Vodna postaja Rožni dol

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

Vodne postaje.....

OdgovorNapisal/-a s52r » 08.02.2008, 8:56

železocestnik napisal/-a:Tone, odlično...

Barbarpapa1 napisal/-a:


Sem pa malo gledal zgodovino te proge in po podatkih na strani Tineta Jarma je omenjeno, da je bila predana prometu 1914-tega leta (pa po profilu proge je Rožni Dol najvišja točka proge med Novim Mestom in Metliko). Takrat je bil dieselski pogon poslednji krik tehnike in verjetno najmodernejše, kar se je dalo dobiti za pogon brez elektrike (zato tudi zagon na stisnjen zrak).



Še o zagonu diesel motorja. Leta 1914 verjetno še ni bilo elektrike v Rožnem Dolu. "Na roke" pa takle diesel verjetno težko zaženeš...
Da bi uporabljali za zagon diesel motorja parni stroj pa tudi dvomim...
Čeprav je vse možno :idea:

Lp


Lep pozdrav vsem....sicer se zadeva malo ponavlja, pa vendar.........
št. diesel motorja v vodni postaji Črnomelj.....

Slika

Pa še malo po fotopisih pobrskaj....vse do.: Vodna postaja Črnomelj.....
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=1533
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9101
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 08.02.2008, 22:15

Tone, hvala za slikco!

Sem pa pogledal danes v knjigo g. Karola Rustje: Dolenjske proge, ki je izšla v zbirki Tiri in čas, št.6, Ljubljana 1994 /naprodaj v Železniškem muzeju/.

Od strani 147 do 153 ima opisane vodne postaje na dolenjskih progah.

Navajam podatke iz knjižice: /upam, da ni to kršitev avtorskih pravic :? /

"Sprva so za pogon batnih črpalk služili parni stroji, pozneje so v vodne postaje vgrajevali centrifugalne črpalke z elektromotornim pogonom. Zato so morale imeti vodne postaje lastni parni kotel in deponijo premoga. Vodni postaji v Rožnem Dolu in Črnomlju, ki sta bili dograjeni leta 1914, sta imeli vsaka po dva velika enovaljna dizelmotorja, katerih posebnost je bil zagon s komprimiranim zrakomiz jeklenk (katere tudi sama polnita s pomočjo prigrajenega kompresorja)."

" Vodni postaji Črnomelj in Rožni Dol sta bili grajeni hkrati in sta imeli popolnoma identični strojnici, razlika je bila le v dolžini cevnih vodov".

"Črpalni agregat obsega centrifugalni črpalki, ki ju od leta 1953 poganjata elektromotorja ali dizelmotorja preko transmisije."

" Vsi štirje dizelmotorji so enaki (dva v Črnomlju, dva v Rožnem Dolu) in jih je izdelala tovarna Leobersdorfer Maschinenfabrik A.G. Leobersdorf bei Wien leta 1913. Tudi centrifugalni črpalki sta izdelani istega leta. Ker sodijo ti dizelmotorji med najstarejše na Slovenskem, navajam nekaj njihovih karakteristik, saj takšnih ne srečamo vsak dan:

- št. valjev: 1
- premer valjev: 240 mm
- vrtilna hitrost: 215 vrt/min
- način zagona: s komprimiranim zrakom
- moč dizelmotorja: 15 kW"

Menim, da je potrebno "spraviti" en takšen dizelmotor v tehniški /železniški/muzej, dokler jih ne zapeljejo privatni lastniki na odpad.
Ali odgovorni poznajo stanje "na terenu"? Ali kdo ve, kakšni so nameni muzejske stroke v zvezi s temi "stoletniki" :?:

Mimogrede, danes nas je bilo 100 v Železniškem muzeju preko celega dneva.... :)
Kulturni praznik...pa karte so bile zastonj /polovica nas je bila Gorenjcev/ :oops:

Lp
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 831
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Vodna postaja Rožni dol

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 08.01.2010, 12:05

Nekaj o tem rožnodolskem bajerju tudi v današnjem Delu, str. 11, "Rožnodolski bajer bodo polepšali", priporočena PDF verzija. Kar se same železničarske tematike tiče, je le nekaj besed v okvirčku in tudi ne najbolj posrečena slika "mašinhausa".
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

Re: Vodna postaja Rožni dol

OdgovorNapisal/-a s52r » 09.01.2010, 20:21

Ajznponar napisal/-a:Nekaj o tem rožnodolskem bajerju tudi v današnjem Delu, str. 11, "Rožnodolski bajer bodo polepšali", priporočena PDF verzija. Kar se same železničarske tematike tiče, je le nekaj besed v okvirčku in tudi ne najbolj posrečena slika "mašinhausa".


Lep pozdrav vsem !!!!
Zadeva v Rožnem dolu je v kar dobrem stanju in na srečo še vedno v lasti železnice !!!!!
Žal je vodna postaja v Črnomlju v privatni lasti in žalostno propada.......
Res velika škoda, da tako važna tehnična dediščina propada !!!!!!!!
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost