končno mi je uspelo urediti fotografije z izleta na Reko in okolico, kamor sem se odpravil v začetku septembra, predvsem ker sem želel bolje spoznati kraje mimo katerih se običajno peljemo na morje. Drugi razlog pa je tamkajšnja železniška mreža, ki oskrbuje pristanišče in številne industrijske objekte in skriva drobne zanimivosti, za nekatere od njih sem zvedel tudi s Hrvaškega železniškega foruma (željeznice.net).
Najprej sem se odpravil na Reko, kjer je zanimiv tir, ki gre od železniške postaje Reka proti pristanišču in sicer deloma po pomolu in glavni obalni cesti (podoben tir je v Puli in je bil tudi v Trstu).

tir, ki gre po glavni obalni ulici, pogled proti železniški postaji (zaparkiran)

isti tir samo pogled je proti pristanišču, v tej smeri je pred nekaj trenutki peljal vlak, ki ga žal nisem ujel

most čez Rečino, proga Reka – Moravice, ki tu že nekoliko pridobi na višini

kot majhnemu (s strarši smo šli z vlakom do Reke in nato z ladjo na Unije) mi je ostal v spominu nenavaden železniški prehod takoj na izteku postaje Reka v smeri proti Moravicam, še vedno je isti nivojsko križanje za enosmerni cestišči med njima pa podvoz za dvosmerno cesto. Zanimivo je opazovati avtomobile in avtobuse kateri način prehoda proge izbirajo eni nivojsko križanje drugi podvoz.

takoj za tem prehodom v smeri proti Moravicam je tunel, ki pa to ni temveč je pokriti nadvoz in zelo podoben tunelu, nad njim poteka široka cesta po vsej njegovi dolžini

pogled s prehoda proti postaji Reka

zapornice so se spustile, pričakujem potniški vlak ki stoji na postaji Reka a se ne premakne, torej bo vlak prišel s smeri Moravic

vlaka še ni tudi iz te smeri



pa je le pribremzal tovorni vlak naložen s pločevino, vleče ga lokomotiva, ki je zelo podobna našemu mehu. Zrak se napolni z ostrim vonjem po pregreti kovini in modrikasto meglico – posledica dolgotrajnega zaviranja pri spustu na Reko.

ko sem šel s postaje Reka sem opazil kje prihaja tisti tir ki gre v pristanišče, pogled proti postaji

pogled s postaje proti pristanišču
Iz Reke sem se odpeljal v smeri proti Bakru, kjer se nahaja opuščena tovorna postaja, ki so jo uporabljali za natovarjanje koksa iz koksarne v Bakru. Postajo so prenehali uporabljati pred približno desetimi leti in jo pustili propadati brez, da bi razmontirali infrastrukturo, kajti ta postaja in dovozna proga sta bili v celoti elektrificirani.

dovozni tir na postajo (dolg je približno štiri kilometre?) in nosilci vozne mreže s konzolami (žice ni več, so jo cigani odnesli)

pogled proti postaji Ivani v ozadju dimnik rafinerije v Bakru

nekje tudi konzol ni več in so ostali samo nosilci


tam kjer so konzole ostale pa so čisto zasukane iz smeri...

...ali pa so polomljene in zvite

proga se zarašča

pogled s postaje Ivani na rafinerijo v ozadju je otok Krk

ostanek kretnice na postaji Ivani

sredi kretnice je pognal mali bor

ostanki tovora med tiri (koks v kroglicah)

nemi signal, ki je kot zgleda imel celo smerno tablo (ne vem kako točno se reče svetlobnemu signalu, ki kaže prvo črko namembne postaje)


še ena kretnica in bor, ki je pognal med tiroma

postajno poslopje postaje Ivani ni v nič boljšem stanju

pogled proti Bakru na celotno postajno območje

ostanek tehtnice

med tiri je še veliko tovora (koksa)

pogled proti izteku postaje Ivani, ki se konča s slepim tirom (v štucu?)

v bolj odmaknjenem delu postaje je nekdo že pobral tirnice...


...ki se jih je lotil kar z varilnim aparatom, morda boste na drugi sliki opazili kapljice kovine pod tirnico

stanje tirnic na postaji

kroglice žvepla in koksa med tirnicami

pogled s postaje Ivani na progo Škrljevo – Bakar

nosilec vozne mreže s stikalom in tabla z rdečim L

balize ob progi na postajo Ivani (je možno, da je to APB?)

železniško tihožitje

dovozni tir na postajo Ivani v useku

kilometerski kamen pred postajo Ivani

cesta, ki pelje na postajo Ivani v nadvozu prečka progo Škrljevo – Bakar po kateri se je ravno v tistem trenutku spuščal vlak s cisternami za Bakarsko rafinerijo. Žal nisem ujel lokomotive.

...sem pa zadnji vagon


Proga Škrljevo – Bakar in kraj kjer se je cepil tir na postajo Ivani. Kot se vidi so odstranili kretnico.

še vedno pa je tu hiška za kretnika. Na prejšnji in tej sliki se vidijo različne konzole za vozno mrežo in sicer tiste za 25.000 V in polžaste za 3.000 V.

pogled z razcepa – tisto spodaj je Bakar


pri ogledu razcepa me je presenetila dizlarka, ki se je spuščala proti Bakru
Tudi sam sem se odpravil proti Bakru.

ter se moral ustaviti na prehodu proge Škrljevo – Bakar, da sem počakal na dizlarko, ki me je presenetila na cepišču (z avtom sem bil hitrejši in tudi proga gre zaradi spusta precej naokrog)

proga Škrljevo – Bakar, spust proti Bakru

in ista proga ter vzpon proti Škrljevemu
Dan se je bližal koncu in jaz sem moral počasi domov, ker pa sem izbral pot čez Delnice in Kočevje sem pr vasici Meja prečkal progo Reka – Moravice na enem izmed najlepših železniških prehodov (zaradi lokacije).

železniški prehod pri Meji, v ozadju se vidi nasip proge Reka – Moravice, tu v smeri proti Moravicam

sam prehod

slikano s prehoda v smeri proti Reki, 25.000 V konzole toda tok je še vedno 3.000 V

čuvajnica ob prehodu

prehod, čuvajnica in levo se vidijo ruševine verjetno hiše kjer je prebival zaporničar (če bi lahko bi jo kupil in imel kot vikend)

železniški prehod pri meji v ugašajočem dnevu
Proga Reka – Moravice se postopoma elektrificira na 25.000 V, prav tako odsek od Škrljevega proti Bakru toda zaenkrat je napetost še 3.000 V, od Moravic proti Zagrebu pa je že 25.000 V. Ne vem pa zakaj je potrebno pri spremembi voltaže zamenjati konzole, ker imajo zdaj Hrvati na konzolah za 25.000 V napetost 3.000 V pa ni nič narobe a so tu vmes kašni predpisi ali kaj, če morda kdo ve mu bom za pojasnilo hvaležen.
Upam, da fotopis ni predolg in da vam bo všeč.
Lep pozdrav,
Miha