Industrijski tir Zalog - Vevče
Industrijski tir Zalog - Vevče
Evo nekaj fotk z nedeljskega sprehoda. Morebitne dodatne informacije so seveda dobrodošle.
Torej, s postaje Zalog vodita dva industrijska tira. Severni odsek, ki ga prevozite ob vožnji mimo zaloškega drsališča, bomo pustili za kdaj drugič in se posvetili južnemu, ki vodi do Papirnice Vevče in servisira še nekaj podjetij.
Začnemo na zaloški postaji. S potniškega perona (oz. perspektive tranzitnega potnika) je videti takole:
Lahko bi se spraševali, zakaj potnikom ne namenijo najsevernejšega tira (za ograjo oz. ob čakalnici) oz. zakaj morajo težje gibljive potnike "razveseliti" s stopnicami v podhod. Druga stran postaje je videti tako:
Če koga zanima, koliko je do Beograda:
Za postajo je tudi muzejska lokomotiva, njene fotke sem že prilepil v ustrezno zbirališče v oddelku Fotografija.
Nedeljsko mrtvilo ni dalo najboljše spodbude za čakanje na kakšen ulov, zato gremo na odcep našega industrijskega tira. Najbližje bi bilo kar čez tire, ampak tu mimo vendarle gresta kar dva evropska koridorja. Zato gremo čez podhod, po Krivi poti (nomen est omen), dokler ne pridemo spet do tirov oz. do naslednje železničarske zgradbe:
Za kandelabrom se vidi, da se en tir loči od ostalih. Ta je "naš"
Oz. tukaj se ločitev vidi še bolje:
Žal je megla ljubljanski zaščitni znak . Še pogled proti zaloški postaji od pralnice:
Kmalu po odcepu naletimo na ta rdeče bel kol. Čemu sploh služi (sem vendarle vajenec)?
Kmalu sledi prvi razcep (tisti avto na desni pelje v podvoz Zaloške pod glavno progo):
Desno gre v Vevče, Na levem tiru pa kmalu cokla z nekim modrim znakom:
Zaradi omejitve slik na post nadaljujemo v naslednjem postu.
Torej, s postaje Zalog vodita dva industrijska tira. Severni odsek, ki ga prevozite ob vožnji mimo zaloškega drsališča, bomo pustili za kdaj drugič in se posvetili južnemu, ki vodi do Papirnice Vevče in servisira še nekaj podjetij.
Začnemo na zaloški postaji. S potniškega perona (oz. perspektive tranzitnega potnika) je videti takole:
Lahko bi se spraševali, zakaj potnikom ne namenijo najsevernejšega tira (za ograjo oz. ob čakalnici) oz. zakaj morajo težje gibljive potnike "razveseliti" s stopnicami v podhod. Druga stran postaje je videti tako:
Če koga zanima, koliko je do Beograda:
Za postajo je tudi muzejska lokomotiva, njene fotke sem že prilepil v ustrezno zbirališče v oddelku Fotografija.
Nedeljsko mrtvilo ni dalo najboljše spodbude za čakanje na kakšen ulov, zato gremo na odcep našega industrijskega tira. Najbližje bi bilo kar čez tire, ampak tu mimo vendarle gresta kar dva evropska koridorja. Zato gremo čez podhod, po Krivi poti (nomen est omen), dokler ne pridemo spet do tirov oz. do naslednje železničarske zgradbe:
Za kandelabrom se vidi, da se en tir loči od ostalih. Ta je "naš"
Oz. tukaj se ločitev vidi še bolje:
Žal je megla ljubljanski zaščitni znak . Še pogled proti zaloški postaji od pralnice:
Kmalu po odcepu naletimo na ta rdeče bel kol. Čemu sploh služi (sem vendarle vajenec)?
Kmalu sledi prvi razcep (tisti avto na desni pelje v podvoz Zaloške pod glavno progo):
Desno gre v Vevče, Na levem tiru pa kmalu cokla z nekim modrim znakom:
Zaradi omejitve slik na post nadaljujemo v naslednjem postu.
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Levi tir prečka Rosno pot in gre v tole okroglo stavbo, ki je pravi zaloški landmark. Mislim, da bo to eno izmed skladišč Zavoda Republike Slovenije za blagovne rezerve.
