04.2007, 23:21

milchy napisal/-a:
IC-Pohorje503 napisal/-a:
koliko KM za od Velenje do Dravogradu?!?! :)

Lp



Celje - Dravograd = 82 km,
Velenje - Dravograd = 44 km ,....

tako piše v voznem redu


aha,zanimivo . bom grem s kolo ood poleti grem tudi fotko (Dravograd-velenje) , hehe :)
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

OdgovorNapisal/-a jure80 » 06.04.2007, 7:42

Barbarpapa1 napisal/-a:
Zadeve so šle tako daleč, da je takratna JLA zahtevala, da se tiri določenih prog, predvidenih za ukinitev, ohranijo (jasno, vojska je imela svoje, strateške poglede na železnico). Temu se imamo zahvaliti, da še obstajajo tiri do Radgone, Straže, Naklega in Kočevja.
Jože


No za nekaj pa je le koristila JLA. :D
LP

Izidor
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

OdgovorNapisal/-a jure80 » 06.04.2007, 7:49

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Prav tako sem mnenja, da je bilo ukinjanje sistema ozkotirnih prog v Jugoslaviji v veliki meri zgrešeno. Smiselno je bilo mogoče na tisitih smereh, kjer je bila ozkotirna proga nadomeščena z ustrezno normalnotirno progo (npr Sarajevo - Ploče), drugje pa popolnoma zgrešeno. Marsikje po ukinitvi Ćire ni bila postavljena nobena nadomestna infrastruktura (ne proga, ne cesta), ponekod pa bi ozkotirna povezava predstavljala izredno turistično dopolnitev, kar dokazuje na novo zrajena proga preko Šargana (šarganska osmica). To bi še posebej veljalo za Dubrovnik, ki je imel fenomenalni železniški pristop z gora. Pa tudi naš Konjčan bi verjetno danes predstavljal pravo poslastico.

Ali je ozkotirne proge povozil čas ali ne, je pa stvar vizije in pa razdelanih načrtov, ki jih ima katera država s tovrstno infrastrukturo. Švica ima celotno sekundarno omrežje prog sestavljeno iz meterskega sistema, ki odlično deluje in dopolnjuje ostalo prometno infrastrukturo.

Sicer pa je to moje poslednje poglavje zgolj teoretično. Če oskotirnih prog v ex-Yu ne bi ukinili, bi jih pa z veliko verjetnostjo ukinila zadnja vojna...

Ajde....

Jože


Za tiste, ki vas podrobno zanimajo ozkotirne proge v Jugoslaviji (predvsem BiH), pa je o tem ogromno napisanega na hrvaškem forumu, tudi fotografij je veliko: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... 26&start=0
LP

Izidor
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 945
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

OdgovorNapisal/-a mario » 06.04.2007, 17:22

664-111 napisal/-a:kondukter super reportaža, to je pa res mogla biti lepa proga,kaj je bil sploh vzrok da so jo ukinili?


Bravo - super reportaža :wink:

Drugače pa je bil v hiši en gospod Mravlja, ki je ukinjal proge po tekočem traku - seveda po nalogu Politbiroja, večina materiala od prog pa je šla v Bosno....

Še dolgo je krožila anekdota, da se čistilke še dolgo let po tistem, ko je šel v penzijo, niso upale vstopiti v njegovo pisarno :oops:
Nejc

OdgovorNapisal/-a Nejc » 07.04.2007, 19:20

milchy napisal/-a:a ne stoji stavba sredi mesta ?

pa most na izhodu iz mesta je tud še 'živ' ....

Slika



Most na izhodu iz mesta je še res da živ, a zelo lepo obnovljen, skozenj je speljana steza za pešče:

Slika
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Griffith » 08.04.2007, 11:25

Tako je pač bilo. Škoda za vse ukinjene proge, sem pa tudi jaz slišal da se imamo ravno JLA zahvaliti za obstoj nekaterih prog. Sicer pa imamo te težave še danes npr. Bohinjsko progo.
Sem malo prelistal hrvaški foru, (hvala za link) in so nekatere fotke res fenomenalne. Škoda da se vsaj ena ozkotirna proga ni obdržala. Ljudje iz raznih kulturnih ustanov so pravili da je včasih bilo tako mišljenje da je vse kar je staro in ni moderno za podret. Zaradi tega so komaj obdržali plavž v Železnikih.
IC-Pohorje503

OdgovorNapisal/-a IC-Pohorje503 » 08.04.2007, 13:08

sliko---> je ostali da spomin od most na železniške (dravograd-velenje, hehe :) )

Lp :)
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

OdgovorNapisal/-a jure80 » 09.04.2007, 17:56

Griffith napisal/-a:Sem malo prelistal hrvaški foru, (hvala za link) in so nekatere fotke res fenomenalne. Škoda da se vsaj ena ozkotirna proga ni obdržala. .


Obdržala se je samo en del proge od Užic (Srbija) do Višegrada (BiH), ki je spremenjena v progo - muzej. (Šarganska osmica).
LP

Izidor
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Griffith » 09.04.2007, 22:14

Aha. no super. :) Vsaj to.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov