ŽP Črnomelj
V redu slike, samo malo popravkov :
Prvi delovni stroj je nivelirni ravnalnik, na sliki je kretniški nivelirni ravnalnik, za kvaliteno regulacijo tira so potrebni vsaj trije strojniki :
Eden v prvi kabini ( korekcija v prehodnicah, določanje elementov ter korigiranje na računalniku ).... na koncu lahko naredi še geometrijski posnetek reguliranega tira in to tudi izpiše na printer.
Če regulira kretnico, morajo biti na stroju vsaj štirje strojniki, saj mora biti tudi desno delovno mesto v podbijalni kabini zasedeno, ker dela vsak za sebe.
Kretniški nivelirni ravnalnik lahko podbija tudi tir, dočim linijski nivelirni ravnalnik ne more regulirati kretnic.
Stroj za pluženje gramozne grede, krajše plug lahko vodi tudi en sam strojnik, posebaj na enotirnih progah to nekako gre, stroj profilira gramozno gredo, transportira iz leve na desno stran ter pometa tir.
Prvi delovni stroj je nivelirni ravnalnik, na sliki je kretniški nivelirni ravnalnik, za kvaliteno regulacijo tira so potrebni vsaj trije strojniki :
Eden v prvi kabini ( korekcija v prehodnicah, določanje elementov ter korigiranje na računalniku ).... na koncu lahko naredi še geometrijski posnetek reguliranega tira in to tudi izpiše na printer.
Če regulira kretnico, morajo biti na stroju vsaj štirje strojniki, saj mora biti tudi desno delovno mesto v podbijalni kabini zasedeno, ker dela vsak za sebe.
Kretniški nivelirni ravnalnik lahko podbija tudi tir, dočim linijski nivelirni ravnalnik ne more regulirati kretnic.
Stroj za pluženje gramozne grede, krajše plug lahko vodi tudi en sam strojnik, posebaj na enotirnih progah to nekako gre, stroj profilira gramozno gredo, transportira iz leve na desno stran ter pometa tir.
+
Ja, nekje 100 do 200 m pred strojem je ponavadi še en strojnik s fiksiranim teodolitom na tirnico, v roki ima daljinsko napravo in preko nje regulira smer in višino samega stroja pri vsakem pragu, tako da je zadeva kar natančna.Dolfe napisal/-a:Hvala Mario za tale opis!
Velikokrat sem se spraševal, kako ta reč funkcionira, oz. kako ta tehnika niveliranja tira sploh deluje. Vsaj malo si mi pomagal s tem opisom.
lp
Včasih smo v Eropi imeli dve firmi za izdelavo teh strojev, to je bila Švicarska Matissa in Plasser & Theurer, ta je pred nekaj leti kupil Švicarje, tako da imamo sedaj samo to Avstrijsko.
Za ostale progovne stroje pa imamo francoski Geismar in Italijanski Doneli, kot najboolj razširjena za EU.
+
Tone in Mario,
najlepša hvala za fotografski material in "podnapise", dasiravno mi še vedno ni čisto 100% jasno kako deluje podbijalnik. Glede na izraz bi rekel, da premika pragove levo-desno ter gor-dol glede na nivo tira. Ali se motim? Kaj pa pritrjevanje tira na progo, se to (pri nas) opravlja ročno ali je za to tudi kakšen poseben stroj? Se da to še malce bolj po kmečko razložit
najlepša hvala za fotografski material in "podnapise", dasiravno mi še vedno ni čisto 100% jasno kako deluje podbijalnik. Glede na izraz bi rekel, da premika pragove levo-desno ter gor-dol glede na nivo tira. Ali se motim? Kaj pa pritrjevanje tira na progo, se to (pri nas) opravlja ročno ali je za to tudi kakšen poseben stroj? Se da to še malce bolj po kmečko razložit
Goran
Mario ti bo lahko strokovno razložil, jaz pa kar po kmečko, tako kot sem opazoval stroj pri delu.
Mački zagrabijo tirnici in ju s pragi vred nekoliko pridvignejo. Z vsake strani se pogreznejo v gramoz nekakšne roke, katere hidravlika močno vibrira in malce pomeša. Zaradi vibracij se gramoz sesede in na utrjeno gredo se potem potisne nazaj pragovje. Nato se vse skupaj pomakne za nekaj metrov naprej in se ponovi vse znova.
Mario, bo za oceno +2?
Mački zagrabijo tirnici in ju s pragi vred nekoliko pridvignejo. Z vsake strani se pogreznejo v gramoz nekakšne roke, katere hidravlika močno vibrira in malce pomeša. Zaradi vibracij se gramoz sesede in na utrjeno gredo se potem potisne nazaj pragovje. Nato se vse skupaj pomakne za nekaj metrov naprej in se ponovi vse znova.
Mario, bo za oceno +2?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
He-he, približno tako je popolnoma pravilno - super razlaga.Dolfe napisal/-a:Mario ti bo lahko strokovno razložil, jaz pa kar po kmečko, tako kot sem opazoval stroj pri delu.
Mački zagrabijo tirnici in ju s pragi vred nekoliko pridvignejo. Z vsake strani se pogreznejo v gramoz nekakšne roke, katere hidravlika močno vibrira in malce pomeša. Zaradi vibracij se gramoz sesede in na utrjeno gredo se potem potisne nazaj pragovje. Nato se vse skupaj pomakne za nekaj metrov naprej in se ponovi vse znova.
Mario, bo za oceno +2?
Drugače se pa tirnice vnese v ležišče na pragu ( vmes pride nekje tudi gumijast vložek - med tinico in betonskim pragom ) s posebnim strojem za vnašanje tirnic, nato se ročno postavi v ležišče kompleten vijak ali Pandrol vzmet, le tega pa pritegnemo s strojčkom, ki mu pravimo "navijalka" za vse vrste vijačne pritrditve ali pa Panpuler za zategovanje Pandrol vzmeti, ki držijo tirnico pri sistemu UIC 60.
Nivelirni ravnalnik ima dve vrsti orodja s katerim zagrabi tirnico - ali s koluti za glavo tirnice ali pa s kavlji pod nogo tirnice ( pri kretnicah, stikih ... kjer se pač ne da s koluti ). Levo in desno ob stroju so podbijalne omarice s podbijalnimi agregati, na koncu pa so posebni podbijalni krampi, kateri se zarijejo do 10 cm pod spodnji rob praga ter z vibracijo vgradijo tolčenec pod prag -vse skupaj je seveda dvignjeno, ko klešče spustimo ( koluti ali kavlji ) ostane tir na novem položaju. Podbijamo lahko po en prag ali dva praga naenkrat, odvisno od stroja, se pravi UNImatic ali DUOmatic, potem je zopet možno, da podbijalne omare potujejo na posebnem vzdolžnem vodilu, stroj se stalno premika naprej ali pa se stroj zaustavlja na vsakem pragu posebaj, ga podbije in se zopet premakne za 60 cm ( pri Duomaticu 1,20 m ).
Bom našel in prilepil kakšen filmček pod primerno temo, bo vse veliko bolj razumljivo..
+
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Sicer je malo O.T., ampak ko ravno teče govor o obnavljanju tirov. Zanima me, kako to, da se pri nas tire obnavlja oz polaga "na roke"? S tem mislim način, da se na pripravljeno gredo polagajo posamični pragovi, nato pa nanje postavijo tirnice in na vsakem spojnem mestu opravijo pritrditev tirnic na pragove. Kako to, da ne uprabljamo tehnologije "predpripravljenih" tirov (ko se tir sestavi v naprej in se ta kosovno polaga na tirno gredo)?
Hvala za odgovor...
LP
Jože
Sicer je malo O.T., ampak ko ravno teče govor o obnavljanju tirov. Zanima me, kako to, da se pri nas tire obnavlja oz polaga "na roke"? S tem mislim način, da se na pripravljeno gredo polagajo posamični pragovi, nato pa nanje postavijo tirnice in na vsakem spojnem mestu opravijo pritrditev tirnic na pragove. Kako to, da ne uprabljamo tehnologije "predpripravljenih" tirov (ko se tir sestavi v naprej in se ta kosovno polaga na tirno gredo)?
Hvala za odgovor...
LP
Jože
Mario in Dolfe, najlepša hvala za informacije, sedaj imam precej precej bolj jasno sliko, kako se "gradi" tire Se pa vseeno priporočam za kak filmček, pa ne preveč kratek
Še nekaj, kar mogoče paše k Jožetovemu vprašanju. Kako pa se določa razdaljo med pragovi, da je v tistih tolerancah, z metrom v roki ali s kakim pripomočkom?
Mnogo hvala!
Še nekaj, kar mogoče paše k Jožetovemu vprašanju. Kako pa se določa razdaljo med pragovi, da je v tistih tolerancah, z metrom v roki ali s kakim pripomočkom?
Mnogo hvala!
Goran
Ne postajah oziroma na krajših tirih se to dela z nakladalci, po 6 pragov naenkrat, to pa zato, ker se ne izplača postasvljati pomožne steze zaportalno dvigalo, to stezo podaljševati ....Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Sicer je malo O.T., ampak ko ravno teče govor o obnavljanju tirov. Zanima me, kako to, da se pri nas tire obnavlja oz polaga "na roke"? S tem mislim način, da se na pripravljeno gredo polagajo posamični pragovi, nato pa nanje postavijo tirnice in na vsakem spojnem mestu opravijo pritrditev tirnic na pragove. Kako to, da ne uprabljamo tehnologije "predpripravljenih" tirov (ko se tir sestavi v naprej in se ta kosovno polaga na tirno gredo)?
Hvala za odgovor...
LP
Jože
Remont pa se delas portalnimi dvigali, portal prinese naenkrat iz vagonov po 84 pragov ki se razporedijo na tolčenec.
Polja smo polagali pred 30 leti, se pravi da se je na neki postaji zmontiralo tirna polja dolžine 22,5 m, po 4 se je naložilo na po dva vagona, nato se je to razložilo na terenu, vendar je problme dolžina oziroma togost prevoza dolgega tovora v krivinah, tako pa imamo tirne stike pri polaganju novega tira od 90 - 115 m, odvisno od dolžine tirnic, kar je veliko bolša opcija kot pa tirna polja - ovira je samo dolžina.
Dnevno pa se naredi približno 500 m, v dnevnih zaporah pri klasičnem remontu, pa se dela 400 - 450 m dnevno.
Več stvari lahko najdete tudi na tem linku, kar se tiče strojev :
http://www.sz-zgp.si/
+
Kemični v Črnomlju.....
Lep pozdrav vsem !!!!
Tik pred odhodom proti Novemu mestu sem danes, to je 18.06.07 ujel kemični vlak......
Tik pred odhodom proti Novemu mestu sem danes, to je 18.06.07 ujel kemični vlak......
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
In vendar se nekaj dela......
Vsem lep pozdrav !!!!!
Po manjšem remontu petega tira, je na vrsti remont industrijskega tira v lesno industrijo....
zamenjali so kretnico in toliko pošlihtali tir, da bo lahko dostavljala vagone tudi lok 661 ali 664....
Vgrajena je nova kretnica....
Stroj za ročno podbijanje pragov, ki je nadomestil kramp...je pa precej glasen.....
Upam in želim, da bi se tudi kaj nalagalo......
Po manjšem remontu petega tira, je na vrsti remont industrijskega tira v lesno industrijo....
zamenjali so kretnico in toliko pošlihtali tir, da bo lahko dostavljala vagone tudi lok 661 ali 664....
Vgrajena je nova kretnica....
Stroj za ročno podbijanje pragov, ki je nadomestil kramp...je pa precej glasen.....
Upam in želim, da bi se tudi kaj nalagalo......
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
Re: Kemični v Črnomlju.....
Nočna mora ... Vmax 15 km/h.s52r napisal/-a: Tik pred odhodom proti Novemu mestu sem danes, to je 18.06.07 ujel kemični vlak......