Še malo od bližje:
Proga se nadaljuje desno od te stavbe vzdolž Zaloške ceste. Od nje se umakne za neko gostilno, kjer je kaj videti. Glavna proga pride ob telefonu. Vidimo, da se je medtem spet razcepila:
Opa, tu je že pravo nivojsko križanje
Če gremo do tega križišča in se obrnemo nazaj, levi spodnji kot na prejšnji sliki pripelje sem, verjetno to še vedno pripada ZRSBR
Če se spet obrnemo proti zahodu, vidimo, da se desni tir dodatno razcepi in oba kraka gresta čez Cesto španskih borcev v Petrolovo skladišče, kjer so parkirane cisterne. Za razliko od prej je to križanje zavarovano z zapornicami.
Desno gre proga naprej v Vevče. Vmes lahko vidimo še en telefon, komaj nekaj m od prejšnjega
In nekaj metrov naprej, ob Petrolovi ograji, še ena govorilnica.
Prečkamo Cesto španskih borcev in se ozremo nazaj, na prometne znake in meglo
Že 700m iz Zaloga
Eden od teh rdeče belih kolov zlomljen leži ob progi
Tisti ob 800m oznaki pa še stoji
156 nečesa
Proga nekaj časa teče vzdolž Zaloške ceste
Se nadaljuje
Še malo od bližje:
Proga se nadaljuje desno od te stavbe vzdolž Zaloške ceste. Od nje se umakne za neko gostilno, kjer je kaj videti. Glavna proga pride ob telefonu. Vidimo, da se je medtem spet razcepila:
Opa, tu je že pravo nivojsko križanje
Če gremo do tega križišča in se obrnemo nazaj, levi spodnji kot na prejšnji sliki pripelje sem, verjetno to še vedno pripada ZRSBR
Če se spet obrnemo proti zahodu, vidimo, da se desni tir dodatno razcepi in oba kraka gresta čez Cesto španskih borcev v Petrolovo skladišče, kjer so parkirane cisterne. Za razliko od prej je to križanje zavarovano z zapornicami.
Desno gre proga naprej v Vevče. Vmes lahko vidimo še en telefon, komaj nekaj m od prejšnjega
In nekaj metrov naprej, ob Petrolovi ograji, še ena govorilnica.
Prečkamo Cesto španskih borcev in se ozremo nazaj, na prometne znake in meglo
Že 700m iz Zaloga
Eden od teh rdeče belih kolov zlomljen leži ob progi
Tisti ob 800m oznaki pa še stoji
156 nečesa
Proga nekaj časa teče vzdolž Zaloške ceste
Se nadaljuje
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Hoja po šodru ni najbolj prijetna, zato sem progo ob Klemenovi začasno zapustil in nanjo znova naletel ob križanju s Kašeljsko. V ozadju se vidita zvonika cerkve v Polju
Najprej poglejmo proti Zalogu, če smo kaj bistvenega zamudili
Zanimivo, skladovnica betonskih švelerjev
Pogled naprej proti Vevčam, desno od tu je vevški zdravstveni dom
Pogled z makadamskega parkirišča pri zdravstvenem domu nazaj proti Kašeljski
Križišče z Anžurjevo
Ob tem križišču (levo od zgornje slike) je neki zapuščen in pografitan objekt, glede na bližino tirov najbrž kakšna nekdanja čuvajnica?
Še proti Vevčam
Če dobro pogledamo na cesto, vidimo še tirnice. Ravno na tem mestu je bil še en danes ukinjen odcep. Še nekaj let nazaj je bila razdrta le kretnica, tirnice pa so segale vse do glavne proge.
Še pogled nazaj
Smo že 1,7 km iz Zaloga
Se nadaljuje.
Najprej poglejmo proti Zalogu, če smo kaj bistvenega zamudili
Zanimivo, skladovnica betonskih švelerjev
Pogled naprej proti Vevčam, desno od tu je vevški zdravstveni dom
Pogled z makadamskega parkirišča pri zdravstvenem domu nazaj proti Kašeljski
Križišče z Anžurjevo
Ob tem križišču (levo od zgornje slike) je neki zapuščen in pografitan objekt, glede na bližino tirov najbrž kakšna nekdanja čuvajnica?
Še proti Vevčam
Če dobro pogledamo na cesto, vidimo še tirnice. Ravno na tem mestu je bil še en danes ukinjen odcep. Še nekaj let nazaj je bila razdrta le kretnica, tirnice pa so segale vse do glavne proge.
Še pogled nazaj
Smo že 1,7 km iz Zaloga
Se nadaljuje.
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Osredotočimo se na ta opuščen odsek.
Bližnji pogled na nekdanje nivojsko križanje in s še vidnimi tirnicami
Če gremo čez cesto in se ozremo nazaj, vidimo tirnice v cestišču (predvsem v "veselje" kolesarjev), naprej pa so jih kratkomalo zasuli s peskom
Ob današnji Rimi so ne mestu tirov uredili parkirišče. Vidimo, da je nekdaj bil še en razcep in da so tirnice kratkomalo zalili z asfaltom.
Še pogled nazaj
Ta krak se je od današnje Rime nadaljeval čez ta montažni objekt (gledano proti severu oz smeri Zalog) in danes se konča v križišču
Tukaj se tirnice tega kraka dokončno končajo
Če bi jih ekstrapolirali dalje, bi vodile v Set. Po starejših kartah sodeč v preteklosti tudi so.
Ni še konec...
Bližnji pogled na nekdanje nivojsko križanje in s še vidnimi tirnicami
Če gremo čez cesto in se ozremo nazaj, vidimo tirnice v cestišču (predvsem v "veselje" kolesarjev), naprej pa so jih kratkomalo zasuli s peskom
Ob današnji Rimi so ne mestu tirov uredili parkirišče. Vidimo, da je nekdaj bil še en razcep in da so tirnice kratkomalo zalili z asfaltom.
Še pogled nazaj
Ta krak se je od današnje Rime nadaljeval čez ta montažni objekt (gledano proti severu oz smeri Zalog) in danes se konča v križišču
Tukaj se tirnice tega kraka dokončno končajo
Če bi jih ekstrapolirali dalje, bi vodile v Set. Po starejših kartah sodeč v preteklosti tudi so.
Ni še konec...
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Vrnimo se na "glavno" progo, ki v levem ovinku prečka "južni krak" Anžurjeve in steče ob Papirniškem trgu
Smo pri sveže preplaskanem kilometrskem kamnu
No, če kdo ve, kaj pomeni ta prometni znak ob njem?
S "cik-cak" ograjo zavarovan prehod za pešce
Tu nekje sem posnel še detajl vpetja švelerja
Na desni so garaže za Papirniški trg
Na levi pa skladovnica tračnic, verjetno čaka na "zbiratelje" iz neke znane romske družine, ki so jo hoteli naseliti nedaleč od tod
Pogled nazaj pri oznaki za 2km, tokrat so garaže na levi
Če gremo še malo naprej in se znova ozremo nazaj, vidimo tudi otroško igrišče. Zanimivo, ponekod je proga zavarovana z zapornicami, tu ob igrišču pa nobene ograje
Še en prehod za pešce med Papirniškim trgom in Pečinsko ulico
Še malo, pa bo konec....
Smo pri sveže preplaskanem kilometrskem kamnu
No, če kdo ve, kaj pomeni ta prometni znak ob njem?
S "cik-cak" ograjo zavarovan prehod za pešce
Tu nekje sem posnel še detajl vpetja švelerja
Na desni so garaže za Papirniški trg
Na levi pa skladovnica tračnic, verjetno čaka na "zbiratelje" iz neke znane romske družine, ki so jo hoteli naseliti nedaleč od tod
Pogled nazaj pri oznaki za 2km, tokrat so garaže na levi
Če gremo še malo naprej in se znova ozremo nazaj, vidimo tudi otroško igrišče. Zanimivo, ponekod je proga zavarovana z zapornicami, tu ob igrišču pa nobene ograje
Še en prehod za pešce med Papirniškim trgom in Pečinsko ulico
Še malo, pa bo konec....
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Proga naredi še zadnji večji zavoj na desno (proti jugu), zapelje v usek in glej no glej, semafor z rdečo lučjo
Usek je v smeri proti severu videti takol, na levi je tudi prej omenjeni semafor
Proti jugu pa zapeljemo kar na sredo kombiniranega cestno železniškega mosta. Strojevodja ga vidi približno takole:
Če se pripeljemo po Vevški cesti (iz zahoda), takole vidimo zapornice, ki sicer hkrati zaprejo vse dovoze na most
Vozniki, ki pripeljejo iz zadvorske smeri, pa usek proge vidijo takole
Upam, da tole sliko pločnika na mostu vidi tudi Janković oz. kdorkoli je že pristojen za vzdrževanje. Podobna situacija je na obeh straneh
Že prej smo videli, da na mostu nekaj razkopavajo (trakovi so Telekomovi). Idealna priložnost, da vidimo ustroj proge na njem
Mimogrede, tam nekje bi lahko postavili še tablo, ki bi manj izkušene kolesarje opozarjala, da je čez tirnice dobro iti pod pravim kotom! Kolesarska steza sicer je tako označena, vendar je med tednom ponavadi zaparkirana.
Poglejmo na most še z druge strani
Če že otroci nimajo ograje, ima pa zato parkirišče za tista podjetja v stavbi ob papirnici utripajoče luči
Proga se nato nadaljuje za papirniško ograjo, kamor neposvečeni nimamo dostopa
Za vsak slučaj še opozorilo ob (nekdanjem?) dovozu v papirnico
V zračnih posnetkih (npr. http://www.geopedia.si/#b2_x468888.5_y100227_s18) se da videti, da se proga znotraj papirniških zidov razveji po tovarni. Če greste peš po Papirniški poti, lahko delček tega vidite kar čez zid.
Zdaj pa res konec.
Usek je v smeri proti severu videti takol, na levi je tudi prej omenjeni semafor
Proti jugu pa zapeljemo kar na sredo kombiniranega cestno železniškega mosta. Strojevodja ga vidi približno takole:
Če se pripeljemo po Vevški cesti (iz zahoda), takole vidimo zapornice, ki sicer hkrati zaprejo vse dovoze na most
Vozniki, ki pripeljejo iz zadvorske smeri, pa usek proge vidijo takole
Upam, da tole sliko pločnika na mostu vidi tudi Janković oz. kdorkoli je že pristojen za vzdrževanje. Podobna situacija je na obeh straneh
Že prej smo videli, da na mostu nekaj razkopavajo (trakovi so Telekomovi). Idealna priložnost, da vidimo ustroj proge na njem
Mimogrede, tam nekje bi lahko postavili še tablo, ki bi manj izkušene kolesarje opozarjala, da je čez tirnice dobro iti pod pravim kotom! Kolesarska steza sicer je tako označena, vendar je med tednom ponavadi zaparkirana.
Poglejmo na most še z druge strani
Če že otroci nimajo ograje, ima pa zato parkirišče za tista podjetja v stavbi ob papirnici utripajoče luči
Proga se nato nadaljuje za papirniško ograjo, kamor neposvečeni nimamo dostopa
Za vsak slučaj še opozorilo ob (nekdanjem?) dovozu v papirnico
V zračnih posnetkih (npr. http://www.geopedia.si/#b2_x468888.5_y100227_s18) se da videti, da se proga znotraj papirniških zidov razveji po tovarni. Če greste peš po Papirniški poti, lahko delček tega vidite kar čez zid.
Zdaj pa res konec.
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Glede na obvladovanje ajzenponarske terminologije si zagvišno od 24.kur?
Dober, oz. odličen fotopis in predstavitev vevškega industrijskega tira. Čestitke.
MMG, Da ti ne kvarim zaporedja, sem prestavil svoj post na konec fotopisa.
Dober, oz. odličen fotopis in predstavitev vevškega industrijskega tira. Čestitke.
MMG, Da ti ne kvarim zaporedja, sem prestavil svoj post na konec fotopisa.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Na železniško izrazoslovje se boš še moral navaditi.
Za začetek, tisto kar ti imenuješ "cokla" je raztirnik. V kolikor bi bilokakšno vozilo zapeljalo preko njega, ko je v taki legi kot si ga ti slikal, bi dotično vozilo iztirilo.
Sicer pa, čestitke za tale tvoj fotopodvig
Za začetek, tisto kar ti imenuješ "cokla" je raztirnik. V kolikor bi bilokakšno vozilo zapeljalo preko njega, ko je v taki legi kot si ga ti slikal, bi dotično vozilo iztirilo.
Sicer pa, čestitke za tale tvoj fotopodvig
Tine
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Lepo predstavljen industrijski tir!
Na železnici so signali...Ajznponar napisal/-a:Proga naredi še zadnji večji zavoj na desno (proti jugu), zapelje v usek in glej no glej, semafor z rdečo lučjo
Vlak je vedno hitrejši!
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Vi me kar popravjajte glede terminologije, bo pa naslednjič prav.
Za signal sem sicer mislil, da je to bolj splošen pojem, poleg "semaforja" tudi vse tiste table ob progi...
Tista z raztirnikom pa zna biti malo nevarna. Kaj če kretničarji zamočijo in nanj zapelje pošiljka za Petrol?
Že prej sem pozabil vprašati, kdaj oz. kako pogosto je sploh promet v Vevče. Čez most sem se peljal že res neštetokrat, pa še nisem doživel spuščenih zapornic. Da je proga sploh v uporabi, bolj sklepam po tem, da včasih vidim vagone za tovarniško ograjo, trenutno, ko so dela na mostu, pa najbrž ne obratuje. Upam le, da luči začno utripati že dovolj vnaprej, da tisti, ki so že na mostu, lahko "pobegnejo".
Za signal sem sicer mislil, da je to bolj splošen pojem, poleg "semaforja" tudi vse tiste table ob progi...
Tista z raztirnikom pa zna biti malo nevarna. Kaj če kretničarji zamočijo in nanj zapelje pošiljka za Petrol?
Že prej sem pozabil vprašati, kdaj oz. kako pogosto je sploh promet v Vevče. Čez most sem se peljal že res neštetokrat, pa še nisem doživel spuščenih zapornic. Da je proga sploh v uporabi, bolj sklepam po tem, da včasih vidim vagone za tovarniško ograjo, trenutno, ko so dela na mostu, pa najbrž ne obratuje. Upam le, da luči začno utripati že dovolj vnaprej, da tisti, ki so že na mostu, lahko "pobegnejo".
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Praviloma dostavljajo/jemljejo tovor dvakrat na dan. Tam okrog 7h zjutraj in okrog 19. ure zvečer.
Raztirnik je namenjen varovanju. Seveda je zoprno, če se zapelje nanj. Je pa to v duhu varnosti prometa. Se pravi, če gre kaj narobe, se z njegovo pomočjo prepreči veliko večje zlo.
Nič bat. Mejni tirni signal posveti belo (vožnja dovoljena) šele ko so zapornice spuščene. Je pa zaradi neupoštevanja utripajočih luči in zaprtih ramp tam že kar veliko ljudi karamboliralo svojega jeklenega kozla. Pravzaprav, kozli so sedeli v njem.
Raztirnik je namenjen varovanju. Seveda je zoprno, če se zapelje nanj. Je pa to v duhu varnosti prometa. Se pravi, če gre kaj narobe, se z njegovo pomočjo prepreči veliko večje zlo.
Nič bat. Mejni tirni signal posveti belo (vožnja dovoljena) šele ko so zapornice spuščene. Je pa zaradi neupoštevanja utripajočih luči in zaprtih ramp tam že kar veliko ljudi karamboliralo svojega jeklenega kozla. Pravzaprav, kozli so sedeli v njem.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Dobro si ekstrapoliral...včasih je tir res potekal do SET-a, ki ni bil SET...
Tam, kjer pa sedaj popravljajo "ugreznjen" tir, je včasih bila okretnica.
Verjetno luknje niso dobro utrdili
(fotka je sposojena od @fresherja)železocestnik napisal/-a:Ti ostanki tirnic...
...so od proge na načrtu Ljubljane (levi krak proge, tam, kjer je črka S)...
Tam, kjer pa sedaj popravljajo "ugreznjen" tir, je včasih bila okretnica.
Verjetno luknje niso dobro utrdili
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Ob tiru je nakladalna rampa. To je bilo včasih skladišče papirnice Vevče. Ni pa montažni objekt, ker takrat, ko so ga zgradili, te tehnologije še niso poznaliAjznponar napisal/-a:
Ta krak se je od današnje Rime nadaljeval čez ta montažni objekt (gledano proti severu oz smeri Zalog) in danes se konča v križišču
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir Zalog - Vevče
Da spravimo podatke na kup. Se opravičujem, ampak se lahko pri meni "izgubijo"...en ventilator sumljivo škriplje, pa tudi disk...
Še večji problem pa je, kako fotke ali skene najti v takšnih datotekah, ki že mejijo na arhiv federacije, takrat, ko jih rabiš
Načrt pa točno dokazuje, kje je potekal industrijski tir papirnice Vevče.
Ocenjujem, da je načrt iz leta 1950 (novo upravno poslopje je že vrisano).
Torej: cepitev tira na sedanji SET in glavnega v papirnico...
nadaljevanje tega "odcepljenega" tira...
...in še kar nisem spravil na predzadnji sken...
Sedaj pa še glavni industrijski tir...
Most na Ljubljanici...Dnevnik:4.11.1964
Še delli načrta...
in nadaljevanje...ter konec zopet z eno okretnico...
Še večji problem pa je, kako fotke ali skene najti v takšnih datotekah, ki že mejijo na arhiv federacije, takrat, ko jih rabiš
Načrt pa točno dokazuje, kje je potekal industrijski tir papirnice Vevče.
Ocenjujem, da je načrt iz leta 1950 (novo upravno poslopje je že vrisano).
Torej: cepitev tira na sedanji SET in glavnega v papirnico...
nadaljevanje tega "odcepljenega" tira...
...in še kar nisem spravil na predzadnji sken...
Sedaj pa še glavni industrijski tir...
Most na Ljubljanici...Dnevnik:4.11.1964
Še delli načrta...
in nadaljevanje...ter konec zopet z eno okretnico...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers