Luka Koper

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2181
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Dolenjska <-> Primorska
Kontakt:

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 12.12.2016, 21:11

Pa smo jo dočakali :D . Očitno je mesec december zelo privlačen za podiranje rekordov. Slabo leto dni nazaj leto se je pri nas mudila predhodna rekorderka MSC Luciana.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Aljaž
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4273
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a igor72 » 12.12.2016, 22:35

Sem jo gledal, ko je prebijala hrvaške terirorialne vode :) ...zanimiva se mi zdi, ker ima komandni most močno pomaknjen proti premcu...neobičajno ali je to sedaj moderno?
Aljaž, kot vedno lepe slikce =D> ...sem si prav mislil da jo boš ustrelil, ko sem jo zjutraj občudoval na obzorju :wink:
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3357
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 13.12.2016, 7:43

...zanimiva se mi zdi, ker ima komandni most močno pomaknjen proti premcu...neobičajno ali je to sedaj moderno?


Malo razmisleka nakaže, da je to sedaj moderno, saj drugače ni nobenega pregleda preko kontejnerjev proti obzorju. Na pamet (no kakšen radar že dela) pa tudi nihče verjetno ne vozi rad. Takšna pustinja pa oceani vseeno niso. Vsekakor pa zanimiv dogodek v LK. Vsekakor pa je za forumaše zanimiv pogled na mnenje slovenske "finančne elite" zbrane naFINANCAH in še zlasti forumska razprava. Nekateri bi na vsak način želeli, da bi velike ladje pristajale samo v Trstu etc.....

LPL
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2181
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Dolenjska <-> Primorska
Kontakt:

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 13.12.2016, 12:16

Igor, najlepša hvala :D .

Nimam kaj dosti za dodati na Ljubiteljevo sporočilo. Pomik nadgradnje s komandnim mostom bližje premcu je v prvi vrsti rezultat prizadevanj k povečanju maksimalnega števila kontejnerjev na ladji. Največji "problem" pri povečevanju kapacitet je ravno preglednost komandnega mostu na neposredno okolico ladje. Obstajajo točno določeni predpisi o preglednosti, sprejeti v zapisniku SOLAS (International Convention for the Safety of Life at Sea). Eno izmed pravil pravi:

1.Ships of not less than 55 m in length, as defined in regulation 2.4, constructed on or after 1 July 1998, shall meet the following requirements:

1.1The view of the sea surface from the conning position shall not be obscured by more than two ship lengths, or 500 m, whichever is the less, forward of the bow to 10° on either side under all conditions of draught, trim and deck cargo;


Torej, v kolikor je komandni most pomaknjen naprej, je možno kontejnerje po celotni dolžini ladje zlagati v višje stolpe. Se pravi, pridobi se na maksimalni višini, do koder lahko sežejo kontejnerji. Ni pa to edini razlog, obstaja še kopica manjših. Spremembe v gradnji kontejnerskih ladij so recimo lepo opisane tukaj: http://www.antiport.de/doku/gutachten/ulcs.pdf

Tovrstna praksa pomika nadgradnje v ospredje je razmeroma mlada, vendar vedno pogostejša. Ladjarji si na vse možne načine želijo povečati kontejnerske kapacitete.

Nekoliko izven teme, pa vseeno. Ko se že ravno vrtimo okoli ladijskega servisa med JV Azijo in Jadranom, katerega vzdržujeta Maersk in MSC, lahko omenimo, da so prav vse ladje, ki so trenutno v rotaciji, doživele rekonstrukcijo nadgradnje v nedavni preteklosti. Ladje so sicer zgrajene po starem tipu, kar pomeni, da je nadgradnja s komandnim mostom v zadnji tretjini ladje, skupaj s strojnico. Vzemimo primer ladje Gerd Maersk, dolžine 366,93 m in širine 42,8 m. Zgrajena je bila leta 2006. Trenutna situacija je takšna:

Slika

Takoj pod komandnim mostom lahko vidimo nadstropje, ki ima po celotni površini okna. Pod tem so sta dva ali trije nivoji brez enega samega okna. Spodaj je nato zopet nadstropje z okni. Vmesni del brez oken je bil dodan naknadno. Komandni most so tako dvignili na višjo višino, kar je istočasno pomenilo, da se lahko tudi kontejnerji zlagajo v višje stolpe. Za primerjavo, izgled iste ladje pred predelavo: https://www.vesselfinder.com/vessels/GE ... -220415000
Aljaž
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 106
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a Solčavec » 02.01.2017, 19:57

Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2181
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Dolenjska <-> Primorska
Kontakt:

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 19.01.2017, 19:00

Statistika pretovora v letu 2016. V oklepaju je zapisana primerjava z rezultati iz 2015.

Generalni tovori: 1.534.204 t (+ 4%)
Kontejnerski promet: 8.274.395 t (+ 7%) oziroma 844.758 TEU (+ 7%)
Avtomobili: 1.139.559 t (+ 26%) oziroma 749.006 vozil (+ 23%)
Tekoči tovori: 3.592.947 t (+ 9%)
Sipki in razsuti tovori: 7.469.514 t (+ 2%)
-----------------------------------------------------------------------------------
Skupno: 22.010.618 t (+ 6%)

Potniški terminal
Število ladij: 69 (20 ladij več kot v letu 2015)
Število potnikov: 78.923 (21.030 več kot v 2015)

https://luka-kp.si/slo/novice/single/le ... orom-10660
Aljaž

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: MSNbot Media in 1 gost