Luka Koper

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tudi generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes ne vidi razlogov za skrb. "Trst se razvija, tako kot se Koper. V vsakem primeru je iz Trsta za Madžarsko po železnici ceneje čez Slovenijo kot čez Italijo in Avstrijo, saj je tudi dvakrat manjša razdalja. In Slovenske železnice že zdaj kar nekaj blaga iz Trsta vozimo čez Slovenijo," je dejal za Primorske novice.
Vir: MMC. In da še dopolnim Mesa. Avstrija ima ene izmed najvišjih uporabnin v Evropi na "naši" tirni širini.

Pa v bodoče brez paničarjenja no. Novinarji paničarijo, kot vedno. In ta isti novinarji niso pisali nobene besede o novih povezavah Baltik-Koper. Nove lokomotive za to relacijo pa so že prevzete s strani kupca. Drugi razlog za nepaniko je, da je edina večja sprememba na italijanski železnici, da rdeča črta na lokomotivi ni več obvezna. Režim dela na mejnih postajah pa še vedno enak. Bi bilo bolje, da bi razvijali lastni vrt, kot pa gledati v sosedovega.


@suha, ti si pa res hardcore navdušenec zelenega Flixa, da ga moraš še tukaj omenjati. :D
Kontejner
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 24.02.2019, 12:13

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Kontejner »

Pred petimi leti polovica slovenskih medijskih hiš in novinarjev ni imela pojma, da Luka Koper sploh obstaja v Republiki Sloveniji. Potem nekako po menjavi uprave, protestih, par nesrečah.....se je pa že začelo skoraj da vsakodnevno pisanje o Luki Koper, večino vseh prispevkov okoli Luke Koper je pa samo izključno na BLATENJU Luke Koper in prikazovanju negativnega. Jaz še nisem zasledil enega pametnega pohvale vredne pozitivnega članka s strani novinarjev okoli Luke Koper. In nonstop neko blesavo primerjanje z Trstom ali pa z Rijeko. Karkoli se danes zgodi v Luki Koper takoj delajo dramo iz vsega tega. Iz vsake pretovorne statistike Kopra in Trsta zganjajo dramo pa nevednim slovencem perejo možgane. Spomnimo se, ko je bil še Gašpar Gašpar Mišič za predsednika uprave in ko je slučajno v njegovem mandatu med rednim delovnim procesom v luki na energetskem terminalu zagorel transportni trak za premog/rudo....takoj je bila populistična novica v medijih. Danes bo padlo 5praznih kontejnerjev v vrsti na depoju zaradi burje potleh pa bo spet populistični članek za brez veze.

Dni po iztirjenju vagonov v Hrastovljah se je Carlova Evgenija spet spravila na Luko Koper.....25.6.2019 je bil v Republiki Sloveniji praznik....dan po tem je pa naredila histerični članek o dolgih kolonah kamjonov pred luko pa forsirala šoferje....Če bi ona imela kaj pojma bi točno vedela da VEDNO PO PRAZNIKU je pred in v Luki Koper naval tovornih vozil, in tako je bilo tudi 26.7.2019 ampak ta naval ni imel popolnoma nobene veze z železniško nesrečo. Ponedeljek, torek in četrtek so dnevi v tednu ko je naval kamjonu, ravnotako je naval po vsakem prazniku, in če je luka delno zaprta zaradi burje.

Zanimivo, da 2največji europski luki Rotterdam in Antwerpen lahko delata, sicer nista dobesedno ena zraven druge ampak sta si blizu. Trst in Koper pa nonstop nekaj.......pa Madžari pa nevem kdo bo kaj.

Očitno je tale naša Luka Koper res eno nesrečno pristanišče v Europi in podjetje o katerem se samo negativno piše v histeričnem tonu.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Antwerpen ni vreden počenega groša*.... :) Trenutno vršijo cenovni pritisk napram Rotterdamu. Sicer stroškovno na papirju deluje ok.... Samo s takšno ceno v Rotterdamu ne morejo delati.
*V Belgiji so država in železnice v razsulu, država razklana na Flandrijo in Valonijo, velik dolg, ki ne upošteva polprivatnega dolga, NMBS praktično v bankrotu, z Nizozemci skregani glede železnega Rena (Iron Rhine), in obtožbe da sosedi favorizirajo Betuweroute, blokirajo tromejni vlak...V glavnem slabše kot pri nam. ;)
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Antwerpen in Rotterdam skupaj imata pretovora za Avstrijo toliko kot Koper, oz. severnomorska pristanišča naredijo 60 % pretovora za Avstrijo. Če pogledamo na zemljevid je zadeva za nepoznavalce nelogična. Kaj je krivo, da nekako ne more biti ta odstotek manjši? So železniške povezave toliko slabše? (težko verjamem), uporabnine dražje - cena transporta? (tudi verjetno ne), prevozni čas? (tudi ne), zanesljivost? (bi rekel da ja), ustaljene poslovne vezi? (verjetno ja), krajši čas ladijskega transporta? (seveda ne), zasedenost železniškega omrežja? (verjetno ja), Luka Koper s svojo politiko, vodstvom in vsem skupaj? (verjetno ja)...še obstaja kak drug razlog?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

anzovc napisal/-a:Antwerpen in Rotterdam skupaj imata pretovora za Avstrijo toliko kot Koper, oz. severnomorska pristanišča naredijo 60 % pretovora za Avstrijo. Če pogledamo na zemljevid je zadeva za nepoznavalce nelogična. Kaj je krivo, da nekako ne more biti ta odstotek manjši?
Odstotek je odvisen od:
-Blagovna menjava med čezmorskimi ali čezoceanskimi državami ali geografsko bližnjimi državami, ki imajo tudi morske povezave.
-Dobavna veriga. Borzno trgovanje in s tem količinsko različna dobava iz različnih koncev.
-Trgovinski dogovori in posli med državami. Npr. Yaskava bo odvisna od Kopra
-Gospodarsko zaledje. Če pristanišče napaja močno gospodarsko področje, je v pristanišču veliko rednih povezav iz vsepovsod, kar špediterjem olajša delo.
-Lega pristanišča. Vse zgornje točke skupaj.
-Infrastruktura, tako pristanišča in celinska. Pristanišče lahko raste le toliko, kolikor lahko pretovori in naloži v realnem času.
-Sodelovanje ladjarji->pristanišča->terminali.
-Kvaliteta in število povezav terminal->železnica->pristanišče in obratno.
-Dobava čez več pristanišč in s tem manjša odvisnost od ene blagovne poti.
....

Je pa tako. Tudi na severu se štiri največja pristanišča ne marajo. ;) To se da videti po tem, da imajo Belgija, Nizozemska in Nemčija spore glede železnice. Železni Ren...Nizozemska politika ne hiti s to problematiko oziroma delno ignorira, obtožbe da zaradi tega favozirizajo Betuweroute, ki nujno rabi tretji tir. Na nemškem delu oživitvi železnega Rena nasprotujejo prebivalci. Betuweroute na nemškem delu dolgo časa ni dokončana. Pa vprašanje ali je že. Veliko vlakov še vedno vozi po 1,5 kV....
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Hvala za obširno obrazložitev :thumbupl
Kakšno pa je tvoje mnenje, ali bo po modernizaciji Štajerskega kraka in nato še Gorenjskega, ter dograditvijo drugega tira Luka še pomembno povečala tržni delež v Avstriji in Nemčiji. Tudi Koralpska proga bo v tem času dograjena... nekateri tovori bodo začeli usihati npr. premog...
---ali pa bo v glavnem potekal promet blaga vzhod - zahod?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Težko karkoli napovedovati, zaenkrat je še vse rahlo megleno. Trendi gredo v smer, da se bo teža vlaka pač povečevala. Če je trenutno povprečna teža intermodalnega vlaka 1600 ton, bo v prihodnosti ta skoraj 2200 ton. Končna teža bo veliko odvisna tudi od tega, kako bo Spuhler zlobiral svoje Stadler euro-dual. Namreč to so težkokategorne Co Co lokomotive. Zvleče 38 % več tovora na 12 promilih, kot ena 4 osna. Je pa zanimivo to, da je direktor in delni lastnik Stadlerja in je ustanovil posredno lizing družbo ELP in ta družba naročuje te lokomotive v odvisnisti od povpraševanja. Ker so malenkost dražje jih ponudi na trg preko najema. Seveda jih namerava homologirari v vse pomembne države.

Druga stvar je, da bo v prihodnosti smer blaga odvisna od ponudbe na trgu. Npr. ÖBB že ima lastni vlak od Dunaja do Rostocka ob Baltskem morju z lastno vleko na celotni trasi. Tudi SŽ ima lastno vleko od Kopra do Breclava in Salzburga. V prihodnosti ni vrag, da bo teh vlakov še več. In od tukaj bi lahko kak % odščipnil iz severa. ;) Čeprav daleč največ potenciala je višjegrajska skupina in Baltik.

Kar se tiče naših modernizacij. Gredo v smeri, da čimveč pridobita tako potniški, kot tovorni promet. Jasno, da si kakšne proge v ravni črti težko privoščimo, ker je tako vsakih nekaj kilometrov nova dolina ali hribovje, kar zelo podraži gradnjo...Seveda za luko bo v prvi vrsti že z letom 2020 prišlo manjše olajšanje, saj bo na Štajerskem prišlo do dviga osnega pritiska (teoretično to pomeni do 13 % več tovora na en vagon), kar je trenutno zelo resen problem in določen tovor že vozi po obvozih. Največje olajšanje, pa ko bo Koper povezan z dvotirno progo + predor pod Semmeringom. Koralpe za nas niso najbolj pomembnev tovornem smislu, jih pa ne smeš zanemariti. Ampak, če bodo SŽ uvedle še več lastne vleke v Avstriji, potem se ni za bati, da ostane Slovenija konkurečna pri prevozu tovora. Če ne drugače bo trg prisil v takšne stvari...tovora bo pa za vse dovolj.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

...Druga stvar je, da bo v prihodnosti smer blaga odvisna od ponudbe na trgu. Npr. ÖBB že ima lastni vlak od Dunaja do Rostocka ob Baltskem morju z lastno vleko na celotni trasi. Tudi SŽ ima lastno vleko od Kopra do Breclava in Salzburga. V prihodnosti ni vrag, da bo teh vlakov še več. In od tukaj bi lahko kak % odščipnil iz severa. ;) Čeprav daleč največ potenciala je višjegrajska skupina in Baltik....
Če znam prav štet, je največji prevoznik kontejnerjev v/iz LKP Metrans z 79 rednimi vlaki v ali iz Luke v smeri Budapest Csepel in Dunajska Streda. Trenutno vleko v Sloveniji menda opravljajo SŽ, kaj bo pa v prihodnosti, ko bo zagotovljena kategorij D4 povsod na osnovnem žel. križu? Bi se znalo hudo poznati, če bi vleko opravljali s svijimi lokomotivami.... Kkašen je pogled na to problematiko?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Kolikor vem, Metrans še ne bo prišel tako hitro v Slovenijo. Imajo namen, samo bolj na srednji rok, verjetno z 2tdk. In tudi, če želijo prevzeti vse vlake, bodo rabili čas. Mogoče se bo čudno slišalo zakaj. Na trgu še ni dovolj ustreznih lokomotiv. Če pa bi že prevzeli vse, potem bo SŽ pač določen čas brez dela in potreba po prilagoditvi situaciji.

Drugače METRANS (Adria) d.o.o Koper (SLO) je že prisoten v Kopru, kot pristaniška agencija.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kolikor vem, Metrans še ne bo prišel tako hitro v Slovenijo. Imajo namen, samo bolj na srednji rok, verjetno z 2tdk. In tudi, če želijo prevzeti vse vlake, bodo rabili čas. Mogoče se bo čudno slišalo zakaj. Na trgu še ni dovolj ustreznih lokomotiv. Če pa bi že prevzeli vse, potem bo SŽ pač določen čas brez dela in potreba po prilagoditvi situaciji.

Drugače METRANS (Adria) d.o.o Koper (SLO) je že prisoten v Kopru, kot pristaniška agencija.
Čudi me, da na trgu naj ne bi bilo dovolj ustreznih lokomotiv, verjmam, da je dandanes težko dobiti dobro lokomotivo za kategorijo prog "C", toda drugo leto bo ta ovira odpadla. Sicer pa imajo preko 30 svojih lokomotiv TRAXX. Vsekakor so pa še vedno največji nosilec kombinirnega prometa v Kopru. če se pa uresniči scenarij, da sami prevzamejo vleko, bo pa žoltava za TP Sž..
LukaSLO
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 57
Pridružen: 13.07.2012, 11:59

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a LukaSLO »

Opa, objavljeno je javno naročilo za podaljšanje Pomola I (gradnja). Vrednost brez DDV skoraj 39 milijonov EUR. =D>

https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=315984
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

GIC Gradnjam razpis za garažno hišo v Luki Koper
https://www.delo.si/gospodarstvo/novice ... 08521.html
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

V dveh letih do 1,5 milijona kontejnerjev
https://www.delo.si/gospodarstvo/novice ... 09780.html
Kontejner
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 24.02.2019, 12:13

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Kontejner »

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Kontejner
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 24.02.2019, 12:13

Re: Luka Koper

Odgovor Napisal/-a Kontejner »

Slika

Slika

Slika

Slika
Odgovori