Čez ta most pa poteka Fužinski triatlon.Ajznponar napisal/-a:
Industrijski tir Zalog - Vevče
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Sem se dokopal še do starejšega načrta industrijskega tira, ki so mu včasih rekli "dovlačilnica" (nemško: Schleppbahn).
Tokrat iz leta 1911
še povečava za lokalno MRS...in tiste, ki že slabo vidite
Na povečavi se vidi tudi okretnica na cesti...
Del papirnice na desnem bregu Ljubljanice je Terpinc poimenoval po ženi Jožefini...Josefsthal (Jožef-inina dolina), čeprav je bil kar zaveden Slovenec, vendar je bilo takrat moderno/mondeno, če so se tudi Slovenci pogovarjali nemško
Del papirnice, ki je bil zgrajen kasneje na levem bregu, je poimenoval v čast nadvojvode Janeza
Terpinc je bil eden izmed štirih lastnikov papirnice Vevče (verjetno večinski lastnik).
Načrt je iz knjižice...
torej iz časa, ko je Terpinc že prodal papirnico avstrijski firmi...
Zgodovina se ponavlja
Komaj kaj dobimo v svoje roke, jo že eden proda tujcu
Tokrat iz leta 1911
še povečava za lokalno MRS...in tiste, ki že slabo vidite
Na povečavi se vidi tudi okretnica na cesti...
Del papirnice na desnem bregu Ljubljanice je Terpinc poimenoval po ženi Jožefini...Josefsthal (Jožef-inina dolina), čeprav je bil kar zaveden Slovenec, vendar je bilo takrat moderno/mondeno, če so se tudi Slovenci pogovarjali nemško
Del papirnice, ki je bil zgrajen kasneje na levem bregu, je poimenoval v čast nadvojvode Janeza
Terpinc je bil eden izmed štirih lastnikov papirnice Vevče (verjetno večinski lastnik).
Načrt je iz knjižice...
torej iz časa, ko je Terpinc že prodal papirnico avstrijski firmi...
Zgodovina se ponavlja
Komaj kaj dobimo v svoje roke, jo že eden proda tujcu
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Če oživim temo
Ker se pa v vsaki strani trudim videti pozitivne stvari, ima ta oseba zasluge, da sem tudi kdaj izstopil iz vlaka v Zalogu ter se z avtom peljal ob tem industrijskem tiru na celi dolžini.
Osebi ki jo poznam se je zgodilo, da je šla čez ta most s kolesom in je ob tem zapeljala tirnico ter padla po cesti. Je imela potem še kar lep čas strah pred vožnjo s kolesom.Ajznponar napisal/-a:Mimogrede, tam nekje bi lahko postavili še tablo, ki bi manj izkušene kolesarje opozarjala, da je čez tirnice dobro iti pod pravim kotom!
Ker se pa v vsaki strani trudim videti pozitivne stvari, ima ta oseba zasluge, da sem tudi kdaj izstopil iz vlaka v Zalogu ter se z avtom peljal ob tem industrijskem tiru na celi dolžini.
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Evo, pojavila se je še ena slika te okretnice in mostu v ozadju, datirana na cca. 1900 (povzeto, nepreverjeneo, po spodaj navedenem linku):železocestnik napisal/-a: ... Tam, kjer pa sedaj popravljajo "ugreznjen" tir, je včasih bila okretnica.
Verjetno luknje niso dobro utrdili
Slika je bila objavljena na "Gsihtbukvi", tukaj:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 941&type=1
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Borsig: odlično!
Še dobro, da kdo gleda fejstbuk.
Ampak podatke pa imamo mi boljše. Če pogledaš kakšen post nazaj, vidiš, da so "dovlačilnico" zgradili leta 1911.
Je pa zanimivo, ker je obračalnica pokrita z deskami.
Če pogledamo še malo nazaj, vidimo, da so morali popravljati spodnji ustroj ravno na mestu obračalnice.
Seveda mi z našim poznavanjem terena lahko takoj povemo, zakaj ravno tu.
Ja, bogve kaj so zmetali v luknjo, ko so ukinili obračalnico
pozdrav
Darko
Še dobro, da kdo gleda fejstbuk.
Ampak podatke pa imamo mi boljše. Če pogledaš kakšen post nazaj, vidiš, da so "dovlačilnico" zgradili leta 1911.
Je pa zanimivo, ker je obračalnica pokrita z deskami.
Če pogledamo še malo nazaj, vidimo, da so morali popravljati spodnji ustroj ravno na mestu obračalnice.
Seveda mi z našim poznavanjem terena lahko takoj povemo, zakaj ravno tu.
Ja, bogve kaj so zmetali v luknjo, ko so ukinili obračalnico
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Ups!železocestnik napisal/-a: ... Ampak podatke pa imamo mi boljše. Če pogledaš kakšen post nazaj, vidiš, da so "dovlačilnico" zgradili leta 1911.
Postajam površen!
Površnost mi je že @BP1 dokazal v temi o Mb!
Mogoče pa niso poravljali! Mogoče je pa koga zanimalo ali je še kaj ostalo od obračalnice!?!železocestnik napisal/-a: Če pogledamo še malo nazaj, vidimo, da so morali popravljati spodnji ustroj ravno na mestu obračalnice.
Seveda mi z našim poznavanjem terena lahko takoj povemo, zakaj ravno tu.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Sedaj videl to temo in ta kombiniran cestno - železniški most
Zanima me, kolikokrat na teden tu pelje vlak?
Zanima me, kolikokrat na teden tu pelje vlak?
-
- Začetnik
- Prispevkov: 2
- Pridružen: 15.09.2022, 9:56
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Pozdravljeni forumaši!
Oživljam temo, ker je ustvarjalec te teme omenjal tudi severni industrijski tir, za katerega sem se jaz odločil da ustvarim fotopis.
Sicer vem da je cca 14 let med prvotno objavo, a bolje pozno kot nikoli
Začenjamo na severni strani tirov med ranžirno in potniško postajo Zalog, ravno pred podvozom Zaloške pod tiri.
Viden je odcep industrijskih tirov v desno, kjer je odprta tudi PHO.
Tu je bil izveden razcep industrijskega tira z mehansko kretnico, katere označba ni bila berljiva (pogled proti potniški postaji Zalog)
Levi tir gre proti skladišču Merkatroja, desni tir pa proti bivši Emoni in Silganu
Pot ki prečka oba tira in andrejev križ, ki je videl že boljše čase hehe
Ob obeh tirih se je tu nastanilo nekaj vrtičkarjev.
Zanimivo da je levi tir tudi kak meter ali dva nižje od desnega.
Še en hiter pogled nazaj (v ozadju viden CP Zalog)
Tira prečkata cesto, levi tir se nato kmalu zaključi ob skladišču, medtem pa se desni nadaljuje ob ograji
Nadaljujem po desnem tiru ki je konkretno zaraščen zato nadaljujem po levi strani tira
Na sliki je viden tudi nek dotrajan steber na keterem je bil morda kak signal?
Kmalu pridem do razcepa tira kjer sta mehanska kretnica in kamen s kilometersko označbo "000"
Levi tir vodi proti bivši Emoni (kjer je trenutno gradbišče), desni pa proti Silganu
Še en hiter ogled kretnice z označbo F, ki sicer ne deluje, vendar je barva v relativno dobrem stanju.
Nadaljujem po tiru do Silgana kjer v daljavi kuka raztirnik
Raztirnik je odklenjen in likovni znak je v zelo dobrem stanju, kot da je bil nedolgo nazaj barvan.
Viden je tudi eden od dveh ključev za raztirnik
Nadaljujem naprej in naletim na kamen s kilometersko označbo "0.1"
Nadaljujem po tiru in naletim na ograjo z likovnim signalom Stoj
Tu je ena firma pred Silganim, ki se ukvarja z dejavnostjo "predelovanja odpadkov", totalna svinjarija in sramota da se dopušča obratovat takim podjetjem!
Moral sem iti naokoli Silgana kjer sem čez ograjo ujel še zaključek tira zadaj za skladiščem.
Vidna je tudi neka stara hišica s telefonom, ki deluje kot neka star čuvajnica?
Vrnem se nazaj na razcep, ki pelje proti Emoni.
Tu se tir kmalu konča, ker so ga že kar nekaj časa nazaj izgradili, ker je presenetljivo saj stare industrijske tire ne izgradijo, če ti niso v napoto (samo dodaten strošek)
Imam še nekaj dodatnih slik izgrajenega tira, vendar prilagam link do galerije celotnega potopisa in si lahko vsak še kaj po svoje pogleda
https://drive.google.com/drive/folders/ ... share_link
V področju starih skladišč Emone je trenutno gradbišče kjer bodo postavili neko večjo zgradbo.
V bistvu se je celotni severni del od postaje naprej od originalne objave iz 2009, to območje spremenilo v manjšo industrijsko cono.
Kljub temu mislim da nihče ne bo koristil obstoječih ali novih industrijskih tirov, saj se vsa podjetja odločajo za prevoz z cestnim tovornim prometom (na žalost)
Je pa znano tudi, da se bo na južni strani ranžirne postaje Zalog gradilo ogromno Lidlovo skladišče, ki pa namerava za lastne namene zgraditi nekaj tirnih odcepov od postaje do skladišlč.
Več info na povezavi :
https://alpeadriagreen.org/2018/05/08/v ... ob-zaloki/
Upam da bodo povezave do fotk delovale, za kaj več pa drugič.
Pa lep pozdrav vsem!
Oživljam temo, ker je ustvarjalec te teme omenjal tudi severni industrijski tir, za katerega sem se jaz odločil da ustvarim fotopis.
Sicer vem da je cca 14 let med prvotno objavo, a bolje pozno kot nikoli
Začenjamo na severni strani tirov med ranžirno in potniško postajo Zalog, ravno pred podvozom Zaloške pod tiri.
Viden je odcep industrijskih tirov v desno, kjer je odprta tudi PHO.
Tu je bil izveden razcep industrijskega tira z mehansko kretnico, katere označba ni bila berljiva (pogled proti potniški postaji Zalog)
Levi tir gre proti skladišču Merkatroja, desni tir pa proti bivši Emoni in Silganu
Pot ki prečka oba tira in andrejev križ, ki je videl že boljše čase hehe
Ob obeh tirih se je tu nastanilo nekaj vrtičkarjev.
Zanimivo da je levi tir tudi kak meter ali dva nižje od desnega.
Še en hiter pogled nazaj (v ozadju viden CP Zalog)
Tira prečkata cesto, levi tir se nato kmalu zaključi ob skladišču, medtem pa se desni nadaljuje ob ograji
Nadaljujem po desnem tiru ki je konkretno zaraščen zato nadaljujem po levi strani tira
Na sliki je viden tudi nek dotrajan steber na keterem je bil morda kak signal?
Kmalu pridem do razcepa tira kjer sta mehanska kretnica in kamen s kilometersko označbo "000"
Levi tir vodi proti bivši Emoni (kjer je trenutno gradbišče), desni pa proti Silganu
Še en hiter ogled kretnice z označbo F, ki sicer ne deluje, vendar je barva v relativno dobrem stanju.
Nadaljujem po tiru do Silgana kjer v daljavi kuka raztirnik
Raztirnik je odklenjen in likovni znak je v zelo dobrem stanju, kot da je bil nedolgo nazaj barvan.
Viden je tudi eden od dveh ključev za raztirnik
Nadaljujem naprej in naletim na kamen s kilometersko označbo "0.1"
Nadaljujem po tiru in naletim na ograjo z likovnim signalom Stoj
Tu je ena firma pred Silganim, ki se ukvarja z dejavnostjo "predelovanja odpadkov", totalna svinjarija in sramota da se dopušča obratovat takim podjetjem!
Moral sem iti naokoli Silgana kjer sem čez ograjo ujel še zaključek tira zadaj za skladiščem.
Vidna je tudi neka stara hišica s telefonom, ki deluje kot neka star čuvajnica?
Vrnem se nazaj na razcep, ki pelje proti Emoni.
Tu se tir kmalu konča, ker so ga že kar nekaj časa nazaj izgradili, ker je presenetljivo saj stare industrijske tire ne izgradijo, če ti niso v napoto (samo dodaten strošek)
Imam še nekaj dodatnih slik izgrajenega tira, vendar prilagam link do galerije celotnega potopisa in si lahko vsak še kaj po svoje pogleda
https://drive.google.com/drive/folders/ ... share_link
V področju starih skladišč Emone je trenutno gradbišče kjer bodo postavili neko večjo zgradbo.
V bistvu se je celotni severni del od postaje naprej od originalne objave iz 2009, to območje spremenilo v manjšo industrijsko cono.
Kljub temu mislim da nihče ne bo koristil obstoječih ali novih industrijskih tirov, saj se vsa podjetja odločajo za prevoz z cestnim tovornim prometom (na žalost)
Je pa znano tudi, da se bo na južni strani ranžirne postaje Zalog gradilo ogromno Lidlovo skladišče, ki pa namerava za lastne namene zgraditi nekaj tirnih odcepov od postaje do skladišlč.
Več info na povezavi :
https://alpeadriagreen.org/2018/05/08/v ... ob-zaloki/
Upam da bodo povezave do fotk delovale, za kaj več pa drugič.
Pa lep pozdrav vsem!
-
- Začetnik
- Prispevkov: 2
- Pridružen: 15.09.2022, 9:56
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Šment!
Vidim da linki do fotk ne delujejo?!
Link do galerije deluje...
Probam rešiti jutri, sicer pa če ima kdo vmes rešitev, se preiporočam.
LP
Vidim da linki do fotk ne delujejo?!
Link do galerije deluje...
Probam rešiti jutri, sicer pa če ima kdo vmes rešitev, se preiporočam.
LP
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Slike ne delajo, ker si kopiral naslov povezave do datotek (file) in ne naslova, kjer je slika.
Recimo za prvo sliko si dal takšen naslov
https://drive.google.com/file/d/1hZOtmw ... _7vD8/view
Rešitev je takšna, da greš na googledrive, kjer imaš na kupu zbrane vse slike, kot je ta tvoj link...
https://drive.google.com/drive/mobile/f ... share_link
... desni klik na sliko, če si pa "mobilni" pa držiš prst tri sekunde na sliki in klikneš kopiraj mesto slike,lahko tudi odpri sliko v novem zavihku. Nato dobiš takšen naslov:
https://lh3.googleusercontent.com/u/0/d ... p-k-nu-iv1
In če to daš pod "img/img" dobiš naslednjo sliko.
To velja za vse, ki uporabljajo google drive. Če pa google menjava naslove slik pa ne vem, Facebook jih, zato je enak postopek, kot sem opisal za gdrive, za Facebook neuporaben.
Recimo za prvo sliko si dal takšen naslov
https://drive.google.com/file/d/1hZOtmw ... _7vD8/view
Rešitev je takšna, da greš na googledrive, kjer imaš na kupu zbrane vse slike, kot je ta tvoj link...
https://drive.google.com/drive/mobile/f ... share_link
... desni klik na sliko, če si pa "mobilni" pa držiš prst tri sekunde na sliki in klikneš kopiraj mesto slike,lahko tudi odpri sliko v novem zavihku. Nato dobiš takšen naslov:
https://lh3.googleusercontent.com/u/0/d ... p-k-nu-iv1
In če to daš pod "img/img" dobiš naslednjo sliko.
To velja za vse, ki uporabljajo google drive. Če pa google menjava naslove slik pa ne vem, Facebook jih, zato je enak postopek, kot sem opisal za gdrive, za Facebook neuporaben.