HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
Ovo je putopis koji sam, u nesto izmjenjenoj formi objavio na forumu zeljeznice.net... Postam ga i ovdje u nadi da ce Vas zanimati!
15. travnja sam sa prijateljem iz Ljubljane otisao na izlet u Liku - hodanje prugom od Licke Jesenice do Vrhovina. Osobno mi se taj dio Licke pruge cini najljepsim, naravno uz onaj drugi - od Gracaca do Knina!
Sastanak je bio u 7.50 u Dobovi; a nakon toga smo autocestom otisli do cvora Ogulin, i od tamo do stanice Licka Jesenica koja se nalazi povrh malog mjesta. U Lickoj Jesenici smo bili u 10.15, i nakon upoznavanja sa prometnikom poceli smo hodati.
Licka Jesenica se nalazi na nadmorskoj visini od 665 metara, 45.6 kilometara daleko od Ostarija. Stanicna zgrada je u ratu ostecena, i u funkciji je samo prometni ured na njenoj istocnoj strani. Povrh stanice se nalazi bivsi vojni hotel, a nekoliko metara istocnije rusevan vodotoranj. U remontu Licke pruge raspored kolosijeka u Jesenici nije promijenjen - kao i prije ovdje su 3 prolazna kolosijeka i jedan magazinski (nadam se da sam pogodop naziv) :--) .
Stanicna zgrada u Lickoj Jesenici - lijevo gore se vidi rusevina vojnog hotela.
Rusevan vodotoranj
Odmah nakon stanice (koja je i sama na 2.5 promila) pocinje uspon od 18 promila. U kilometru 46.252 je ulazni signal (tj. ono sto je od njega ostalo...).
Nesto dalje nalazi se novi ulazni signal, za sada izvan funkcije.
Nakon petnaestak minuta hoda od stanice dolazimo do ovog mjesta.
U kolometru 47.080 nalaze se ostaci strazare broj 27
Nekoliko metara dalje...
I opet, nesto dalje, predsignal...
U kilometru 48.285 opet ostaci strazare - ova je bila broj 27A
Dolazi ICN 520 - nalazimo dobru lokaciju za fotografiranje - i... Evo rezultata!
Oznaka ogranicenja brzine
'Nesto' na pruzi... Znalci - pomoc, molim!
Detalj
I, metar-dva dalje
Spomenik
Priblizavamo se zatvorenoj stanici Javornik
Sanirani usijek
Javornik; cestovni nadvoznjak na zapadnom kraju nekadasnjeg kolodvora. Desno se ide u podrucje NP Plitvice, i poprilicno losom sumskom cestom se moze doci do Saborskog.
U Javorniku srecemo drezinu - ide prema Lickoj Jesenici
Skretnicareva kucica, i pogled prema napustenom mjestu Javornik
Detalj napustenog sela
Ostatak zicovoda u Javorniku
Javornik se nalazi na nadmorskoj visini od 777 metara, 52.4 kilometra od Ostarija. Do ovdje smo dakle hodali 6.8 kilometara, popeli se 112 metara i na sve to potrosili sat i 45 minuta. Gotovo cijelim putem uspon je 18 promila (mali dio od tristotinjak metara je 17 promila), a Javornik se nalazi na usponu od 2.9 promila.
Stanicna zgrada je tipska gradjevina - slicna Lickoj Jesenici, Vrhovinama itd...
Pogled prema istoku otkriva uspon pruge - 'S' jos uvijek stoji, iako se ovdje vlakovi ne zaustavljaju. Desno se nalazio kolosijek koji je zavrsavao bikom.
Jos pogled natrag prema stanicnoj zgradi...
... i naprijed prema Rudopolju...
Napustamo Javornik, i uskoro nailazimo na ostatke zicovoda...
Uspon je i dalje gotovo konstantan - oko 18 promila, sve do kilometarskog polozaja 56.362. I dalje stalno nailazimo na razlicite ostatke infrastrukture...
'Dugi trak tracnice'
Nadam se da ce jednom biti u funkciji...
Fenomenalani pejzazi, dobar kolosijek... Sve ostalo - prilicno katastrofalno...
Mjesto gdje je stajao predsignal Javornika...
I, vrlo zanimljiv, jedva primjetan detalj... Pretpostavljam da je na ovim tracnicama (dvije su) stajala oznaka za predsignal. S obzirom da je rijec o vrlo malim tracnicama, a da je u Rudopolju (nekoliko kilometara dalje) postojala vrlo kratka pruga za pilanu (760 mm), mozda je ovo jedni ostatak... Tko zna...
Napokon - u daljini se cuje vlak. Biramo poziciju, i cekamo... Dolazi teretni iz smjera Ogulina sa zapregom - 2062 120 i 114... Zvuk - fantastican!
Na dionici kojom smo hodali kombinirani su betonski i drveni pragovi - pretpostavljam da to ima veze sa elasticnoscu kolosijeka...
Ocito da je nedugo prije naseg hodanja pruga bila podbijana - balize signala su izvadjene, kao i mazalice...
Fotografiranje 'sukrivca'
Na 55.2 smo kilometru od Ostarija - novi i stari kilometarski polozaj.
Ostatak neceg nedefiniranog - u blizini strazare.
Na kilometru 56.362 se nalaze ostaci strazare broj 33. Naravno, i padokaz - 520 metara pada od 18 promila.
Otprilike isti motiv kao i na posljednjoj slici... Nesto dalje od strazare nalazio se putni prijelaz - u km 56.500. Odavde do Rudopolja se pruga vise ne penje u usponu od 18, vec u prihvatljivih 7 ili 8 promila. Nalazimo se na 845 metara iznad mora.
Penjemo se dalje prema Rudopolju; i jedan pogled prema natrag...
Predsignal, pa signal, pa skretnicareva kucica... 60 kilometara od Ostarija.
Ulaz u Rudopolje; putni prijelaz sa rampom. Lijevo je NP Plitvice; a desno se ide do stanicne zgrade.
Zgrada
Stanica Rudopolje se nalazi na 869.68 metara nad morem, duga je (barem tako pise u profilu koji imam, moguce da je malo produzena tokom posljednjeg remonta) 521 metar; i na ravnini je. Nakon Rudopolja pocinje pad pruge prema Lickom polju.
Nakon kraceg razgovora sa ljubaznim prometnikom, nastavljamo hod. Razgledavamo stanicu, i idemo prema jedinom tunelu na dionici.
Tunel Rudopolje - sedmi tunel od Ostarija, 347 metara dug.
Tabla sa podacima o tunelu - iz smjera Rudopolja. Ovaj portal se nalazi u kilometru 61.114, na 868 metara nad morem.
Iz tunela prema Rudopolju.
Pogled unatrag. Ovaj portal nalazi se u kilometru 61.461, 864 metra nad morem.
Propust odmah nakon tunela - u kilometru 61.485.
Pruga nad propustom.
Zanimljivo Obrnuto postavljen padokaz - u smjeru pokazivanja pruga pada padom od 18 promila...
Ulazni signal Rudopolje iz smjera Vrhovina.
Strazarnica i ostatak putnog prelaza u kilometru 61.947.
Selo Rudopolje
Iducih 4.7 kilometara spustamo se nizbrdicom od 18 promila u nekoliko lijepih zavoja. Kao sto se moze vidjeti i u prethodnom postu, nakon tunela Rudopolje krajolik se mijenja - sume zamijenjuje nize raslinje. Panorame su fantasticne!
Nakon tunela i napustenog cestovnog prelaza, dolazimo do nekakvih ostataka vodovoda...
I onda par metara dalje, otpala plocica sa teretnog vagona... E sad - ja se ne bavim vagonima, ali molim nekoga da mi kaze sa kojeg je ovo tocno vagona otpalo... :kul
Pa onda u kilometru 63.170 ostatak jos jednog putnog prelaza... Ocito, davno zatvorenog...
I, strazarnica broj 38 - km 63.346...
Potpis nije moj, casna rijec...
Nesto kasnije dolazimo do prelijepog podzida - km 65.328...; a iza njega do ZCPa Gomirceva rampa
Predsignal Vrhovina i strazarnica broj 39.
I signal... U sredini fotografije se nalazi nekadasnja lozionica Vrhovine, a desno nekadasnja vodosprema.
Na samom ulazu u Vrhovine manevrira nekoliko radnih strojeva.
Bik lijevo od bivse lozionice.
Lozionica Vrhovine
I, jos jedan bik.
Vodosprema.
HZ 9512 567
HZ 9531 568
HZ 9512 566
Jedan od dva vodonapojnika
Vagoni radnog vlaka.
Stanicna zgrada
Drugi vodonapojnik
Ocito, proizveden u Varesu...
Signalna sprava u prometnom uredu.
Sved iz Ogulina
Prolaz nagibnog prema Splitu
Polazak iz Vrhovina i voznja do Licke Jesenice... Dolazak, pozdrav sa ljubaznim prometnikom, g. Salopekom i odlazak autom u Zagreb...
Nakon toga, muskelfieber... :kul
Lijep pozdrav iz Zagreba!
toma
15. travnja sam sa prijateljem iz Ljubljane otisao na izlet u Liku - hodanje prugom od Licke Jesenice do Vrhovina. Osobno mi se taj dio Licke pruge cini najljepsim, naravno uz onaj drugi - od Gracaca do Knina!
Sastanak je bio u 7.50 u Dobovi; a nakon toga smo autocestom otisli do cvora Ogulin, i od tamo do stanice Licka Jesenica koja se nalazi povrh malog mjesta. U Lickoj Jesenici smo bili u 10.15, i nakon upoznavanja sa prometnikom poceli smo hodati.
Licka Jesenica se nalazi na nadmorskoj visini od 665 metara, 45.6 kilometara daleko od Ostarija. Stanicna zgrada je u ratu ostecena, i u funkciji je samo prometni ured na njenoj istocnoj strani. Povrh stanice se nalazi bivsi vojni hotel, a nekoliko metara istocnije rusevan vodotoranj. U remontu Licke pruge raspored kolosijeka u Jesenici nije promijenjen - kao i prije ovdje su 3 prolazna kolosijeka i jedan magazinski (nadam se da sam pogodop naziv) :--) .
Stanicna zgrada u Lickoj Jesenici - lijevo gore se vidi rusevina vojnog hotela.
Rusevan vodotoranj
Odmah nakon stanice (koja je i sama na 2.5 promila) pocinje uspon od 18 promila. U kilometru 46.252 je ulazni signal (tj. ono sto je od njega ostalo...).
Nesto dalje nalazi se novi ulazni signal, za sada izvan funkcije.
Nakon petnaestak minuta hoda od stanice dolazimo do ovog mjesta.
U kolometru 47.080 nalaze se ostaci strazare broj 27
Nekoliko metara dalje...
I opet, nesto dalje, predsignal...
U kilometru 48.285 opet ostaci strazare - ova je bila broj 27A
Dolazi ICN 520 - nalazimo dobru lokaciju za fotografiranje - i... Evo rezultata!
Oznaka ogranicenja brzine
'Nesto' na pruzi... Znalci - pomoc, molim!
Detalj
I, metar-dva dalje
Spomenik
Priblizavamo se zatvorenoj stanici Javornik
Sanirani usijek
Javornik; cestovni nadvoznjak na zapadnom kraju nekadasnjeg kolodvora. Desno se ide u podrucje NP Plitvice, i poprilicno losom sumskom cestom se moze doci do Saborskog.
U Javorniku srecemo drezinu - ide prema Lickoj Jesenici
Skretnicareva kucica, i pogled prema napustenom mjestu Javornik
Detalj napustenog sela
Ostatak zicovoda u Javorniku
Javornik se nalazi na nadmorskoj visini od 777 metara, 52.4 kilometra od Ostarija. Do ovdje smo dakle hodali 6.8 kilometara, popeli se 112 metara i na sve to potrosili sat i 45 minuta. Gotovo cijelim putem uspon je 18 promila (mali dio od tristotinjak metara je 17 promila), a Javornik se nalazi na usponu od 2.9 promila.
Stanicna zgrada je tipska gradjevina - slicna Lickoj Jesenici, Vrhovinama itd...
Pogled prema istoku otkriva uspon pruge - 'S' jos uvijek stoji, iako se ovdje vlakovi ne zaustavljaju. Desno se nalazio kolosijek koji je zavrsavao bikom.
Jos pogled natrag prema stanicnoj zgradi...
... i naprijed prema Rudopolju...
Napustamo Javornik, i uskoro nailazimo na ostatke zicovoda...
Uspon je i dalje gotovo konstantan - oko 18 promila, sve do kilometarskog polozaja 56.362. I dalje stalno nailazimo na razlicite ostatke infrastrukture...
'Dugi trak tracnice'
Nadam se da ce jednom biti u funkciji...
Fenomenalani pejzazi, dobar kolosijek... Sve ostalo - prilicno katastrofalno...
Mjesto gdje je stajao predsignal Javornika...
I, vrlo zanimljiv, jedva primjetan detalj... Pretpostavljam da je na ovim tracnicama (dvije su) stajala oznaka za predsignal. S obzirom da je rijec o vrlo malim tracnicama, a da je u Rudopolju (nekoliko kilometara dalje) postojala vrlo kratka pruga za pilanu (760 mm), mozda je ovo jedni ostatak... Tko zna...
Napokon - u daljini se cuje vlak. Biramo poziciju, i cekamo... Dolazi teretni iz smjera Ogulina sa zapregom - 2062 120 i 114... Zvuk - fantastican!
Na dionici kojom smo hodali kombinirani su betonski i drveni pragovi - pretpostavljam da to ima veze sa elasticnoscu kolosijeka...
Ocito da je nedugo prije naseg hodanja pruga bila podbijana - balize signala su izvadjene, kao i mazalice...
Fotografiranje 'sukrivca'
Na 55.2 smo kilometru od Ostarija - novi i stari kilometarski polozaj.
Ostatak neceg nedefiniranog - u blizini strazare.
Na kilometru 56.362 se nalaze ostaci strazare broj 33. Naravno, i padokaz - 520 metara pada od 18 promila.
Otprilike isti motiv kao i na posljednjoj slici... Nesto dalje od strazare nalazio se putni prijelaz - u km 56.500. Odavde do Rudopolja se pruga vise ne penje u usponu od 18, vec u prihvatljivih 7 ili 8 promila. Nalazimo se na 845 metara iznad mora.
Penjemo se dalje prema Rudopolju; i jedan pogled prema natrag...
Predsignal, pa signal, pa skretnicareva kucica... 60 kilometara od Ostarija.
Ulaz u Rudopolje; putni prijelaz sa rampom. Lijevo je NP Plitvice; a desno se ide do stanicne zgrade.
Zgrada
Stanica Rudopolje se nalazi na 869.68 metara nad morem, duga je (barem tako pise u profilu koji imam, moguce da je malo produzena tokom posljednjeg remonta) 521 metar; i na ravnini je. Nakon Rudopolja pocinje pad pruge prema Lickom polju.
Nakon kraceg razgovora sa ljubaznim prometnikom, nastavljamo hod. Razgledavamo stanicu, i idemo prema jedinom tunelu na dionici.
Tunel Rudopolje - sedmi tunel od Ostarija, 347 metara dug.
Tabla sa podacima o tunelu - iz smjera Rudopolja. Ovaj portal se nalazi u kilometru 61.114, na 868 metara nad morem.
Iz tunela prema Rudopolju.
Pogled unatrag. Ovaj portal nalazi se u kilometru 61.461, 864 metra nad morem.
Propust odmah nakon tunela - u kilometru 61.485.
Pruga nad propustom.
Zanimljivo Obrnuto postavljen padokaz - u smjeru pokazivanja pruga pada padom od 18 promila...
Ulazni signal Rudopolje iz smjera Vrhovina.
Strazarnica i ostatak putnog prelaza u kilometru 61.947.
Selo Rudopolje
Iducih 4.7 kilometara spustamo se nizbrdicom od 18 promila u nekoliko lijepih zavoja. Kao sto se moze vidjeti i u prethodnom postu, nakon tunela Rudopolje krajolik se mijenja - sume zamijenjuje nize raslinje. Panorame su fantasticne!
Nakon tunela i napustenog cestovnog prelaza, dolazimo do nekakvih ostataka vodovoda...
I onda par metara dalje, otpala plocica sa teretnog vagona... E sad - ja se ne bavim vagonima, ali molim nekoga da mi kaze sa kojeg je ovo tocno vagona otpalo... :kul
Pa onda u kilometru 63.170 ostatak jos jednog putnog prelaza... Ocito, davno zatvorenog...
I, strazarnica broj 38 - km 63.346...
Potpis nije moj, casna rijec...
Nesto kasnije dolazimo do prelijepog podzida - km 65.328...; a iza njega do ZCPa Gomirceva rampa
Predsignal Vrhovina i strazarnica broj 39.
I signal... U sredini fotografije se nalazi nekadasnja lozionica Vrhovine, a desno nekadasnja vodosprema.
Na samom ulazu u Vrhovine manevrira nekoliko radnih strojeva.
Bik lijevo od bivse lozionice.
Lozionica Vrhovine
I, jos jedan bik.
Vodosprema.
HZ 9512 567
HZ 9531 568
HZ 9512 566
Jedan od dva vodonapojnika
Vagoni radnog vlaka.
Stanicna zgrada
Drugi vodonapojnik
Ocito, proizveden u Varesu...
Signalna sprava u prometnom uredu.
Sved iz Ogulina
Prolaz nagibnog prema Splitu
Polazak iz Vrhovina i voznja do Licke Jesenice... Dolazak, pozdrav sa ljubaznim prometnikom, g. Salopekom i odlazak autom u Zagreb...
Nakon toga, muskelfieber... :kul
Lijep pozdrav iz Zagreba!
toma
Re: HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
Super ovaj fotopis. Tamo si napisao na početku, da se vide ostaci vojnog hotela ? Kako to ? jel je bilo tamo kakvo vojno odmralište ?
Re: HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
On one forum I visit (American) you are limited to 4 images per post! This would be rather restrictive for most on here.
Very interesting pictures of the route.
Very interesting pictures of the route.
Alan Curtis
http://www.andersley.co.uk/
http://www.andersley.co.uk/
Re: HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
Sej jih takoj odpre.Tin€ napisal/-a:109 slik je pa malce preveč za en post
...
Re: HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
zelo lepo fotoreportaža slika vlaka, res lepo!!!!!
bravo bravo
lp,miro
bravo bravo
lp,miro
Re: HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
Da, to je zgrada bivseg odmaralista JNA. Nazalost, podrucje oko same zgrade je minirano.klemenčič napisal/-a:Super ovaj fotopis. Tamo si napisao na početku, da se vide ostaci vojnog hotela ? Kako to ? jel je bilo tamo kakvo vojno odmralište ?
Usput, ispricavam se na (pre)velikoj kolicini fotografija - ubuduce cu fotografije 'rasporediti' u nekoliko postova!
pozdrav
toma
Re: HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
Hvala Toma. Ali još nisu rasčistili teren ? Koliko vozova ide po toj pruzi ? Jeli se predviđa elektrifikacija te pruge ?
Re: HZ, Licka pruga, Licka Jesenica - Vrhovine
Dogovor je , ovako između brače , deset fotki na post.Toma napisal/-a:klemenčič napisal/-a:
Usput, ispricavam se na (pre)velikoj kolicini fotografija - ubuduce cu fotografije 'rasporediti' u nekoliko postova!
pozdrav
toma
MMG- lepo izvedeno ...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )