Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
...z kamnom obložena struga hudournika, ki seka traso...
...takoj zraven hudournika naletim na tole cev, ki je speljana v dolino, morda so po njej dovajali vodo za lokomotive, ali pa za pogon kake male hidrocentrale, vodovod to gotovo ni, ker ni vkopana v zemljo...
...drog signala, nasploh je ob poti še veliko ostankov, ki dajo vedeti, da je tu nekoč vodila železnica, morda so tako pustili namerno, ali pa so bolj leni, kot na naši strani, pa se jim ni ljubilo pospravljati, kdo bi vedel ...
...skoraj bomo na meji...
...bivša čuvajnica...
...še en kamen...
...zadnji metri trase pred mejo so z kolesom nedosegljivi, ker je pot speljana mimo, tako, da sem od daleč slikal poslopje, ki je nekoč služilo železnici, morda je to bila postaja :-
...nasip po katerem je potekala proga...
...že komaj čakate, da bom nehal, kaj , me imate že poln kufr , saj bom kmalu nehal
...takoj zraven hudournika naletim na tole cev, ki je speljana v dolino, morda so po njej dovajali vodo za lokomotive, ali pa za pogon kake male hidrocentrale, vodovod to gotovo ni, ker ni vkopana v zemljo...
...drog signala, nasploh je ob poti še veliko ostankov, ki dajo vedeti, da je tu nekoč vodila železnica, morda so tako pustili namerno, ali pa so bolj leni, kot na naši strani, pa se jim ni ljubilo pospravljati, kdo bi vedel ...
...skoraj bomo na meji...
...bivša čuvajnica...
...še en kamen...
...zadnji metri trase pred mejo so z kolesom nedosegljivi, ker je pot speljana mimo, tako, da sem od daleč slikal poslopje, ki je nekoč služilo železnici, morda je to bila postaja :-
...nasip po katerem je potekala proga...
...že komaj čakate, da bom nehal, kaj , me imate že poln kufr , saj bom kmalu nehal
Lep pozdrav - DARE
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
...nakaj fotk posnetih na povratku...
...del mostu, na mestu kjer je traso odnesel plaz...
...lok mostu...
...skozi lok se vidi cesta med Trbižem in Kr. Goro...
....in to je čiso zares konec , upam, da vas nisem preveč zamoril z količino slik, če sem ne mi zamerit
...del mostu, na mestu kjer je traso odnesel plaz...
...lok mostu...
...skozi lok se vidi cesta med Trbižem in Kr. Goro...
....in to je čiso zares konec , upam, da vas nisem preveč zamoril z količino slik, če sem ne mi zamerit
Lep pozdrav - DARE
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Čestitam @Dare za opravljeno pot
Pohvale gredo tudi izjemni in natančni predstavitvi trase, opremljeni s super slikami
Pohvale gredo tudi izjemni in natančni predstavitvi trase, opremljeni s super slikami
Aljaž
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Bravo. Lepo si prikazal kako so uredili kolesarko stezo.
Takle kilometerski kamen, ki kaže kilometrino iz Trbiža je tudi še eden na slovenski strani.
http://www.shrani.si/f/17/qu/3fhFQIv/tr ... 09-036.jpg
Postaja je pa malo naprej ena rumena hiša od kolesarski.
Na obmošju stare postaje so skopani odvodni kanali tako, da danes bolj malo spominja na postajo.
Zdaj je kolesarska že v celoti narejena od Mojstrane pa do Trbiža. Edini del kolesarske na naši strani, ki ni speljan po trasi bivše proge je približno 1.5 km od bivše postaje v Planici pa do državne meje.
Lp
Takle kilometerski kamen, ki kaže kilometrino iz Trbiža je tudi še eden na slovenski strani.
http://www.shrani.si/f/17/qu/3fhFQIv/tr ... 09-036.jpg
Tale cev je napeljana iz Belopeških jezer, ki so zelo blizu trase....takoj zraven hudournika naletim na tole cev, ki je speljana v dolino, morda so po njej dovajali vodo za lokomotive, ali pa za pogon kake male hidrocentrale, vodovod to gotovo ni, ker ni vkopana v zemljo...
http://www.shrani.si/f/3v/FN/22vcw1ry/t ... 09-039.jpg
To je kar čuvajnica. Če se ne motim so 4 od Trbiža pa do meje. Na naši strani pa jih je enih 8-9 ohranjenih....zadnji metri trase pred mejo so z kolesom nedosegljivi, ker je pot speljana mimo, tako, da sem od daleč slikal poslopje, ki je nekoč služilo železnici, morda je to bila postaja :-
http://www.shrani.si/f/a/Cc/21J9yO7U/tr ... 09-046.jpg
Postaja je pa malo naprej ena rumena hiša od kolesarski.
Na obmošju stare postaje so skopani odvodni kanali tako, da danes bolj malo spominja na postajo.
Zdaj je kolesarska že v celoti narejena od Mojstrane pa do Trbiža. Edini del kolesarske na naši strani, ki ni speljan po trasi bivše proge je približno 1.5 km od bivše postaje v Planici pa do državne meje.
Lp
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Ja, sta mi naredila veliko uslugo, da sta pofotografirala traso...
Jaz sem bolj strokovnjak za progo iz domačega fotelja...
Imam pa eno prednost pred vama, da sem poškilil v knjigo:
Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen avtorjev Dietmarja Rauterja in Herwiga Rainerja in sicer drugi del:Die Nebenbahnen der k.k. Kronprinz Rudolf-Bahn.
Knjiga je napisana izredno strokovno, z vsemi zgodovinskimi podatki in sedanjim stanjem prog.
Poklical sem g. Rauterja in dovolil mi je, da za forum prevedem kakšno malenkost iz knjige (po sistemu Dolfe: "frajhand") in prilepim kakšno fotko, s tem, da navedem avtorja oz. kje se nahaja fotka.
Proga Trbiž-Ljubljana je bila zgrajena v 13. mesecih!
Odprta je bila za promet 14.decembra 1870, proga pa je bila dolga 102,7 km. V začetku je bila proga kilometrirana iz Ljubljane, potem pa iz St. Valentina (po 1873). Po 1. svetovni vojni pa je dobila italijansko kilometriranje do državne meje s prvo Jugoslavijo.
Do dograditve linije Beljak/Villach/-Trbiž/Tarvis/ leta1873 (25.11.) je bila slepa proga (otočno obratovanje).
Čuvajnica št. 1 je bila na km 0,94.
Čuvajnica št.3 je bila na km 3,000.
Leta 1882 so morali na vseh deželnih mejah vidno označiti mejo, in tako je tudi Belopeški most dobil na km 3.808 veliko mejno tablo.
Tabla je označevala mejo med deželo Kranjsko in Koroško.
Na koncu mostu je čuvajnica št. 4 na km.3,940.
Mejna tabla pa je izgledala takole...
vir: zgoraj omenjena knjiga, objavljeno z dovoljenjem g. Rauterja, kateremu se zahvaljujem za dovoljenje
Naslednja zgradba na trasi je viadukt preko Črnega potoka /Schwarzenbach/ na km 4,340 (dolg 15,27 m, 21m visok), sledi mu čuvajnica št. 5 na km 4,85 in št. 6 na km 5,92.
Leta 1907 so ustregli prebivalstvu in na km 6,482 naredili na progi, ki ima tukaj vzpon 20 promil, postajališče Bela peč /Weissenfels, Fusine in Valromana/.
Proga potem preči cesto k Belopeškim jezerom na km 6,890 in potem pridemo pri km 8,280 do postaje Rateče /Ratschach, Fusine Laghi/. Tukaj na sedlu je razvodje med Dravo in Savo. Nasproti postaje so zgradili hotel Mangart.
Leta 1919 pa je na km 9,3 nastala meja med Italijo in prvo Jugoslavijo
Toliko za danes...iz naslonjača za MRS
...bo pa bo potrebno zastaviti novo temo o zgodovini te proge in ne smetiti fotopisov...
Jaz sem bolj strokovnjak za progo iz domačega fotelja...
Imam pa eno prednost pred vama, da sem poškilil v knjigo:
Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen avtorjev Dietmarja Rauterja in Herwiga Rainerja in sicer drugi del:Die Nebenbahnen der k.k. Kronprinz Rudolf-Bahn.
Knjiga je napisana izredno strokovno, z vsemi zgodovinskimi podatki in sedanjim stanjem prog.
Poklical sem g. Rauterja in dovolil mi je, da za forum prevedem kakšno malenkost iz knjige (po sistemu Dolfe: "frajhand") in prilepim kakšno fotko, s tem, da navedem avtorja oz. kje se nahaja fotka.
Proga Trbiž-Ljubljana je bila zgrajena v 13. mesecih!
Odprta je bila za promet 14.decembra 1870, proga pa je bila dolga 102,7 km. V začetku je bila proga kilometrirana iz Ljubljane, potem pa iz St. Valentina (po 1873). Po 1. svetovni vojni pa je dobila italijansko kilometriranje do državne meje s prvo Jugoslavijo.
Do dograditve linije Beljak/Villach/-Trbiž/Tarvis/ leta1873 (25.11.) je bila slepa proga (otočno obratovanje).
Reka 62 m spodaj je Ziljica /Slizza, Gailitz/.363 napisal/-a:
Pogled z mostu proti dnu
To je čuvajnica št. 2 na km 2.020. Čuvaj je od tukaj upravljal z zapornicami na cestnem prehodu deželne ceste.363 napisal/-a:
Lepo urejena čuvajnica
Čuvajnica št. 1 je bila na km 0,94.
Čuvajnica št.3 je bila na km 3,000.
Ja, res je to največji most na trasi in sicer 133,7 m s tremi polji (43,62; 50,26 in 39.83m), s katerimi železnica preči Rimski graben /Römergraben in Beli potok /Weissenbach/. Začetek mostu je na km 3,780.363 napisal/-a:
Najdaljši most na celotni nekdanji progi
Pogled na most z ceste
Leta 1882 so morali na vseh deželnih mejah vidno označiti mejo, in tako je tudi Belopeški most dobil na km 3.808 veliko mejno tablo.
Tabla je označevala mejo med deželo Kranjsko in Koroško.
Na koncu mostu je čuvajnica št. 4 na km.3,940.
Ja, mejno tablo so pa takoj po vojni v staro železo vrgli Italijani...kljub izgubljenim bitkam so bili zmagovalciDare napisal/-a:
...na mostu so še ostanki komunikacijskih vodov...
Mejna tabla pa je izgledala takole...
vir: zgoraj omenjena knjiga, objavljeno z dovoljenjem g. Rauterja, kateremu se zahvaljujem za dovoljenje
Naslednja zgradba na trasi je viadukt preko Črnega potoka /Schwarzenbach/ na km 4,340 (dolg 15,27 m, 21m visok), sledi mu čuvajnica št. 5 na km 4,85 in št. 6 na km 5,92.
Leta 1907 so ustregli prebivalstvu in na km 6,482 naredili na progi, ki ima tukaj vzpon 20 promil, postajališče Bela peč /Weissenfels, Fusine in Valromana/.
Proga potem preči cesto k Belopeškim jezerom na km 6,890 in potem pridemo pri km 8,280 do postaje Rateče /Ratschach, Fusine Laghi/. Tukaj na sedlu je razvodje med Dravo in Savo. Nasproti postaje so zgradili hotel Mangart.
Leta 1919 pa je na km 9,3 nastala meja med Italijo in prvo Jugoslavijo
363 napisal/-a:
Mejni kamni in tirnice
Toliko za danes...iz naslonjača za MRS
...bo pa bo potrebno zastaviti novo temo o zgodovini te proge in ne smetiti fotopisov...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
zelo zanimivo reportaža slika za travisio, staro kolodvor je bil sem tam z vlakom za dunaj-venezina "EN 238 San marco" okoli leta 1999, sem spomin. že ne več staro porgo, škoda
ampak boljši drugo smeri progo je boljši.
lp,miro
ampak boljši drugo smeri progo je boljši.
lp,miro
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Letos okoli 1. maja smo kolesarili tu mimo in je bilo po trasi še polno snega, malo naprej od tu proti Trbižu pa polno podrtih ali polomljenih dreves, kot posledica hude zime. Hoteli smo do Trbiža, vendar je bila kolesarska zaprta na mestu, kjer je plaz odnesel most. Pa še zdaj nevem a so Italijani tam kaj delali ali je bil ponovno plaz - bilo je namreč vse razkopano in povsod polno zemlje.Dare napisal/-a:
...drog signala, nasploh je ob poti še veliko ostankov, ki dajo vedeti, da je tu nekoč vodila železnica, morda so tako pustili namerno, ali pa so bolj leni, kot na naši strani, pa se jim ni ljubilo pospravljati, kdo bi vedel ...
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Ja to je res, malo pred mejo zavije kolesarska proti glavni cesti in se na državni meji spet priklopi nazaj na traso. Se pa vseeno da s kolesom peljati kar naravnost po travniku proti meji. Malo te preruka, ampak se ti oddolži, ko vidiš kak napol zakopan kilometerski kamen.363 napisal/-a:Zdaj je kolesarska že v celoti narejena od Mojstrane pa do Trbiža. Edini del kolesarske na naši strani, ki ni speljan po trasi bivše proge je približno 1.5 km od bivše postaje v Planici pa do državne meje.
Lp
Če smo pa pikolovski, sta pa še 2 dela, kjer kolesarska ni speljana po bivši trasi. In sicer en del je, ko gremo čez Kranjsko Goro (trasa gre bolj severno, v "daljavi" je lepo viden železni most, kjer so uredili peš pot) in pa še en krajši del, dolg cca. 200 metrov, kmalu potem, ko pridemo ven iz Martuljka proti Jesenicam - tam ko je bila nekoč proga je danes glavna cesta (nekoč je bila glavna cesta ravno zaradi proge veliko bolj ozka in zavita, na tem kratkem delu sta bila tudi dva železniška prehoda), kolesarska se pa s traso spoji spet tik pred tistim rjavim mostom ob cesti.
Ko in če bodo enkrat speljali kolesarsko še od Mojstrane do Jesenic, pa tudi le ta v celoti ne bo mogla potekati po trasi nekdanje železnice, ker ravno tam (malo pred Hrušico) poteka glavna cesta. Samo za obuditev spomina, nekoč je glavna cesta potekala malo višje in je šla nad sedanjim portalom cestnega tunela Karavanke in naprej čez Hrušico ter se spustila dol proti Jesenicam.
Imam pa tudi sam ogromno slikovnega materiala iz celotne trase, enkrat si moram vzet čas in dat gor kako sliko.
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
@rail_rock
Je bilo bolj mišljeno, da bi lahko bila pa ni, ker je speljana čez Rateče. Na unih dveh mestih prej je pa je bila pri enem že cesta pred kolesarsko speljana poleg trase(trasa je že od ukinitve zaraščena) in na drugem mestu v Kranjski Gori bi pa bilo treba dvakrat kolesarsko speljati čez glavno cesto skozi dolino.
Kdaj bo pa kolesarska na Jesenice in naprej do Bleda pa še šlogarca ne ve. Je pa več možnosti poteka.
Še en vozni red iz časa monarhije.
Bi bilo fajn če bi kdo začel kakšno temo v železnica skozi čas o tej progi Jesenice-Trbiž.
Lp
Je bilo bolj mišljeno, da bi lahko bila pa ni, ker je speljana čez Rateče. Na unih dveh mestih prej je pa je bila pri enem že cesta pred kolesarsko speljana poleg trase(trasa je že od ukinitve zaraščena) in na drugem mestu v Kranjski Gori bi pa bilo treba dvakrat kolesarsko speljati čez glavno cesto skozi dolino.
Kdaj bo pa kolesarska na Jesenice in naprej do Bleda pa še šlogarca ne ve. Je pa več možnosti poteka.
Še en vozni red iz časa monarhije.
Bi bilo fajn če bi kdo začel kakšno temo v železnica skozi čas o tej progi Jesenice-Trbiž.
Lp
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Ali bi lahko prilepil fotke od teh dveh delov trase?rock_rail napisal/-a:
Če smo pa pikolovski, sta pa še 2 dela, kjer kolesarska ni speljana po bivši trasi. In sicer en del je, ko gremo čez Kranjsko Goro (trasa gre bolj severno, v "daljavi" je lepo viden železni most, kjer so uredili peš pot) in pa še en krajši del, dolg cca. 200 metrov, kmalu potem, ko pridemo ven iz Martuljka proti Jesenicam - tam ko je bila nekoč proga je danes glavna cesta (nekoč je bila glavna cesta ravno zaradi proge veliko bolj ozka in zavita, na tem kratkem delu sta bila tudi dva železniška prehoda), kolesarska se pa s traso spoji spet tik pred tistim rjavim mostom ob cesti.
Imam pa tudi sam ogromno slikovnega materiala iz celotne trase, enkrat si moram vzet čas in dat gor kako sliko.
Ali lahko napišeš, iz katerega leta je ta vozni red?363 napisal/-a:
Še en vozni red iz časa monarhije.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Poglejmo si še en vozni red:
"Putnikov vozni red "Ekspres", ki je veljal od 20. maja 1951 dalje...
Izdala ga je filijala "Putnik"-a v Ljubljani na Tyrševi 2 (še ni bila Titova...)
"Putnikov vozni red "Ekspres", ki je veljal od 20. maja 1951 dalje...
Izdala ga je filijala "Putnik"-a v Ljubljani na Tyrševi 2 (še ni bila Titova...)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- SZ ljubitelj
- Strojevodja I
- Prispevkov: 436
- Pridružen: 26.01.2007, 11:33
- Kraj: Nova Štifta
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Saj je malo off, ampak vseeno. Kamničan je ustavljal v Šiški in na Ježici. Da bodo lahko še malo postajališč dodali in podaljšali vožnjo, če bi jih uvedli nazaj.
Lep pozdrav vsem
Tadej
Tadej
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Pa še en urnik za Planico in Trbiž
Vozni red Ekpres, velja od 3.oktobra 1938
Vozni red Ekpres, velja od 3.oktobra 1938
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Prejšnji teden sem (slučajno) prebicikliral večino tele trase ... sem se sicer hotel odpeljati do Belopeških jezer, pa sem pri postaji Rateče (Fusine Laghi) zgrešil ... stanje je še kar takšno, kakršno je bilo pred parimi leti. Torej vzorno urejena kolesarska pot.
Glede na lego bi rekel, da gre za signal, ki je bil povezan s postajališčem Bela peč ... postajališče sicer najbrž ni imelo uvoznega signala ali česa podobnega, ampak kdo bi vedel? Vsekakor pa je postavljen čisto predaleč od postaj Trbiž in Rateče.Dare napisal/-a:...z kamnom obložena struga hudournika, ki seka traso...
...drog signala, nasploh je ob poti še veliko ostankov, ki dajo vedeti, da je tu nekoč vodila železnica, morda so tako pustili namerno, ali pa so bolj leni, kot na naši strani, pa se jim ni ljubilo pospravljati, kdo bi vedel ...
http://www.shrani.si/f/42/Nf/1gwBy1Fs/1 ... 09-042.jpg
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Trbiž - državna meja (Rudolfova železnica)
Tema je mrtva, Dare se nam je nekam izgubil
Poglejmo si vsaj most/viadukt preko Belega potoka...
povečava...
več o mostu/viaduktu v članku: Der Weissenbach-Viaduct auf Strecke Laibach-Tarvis der Kronprinz-Rudolfsbahn, ki ga je napisal Franz Karst
link do članka: http://opus.kobv.de/btu/volltexte/2009/ ... _H._12.pdf
Poglejmo si vsaj most/viadukt preko Belega potoka...
povečava...
več o mostu/viaduktu v članku: Der Weissenbach-Viaduct auf Strecke Laibach-Tarvis der Kronprinz-Rudolfsbahn, ki ga je napisal Franz Karst
link do članka: http://opus.kobv.de/btu/volltexte/2009/ ... _H._12.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers