Luka Koper

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2194
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Dolenjska <-> Primorska
Kontakt:

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 28.01.2016, 19:29

Luka Koper je leto 2015 poimenovala "Leto zgodovinskih mejnikov". Povsem upravičeno, rast ladijskega pretovora na skorajda vseh terminalih je bila v preteklih 12. mesecih zares očitna. Pod poimenovanjem "zgodovinski mejnik" v tokratnem primeru ne gre šteti zgolj celoletnega obračuna pretovora, temveč tudi kopico enkratnih dogodkov. V mislih imam predvsem prihode ladij, ki so glede na svoje dimenzije, kapaciteto ali nosilnost tovora, poreklo, namen ali kar koli drugega pustile pomemben oziroma rekorden pečat v luški zgodovini.

V današnjem primeru bi izpostavil rekord s kontejnerskega terminala, ki je bil dosežen dobesedno v zadnjih urah lanskega leta. Na že utečen kontejnerskem servisu med Daljnim vzhodom (pristanišča Busan, Šanghaj, Ningbo, Chiwan, Singapur idr.) ter severnim Jadranom (Koper, Trst, Reka), ki ga vzdržujeta ladjarja Maersk Line in MSC, se je tokrat znašla ladja MSC Luciana. S svojimi 363,57 metri dolžine sicer ni najdaljša kontejnerska ladja, ki je kdaj koli vplula v Koper. Vpis v luško knjigo rekordov ji prinaša maksimalna kapaciteta kontejnerskih enot. Naenkrat lahko prevaža kar 11.660 TEU.

Nekaj fotografij ob odhodu s kontejnerskega terminala LK, posnete 31. 12. 2015:

Slika

Slika

Slika

Slika

Še novica s spletne strani Luke Koper: https://luka-kp.si/slo/novice-183/singl ... oslej-4167

Teden dni pozneje, točneje 4. 1. 2016, je luka gostila še njeno sestrsko ladjo s popolnoma enakimi dimenzijami. Imenuje se MSC Ivana.

Toliko zaenkrat. Se opravičujem, če sem s tem sporočilom skrenil preveč stran od prvotno zastavljene, železniško obarvane teme.
Aljaž
dlž-dominik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 34
Pridružen: 17.01.2016, 17:14

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a dlž-dominik » 08.03.2016, 14:12

kul :D
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 323
Pridružen: 12.09.2013, 15:45

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a kozorog » 08.03.2016, 20:10

VEČJE KAPACITETE ZA KONTEJNERJE IN AVTOMOBILE

01.03.2016

Gradimo nove tire in skladiščne površine.

Prejšnji mesec smo na kontejnerskem terminalu zaključili z gradnjo dveh novih železniških tirov ter v smeri proti morju podaljšali tri obstoječe tire. Pred tem smo na novozgrajenem delu mostu čez preliv v Škocjanski zatok postavili dodaten tir in s tem odpravili ozko grlo pri dostopu na kontejnerski terminal. Po prihodu dveh novih mostnih dvigal na tirih (RMG) v začetku prihodnjega leta bo nakladanje in razkladanje kontejnerjev z vagonov potekalo na petih železniških tirih, vsakem dolžine 700 m. Na kontejnerskem terminalu pa smo prejšnji mesec zaključili tudi z urejanjem 9.000 m2 velike površine na severno-zahodnem delu prvega pomola, kjer bomo skladiščili polne kontejnerje. Površino, ki je bila pred tem ob visokih plimah pod gladino morja, smo morali ustrezno dvigniti in utrditi, postaviti hidrantno omrežje, osvetliti in zarisati talne oznake. Na novi površini smo pridobili 120 skladiščnih pozicij, kjer bomo kontejnerje zlagali v tri višine. Naložbi v železniške tire in dodatne skladiščne kapacitete smo sofinancirali z evropskimi sredstvi preko projekta NAPA4CORE (program CEF).

Dodatne skladiščne površine smo zagotovili tudi za skladiščenje avtomobilov. Pridobili smo dodatnih 16.000 m2 parkirišč na čela drugega pomola, kjer bomo lahko skladiščili naenkrat 780 avtomobilov.

Kontejnerji in avtomobili so v Luki Koper strateški tovor, v katerega bomo v prihodnje tudi največ vlagali. Lansko leto smo pretovorili 790.736 TEU (kontejnerskih enot) in ohranili primat največjega kontejnerskega terminala v Jadranu. Z rekordnim pretovorom 607.326 avtomobilov pa smo med največjimi avtomobilskimi terminali v Sredozemlju.

Danes, 1.3.2016, poteka v prostorih Pristaniške uprave Trst javna predstavite projekta NAPA4CORE, ki ga vodi Luka Koper, v njem pa sodelujejo še Pristaniška uprava Trst ter italijansko Ministrstvo za infrastrukturo in transport oziroma zanj podjetje Rete Autostrade Mediterranee. Cilj projekta je izboljšati morske in kopenske dostopnosti pristanišč severnega Jadrana oz. izgradnja nove infrastrukture za potrebe RO-RO prometa v Trstu ter nove infrastrukture za potrebe kontejnerskega prometa v Kopru: dodatni tiri in skladiščne površine. Projekt NAPA4CORE zajema tudi nov cestni vhod, ki se neposredno navezuje na bertoško vpadnico in bo pripomogel k razbremenitvi primestnega prometa, ter rekonstrukcijo in podaljšanje obale na južnem delu pomola I. Luka Koper bo s tega naslova prejela 6 milijonov evrov oz. 20% vrednosti projekta.

Slika
Slika
Slika
Vir-https://luka-kp.si/slo/novice-183/single/vecje-kapacitete-za-kontejnerje-in-avtomobile-6734
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 323
Pridružen: 12.09.2013, 15:45

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a kozorog » 08.03.2016, 20:13

PRVI POSKUSNI VLAK HLAJENIH TOVOROV PREKO KOPRSKEGA PRISTANIŠČA

07.03.2016

Novi koridor bo skrajšal tranzitni čas za 6 dni.

V soboto, 5.3.2016 ponoči je bil v sklopu EU projekta Fresh Food Corridors (FFC) preko koprskega pristanišča odpremljen prvi poskusni kontejnerski vlak s hitropokvarljivim tovorom namenjen v Rotterdam za končno oskrbo severnoevropskih trgov. Gre za blago največjih izraelskih izvoznikov, ki potuje po konceptu pomorskih avtocest. V koprsko pristanišče so kontejnerji v petek prispeli ladijsko, pot pa nadaljevali po železnici.

Gre za svojevrsten rekord oz. inovacijo, saj je to prvi vlak v zgodovini, ki je - v celoti naložen z »reefer« kontejnerji - prepotoval Evropo od juga do severa. Ponosni smo, da je za to poskusno pošiljko bilo izbrano prav koprsko pristanišče. Tovor, ki običajno potuje z ladjami iz Izraela do severnoevropskih pristanišč, bo prispel do iste destinacije v bistveno krajšem času, saj se je preko novega koridorja tranzitni čas skrajšal za 6 dni.

Glavni izziv projekta je oblikovanje vzdržnega logističnega produkta, saj je na eni strani potrebno pridobiti zadostne količine tovora in uskladiti cene s prevozniki, po drugi plati pa je potrebno zagotoviti tehnične rešitve, da pride hlajeni tovor pod ustreznimi pogoji do končne destinacije.

V naslednjih mesecih si bomo prizadevali optimizirati železniške rešitve s ciljem čim krajših tranzitnih časov ter zapolnitve železniških zmogljivosti s povratnimi tovori. Preko projekta FFC bodo s podobnimi odpremami poskusili tudi preko pristanišč v Benetkah in Marseille-Fosu.

Slika

Vir-https://luka-kp.si/slo/novice-183/single/prvi-poskusni-vlak-hlajenih-tovorov-preko-koprskeg-6811
hidro
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 06.08.2006, 9:11

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a hidro » 08.03.2016, 21:10

Zanima me, kako je rešeno napajanje reeferjev na vlaku? Na ladji mi je jasno, ima pač dovolj močne el. agregate, ki zagotavljajo energijo za hlajenje, posadka tudi nadzira temperaturo. Ali lahko kdo razloži kako to poteka a železnici?

lp
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11093
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a cokla » 08.03.2016, 21:49

hidro napisal/-a:Zanima me, kako je rešeno napajanje reeferjev na vlaku? Na ladji mi je jasno, ima pač dovolj močne el. agregate, ki zagotavljajo energijo za hlajenje, posadka tudi nadzira temperaturo. Ali lahko kdo razloži kako to poteka a železnici?

lp


Vsak kontejner ima svoj agregat.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3057
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a mkx » 08.03.2016, 21:54

Članek na vikipediji (poguglaj "reefer container") navaja, da se za železniški in (dolgotrajnejši) cestni transport k hlajenim kontejnerjem pripne dizelski generator.
Druga možnost je "kriogensko hlajenje", pri tem se kot vir "mraza" uporablja zmrznjen plin (recimo led ogljikovega dioksida), ki ob izhlapevanju hladi kontejner. Na ta način se doseže do 30-dnevna avtonomija, ki bi v tem primeru (transport iz Izraela v severno Evropo) morala zdoščati.

Vsaj pri tehleh kontejnerji menda Ameri ne morejo uporabiti trika z nalaganjem v dve nadstropji. Nimam pojma zakaj.
LP, Metod
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4353
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a igor72 » 09.03.2016, 10:15

Ups, ob branju novih prispevkov sem ugotovil da sem pozabil na zadnji update, zdaj sicer star že natanko mesec dni :oops:
Ena od prvih voženj preko novega mostu na kontejnerski terminal
Slika


Dopolnilo gornji samohvali luke...ta dva nova tira (desna dva), vsaj še leto dni ne bosta doprinesla ničesar, saj bosta morala biti vedno prazna, sicer manipulacije pod starimi tremi ne bo mogoča
Slika


Celodnevna folklora na premiku :evil:
Slika


Pa še pogled na stari in novi, v smeri Srmina
Slika
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3687
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 10.03.2016, 9:29

Vsaj pri tehleh kontejnerji menda Ameri ne morejo uporabiti trika z nalaganjem v dve nadstropji. Nimam pojma zakaj.


Ni čisto res, reefer kontejnerji imajo toplotne izmenjevalnike na enem od koncev. Na dvonadstropni vagon sploh ni problem, ker v vsakem primeru gleda navzven, na ladji so pa tudi lahko naloženi povsem v notranjosti, vendar imajo ladje posebej poskrbljeno za odvajanje oddane toplote. To se lepo vidi na sliki splošne Wiki o hladilnih kontejnerji,https://en.wikipedia.org/wiki/Refrigerated_container. Sicer se pa za odvajanje toplote uporablja tudi vodno hlajenje.... Več na isti strani

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3057
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a mkx » 10.03.2016, 18:25

Ljubitelj napisal/-a:
Vsaj pri tehleh kontejnerji menda Ameri ne morejo uporabiti trika z nalaganjem v dve nadstropji. Nimam pojma zakaj.

Ni čisto res ...

Moja navedba, opremljena z "menda", je povzeta iz "tvojega" linka (poglavje "Reefer types and dimensions" proti koncu članka).
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3687
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 10.03.2016, 19:04

Vidiš, zadnje vrstice pa nisem prebral, je že zmanjkalo kave v lončku... Vendar me pa čudi.
No natančen pogled na tipičen ameriški ouble stack rail car pokaže, da spodnjemu manjka zraka za hlajenje. Seveda, če se vzame pa 45' vagone ali vagone brez žepa tega problema ni, glej indijske železnice.

LPL
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2194
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Dolenjska <-> Primorska
Kontakt:

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 29.03.2016, 9:13

O prevozu vozil do Luke Koper, ki sodijo v korporacijo Daimler AG, je bilo na forumu napisanega že marsikaj. Manjkalo ni niti fotografij in videoposnetkov. Tako pa zgleda njihova nadaljnja pot v oddaljena vzhodnoazijska pristanišča. Vse od vzpostavitve servisa v lanski jeseni za prevoz skrbi japonski ladjar Mitsui O.S.K. Lines (MOL). V zadnjem času privežejo v koprskem pristanišču po eno PCC ladjo na teden. Omenjeni ladjar načeloma pred Koprom obišče še pristanišči Bremerhaven in Zeebrugge, kjer prav tako naložijo Daimler vozila. Na fotografiji Swan Ace, ki je bila pri nas 24. in 25. marca. V dolžino meri malenkost manj kot 200 metrov (točno 199,95 metrov), v svojo notranjost lahko sprejme 6400 RT enot.

Slika
Aljaž
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 323
Pridružen: 12.09.2013, 15:45

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a kozorog » 09.04.2016, 7:22

KONTEJNERJI ZA BAVARSKO NAJHITREJE PREKO LUKE KOPER

07.04.2016

Analitska družba Drewry v svoji zadnji študiji o transportnih poteh med Azijo in Evropo.

Analitsko-svetovalna družba Drewry iz Londona, ki je specializirana za pomorstvo in transport, je v marcu izdala študijo, v kateri analizira različne transportne poti pri prevozu zabojnikov od Kitajske do južne Nemčije.

Kot uvodoma ugotavljajo, je pri izbiri transportne poti za naročnika najpomembnejše razmerje med ceno, tranzitnim časom in pogostostjo povezav. V svojem primeru so za odpremno pristanišče enega 40-čeveljskega zabojnika izbrali Šanghaj, za končno destinacijo pa so postavili industrijsko prestolnico Bavarske, Muenchen. Za vstopne točke so izbrali tri področja: severnoevrposka pristanišča (Rotterdam, Hamburg, Antwerpen), pristanišča na ligurski obali (Genova, La Spezia) ter jadranski pristanišči Trst in Koper. V analizi so upoštevali trenutne ladijske in železniške servise ter voznine in poudarili, da se ti dejavniki pogosto spreminjajo. Ključne so seveda voznine in ladijske povezave, ki jih ladjarji prilagajajo razmeram na trgu. Za primerjavo - Rotterdam trenutno premore 15 tedenskih linij s Kitajsko, Koper in Trst pa 3. Avtorji študije ugotavljajo, da ima Koper dobre kopenske povezave predvsem z vzhodnim delom Evropske unije, še posebej Madžarsko, Slovaško, Avstrijo in Češko. Na koprskem kontejnerskem terminalu v povprečju dnevno odpremijo 22 kontejnerskih vlakov.

Koprsko pristanišče je bilo, tako na pomorskem kot na kopenskem delu poti ocenjeno zelo dobro, zaradi najkrajšega skupnega tranzitnega časa pa so v študiji poudarili, da je Koper še posebej primeren za naročnike, ki jim je tranzitni čas ključnega pomena. Iz Šanghaja do Muenchna je tako preko Kopra mogoče priti v 29 dneh za ceno 2.036 USD/kontejner, kar je tri dni prej in le 100 USD dražje v primerjavi s Hamburgom.

»Ugoden tranzitni čas je tudi sicer eden od ključnih dejavnikov rasti pretovora kontejnerjev, ki je v lanskem letu, v primerjavi z letom prej zrastel za 17 odstotkov, med tem ko je 20 največjih evropskih pristanišč zabeležilo povprečen padec za 2,6 odstotka. Vendar poleg tranzitnega časa je potrebno upoštevati tudi dober servis in primerne infrastrukturne pogoje, ki jih v Kopru zagotavljamo z nenehnim posodabljanjem kontejnerskega terminala«, je prepričan predsednik uprave Dragomir Matić.

Sicer pa kontejnerski promet v koprskem pristanišču tudi v letu 2016 vztrajno raste. V prvih treh mesecih letošnjega leta se je ladijski pretovor kontejnerjev povečal za 8,7 % v primerjavi z enakim obdobjem lani. Ponovno smo zabeležili rekord na mesečni ravni, saj smo samo marca pretvorili 73.755 kontejnerskih enot (TEU).

Slika

Slika


Vir-https://luka-kp.si/slo/novice/single/kontejnerji-za-bavarsko-najhitreje-preko-luke-kope-7279
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 323
Pridružen: 12.09.2013, 15:45

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a kozorog » 09.04.2016, 7:30

AVTOMOBILSKI TERMINAL ŠE VEDNO MED PRVIMI V MEDITERANU

08.04.2016

Revija Finished Vehicle Logistics Magazine je objavila statistiko pretovora evropskih avtomobilskih pristanišč za leto 2015.

Angleška specializirana revija Finished Vehicle Logistics Magazine je konec marca objavila statistiko pretovora evropskih avtomobilskih pristanišč za leto 2015. Luka Koper je, med vsemi evropskimi pristanišči, v primerjavi z letom 2014 za pičlih 211 avtomobilov zdrsnila za eno mesto (iz 11. na 12. mesto) in se uvrstila za Valencio, ki je v letu 2015 zabeležila kar 45% rast. Med sredozemskimi pristanišči je Luka Koper še vedno v vrhu in sicer na tretjem mestu za Barcelono in Valencio. V letu 2015 smo v Luki Koper pretovorili 607.326 vozil, kar je 17 % več kot leto prej. Rast se nadaljuje tudi v letošnjem letu, saj smo marca, z 70.158 pretovorjenimi vozili dosegli največji mesečni promet doslej. »Pričakujemo, da se bo rast nadaljevala tudi v prihodnjih mesecih, predvsem zaradi novega posla z Mercedesi, ki je stekel konec lanskega leta. Poleg tega delamo še na novih poslih, ki bi tudi uporabljali te nove ladijske povezave, kot tudi na novih poslih iz/za druge destinacije. Vendar moramo nujno zagotoviti dodatne skladiščne površine oziroma zemljišča in pri tem pričakujemo, da bo ministrstvo za infrastrukturo opravilo svojo nalogo. Poleg tega potrebujemo tudi zadostne in neovirane železniške kapacitete izven pristanišča. Lahko ugotovimo, da tudi konkurenčna pristanišča delajo na povečanju kapacitet«, je odlične rezultate na področju pretovora vozil ocenil predsednik uprave Dragomir Matić.

Primat med evropskimi pristanišči ohranjata Zeebrugge v Belgiji in Bremerhaven v Nemčiji. Prvi je lani dosegel nov rekord s pretovorom skoraj 2 milijonov in pol vozil, Bremerhaven pa je zabeležil le 3 odstotno rast predvsem zaradi upada izvoza na ruski trg in preusmeritve Daimlerjevih vozil v koprsko pristanišče. Kot so pojasnili v nemškem pristanišču, bodo na ta račun izgubili približno 100.000 vozil letno.

V Sredozemlju ostaja na prvem mestu Barcelona, kjer so v lanskem letu dodatno povečali kapacitete avtomobilskega terminala in izboljšali železniško infrastrukturo znotraj pristanišča. Drugo mesto je zasedla Valencia, kjer so prav tako pridobili nove skladiščne površine. Kot navajajo v reviji Automotive Logistics, so španska pristanišča dosegla najvišjo stopnjo rasti med evropskimi državami.

Slika


Vir-https://luka-kp.si/slo/novice/single/avtomobilski-terminal-se-vedno-med-prvimi-v-medite-7280
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1596
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Luka Koper

OdgovorNapisal/-a holding » 09.04.2016, 13:53

...."v povprečju odpremijo dnevno 22 kontejnerskih vlakov"..... :^o ....

...ja, zanimiv podatek...čist' novinarski..... :mrgreen: ..."rekla-kazala"....smo takim zadevam nekoč dejali..
...Koper v povprečju odpremi skupno 35 vlakov dnevno.....(pa mora cel teden fajn laufat, z nedeljo vred).... #-o ...in, če je od tega 10 kontejnerskih, smo zmahal....

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov