Konec meseca novembra 2016 so ladjarji CMA CGM, UASC, COSCO Shipping, Evergreeen line, OOCL in MOL (Ocean 3 aliansa z dodatnimi člani) zaradi optimizacije stroškov reorganizirali direktno ladijsko povezavo za prevoz kontejnerjev med pristanišči Jugovzhodne Azije in severnega Jadrana. Med januarjem 2015 in novembrom 2016 je servis, imenovan tudi
Phoenician Express, obratoval po naslednji poti:
Vir karte: CMA CGM
Po novi ureditvi se
Phoenician Express do nadaljnjega ukinja. Zadnja ladja je iz koprskega pristanišča izplula 26. 11. 2016. Jadran bodo po novem obiskovale ladje t.i.
Bosphorus Express-a.
Bosphorus Express je ime za že uveljavljeni servis med Vzhodno Azijo in pristanišči Jugovzhodnega Mediterana in Črnega morja. Z zaključkom novembra so obstoječi rotaciji dodali še dve pristanišči na severu Jadrana: Koper in Trst.
Vir karte: CMA CGM
Kar se tiče severnega Jadrana, lahko hitro opazimo veliko spremembo. V času
Phoenician Expressa so ladje običajno izvajale naslednjo rotacijo: Koper (raztovor) - Trst - Reka - Benetke - Koper (natovor). S prihodom
Bosphorus Expressa sta pristanišči Reka in Benetke v popolnosti izpadli iz rotacije, v Kopru pa sta procesa raztovarjanja in natovarjanja kontejnerjev združena v enem postanku. Istočasno z zamenjavo servisov so bile uvedene še nekatere dodatne feeder povezave, ki bodo dopolnjevale manjko ukinjenega servisa, med drugimi tudi za Reko in Benetke.
Ladje, ki plujejo na
Bosphorus Express-u, so občutno večje, kot smo jih bili do sedaj vajeni na
Phoenician Express-u. Na slednjem so se zvrstila plovila, ki so večinoma merila v dolžino 280-290 metrov, v širino 40 metrov in z nominalno TEU vrednostjo okoli 5500 enot (po stari klasifikaciji Post-Panamax razred). Občasno so v rotacijo vskočile celo ladje razreda Panamax. Z novo povezavo bodo k nam prihajale ladje, ki se ponašajo z vrednostmi: 300 metrov v dolžino, 48 metrov v širino, nominalna TEU vrednost med 9000 in 10.000 enot.
Prvo ladjo Bosphorus Expressa so v Kopru privezali 26. 11. 2016. Imenovala se je Cosco Shipping Panama.
Druga ladja, UASC Jilfar, je prispela pretekli torek, 6. 12. 2016.
Zaenkrat sicer prevladuje mnenje, da je ukrep združitve dveh servisov v enega le začasno dejanje. V prvi polovici leta 2017 bodo največji svetovni ladjarji oblikovali nova zavezništva (alianse), zato lahko vnovič pričakujemo spremembe. Do takrat pa koprsko pristanišče ostaja pri dveh direktnih kontejnerskih povezah z Azijo. Poleg že omenjene Ocean 3 alianse, je trenutno prisotna še 2M aliansa (Maersk + MSC).