Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Bilo je tistega dopustniškega dne.
Čeprav megleno jutro ni kazalo, da bo nastal lep dan, se je izkazalo, da sem si izbral ravno pravi dan za vsakoletno romanje po slovenskih tirih. Namenil sem se prevoziti veliki in mali slovenski železniški krog. In to isti dan. Se pravi brez pravega presledka. V nadaljevanju vam predstavljam štorijo in nekaj fotografij.
Prijazna prodajalka železniških vozovnic na železniški postaji v Ljubljani ni mogla slutiti, kaj pomeni moje vprašanje: "Ali je mogoče pri vas kupiti vozovnico za katerokoli relacijo v Sloveniji?" Ker je bil odgovor DA, sem ji predstavil svojo zamisel o potepanju po tirih. Gospa je bila naravnost navdušena! Brez kompliciranja sem dobil tri vozovnice: Ljubljana - Sežana, Sežana - Sevnica (čez Jesenice) in Sevnica - Ljubljana (čez Trebnje).
Po plačilu skoraj 30 EUR sem odpeketal po malico in nato na 4. tir. Tam je že čakal dvočlenski Siemens za smer Sežana (LP 2630 ob 8.08).
Ne bi si drznil reči, da je bil poln, bil pa je lepo zaseden. Slišati je bilo mogoče govorico različnih evropskih narodov.
Ko smo se povzpeli proti Verdu, se je razkadila megla. Pogled na Baje je bil fantastičen! Do Sežane smo srečali 2 potniška vlaka in 4 tovorne.
V Sežano smo prispeli po voznem redu. Tam nas je že čakal z barvami olepšani Fiat, ki je poskrbel za nadaljevanje poti proti Jesenicam (LP4210 ob 10.18).
Ker se še ni mudilo, sem malo pogledal naokoli.
Mimo so pridrveli delavci:
Blizu je bila parkirana vlečna noviteta:
Postajni tiri so bolj ali manj samevali. Začeli so se zaraščati (saj res, kaj Sežana sploh še rabi toliko tirov?):
Nedaleč stran je bila parkirana Đurica, ki je nestrpno čakala na nove postajne premike:
Nato je pribrzel potniški iz Jesenic, kar je pomenilo, da bomo kmalu odbrzeli tudi mi (nastala je prava gneča):
Pa pa, glavna proga!
Sprevodnik na vlaku me je po pregledu vozovnice začuden povprašal, če vem kaj počnem: zakaj bi vendar šel v Sevnico čez Novo Gorico, ko pa je vendar bližje čez Divačo. Malo mi je bilo nerodno, ko sem mu razlagal, da se grem pač malo peljati.
Med potjo se je dogajalo marsikaj:
- v Dutovljah sem opazil, da ni več tirov in pragov! Ostaja le prevozni tir:
- v Štanjelu smo že speljali, ko je mlajši potnik ugotovil, da mora izstopiti; sprevodniku je uspelo opozoriti strojevodjo, tako da se je potnik varno srečal z babico in dedkom, ki sta ga zaskrbljeno čakala na peronu.
- zanimiva zgodba se je zgodila tudi v Braniku: že smo speljali, ko sta pritekla še dva potnika (mati z otrokom); tudi tukaj je situacijo ustrezno rešil sprevodnik, ki je z žvižgi opozoril strojevodjo, da se nekaj dogaja...
Se nadaljuje...
Čeprav megleno jutro ni kazalo, da bo nastal lep dan, se je izkazalo, da sem si izbral ravno pravi dan za vsakoletno romanje po slovenskih tirih. Namenil sem se prevoziti veliki in mali slovenski železniški krog. In to isti dan. Se pravi brez pravega presledka. V nadaljevanju vam predstavljam štorijo in nekaj fotografij.
Prijazna prodajalka železniških vozovnic na železniški postaji v Ljubljani ni mogla slutiti, kaj pomeni moje vprašanje: "Ali je mogoče pri vas kupiti vozovnico za katerokoli relacijo v Sloveniji?" Ker je bil odgovor DA, sem ji predstavil svojo zamisel o potepanju po tirih. Gospa je bila naravnost navdušena! Brez kompliciranja sem dobil tri vozovnice: Ljubljana - Sežana, Sežana - Sevnica (čez Jesenice) in Sevnica - Ljubljana (čez Trebnje).
Po plačilu skoraj 30 EUR sem odpeketal po malico in nato na 4. tir. Tam je že čakal dvočlenski Siemens za smer Sežana (LP 2630 ob 8.08).
Ne bi si drznil reči, da je bil poln, bil pa je lepo zaseden. Slišati je bilo mogoče govorico različnih evropskih narodov.
Ko smo se povzpeli proti Verdu, se je razkadila megla. Pogled na Baje je bil fantastičen! Do Sežane smo srečali 2 potniška vlaka in 4 tovorne.
V Sežano smo prispeli po voznem redu. Tam nas je že čakal z barvami olepšani Fiat, ki je poskrbel za nadaljevanje poti proti Jesenicam (LP4210 ob 10.18).
Ker se še ni mudilo, sem malo pogledal naokoli.
Mimo so pridrveli delavci:
Blizu je bila parkirana vlečna noviteta:
Postajni tiri so bolj ali manj samevali. Začeli so se zaraščati (saj res, kaj Sežana sploh še rabi toliko tirov?):
Nedaleč stran je bila parkirana Đurica, ki je nestrpno čakala na nove postajne premike:
Nato je pribrzel potniški iz Jesenic, kar je pomenilo, da bomo kmalu odbrzeli tudi mi (nastala je prava gneča):
Pa pa, glavna proga!
Sprevodnik na vlaku me je po pregledu vozovnice začuden povprašal, če vem kaj počnem: zakaj bi vendar šel v Sevnico čez Novo Gorico, ko pa je vendar bližje čez Divačo. Malo mi je bilo nerodno, ko sem mu razlagal, da se grem pač malo peljati.
Med potjo se je dogajalo marsikaj:
- v Dutovljah sem opazil, da ni več tirov in pragov! Ostaja le prevozni tir:
- v Štanjelu smo že speljali, ko je mlajši potnik ugotovil, da mora izstopiti; sprevodniku je uspelo opozoriti strojevodjo, tako da se je potnik varno srečal z babico in dedkom, ki sta ga zaskrbljeno čakala na peronu.
- zanimiva zgodba se je zgodila tudi v Braniku: že smo speljali, ko sta pritekla še dva potnika (mati z otrokom); tudi tukaj je situacijo ustrezno rešil sprevodnik, ki je z žvižgi opozoril strojevodjo, da se nekaj dogaja...
Se nadaljuje...
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
lep fotopis cakam nadaljevanje
Nadaljevanje: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkra
No, v Novi Gorici se je zgodila zasedba: na vlak se je vkrcalo zagotovo okrog 50 potnikov. Prevladovali so mlajši potniki z nahrbtniki. Vlak se je lepo napolnil.
Po krajšem postanku smo odbrzeli proti severu. Seveda smo prečkali:
V Mostu na Soči so se nam pridružili prvi kolesarji.
V Grahovem smo imeli križanje s potniškim vlakom iz Jesenic:
Če je bila moja ura točna, smo jo s postaje zbrisali 2 minutri prezgodaj.
Na postajališču Hudajužna smo imeli nekam dolg postanek. Ali smo bili prehitri? Se je upehani Fiat moral malo oddahniti po do 25 promilnem klancu?
V Podbrdu nas je čakal avtovlak:
Z našim vlakom se je pripeljala tudi njegova popoldanska posadka.
Sledila je osvežujoča vožnja skozi Bohinjski tunel. Vlak se je kar malo ohladil...
Mislil sem, da bo v Bohinjski Bistrici izstopilo in vstopilo več potnikov. No, do rošade je v bistvu prišlo na postaji Bled-jezero. Tam smo več potnikov izgubili, nekaj pa se nam jih je tudi pridružilo. Sledil je spust do Jesenic.
Na Jesenicah smo čakali zamujeno Savo iz Münchna (EC 211). Prihod je izgledal takole:
Potem pa razučaranje: vlak je bil sestavljen samo iz treh vagonov. Prvi vagon je bil vagon OBB, sledila pa sta dva vagona SŽ (B in AB). Ampak to nista bila klimatizirana vagona. No, dihati se je še kar dalo, saj smo imeli v kupeju odprto okno. Vlak je bil praktično poln. Že iz Avstrije je prišel z veliko potniki. Odpeljali smo se s približno 10 minutno zamudo. V Žirovnici smo se križali s potniškim vlakom, v Lescah pa s tovornim.
V Ljubljani je veliko potnikov izstopilo, veliko pa tudi vstopilo. Nekateri so razočarani iskali prazen kupe, a so se morali zadovoljiti z redkim prostim sediščem. Res ne vem, zakaj vsaj poleti vlaki ne vozijo v obljubljeni sestavi ali pa celo s kakšnim vagonom več.
Iz Ljubljane smo odšli z 9 minutno zamudo. To je pomenilo, da smo v Litiji čakali, da nas je prehitel ICS, ki je začel svojo pot v Maribor z odhodom ob 14.45 iz Ljubljane. Na postaji Sava smo se prav tako ustavili. Očitno se je nekaj zgodilo na progi, saj je mož z rdečo kapo držal v rokah neke liste. Do Zagorja smo vozili zelo počasi. Nato pa je šlo spet normalno naprej.
V Sevnici sem pomahal odhajajoči Savi, ki je pot nadaljevala v Beograd:
Po pici, dveh pivih (dehidracija!) in sladoledu sem pot nadaljeval s tem:
LP 3381 iz Sevnice za Trebnje. Iz Sevnice smo odšli z nekaj zamude. Potnikov nas je bilo ravno za vzorec.
V Trebnjem je bilo trojno križanje: vlak iz Sevnice, ki se je vračal v Sevnico, vlak LP 3222 iz Metlike za Ljubljano:
nato pa je pripeljal še vlak iz Ljubljane.
Pot do Ljubljane je bila kar naporna: vročina, počasna vožnja (ali niso vlaki včasih bolj drveli? Čez vse postaje je bila omejitev 40 km/h), utrujenost. No ja, v Ljubljano smo pripeljali ob predvidenih 19.45.
Povzetek: 470 km, 9 ur neto vožnje, <30 EUR, 4 prestopanja.
Užitek brez primere!
Po krajšem postanku smo odbrzeli proti severu. Seveda smo prečkali:
V Mostu na Soči so se nam pridružili prvi kolesarji.
V Grahovem smo imeli križanje s potniškim vlakom iz Jesenic:
Če je bila moja ura točna, smo jo s postaje zbrisali 2 minutri prezgodaj.
Na postajališču Hudajužna smo imeli nekam dolg postanek. Ali smo bili prehitri? Se je upehani Fiat moral malo oddahniti po do 25 promilnem klancu?
V Podbrdu nas je čakal avtovlak:
Z našim vlakom se je pripeljala tudi njegova popoldanska posadka.
Sledila je osvežujoča vožnja skozi Bohinjski tunel. Vlak se je kar malo ohladil...
Mislil sem, da bo v Bohinjski Bistrici izstopilo in vstopilo več potnikov. No, do rošade je v bistvu prišlo na postaji Bled-jezero. Tam smo več potnikov izgubili, nekaj pa se nam jih je tudi pridružilo. Sledil je spust do Jesenic.
Na Jesenicah smo čakali zamujeno Savo iz Münchna (EC 211). Prihod je izgledal takole:
Potem pa razučaranje: vlak je bil sestavljen samo iz treh vagonov. Prvi vagon je bil vagon OBB, sledila pa sta dva vagona SŽ (B in AB). Ampak to nista bila klimatizirana vagona. No, dihati se je še kar dalo, saj smo imeli v kupeju odprto okno. Vlak je bil praktično poln. Že iz Avstrije je prišel z veliko potniki. Odpeljali smo se s približno 10 minutno zamudo. V Žirovnici smo se križali s potniškim vlakom, v Lescah pa s tovornim.
V Ljubljani je veliko potnikov izstopilo, veliko pa tudi vstopilo. Nekateri so razočarani iskali prazen kupe, a so se morali zadovoljiti z redkim prostim sediščem. Res ne vem, zakaj vsaj poleti vlaki ne vozijo v obljubljeni sestavi ali pa celo s kakšnim vagonom več.
Iz Ljubljane smo odšli z 9 minutno zamudo. To je pomenilo, da smo v Litiji čakali, da nas je prehitel ICS, ki je začel svojo pot v Maribor z odhodom ob 14.45 iz Ljubljane. Na postaji Sava smo se prav tako ustavili. Očitno se je nekaj zgodilo na progi, saj je mož z rdečo kapo držal v rokah neke liste. Do Zagorja smo vozili zelo počasi. Nato pa je šlo spet normalno naprej.
V Sevnici sem pomahal odhajajoči Savi, ki je pot nadaljevala v Beograd:
Po pici, dveh pivih (dehidracija!) in sladoledu sem pot nadaljeval s tem:
LP 3381 iz Sevnice za Trebnje. Iz Sevnice smo odšli z nekaj zamude. Potnikov nas je bilo ravno za vzorec.
V Trebnjem je bilo trojno križanje: vlak iz Sevnice, ki se je vračal v Sevnico, vlak LP 3222 iz Metlike za Ljubljano:
nato pa je pripeljal še vlak iz Ljubljane.
Pot do Ljubljane je bila kar naporna: vročina, počasna vožnja (ali niso vlaki včasih bolj drveli? Čez vse postaje je bila omejitev 40 km/h), utrujenost. No ja, v Ljubljano smo pripeljali ob predvidenih 19.45.
Povzetek: 470 km, 9 ur neto vožnje, <30 EUR, 4 prestopanja.
Užitek brez primere!
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
povejte men laiku če sta vlaka na zadnji sliki ti. kanarčka
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Taku je.alexa-lol napisal/-a:povejte men laiku če sta vlaka na zadnji sliki ti. kanarčka
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Pa še službeni vagon nabiralnika si ujel na prvem tiru.alexa-lol napisal/-a:povejte men laiku če sta vlaka na zadnji sliki ti. kanarčka
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Zelo dobro in natančno predstavljen fotopis . Tudi sline se mi že cedijo!
Me prav zanima kaj si mislijo sprevodniki ali pa navadni ljudje, ko jim omeniš, da si/boš potoval 9 ur z vlakom samo zato, ker so ti všeč...
Me prav zanima kaj si mislijo sprevodniki ali pa navadni ljudje, ko jim omeniš, da si/boš potoval 9 ur z vlakom samo zato, ker so ti všeč...
Aljaž
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Naj povem svojo izkušnjo. Ni sicer povezana s potovanji, ampak zgolj ljubiteljsko. V Celju na postaji sem že velikokrat spustil kakšen vlak, da sem lahko bil na postaji in užival v popoldanski konici, ko je največ vlakov. Sprevodniki so se me že navadili, ta novi so še sploh zakon, ker me občudujejo, kakšno zanimanje za železnico imam v sebi.leteči vlak napisal/-a: Me prav zanima kaj si mislijo sprevodniki ali pa navadni ljudje, ko jim omeniš, da si/boš potoval 9 ur z vlakom samo zato, ker so ti všeč...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Tudi mene so že kdaj kakšni železničarji (delavci na postajah), ko so spoznali za kaj se zanimam, zelo toplo sprejeli. Eden mi je nekoč na veliko opisoval lokomotive, ki so bile tisti čas tam parkirane, drugi mi je odklenil vrata muzejske lokomotive v Grosuplju itd..
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Kar osmico si naredil (LJ - Sežana - Jesenice - LJ - Sevnica - Trebnje - LJ), dober si. Jaz sem potoval le po krogu LJ - Jesenice - GO - Sežana - LJ, v nasprotni smeri urinega kazalca. Na to progo me vežejo zelo lepi spomini.
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
MMG, kdaj so vključili "novo" elektronsko SVN v redno obratovanje?fan napisal/-a:
...
...
Lp Signal
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Pred približno mesecem dni.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Kdo bi si mislil, da se da po Sloveniji vozit 9 ur
Re: Veliki in mali slovenski železniški krog (hkrati)
Kroženje po slovenskih tirih je mogoče tudi tako: Ljubljana - Celje - Velenje; nato z avtobusom do Dravograda, kjer je potem spet vlak do Maribora in nato do Ljubljane.
Pred nekaj leti sem šel z vlakom na relaciji Ljubljana - Metlika - Karlovac - Reka - Ljubljana. Dokaz: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 4670#p4670
Za ta teden načrtujem krožno vožnjo na relaciji Ljubljana - Beljak - Celovec - Pliberk - Maribor - Ljubljana. Za to pot obstaja posebna ponudba; cena le 29 EUR. Fotopis sledi....
Pred nekaj leti sem šel z vlakom na relaciji Ljubljana - Metlika - Karlovac - Reka - Ljubljana. Dokaz: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 4670#p4670
Za ta teden načrtujem krožno vožnjo na relaciji Ljubljana - Beljak - Celovec - Pliberk - Maribor - Ljubljana. Za to pot obstaja posebna ponudba; cena le 29 EUR. Fotopis sledi....
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin