Zgornjesavska dolina 9.4.2007 (nekd. proga Jesenice-Rateče)

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 555
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a N€jc »

Ne bo držalo. Ta prehod na moji fotografiji se nahaja tik pred postajo Mojstrana (na zemljevidu 2mm proti vzhodu). Glavna cesta je ob času proge že bila in je tudi vrisana v ta zemljevid. Tisti prehod ki si ga obkrožil z rdečim krogom je bil pa pred vasjo Dovje (tudi na sedanji ali nekdanji glavni cesti) ob dnu rahlega klanca ter začetku ovinka takoj za odcepom v dolino Vrat.
In še nekaj; V temi opuščena proga Jesenice-Rateče je nekdo nalepil fotografijo (cestni prehod), ter smo nato ugotavljali kje na progi je bila posneta. Ta prehod (pri p. Mojstrana) je zelo podoben tistemu na stari fotografiji (žal sedanjega stanja nimam fotografiranega iz istega zornega kota kot je tista), le v ozadju je pobočje danes manj visoko, možno da so ga kasneje prekopali, ker je sumljivo ravno...
pa še link:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... c&start=15
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Odgovor Napisal/-a 363 »

Ta prehod na sliki je pred postajo Mojstrana in sem ga na zemljevidu oznacil z rumenim krogom.

Cesta od Hrušice do Mojstrane je pred izgradjo cesnega Karavanškega predora potekala drugače. Cesta je vodila preko vasi Hrušice in višje od današnje na karti označeno z rdečo vendar so jo zaprli ko so zgradili nov predor, ker je potekala približno v višini portala. Današja cesta pa poteka približno po trasi nekdanje proge in danes služijo podporni zidovi proge cesti. Na zemljevidu označeno z modro črto.

Se bom odpravil na kolo pa naredil malo slik, da bo bolj jasno.

Slika

Lp
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Odgovor Napisal/-a 363 »

Sem šel zdej malo poslikat, da bo bolj jasno.

Sem se izposodil malo zemljevid, da bom malo bolj nazorno pojasnil.

Slika

1. Tukaj je bil prehod preko proge na zemljevidu označen z rdečim krogom. Proga je potekala v višini belega kombija na desni strani ceste se vidi bivša čuvajnica z oznako 7.
Slika

2. Na sliki se vidi želežnisli nasip v ozadju ceste kot se vidi je zelo zaraščen.
Slika

Na tem odseku sta dva nekdanja podvoza pod progo.
Slika

3.Ostanek podpornega zidu.
Slika

4. Tu je bil prehod stare ceste preko proge označen z rumenim krogom, katera je potekala kjer je danes nova cesta. V ozadju se vidijo ostanki stare ceste.
Slika

Pogled z druge strani.
Slika

5. Partizanski prehod nekdaj preko proge zdaj ceste. Tu je potekala kurirska pot iz Karavank na Mežekljo. Nakoč je tu stala čuvajnica.
Slika

Slika

6. Podpirni zid, ki zdaj služi cesti nekoč pa železnici.
Slika


V soboto bom šel še malo slik naredit pa malo bol opisati nekdanji izgled postaje na Hrušici.

Lp
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 555
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a N€jc »

Fajn da si šel poslikat mau. No sj tko sm tud napisov prej u postu, razen na nekdanji potek ceste se nism zelo osredotoču. Kdaj pa so potem cesto zgradili na trasi proge, takoj po ukinitvi?
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Odgovor Napisal/-a 363 »

Zgradili naj bi jo, ko so delali cestni predor, ker je bila cesta preko Hrušice preozka bilo je veliko prometa in je bila tudi v napoto predoru.

Lp
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

Odgovor Napisal/-a rock_rail »

Uf, hvala za ta izčrpna pojasnila okrog tistega prehoda! :D Človek vedno kaj novega izve. Se vidi, da nisem doma iz tega konca pa tudi še prekolesaril nisem tisti del od Hrušice do Mojstrane. :)

To, da je včasih cesta mimo Hrušice potekala višje, se pa tudi sam dobro spomnim. Točno vem, da se iz stare ceste ni videlo ŽP Hrušice, videla se je šele iz nove ceste, ki teče nižje in vzporedno z nekdanjo postajo. Spet me popravite, če se motim ampak zelo dobro so mi v spominu ostali stari potniški vagoni, ki so še nedolgo tega (par let nazaj) samevali na postaji, iz stare ceste se pa ne spomnim, da bi jih videl.

V soboto pa le nove fotke gor oz. novo poročilo! :D
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 555
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a N€jc »

rock_rail napisal/-a:Uf, hvala za ta izčrpna pojasnila okrog tistega prehoda! :D Človek vedno kaj novega izve. Se vidi, da nisem doma iz tega konca pa tudi še prekolesaril nisem tisti del od Hrušice do Mojstrane. :)

To, da je včasih cesta mimo Hrušice potekala višje, se pa tudi sam dobro spomnim. Točno vem, da se iz stare ceste ni videlo ŽP Hrušice, videla se je šele iz nove ceste, ki teče nižje in vzporedno z nekdanjo postajo. Spet me popravite, če se motim ampak zelo dobro so mi v spominu ostali stari potniški vagoni, ki so še nedolgo tega (par let nazaj) samevali na postaji, iz stare ceste se pa ne spomnim, da bi jih videl.

V soboto pa le nove fotke gor oz. novo poročilo! :D
res je glede vagonov :wink:
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Super!

Počasi bomo z reportažami pokrili celo Slovenijo. Ne vem, le v Lendavi oz. v prekmurju nekaj štrajkajo... :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

Saj iz Prekmurja so fotoreportaže (Ormož - Murska S. - Hodoš; oz.Ormož - Središče). Bilo pa bi res zanimivo videti kakšno fotografijo iz Lendave proti Murskemu Središču.
LP
Izidor
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 555
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a N€jc »

Se opravičujem, ker ni blo fotografij nekej časa, server so zgleda obnavljali in so se tud URL-ji fotografij spremenili. Zdej sm urediu zadevo :wink: .
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Odgovor Napisal/-a 363 »

Tu pa še zadnji del nekdanje proge keterega še nismo omenili v tej temi.
To je odsek, ki poteka med Mojstano in Dovjem do postaje v Mojstrani. Poletni čas ni bil ravno primeren za slikanje, ker je bilo vse zarašeno. Ta del je še najbol nedotaknen od ukinitve proge in se lepo vidi kaj nardi narava v 40 letih in Sava je že na dveh delih odnesla nasip trase. Lepo se vidijo ostanki grede, kilometerski kamni in druge oznake ob progi.

Slika

Po trasi vodi sprehajalna pot
Slika

Ostanki mostu preko potoka
Slika

Tolčenec
Slika

Slika

km 8,6
Slika

Drevesa na trasi so že kar velika :)
Slika

Vidni so še ostanki barve
Slika

km 9,1
Slika

Slika

Slika

Pogled proti postaji v Mojstrani
Slika


Lp
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

Kakšna džungla :x , drugače pa super fotke tega dela proge. :)
LP
Izidor
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Odgovor Napisal/-a 363 »

Če bo vse po sreči naj nebi bila več dolgo :) , ker naj bi tu potekala kolesarska proga in nato ob cesti do Hrušice in naprej do Bleda. Prejšnje leto, ko sem slikal to džunglo so bili zabit po celem delu količki sam to kot vendno traja malo dalj časa, vendar bo takrat manj ostankov kilometerskih kamnov in drugega kar spominja na želežniško progo. :(

Pred leti pa je obstajala tudi ideja, da bi v Kranjski Gori na mostu kjer je potekala proga postavili kot spomenik postavili parno lokomotivo.

Tekla pa je tudi tema glede kje bi dobili več podatkov glede same proge in pomoje bi se največ tega našlo v arhivih gornjesavskega muzeja, ker sem zasledil kar nekaj slik, ki izhajajo od tam.

Bolj mračno se spominjam tudi dukumentarnega filma, ki je bil posnet ob 30 obletnici zaprtja proge in so bili intrvjuji z strojevodji in drugimi delavci na progi, sam to je že 11 let nazaj in takrat sem bil še majhen in se spominjam samo nekej odlomkov in še to bolj megleno. Predvajan pa je bil, če se ne motim na gorenjski televiziji.


Lp
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Zgornjesavska dolina 9.4.2007 (nekd. proga Jesenice-Rateče)

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Na telem krajšem prispevku o Planici je med časom 2:56 in 3:03 prikazana proga, ko je še obratovala.



MMG: Kje bi bil lahko tisti prehod čez železniški prehod?
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Zgornjesavska dolina 9.4.2007 (nekd. proga Jesenice-Rateče)

Odgovor Napisal/-a 363 »

Cepi napisal/-a:MMG: Kje bi bil lahko tisti prehod čez železniški prehod?
Med Kranjsko Goro in Podkornom.
Se vidi tukaj na zemljevidu.
Slika
Malo naprej po cesti, ki je desni strani slike.
Slika
(slika pa najdena tule:http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.p ... &start=300)

Lp
Odgovori