Dolfe napisal/-a:Tako, mimogrede.
Karol Rustja v svoji knjigi "150 let proge Celje - Ljubljana" navaja, da je nekje v letih 1930 bilo zasednih med Ljubljano in Celjem kar 78 čuvajnic.
Za podrobnejše podatke bi pa morali angažirati našega foteljskega direktorja MRS.

Kot "foteljski"* direktor moram opozoriti na neprecizno delo člana naše MRS!
Zgodovina Južne železnice se ne začne v tridesetih letih 19. stoletja! Pa še podatek o 78 zasedenih čuvajnicah je potrebno preveriti...če namreč seštejemo čuvajnice po tipu pridobivanja vode, pridemo do številke...79!
Vendar upoštevamo dejstvo, da je našemu članu Dolfetu že zelo zgodaj umrla tovarišica za matematiko...
Dejstva ob času otvoritve južne železnice na odseku Celje-Ljubljana, dne 16.9.
1849:
"Zgrajenih je bilo
80 čuvajnic.
Največ je bilo enojnih pritličnih, dvojnih pritličnih in pritličnih podolgovatih nepodkletenih, zelo malo je bilo podkletenih in enonadstropnih. V čuvajnicah so stanovali predvsem čuvaji, ki so skrbeli za odsek proge ob njih. Do nekaterih čuvajnic je bilo mogoče le po progi, ker niso imele dovoznih poti."
"Med drugo svetovno vojno je bilo veliko čuvajnic požganih, vseh po vojni niso obnovili. Zaradi posodobljenih signalno-varnostnih naprav in vleke čuvajnice niso več potrebne, zato jih je železnica prodala, nekatere težko dostopne pa so razpadle."
Vir:Karol Rustja: 150 let proge Celje-Ljubljana, Tiri in čas, št.11
Ja, zopet se je izkazalo, da direktor več ve kot člani MRS
...čeprav prepisujemo iz istega vira
"foteljski"*....registrirana znamka MRS (pomeni, da ima direktor samo fotelj, računalnik, skener, fotoaparat, ki je zaklenjen na "AUTO", brez fikusa, brez tajnice, zadnja pridobitev: fotokopirni stroj z optiko...)
Iz vsega tega sledi, da so člani MRS veliko bolje opremljeni, iznajdljivi (uporabljajo tajnice drugih direktorjev, tudi za skeniranje...

)
OPOMBA: Izrazoslovje članov MRS je malce drugačno od drugih članov foruma, saj ima svoj poseben pravilnik, ki se ga morajo držati. Ne priporočamo, da bi preostali člani foruma posnemali člane MRS, saj se jim lahko dogodi
Sedaj pa resno še za ostale člane foruma:
Ogledal sem si diplomsko delo Blaža Verbiča: Čuvaji in čuvajnice; življenje in delo železniških čuvajev v čuvajnicah med Zidanim Mostom in Savo.
Blaž Verbič je diplomsko delo napisal februarja 2005 na oddelku za etnologijo in kulturno antropologijo filozofske fakultete v Ljubljani.
Se mi zdi brez veze prepisovati iz njegovo diplomske naloge, sem v kontaktu z avtorjem, da bi nam dovolil objavo diplomske naloge na forumu. Upam, da nam bo uspelo...
