S kolesom ob Kamniški progi
S kolesom ob Kamniški progi
Enega od zadnjih vikendov sem izkoristil za sproščeno počasno kolesarjenje ob Kamniški progi (kolikor se je dalo) vse do Kamnika in tovarne KIK, ter nato po magistrali nazaj v Ljubljano.
začetek Kamniške proge na koncu postaje Šiška in tirni signal proti postaji Šiška
"komunikacijske" naprave na postaji Šiška
ročica kretnice na opuščenih tirih ob Kamniški progi
"srce" kretnice
pred kratkim obnovljeni raztirniki na tirih ob Kamniški progi
"5" hitrost dovoljena na stranskih tirih v Šiški
do tu premikajo na Kamniški progi s postaje Šiška, v ozadju se vidijo delavnice, kjer so varili tire, te delavnice sedaj demontirajo
industrijski tir v nekdanji Granex, pri plinarni v Šiški
tir v Granex se cepi od tira, ki gre s Kamniške proge v plinarno Ljubljana in ima zaradi majhnega radija dodano notranjo tirnico
še enkrat vhod v Granex in nenavadna kretnica
proga se tu spušča do nekdanjega skladišča v Granex-u
tir, ki prihaja iz Kamniške proge in gre v plinarno Ljubljana in ga še uporabljajo za dovažanje cistern s plinom, desno gre tir v Granex
novejše postajališče "Ježica" kot del primestne železniške mreže
poslopje nekdanjega vojaškega odpada JLA, tam kjer je grmovje in kilometerski kamen se je cepil tir za odpad, sedaj tu domuje radioamatersko društvo in vrtičkarji
vrata skozi katera je šel tir na bivši vojaški odpad JLA
"S" znak spada k postajališču Ježica (kaj pomeni ta črtast količek?)
od Bežigrada proti Črnučam se proga spušča, spodaj se vidi predsignal za postajo Črnuče
potni prehod za Bratovževo ploščadjo, ki ga večinoma uporabljajo sprehajalci psov iz bližnjega naselja
potni prehod je zavarovan z zelo starimi znaki (stop znak)
most čez Savo pri Črnučah in količek za premik s strani postaje v Črnučah
pogled proti mostu čez Savo in Bežigradu z nadhoda nad postajo Črnuče
simpatična postaja Črnuče
"komunikacija" ob Kamniški progi po starem
raztirnik na koncu postaje Črnuče, na tiru, ki se cepi v betonarno SCT-ja
tir v betonarno SCT-ja in ostanek nekdanje Nemške obvozne proge
pod Štajersko cesto pri Črnučah
Andrejevi križi na ostanku Nemške obvozne proge in industrijske proge v industrijski coni ob Brnčičevi
založen in napol zasut industrijski tir v Kovinotehno na Brnčičevi
tir v Kovinotehno
kretnica za stavbo nekdanje VEGA mobil in tir, ki gre v Kovinotehno, nekdanja Nemška obvozna proga se na tem mestu konča v štucu
ročica kretnice od katere vodi tir do Kovinotehne
levo v Kovinotehno in desno oz. naravnost v Črnuče
tir proti Črnučam
cestni prehod v središču Domžal
manjši peš prehod čez Kamniško progo pri postaji Rodica je dobro zavarovan z množico pisano obarvanih količkov
poslopje postajališča Rodica
proti Jaršam v ozadju Kamniške planine
v Jaršah je prehod čez industrijski tir papirnice v Količevem
raztirniki v na postaji Jarše
industrijski tir papirnice Količevo tik preden po mostu prečka Kamniško bistrico
postaja Jarše - Mengeš
postaja Homec na zadnji ravnini pred Kamnikom
prehod na cesti Mengeš - Kamnik, in rjaste tračnice, ki čakajo prvi ponedeljkov vlak (kaj pomeni tisti znak na desni?)
še iz drugačne perspektive
nova telefonska omarica na Kamniški postaji (prvi)
rdeči signali proti postaji Kamnik - Grad
tirni signal na postaji Kamnik
eden od tirov Kamniške postaje konča v lepem štucu po drevesom z osvetljenim znakom za konec proge (ne vem sicer če osvetlitev v znaku dela)
štuc
lepo ohranjen napajalnik za parne lokomotive na postaji Kamnik
vagon spremenjen v bife na Kamniški postaji
postaja Kamnik Graben je zadnja na tej progi, ki se tu tudi konča, če ne štejemo približno kilometer dolgega industrijskega tira v Kemično industrijo Kamnik (KIK)
vsi tiri razen tistega, ki gre v KIK končajo v štucu pred cesto in stanovanjskimi bloki
industrijski tir in raztirnik za KIK ob tem pa otroško igrišče in klopce
za ovinkom pa...
...vrata v KIK
dobro zaščitena tovarna, ki med drugim proizvaja tudi raztrelivo, v osemdesetih so bile na vogalih ograje postavljene stražnice, v njih pa vojaki JLA
pogled skozi ograjo KIK nam razkrije kje se zares konča Kamniška proga
še en star prehod pri Trzinu...
...in stari JŽ mejniki pri tem prehodu
Sem že tik pred Ljubljano in tako bom zaključil ta fotopis.
L.P.
Miha
začetek Kamniške proge na koncu postaje Šiška in tirni signal proti postaji Šiška
"komunikacijske" naprave na postaji Šiška
ročica kretnice na opuščenih tirih ob Kamniški progi
"srce" kretnice
pred kratkim obnovljeni raztirniki na tirih ob Kamniški progi
"5" hitrost dovoljena na stranskih tirih v Šiški
do tu premikajo na Kamniški progi s postaje Šiška, v ozadju se vidijo delavnice, kjer so varili tire, te delavnice sedaj demontirajo
industrijski tir v nekdanji Granex, pri plinarni v Šiški
tir v Granex se cepi od tira, ki gre s Kamniške proge v plinarno Ljubljana in ima zaradi majhnega radija dodano notranjo tirnico
še enkrat vhod v Granex in nenavadna kretnica
proga se tu spušča do nekdanjega skladišča v Granex-u
tir, ki prihaja iz Kamniške proge in gre v plinarno Ljubljana in ga še uporabljajo za dovažanje cistern s plinom, desno gre tir v Granex
novejše postajališče "Ježica" kot del primestne železniške mreže
poslopje nekdanjega vojaškega odpada JLA, tam kjer je grmovje in kilometerski kamen se je cepil tir za odpad, sedaj tu domuje radioamatersko društvo in vrtičkarji
vrata skozi katera je šel tir na bivši vojaški odpad JLA
"S" znak spada k postajališču Ježica (kaj pomeni ta črtast količek?)
od Bežigrada proti Črnučam se proga spušča, spodaj se vidi predsignal za postajo Črnuče
potni prehod za Bratovževo ploščadjo, ki ga večinoma uporabljajo sprehajalci psov iz bližnjega naselja
potni prehod je zavarovan z zelo starimi znaki (stop znak)
most čez Savo pri Črnučah in količek za premik s strani postaje v Črnučah
pogled proti mostu čez Savo in Bežigradu z nadhoda nad postajo Črnuče
simpatična postaja Črnuče
"komunikacija" ob Kamniški progi po starem
raztirnik na koncu postaje Črnuče, na tiru, ki se cepi v betonarno SCT-ja
tir v betonarno SCT-ja in ostanek nekdanje Nemške obvozne proge
pod Štajersko cesto pri Črnučah
Andrejevi križi na ostanku Nemške obvozne proge in industrijske proge v industrijski coni ob Brnčičevi
založen in napol zasut industrijski tir v Kovinotehno na Brnčičevi
tir v Kovinotehno
kretnica za stavbo nekdanje VEGA mobil in tir, ki gre v Kovinotehno, nekdanja Nemška obvozna proga se na tem mestu konča v štucu
ročica kretnice od katere vodi tir do Kovinotehne
levo v Kovinotehno in desno oz. naravnost v Črnuče
tir proti Črnučam
cestni prehod v središču Domžal
manjši peš prehod čez Kamniško progo pri postaji Rodica je dobro zavarovan z množico pisano obarvanih količkov
poslopje postajališča Rodica
proti Jaršam v ozadju Kamniške planine
v Jaršah je prehod čez industrijski tir papirnice v Količevem
raztirniki v na postaji Jarše
industrijski tir papirnice Količevo tik preden po mostu prečka Kamniško bistrico
postaja Jarše - Mengeš
postaja Homec na zadnji ravnini pred Kamnikom
prehod na cesti Mengeš - Kamnik, in rjaste tračnice, ki čakajo prvi ponedeljkov vlak (kaj pomeni tisti znak na desni?)
še iz drugačne perspektive
nova telefonska omarica na Kamniški postaji (prvi)
rdeči signali proti postaji Kamnik - Grad
tirni signal na postaji Kamnik
eden od tirov Kamniške postaje konča v lepem štucu po drevesom z osvetljenim znakom za konec proge (ne vem sicer če osvetlitev v znaku dela)
štuc
lepo ohranjen napajalnik za parne lokomotive na postaji Kamnik
vagon spremenjen v bife na Kamniški postaji
postaja Kamnik Graben je zadnja na tej progi, ki se tu tudi konča, če ne štejemo približno kilometer dolgega industrijskega tira v Kemično industrijo Kamnik (KIK)
vsi tiri razen tistega, ki gre v KIK končajo v štucu pred cesto in stanovanjskimi bloki
industrijski tir in raztirnik za KIK ob tem pa otroško igrišče in klopce
za ovinkom pa...
...vrata v KIK
dobro zaščitena tovarna, ki med drugim proizvaja tudi raztrelivo, v osemdesetih so bile na vogalih ograje postavljene stražnice, v njih pa vojaki JLA
pogled skozi ograjo KIK nam razkrije kje se zares konča Kamniška proga
še en star prehod pri Trzinu...
...in stari JŽ mejniki pri tem prehodu
Sem že tik pred Ljubljano in tako bom zaključil ta fotopis.
L.P.
Miha
Re: S kolesom ob Kamniški progi
lep izlet je bil tole
Steber, pobarvan menjaje z rdečimi in belimi pasovi (glej Sliko 100).
Pravokotna črna plošča s štirimi belimi rombi, ki so postavljeni drug pod drugim (glej Sliko 66).
(kopirano iz Signalnega pravilnika)
lp
Signalna oznaka 206: "Pazi, nivojski prehod".Brižita napisal/-a: "S" znak spada k postajališču Ježica (kaj pomeni ta črtast količek?)
Steber, pobarvan menjaje z rdečimi in belimi pasovi (glej Sliko 100).
Signalni znak 59: "Vklopno mesto, pričakuj kontrolni signal".
prehod na cesti Mengeš - Kamnik, in rjaste tračnice, ki čakajo prvi ponedeljkov vlak (kaj pomeni tisti znak na desni?)
Pravokotna črna plošča s štirimi belimi rombi, ki so postavljeni drug pod drugim (glej Sliko 66).
(kopirano iz Signalnega pravilnika)
lp
ODLIČNE fotke , nisem vedel da je tir od betonarne SCT v Črnučah del bivše obvozne proge, med Vižmarjami in Zalogom, ali so morda še kje vidni otanki ali sledi te proge
Da te dopolnim, v Šiški je bil včasih ( nekje na začetku 80-ih ) GPC - Lesnina Gramex, kratica GPC pomeni: gradbeno prodajni center; to je bil zelo velik prodajni center z gradbenim in instalacijskim materijalom, ki pa je že po nekaj letih zaprl svoja vrata. Danes ima tu skladišče podjetje Emona obala Koper.
.
Da te dopolnim, v Šiški je bil včasih ( nekje na začetku 80-ih ) GPC - Lesnina Gramex, kratica GPC pomeni: gradbeno prodajni center; to je bil zelo velik prodajni center z gradbenim in instalacijskim materijalom, ki pa je že po nekaj letih zaprl svoja vrata. Danes ima tu skladišče podjetje Emona obala Koper.
.
Lep pozdrav - DARE
Res je. V Lazah je še, posebno v zimskem času, viden ostanek okretnice.Cepi napisal/-a:Eden od ostankov nekdanje nemške obvozne proge so tudi stranski tiri na postaji Laze in malo naprej most, čez Savo, ki je pod pravim kotom glede na Savo.
MMG, Miha, zelo lep fotopis.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Nak, pri tem kilometrskem kamnu pa se ni cepil tir na odpad, je bilo preje, mislim da tam, kjer se začne "peron" gledano v smeri proti Kamniku.cepi napisal/-a:poslopje nekdanjega vojaškega odpada JLA, tam kjer je grmovje in kilometerski kamen se je cepil tir za odpad, sedaj tu domuje radioamatersko društvo in vrtičkarji
Sicer pa imam na tisto kretnico (ki je bila ročna) zelo zanimiv in malce zoprn spomin. Pred leti, t.j. do 1987 sem stanoval na Bratovževi ploščadi z direktnim pogledom na njive, skladišče in seveda to progo (imam celo še nekaj fotk, samo digitalizirat bi jih bilo treba). In nekega dne, pač v 80-tih časih denarja ni bilo veliko, sva šla z mamo naokoli po njivah pa tu pa tam staknila kako kolerabo ipd. In na enem izmed takih sprehodov sva šla mimo kretnice. Mami je brskala po polju, jaz pa kretnico. In se začnem nekaj ukvarjati z utežjo in kretnica se premakne v smeri proti odpadu. Rečem ups in jo premaknem nazaj. Mami je slišala ta klonk (zame je bila tista utež kar konkretno težka) in me je dobro oštela. Malo zatem pa pripelje kamničan, mislim da v Fiatu serije 0 v smeri proti Kamniku. Nikoli ne bom pozabil njenih besed: "Zdej pa glej, če se bo zgodila nesreča!". Kretnica je bila pravilno postavljena, vlak je šel dalje, spomnim pa se pogleda strojevodje, ki me je jezno-zabodeno gledal, kaj sem ušpičil...
No sedaj kretnice ni več, namesto nje pa je zrasel peron...
Svojčas okoli tega skladišča ni bilo žičnate ograje ampak rumeno pobarvana betonska. Samo skladišče pa tudi ni bilo majhno ampak ne spomnim se, da bi bili tam kdajkoli kakšni kupi česarkoli četudi je bil res odpad. Pri vhodu pa je bila stražarnica in sicer na notranji strani ograje.
Malo naprej, ob oni poti, ki gre od skladišča proti naslednji asfaltirani cesti pa je bilo ogromno posestvo, primerno ograjeno z vilo na sredi. Vila je bila svojčas "last" Edvarda Kardelja.
Pozdravček,
Goran
Da bi bilo res kar praviš, pa ni bilo... Se je vse skup premaknilo - utež, ostrice pa še znak se je obrnil. Sicer pa ne šlatam po kretnicah in drugih železniških rečeh brez explicitnega dovoljenja že vsaj 20-25 let...Dolfe napisal/-a:Gorči, to prestavljane kretnice je bilo le navidezno. Kretnica je bila zanesljivo zaklenjena, ključ pa v prometni pisarni, v Šiški.
V bistvu si prestavil (dvignil) le utež. Ostrice pa so ostale tako kot to mora biti.
Vseeno pa, ne šlataaajjjjj ........... press
lp
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ne bi rekel poreden, prej radoveden Ne praš, ko sem bil res majhen, je bil sestavni del sobote 2 urno opazovanje vlakov na ljubljanski žel. postaji ali pa izlet na Brnik...železocestnik napisal/-a:Gorči, pa ti si bil prav poreden, ko si bil majhen...
Ehhh, sive celice... čedalje starejše soželezocestnik napisal/-a:Pa poslušal tudi nisi mame...tista vila je Kraigherjeva (Krajgerjeva)..
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana