Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Že dalj časa me zanima proga Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec. Končno, v pokoju, ko čas ni problem, sem se popeljal po tej progi.
Zgodovina proge je zelo zanimiva. Dolenjska, bogata s lesom, v časih tudi s premogom, je dolgo ostala nepovezana
z južno železnico. Avstro ogarska oblast ni hotela konkurenco južni železnici, lokalni interesi niso mogli dogovoriti potek trase.
Potrebno je povedati, da je od začetka načrtovana povezava s progo Zagreb - Reka okrog Vrbovskega v Gorskem Kotarju.
Najprej je zgrajena proga do Novega Mesta, ki je kasneje podaljšana do Črnomlja, Metlike in Karlovca. Povezava Črnomelj - Vinica - Vrbovsko
je postala zanimiva po 1. svetovni vojni, ko je Jugoslavija (na začetku SHS) izgubila Reko. Tako je Sušak, vzhodno predmestje Reke ostal najbližji slovenski izhod na morje.
Slovenija je uspela v lobiranju in jugoslovanska vlada je podprla graditev te proge. Veliki del infrastrukture je bil narejen ko se je začela 2. svetovna vojna.
Po njej, niso dela nikoli nadaljevali.
U prvem delu opisujem del proge od Ljubljana do Novega Mesta
Moj "kanarček" čaka na tiru 2a.
Odhod je odobren...
...prehajamo na desni tir.
Šporni park Kodeljevo...
... ter pod mostom za pešce.
Izhod iz postaje Škofljica...
... in podvoz pod avtocesto Ljubljana - Zagreb.
Sledijo tunela Mali Vrh...
... in Šmarje.
Postajališče Šmarje-Sap
Vhodni signal....
...vhod...
...in izhod iz Grosuplja. Desno je odcep za Kočevje.
Proga je speljana skozi gozdove, mimo lepo urejenih vasi. Mlačevo.
Mala Loka
Tunel Peščenik...
... in bližamo se Višnji Gori
Postaja Višnja Gora
Spet pod avtocesto.
Sodobni peron v Ivančni Gorici.
Končno se ločimo od avtoceste.
Šentvid pri Stični
Vhod v postajo Radohova Vas. Zanimiva je, ker nima prehodni tir v premi.
Menjava pragov pred Veliko Loko.
Proti Trebnjem.
Muzejska lokomotiva v Trebnjem.
Izhodne kretnice v Trebnjem...
... in odcep proge za Sevnico (levo).
Postajališče Ponikve.
Kurja Vas
91.5 km do Karlovca. Desno je opuščeni industrijski tir kamnoloma.
Izhod iz tunela Dobra
Biška Vas
Vhod v postajo Mirna Peč.
Še tretji tir v Mirni Peči.
Zeleni izhodni signal.
Spet v gozdu.
Češence, 87,2 km do Karlovca.
Na koncu gozda, njive.
In pogled nazaj, vas Hudo Polje.
ŽCP Dolenje Kamence
Vhodni signal v prvo (glavno) postajo Novega Mesta
Trije tiri.
Vhod v Novo Mesto, desno proga za Stražo.
Na postaji nas čaka vlak za Ljubljano.
Za postajo, med cesto in Krko je tunel-galerija Kapitelj.
In že smo na drugem postajališču, Novo Mesto Center. Punca na sliki pozdravlja vse bralce foruma.
Za postajališčem je most čez Krko.
Ob cestnem mostu je privezana turistična ladja.
Končno, tretja postaja v Novem Mestu - Kandija. Na sliki je nakladalna rampa, vendar tu avtomobili niso vozili že nekaj časa.
Na postaji je nekaj potnikov za Črnomelj in Metliko, vendar o tem v nadaljevanju.
Zgodovina proge je zelo zanimiva. Dolenjska, bogata s lesom, v časih tudi s premogom, je dolgo ostala nepovezana
z južno železnico. Avstro ogarska oblast ni hotela konkurenco južni železnici, lokalni interesi niso mogli dogovoriti potek trase.
Potrebno je povedati, da je od začetka načrtovana povezava s progo Zagreb - Reka okrog Vrbovskega v Gorskem Kotarju.
Najprej je zgrajena proga do Novega Mesta, ki je kasneje podaljšana do Črnomlja, Metlike in Karlovca. Povezava Črnomelj - Vinica - Vrbovsko
je postala zanimiva po 1. svetovni vojni, ko je Jugoslavija (na začetku SHS) izgubila Reko. Tako je Sušak, vzhodno predmestje Reke ostal najbližji slovenski izhod na morje.
Slovenija je uspela v lobiranju in jugoslovanska vlada je podprla graditev te proge. Veliki del infrastrukture je bil narejen ko se je začela 2. svetovna vojna.
Po njej, niso dela nikoli nadaljevali.
U prvem delu opisujem del proge od Ljubljana do Novega Mesta
Moj "kanarček" čaka na tiru 2a.
Odhod je odobren...
...prehajamo na desni tir.
Šporni park Kodeljevo...
... ter pod mostom za pešce.
Izhod iz postaje Škofljica...
... in podvoz pod avtocesto Ljubljana - Zagreb.
Sledijo tunela Mali Vrh...
... in Šmarje.
Postajališče Šmarje-Sap
Vhodni signal....
...vhod...
...in izhod iz Grosuplja. Desno je odcep za Kočevje.
Proga je speljana skozi gozdove, mimo lepo urejenih vasi. Mlačevo.
Mala Loka
Tunel Peščenik...
... in bližamo se Višnji Gori
Postaja Višnja Gora
Spet pod avtocesto.
Sodobni peron v Ivančni Gorici.
Končno se ločimo od avtoceste.
Šentvid pri Stični
Vhod v postajo Radohova Vas. Zanimiva je, ker nima prehodni tir v premi.
Menjava pragov pred Veliko Loko.
Proti Trebnjem.
Muzejska lokomotiva v Trebnjem.
Izhodne kretnice v Trebnjem...
... in odcep proge za Sevnico (levo).
Postajališče Ponikve.
Kurja Vas
91.5 km do Karlovca. Desno je opuščeni industrijski tir kamnoloma.
Izhod iz tunela Dobra
Biška Vas
Vhod v postajo Mirna Peč.
Še tretji tir v Mirni Peči.
Zeleni izhodni signal.
Spet v gozdu.
Češence, 87,2 km do Karlovca.
Na koncu gozda, njive.
In pogled nazaj, vas Hudo Polje.
ŽCP Dolenje Kamence
Vhodni signal v prvo (glavno) postajo Novega Mesta
Trije tiri.
Vhod v Novo Mesto, desno proga za Stražo.
Na postaji nas čaka vlak za Ljubljano.
Za postajo, med cesto in Krko je tunel-galerija Kapitelj.
In že smo na drugem postajališču, Novo Mesto Center. Punca na sliki pozdravlja vse bralce foruma.
Za postajališčem je most čez Krko.
Ob cestnem mostu je privezana turistična ladja.
Končno, tretja postaja v Novem Mestu - Kandija. Na sliki je nakladalna rampa, vendar tu avtomobili niso vozili že nekaj časa.
Na postaji je nekaj potnikov za Črnomelj in Metliko, vendar o tem v nadaljevanju.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2574
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Zelo lepe slike in natančen fotopis !
Imam prošnjo, če bi lahko zgornje slike razporedil v recimo tri sporočila in ne v eno samo.
P.S. komaj čakam nadaljevanje...
Imam prošnjo, če bi lahko zgornje slike razporedil v recimo tri sporočila in ne v eno samo.
P.S. komaj čakam nadaljevanje...
Aljaž
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
fresher,
super zadeva.
LP/Cuk
super zadeva.
LP/Cuk
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Komi čakam nadaljevanje!
Lp Nejc
Lp Nejc
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Naj se nadaljuje ... saj vem ... fresher editira zbrano gradivo ...
In če malo obrrnem kolesje spominov nazaj do datuma 18. marec 1989 ko sem se prvič in zadnjič peljal po tej progi v smeri LJ - JLA ...
In če malo obrrnem kolesje spominov nazaj do datuma 18. marec 1989 ko sem se prvič in zadnjič peljal po tej progi v smeri LJ - JLA ...
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Od Novega Mesta do Metlike
Za postajo Kandija je odcep za Revoz
Industrijski tir pelje čez nadvoz
Konec Novega Mesta
ŽCP Regrča vas
Regrča vas (levo) in Mrvar (desno)
Odcep za vojaško skladišče
Peljemo se skozi gozd
Predor pod naseljem Draga
Stranska vas
Postaja Birčna vas
ŽCP za Birčno vasjo
Spet med drevesjem
»S« ovinek
Opozorilo za predsignal pred postajo Uršna Sela
Postaja Uršna Sela
ŽCP Laze
Predor Gornje Laze za ovinkom
Za postajo Kandija je odcep za Revoz
Industrijski tir pelje čez nadvoz
Konec Novega Mesta
ŽCP Regrča vas
Regrča vas (levo) in Mrvar (desno)
Odcep za vojaško skladišče
Peljemo se skozi gozd
Predor pod naseljem Draga
Stranska vas
Postaja Birčna vas
ŽCP za Birčno vasjo
Spet med drevesjem
»S« ovinek
Opozorilo za predsignal pred postajo Uršna Sela
Postaja Uršna Sela
ŽCP Laze
Predor Gornje Laze za ovinkom
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Vhod v postajo Rožni Dol
59,5 km do Karlovca
Še 400 metrov bližje
Pred koncem najdaljšega predora na progi – Semič. V predoru so oznake za predsignal.
Izhod iz predora.
56,6 km do Karlovca
Semič in okolica sta znana po dobrem cvičku.
Panorama Semiča
Vhod v postajo Semič
ŽCP Kot pri Semiču
Vhod ….
….in izhod iz postaje Otovec
Prati nas zaraščeni tir
Najbolj znani objekt na progi – viadukt Otovec
Na viaduktu
Romsko naselje Brajdič pred Črnomljem
Vhod v postajo Črnomelj, odspodaj cesta Novo Mesto - Vinica
Spustili smo se na okrog 170 m nadmorske višine. V postaji je pet tirov v ovinku. Obračamo nazaj proti severovzhodu.
59,5 km do Karlovca
Še 400 metrov bližje
Pred koncem najdaljšega predora na progi – Semič. V predoru so oznake za predsignal.
Izhod iz predora.
56,6 km do Karlovca
Semič in okolica sta znana po dobrem cvičku.
Panorama Semiča
Vhod v postajo Semič
ŽCP Kot pri Semiču
Vhod ….
….in izhod iz postaje Otovec
Prati nas zaraščeni tir
Najbolj znani objekt na progi – viadukt Otovec
Na viaduktu
Romsko naselje Brajdič pred Črnomljem
Vhod v postajo Črnomelj, odspodaj cesta Novo Mesto - Vinica
Spustili smo se na okrog 170 m nadmorske višine. V postaji je pet tirov v ovinku. Obračamo nazaj proti severovzhodu.
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Za postajo Črnomelj…
…je viden nasip nikdar dokončane proge proti Vinici.
Desno ostanki tira in nakladalne rampe. Morda spet kakšen vojaški objekt?
Levi ovinek in 41,2 km do Karlovca
Pred kretnico postaje Gradac
Tu se zapornica spušča ročno
Most čez Krupo
Pred…
…in odhod iz postajališča Dobravice
Proga je najbližje Kolpi pred Križevsko vasjo
Desni ovinek….
… in vhodni signal pred Metliko.
Podvoz pod cesto Novo Mesto – Metlika – Karlovac pred postajo
Mejna železniška postaja Metlika
…je viden nasip nikdar dokončane proge proti Vinici.
Desno ostanki tira in nakladalne rampe. Morda spet kakšen vojaški objekt?
Levi ovinek in 41,2 km do Karlovca
Pred kretnico postaje Gradac
Tu se zapornica spušča ročno
Most čez Krupo
Pred…
…in odhod iz postajališča Dobravice
Proga je najbližje Kolpi pred Križevsko vasjo
Desni ovinek….
… in vhodni signal pred Metliko.
Podvoz pod cesto Novo Mesto – Metlika – Karlovac pred postajo
Mejna železniška postaja Metlika
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Fresher fenomenalen fotopis.
Prav carsko si to pripravil. Napiši kaj si ob tem popotovanju doživljal.
Jernej
Prav carsko si to pripravil. Napiši kaj si ob tem popotovanju doživljal.
Jernej
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Lep fotopis.
MMG-pomagalo bi , če bi v bodoče sestavil fotopis s po desetimi slikami na prispevek. Za lažje nalaganje.
Aja , v postajo se uvaža in iz nje izvaža ter posledično so uvozni in izvozni signali.Dobronamerno...
MMG-pomagalo bi , če bi v bodoče sestavil fotopis s po desetimi slikami na prispevek. Za lažje nalaganje.
Aja , v postajo se uvaža in iz nje izvaža ter posledično so uvozni in izvozni signali.Dobronamerno...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Dobronamerne pripombe so vedno dobrodošle.
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Gre za nepravilni glavni prevozni tir (je podaljšek progovnega tira na postaji, vendar pri njemu vlaki uvažajo v premo, izvažajo pa v odklon ali obratno).fresher napisal/-a:...
Vhod v postajo Radohova Vas (fotka od @fresherja). Zanimiva je, ker nima prehodni tir v premi.
...
Na dolenjski progi je še več postaj z nepravilnim glavnim prevoznim tirom: Grosuplje, Ivančna Gorica in
Trebnje (Metlika - LJ).
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Metlika - Karlovac
Pomembno je povedati, da je železniški mejni prehod Metlika - Bubnjarci, po potniškem prometu, drugi železniški prehod
med Slovenijo in Hrvaško. Na prvem je mestu, seveda Dobova. Med Karlovcem in Metliko pelje pet parov potniških vlakov,
med Ilirsko Bistrico in Šapjanami 3, čez prehoda v Istri za Pulo in med Čakovcem in Ormožem le dva para vlakov.
V voznem redu iz leta 1953 je podatek, da so med Ljubljano in Karlovcem peljala 2 vlaka in še dodatna dva med Novim Mestom
in Karlovcem. Takrat je potovanje od Ljubljane do Karlovca trajalo 5 ur in 18 minut. 56 let kasneje sem za isto pot porabil
3 ure in 54 minut, s tem, da sem v Metliki čakal 24 minut. Brez tega bi potovanje trajalo le 3 ure in 30 minut.
Proga je dolga 155 kilometrov. Povprečna hitrost je leta 1953 bila 29,2 km/h, danes pa je 39,7 km/h, oziroma 44,3 km/h,
če ne upoštevamo čakanje v Metliki. Kot dodatek, hitrost na slovenskem ozemlju (123 km) je 47,3 km/h, na hrvaškem (32 km)
pa 35,6 km/h.
Uvod je končan, prehajamo na slike.
"Kanarček" je pripravljen za vrnitev v Ljubljano...
...hrvaški "Šved" pa za nadaljevanje proti Karlovcu. V vlaku sem zvedel, da se peljemo le do Ozlja, naprej pa z avtobusom.
Izvoz iz Metlike
Nedelujoči signal pred postajališčem Rosalnice.
Rosalnice so poslednja postaja v Sloveniji, do katere pelje en par vlakov vsak dan.
Približujemo se mostu čez Kolpo...
...in prihajamo na Hrvaško.
Pomembno je povedati, da je železniški mejni prehod Metlika - Bubnjarci, po potniškem prometu, drugi železniški prehod
med Slovenijo in Hrvaško. Na prvem je mestu, seveda Dobova. Med Karlovcem in Metliko pelje pet parov potniških vlakov,
med Ilirsko Bistrico in Šapjanami 3, čez prehoda v Istri za Pulo in med Čakovcem in Ormožem le dva para vlakov.
V voznem redu iz leta 1953 je podatek, da so med Ljubljano in Karlovcem peljala 2 vlaka in še dodatna dva med Novim Mestom
in Karlovcem. Takrat je potovanje od Ljubljane do Karlovca trajalo 5 ur in 18 minut. 56 let kasneje sem za isto pot porabil
3 ure in 54 minut, s tem, da sem v Metliki čakal 24 minut. Brez tega bi potovanje trajalo le 3 ure in 30 minut.
Proga je dolga 155 kilometrov. Povprečna hitrost je leta 1953 bila 29,2 km/h, danes pa je 39,7 km/h, oziroma 44,3 km/h,
če ne upoštevamo čakanje v Metliki. Kot dodatek, hitrost na slovenskem ozemlju (123 km) je 47,3 km/h, na hrvaškem (32 km)
pa 35,6 km/h.
Uvod je končan, prehajamo na slike.
"Kanarček" je pripravljen za vrnitev v Ljubljano...
...hrvaški "Šved" pa za nadaljevanje proti Karlovcu. V vlaku sem zvedel, da se peljemo le do Ozlja, naprej pa z avtobusom.
Izvoz iz Metlike
Nedelujoči signal pred postajališčem Rosalnice.
Rosalnice so poslednja postaja v Sloveniji, do katere pelje en par vlakov vsak dan.
Približujemo se mostu čez Kolpo...
...in prihajamo na Hrvaško.
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Uvoz v mejno postajo Bubnjarci.
Postaja Bubnjarci ima nemogoče pogoje za delo mejnih služb.
Stari vodni stolp...
...in mesto, kje se je nahajala okretnica.
Most čez progo v Orljakovem
Levo pod nami je Kolpa
26 km do Karlovca
Spuščeni likovni predsignal Kamanja
ŽCP Kamanje
Uvoz v postajo Kamanje
Postaja Kamanje je u boljšem stanju kot Bubnjarci
Postaja Bubnjarci ima nemogoče pogoje za delo mejnih služb.
Stari vodni stolp...
...in mesto, kje se je nahajala okretnica.
Most čez progo v Orljakovem
Levo pod nami je Kolpa
26 km do Karlovca
Spuščeni likovni predsignal Kamanja
ŽCP Kamanje
Uvoz v postajo Kamanje
Postaja Kamanje je u boljšem stanju kot Bubnjarci
Re: Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovec
Najlepši del: Kolpa, cesta in proga
21,4 km do Karlovca
Prvi predor
Postajališče Zaluka
Vikend pokojnega premiera Račana
Grad Ozalj
Predor pod gradom
HE Ozalj
Predor pred postajo Ozalj
Uvoz v postajo...
...Ozalj
Nadaljevanje (10 potnikov) po lokalnih cestah proti Karlovcu
Dela na mostu čez Kolpo, zaradi česa se peljemo z avtobusom.
Na kolodvor Karlovac smo prišli s 5 minut zamude.
Na koncu, to potovanje moram ponoviti, morda s kakšnim ljubiteljem železnic. Proga in kraji ob njej
so tako različni in zanimivi, da se vedno najde nekaj novega.
21,4 km do Karlovca
Prvi predor
Postajališče Zaluka
Vikend pokojnega premiera Račana
Grad Ozalj
Predor pod gradom
HE Ozalj
Predor pred postajo Ozalj
Uvoz v postajo...
...Ozalj
Nadaljevanje (10 potnikov) po lokalnih cestah proti Karlovcu
Dela na mostu čez Kolpo, zaradi česa se peljemo z avtobusom.
Na kolodvor Karlovac smo prišli s 5 minut zamude.
Na koncu, to potovanje moram ponoviti, morda s kakšnim ljubiteljem železnic. Proga in kraji ob njej
so tako različni in zanimivi, da se vedno najde nekaj novega.