Tramvaj Trst - Opčine
Tramvaj Trst - Opčine
S Podgorskega krasa sem se torej kot sem že omenil odpravil v Trst, kjer so od ukinitve tramvaja obdržali samo eno a zato zelo zanimivo progo, ki na svoji poti premaga veliko višinsko razliko in potniku ponuja čudovite razglede na Tržaški zaliv. Proga je večinoma adhezijska samo na delu dolgem cca. 1000 metrov pomaga tramvaju pri vzponu vlečna vrv.
Andrejev križ in utripajoči luči na prehodu malo za Obeliskom, ko se proga prične spuščati.
Vzpon proti Opčinam.
Spust proti Trstu, kjer ob progi poteka ulica, ločuje pa ju živo pobarvan robnik.
Dvojni Andrejev križ. Proga ni dvotirna le cesta jo prečka na postajališču, kjer sta dva tira namenjena srečanju dveh tramvajev.
Kretnica izogibališča in pogled proti Opčinam.
Na tramvaj lahko naložite tudi kolo, če se vam ne ljubi v klanec proti Opčinam. Tudi jaz sem že uporabil to storitev.
"S" ovinek z notranjo vodilno tirnico na odprti progi.
Če popustijo zavore gremo direktno v morje. Mene pa že tema preganja in moram pohiteti.
Kratka prema
Postajališče pred najstrmejšim delom proge, desno se vidi pogon jermena, ki se je uporabljal v preteklosti. Desno pa je tir za morebitna pobegla vozila.
Zaraščeni deli neverjetno dobro ohranjenih zobnikov in nosilca osi.
Tabla na postajališču.
Ohišje motorja oz. glavnega kolesa, ki je navijalo zajlo.
Ravno je privleklo en tramvaj.
Ko je tramvaj odpeljal je ostal samo voziček, ki poriva tramvaj in na katerega je pripeta zajla.
Proga na začetku strmega dela, tu je tudi kaonec oz. začetek vozne mreže. Na delu kjer tramvaj vlečejo/spuščajo ni vozne mreže.
Malo za očutek, da se vidi kako je strmo je slika nalašč podosvetljena, da se vidi tudi Trst v dolini.
Jeklenica med tiroma na vodilih. Ko sistem obratuje je kar precej glasen in sem bil kar presenečen.
Na tem delu je proga dvotirna in ima tudi postajališča. V ozadju se vidi cestni prehod.
Pogled navzgor in čakanje na tramvaj.
Cestni prehod.
...
...
Seveda so tu tudi zapornice, ki so ravno spustile in se niso dvignile dokler se je premikala jeklenica med tiri, kar pa je trajalo kar dolgo. To je verjetno zaradi varnostnih razlogov.
In prišel je tramvaj, ki je bil spet naložen s kolesi...
...in porivač.
Za konec pa še en potni prehod slikan skoraj v temi na najbolj odprti zaslonki in 3200 ISO kar se tudi pozna na sliki.
Toliko od mene o tem zanimivem tramvaju, ki se nahaja v naši bližini. Uporabljena so bila ista orodja za izdelavo slik kot v mojem prejšnjem prispevku.
Miha
Andrejev križ in utripajoči luči na prehodu malo za Obeliskom, ko se proga prične spuščati.
Vzpon proti Opčinam.
Spust proti Trstu, kjer ob progi poteka ulica, ločuje pa ju živo pobarvan robnik.
Dvojni Andrejev križ. Proga ni dvotirna le cesta jo prečka na postajališču, kjer sta dva tira namenjena srečanju dveh tramvajev.
Kretnica izogibališča in pogled proti Opčinam.
Na tramvaj lahko naložite tudi kolo, če se vam ne ljubi v klanec proti Opčinam. Tudi jaz sem že uporabil to storitev.
"S" ovinek z notranjo vodilno tirnico na odprti progi.
Če popustijo zavore gremo direktno v morje. Mene pa že tema preganja in moram pohiteti.
Kratka prema
Postajališče pred najstrmejšim delom proge, desno se vidi pogon jermena, ki se je uporabljal v preteklosti. Desno pa je tir za morebitna pobegla vozila.
Zaraščeni deli neverjetno dobro ohranjenih zobnikov in nosilca osi.
Tabla na postajališču.
Ohišje motorja oz. glavnega kolesa, ki je navijalo zajlo.
Ravno je privleklo en tramvaj.
Ko je tramvaj odpeljal je ostal samo voziček, ki poriva tramvaj in na katerega je pripeta zajla.
Proga na začetku strmega dela, tu je tudi kaonec oz. začetek vozne mreže. Na delu kjer tramvaj vlečejo/spuščajo ni vozne mreže.
Malo za očutek, da se vidi kako je strmo je slika nalašč podosvetljena, da se vidi tudi Trst v dolini.
Jeklenica med tiroma na vodilih. Ko sistem obratuje je kar precej glasen in sem bil kar presenečen.
Na tem delu je proga dvotirna in ima tudi postajališča. V ozadju se vidi cestni prehod.
Pogled navzgor in čakanje na tramvaj.
Cestni prehod.
...
...
Seveda so tu tudi zapornice, ki so ravno spustile in se niso dvignile dokler se je premikala jeklenica med tiri, kar pa je trajalo kar dolgo. To je verjetno zaradi varnostnih razlogov.
In prišel je tramvaj, ki je bil spet naložen s kolesi...
...in porivač.
Za konec pa še en potni prehod slikan skoraj v temi na najbolj odprti zaslonki in 3200 ISO kar se tudi pozna na sliki.
Toliko od mene o tem zanimivem tramvaju, ki se nahaja v naši bližini. Uporabljena so bila ista orodja za izdelavo slik kot v mojem prejšnjem prispevku.
Miha
Super fotoreportaža:!:
Naj napišem (žal nimam fotk), da je še leta 2000 ali 2001 na odseku, kjer vlogo vlečenja/spuščanja opravljata vagona, bila proga elektrificirana. Vagona sta imela OT, pa ne zaradi pogona, ampak zaradi ogrevanja in napajanja lastne rabe. Vagona sta bila zasedena s spremljevalcema.
Lep dan Signal
Naj napišem (žal nimam fotk), da je še leta 2000 ali 2001 na odseku, kjer vlogo vlečenja/spuščanja opravljata vagona, bila proga elektrificirana. Vagona sta imela OT, pa ne zaradi pogona, ampak zaradi ogrevanja in napajanja lastne rabe. Vagona sta bila zasedena s spremljevalcema.
Lep dan Signal
Bravo Brižita
naj pa dodam, da se na Lukovi strani prav tako da najt veliko slik o Openskem tramvaju, tako starih kot iz časov posodobitve tramvajske proge med Opčinbami in Trstom.
M.
naj pa dodam, da se na Lukovi strani prav tako da najt veliko slik o Openskem tramvaju, tako starih kot iz časov posodobitve tramvajske proge med Opčinbami in Trstom.
M.
Hvala za komentarje.
Miha
"Signal" imaš prav res je bilo tako. Potem pa so imeli nekakšen remont in tudi proga kar nekaj časa ni obratovala (sem že mislil, da jo bodo ukinili) pa so jo naposled le odprli z nekaj spremembani in posodobitvami.Naj napišem (žal nimam fotk), da je še leta 2000 ali 2001 na odseku, kjer vlogo vlečenja/spuščanja opravljata vagona, bila proga elektrificirana. Vagona sta imela OT, pa ne zaradi pogona, ampak zaradi ogrevanja in napajanja lastne rabe. Vagona sta bila zasedena s spremljevalcema.
Miha