Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
Ker sem preveč razširil uvod (hitri ogled Dublina), sem moral odpreti 2. del
Torej švercanje na Irskih železnicah.
Najprej pa moram nekam priti, da se bom lahko peljal nazaj z vlakom...
Za tiste, ki si ne bodo ogledali prvega dela, kratek uvod
Lansko leto sem bil konec maja v Dublinu.
Prebival sem v Bewleys Hotelu v Ballsbridgu, predmestju Dublina, okoli 4 km izven centra mesta. Zakaj to navajam se bo pokazalo kasneje, ko bo to moj glavni izgovor.
Proti večeru (okoli 7.ure) sem se odločil, da stopim malo do Irskega morja, ki je bil v neposredni bližini. Tako sem v pol ure prišel do obale in si ogledal mivkasto obalo, saj se je morje umaknilo daleč stran od obale. Po tej sipini pa so se še sprehajali in trimčkali zadnji obiskovalci.
Osamljena sprehajalka...
Eni se grupirajo...
V ozadju so pristaniške naprave...
Hiše so postavljene vse do morja...
Kaj vse skriva morje pod gladino...
Školjke...
V daljavi so energetski objekti...
Preizkusim zoom...
Na JV sem zagledal pristanišče Dun Loaghaire, znano predvsem zaradi trajektov, ki vozijo od tu v Anglijo.
Ker je bilo sonce še visoko, sem si rekel, kaj če grem pogledati še to pristanišče, saj ni zgledalo, da je tako daleč, mestni avtobusi pa so vseskozi vozili mimo, tako da sem si rekel, da lahko odneham kadarkoli in se vrnem z mestnim avtobusom do hotela.
Ob obali je bila speljana tudi primestna železnica (elektrificirana), vendar nisem niti pomislil, da bi se vračal z vlakom...
Torej švercanje na Irskih železnicah.
Najprej pa moram nekam priti, da se bom lahko peljal nazaj z vlakom...
Za tiste, ki si ne bodo ogledali prvega dela, kratek uvod
Lansko leto sem bil konec maja v Dublinu.
Prebival sem v Bewleys Hotelu v Ballsbridgu, predmestju Dublina, okoli 4 km izven centra mesta. Zakaj to navajam se bo pokazalo kasneje, ko bo to moj glavni izgovor.
Proti večeru (okoli 7.ure) sem se odločil, da stopim malo do Irskega morja, ki je bil v neposredni bližini. Tako sem v pol ure prišel do obale in si ogledal mivkasto obalo, saj se je morje umaknilo daleč stran od obale. Po tej sipini pa so se še sprehajali in trimčkali zadnji obiskovalci.
Osamljena sprehajalka...
Eni se grupirajo...
V ozadju so pristaniške naprave...
Hiše so postavljene vse do morja...
Kaj vse skriva morje pod gladino...
Školjke...
V daljavi so energetski objekti...
Preizkusim zoom...
Na JV sem zagledal pristanišče Dun Loaghaire, znano predvsem zaradi trajektov, ki vozijo od tu v Anglijo.
Ker je bilo sonce še visoko, sem si rekel, kaj če grem pogledati še to pristanišče, saj ni zgledalo, da je tako daleč, mestni avtobusi pa so vseskozi vozili mimo, tako da sem si rekel, da lahko odneham kadarkoli in se vrnem z mestnim avtobusom do hotela.
Ob obali je bila speljana tudi primestna železnica (elektrificirana), vendar nisem niti pomislil, da bi se vračal z vlakom...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann") 2.del
Železniška proga iz Dublina do Kingstowna /Dun Loaghaire/ je bila zgrajena leta 1834...
Za potrebe MRS...
Pot me pripelje do Booterstowna/Irsko:Baile an Bhóthair/, 7 km oddaljenega iz centra Dublina...
Med železnico in cesto je močvirje (naravni rezervat), v katerem živijo redke ptice. Zanje skrbijo prijatelji Booterstowna...
link: http://www.friendsofbooterstown.ie/index.htm
Iz wikipedije si sposodimo fotografijo železniške postaje...
...in se odpravimo dalje po cesti, mimogrede pa še fotka močvirja...
Takole izgleda vhod v grad na drugi strani ceste...
Prispem v Blackrock...
Toliko je še svetlo, da si ogledam najnovejše BMW-je
Železniško postajo Blackrock si moramo zopet sposoditi pri wikipediji...
Počasi se primajem do Martello stolpa ob obali pri Seapointu...
Pri wikipediji si sposodimo panoramsko fotko...
link, če hoče kdo podrobno pogledati: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... orama1.jpg
Full resolution s klikom na fotko
Še moja fotka...
Za potrebe MRS...
Pot me pripelje do Booterstowna/Irsko:Baile an Bhóthair/, 7 km oddaljenega iz centra Dublina...
Med železnico in cesto je močvirje (naravni rezervat), v katerem živijo redke ptice. Zanje skrbijo prijatelji Booterstowna...
link: http://www.friendsofbooterstown.ie/index.htm
Iz wikipedije si sposodimo fotografijo železniške postaje...
...in se odpravimo dalje po cesti, mimogrede pa še fotka močvirja...
Takole izgleda vhod v grad na drugi strani ceste...
Prispem v Blackrock...
Toliko je še svetlo, da si ogledam najnovejše BMW-je
Železniško postajo Blackrock si moramo zopet sposoditi pri wikipediji...
Počasi se primajem do Martello stolpa ob obali pri Seapointu...
Pri wikipediji si sposodimo panoramsko fotko...
link, če hoče kdo podrobno pogledati: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... orama1.jpg
Full resolution s klikom na fotko
Še moja fotka...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann") 2.del
Malo si približam energetske objekte z druge strani in opazim pri stolpu dva fantiča...
Res je narejen dostop v morje po stopnicah...ampak mi smo 25.maja, pa sončni zahod, pa
Vendar to enega nič ne moti...
Ali bi zaplaval ali ne, to je sedaj vprašanje...
Brrr... ...nikoli več ob takem času...
Res je narejen dostop v morje po stopnicah...ampak mi smo 25.maja, pa sončni zahod, pa
Vendar to enega nič ne moti...
Ali bi zaplaval ali ne, to je sedaj vprašanje...
Brrr... ...nikoli več ob takem času...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
Fotoaparat usmerim preko zaliva, fantič pa ves premražen izgine kot kafra...
Pogled proti zahodu mi da vedeti, da je sončni zahod v zadnjih vzdihljajih...
Pogledam proti pristanišču Dún Laoghaire, da vidim kako daleč je še..
Malo zumiram, da si ga približam
Čez 5 minut sem res malo bližje...
Pogled na pristanišče...
Trajekti so danes visoki, zato tako visok dostop za potnike...
Tako, tema je, fotoaparat pospravim. Malo se razgledam po mestu...
Bivša železniška postaja je sedaj restavracija...
fotko smo si sposodili pri wikipediji...
Tudi naslednjo: tako izgleda današnja postaja...
Pogled proti zahodu mi da vedeti, da je sončni zahod v zadnjih vzdihljajih...
Pogledam proti pristanišču Dún Laoghaire, da vidim kako daleč je še..
Malo zumiram, da si ga približam
Čez 5 minut sem res malo bližje...
Pogled na pristanišče...
Trajekti so danes visoki, zato tako visok dostop za potnike...
Tako, tema je, fotoaparat pospravim. Malo se razgledam po mestu...
Bivša železniška postaja je sedaj restavracija...
fotko smo si sposodili pri wikipediji...
Tudi naslednjo: tako izgleda današnja postaja...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
Po poti ob obali (danes vem, da je bila dolga 9 km) sem ob 20.30 uri (po njihovem času ob 21.30, če moj canon ne laže)) srečal še dva kopalca (brrr...25. maj....), eden je bil kibic, drugi pa je res zaplaval..
Vmes sem se ustavil tudi v enem izmed pub-ov, kjer lahko vidiš utrip manjšega kraja (maja turistov še ni..) in se počasi prebil do pristanišča Dun Laoghaire. Po sončnem zahodu ob 20.45 uri (irski čas: 21.45) je naenkrat nastala tema, tako da sem si še samo malo ogledal pristanišče za jahte in začel razmišljati, kako se bom vrnil v hotel.
Pot ob obali je bila dolga 9 km, trajala je okoli uro in pol (prva fotka 20.24, zadnja 22.03), bil sem utrujen, opazil pa sem da se je frekvenca mestnih avtobusov zmanjšala na minimum (ni bilo več nobenega...).
Takrat pa mi je prišla prav železnica. Vseskozi so vozili vlaki ob progi, ki je bila speljana ob obali. Malo sem počakal na eni od postaj in videl, da še ustavljajo na manjših postajah in da to niso hitri vlaki..
Šel sem na eno teh postaj in pogledal, ali še bo pripeljal kakšen vlak, ko se je na semaforju pokazalo, da prihaja čez 2 minuti vlak proti Dublinu.
Hotel sem kupiti karto pri uslužbencu, vendar je ta telefoniral in telefoniral...V vrsti nas je bilo kar nekaj za karto, nazadnje je pokazal, da naj odpremo vrata za primer, ko prihaja več ljudi iz vlaka. Domačini so verjetno že poznali to varianto in vrata je odprla celo ženska, ki jim je bila najbližje..
Odhiteli smo po stopnicah do perona in ravno po času na semaforju je pripeljal vlak in hitro smo poskakali na vlak.
Tako samo se peljali dve postaji in ko sem že mislil, da se bom enkrat peljal zastonj... je vstopil kondukter.
Domačini so imeli mesečne karte in niso imeli nobenega problema, sam pa sem hotel kupiti karto, pa mi je kondukter rekel, da moram plačati kazen 50 evrov, ker nimam karte. Pri njih da je sistem tak, da moraš priti na vlak s karto. Najprej sem pomislil, koliko Guinness-ov (..pirov ) dobiš za 50 evrov in sem se takoj odločil, da je kazen previsoka.
Začel sem se izmotavati, da sem turist, prvič na Irskem...no pa saj poznate, kako to gre...
Da je pri nas drugače, da prideš na vlak in ti kondukter zaračuna karto...
Da sem hotel kupiti karto, pa nam je uslužbenec odprl posebna vrata...
Da verjetno zato, ker niso delali avtomati za izdajo kart, pa je enemu pred mano "požrlo" 20 evrov pa ni dobil karte...
Kondukterju sem zlezel čez glavo, začel me je spraševati, na kateri postaji sem prišel gor (verjetno da bi preveril...). Rekel sem, da ne vem, imel sem samo turistično karto Dublina, na kateri sem mu vseskozi kazal, da prebivam v Bewleys hotelu. Verjetno pa si je on mislil, da če ima za tak hotel, da ima tudi za kazen...
Na koncu mi je napisal račun iz postaje štev 131 do postaje 188 (Sandymount), za katero mi je prijazno povedal, da je samo 5 minut peš do hotela. Cena za karto je znašala 2 evra. Obenem mi je zabičal, da moram odslej naprej nabaviti karto pred vstopom na vlak in če se zgodi še enkrat, da bom brez karte, sledi kazen...
Tako mi je uspelo priti do hotelskega bara pred polnočjo, da sem lahko na kondukterjevo usmiljenje naročil še en Guinness...
Ko sem prišel domov, pa sem si najprej ogledal spletno stran Irskih železnic. Na potrdilu o plačilu karte je bil samo zapis "Iarnrod Eireann", torej po irsko, Irske železnice. Tudi kraji so označeni samo v irščini...
Dublinska železnica DART ( Dublin Area Rapid Transit) je edina elektrificirana proga na Irskem... (po Wikipedii).
Res zahtevajo, da imaš karto pred vstopom na vlak. To propagirajo z motom:
NO TICKET...NO TRAVEL...NO EXCUSE
Kazen pa znaša od 25 do 100 evrov!!!! Zakaj se je pri meni odločil za 50 evrov ne vem, morda zaradi hotela?
Kazni se ne moreš izogniti, edini izgovor je, da dokažeš da uslužbenca pri prodaji kart ni bilo in da avtomati za karte niso delovali (izpolnjena morata biti oba pogoja in to preverjajo...).
Aja, pa še sken računa, da boste verjeli
Nazadnje pa še en filmček o vožnji z Dublinskim primestnim vlakom...sposojen na You tube...
http://www.youtube.com/watch?v=VQBs3yMSULE
Vmes sem se ustavil tudi v enem izmed pub-ov, kjer lahko vidiš utrip manjšega kraja (maja turistov še ni..) in se počasi prebil do pristanišča Dun Laoghaire. Po sončnem zahodu ob 20.45 uri (irski čas: 21.45) je naenkrat nastala tema, tako da sem si še samo malo ogledal pristanišče za jahte in začel razmišljati, kako se bom vrnil v hotel.
Pot ob obali je bila dolga 9 km, trajala je okoli uro in pol (prva fotka 20.24, zadnja 22.03), bil sem utrujen, opazil pa sem da se je frekvenca mestnih avtobusov zmanjšala na minimum (ni bilo več nobenega...).
Takrat pa mi je prišla prav železnica. Vseskozi so vozili vlaki ob progi, ki je bila speljana ob obali. Malo sem počakal na eni od postaj in videl, da še ustavljajo na manjših postajah in da to niso hitri vlaki..
Šel sem na eno teh postaj in pogledal, ali še bo pripeljal kakšen vlak, ko se je na semaforju pokazalo, da prihaja čez 2 minuti vlak proti Dublinu.
Hotel sem kupiti karto pri uslužbencu, vendar je ta telefoniral in telefoniral...V vrsti nas je bilo kar nekaj za karto, nazadnje je pokazal, da naj odpremo vrata za primer, ko prihaja več ljudi iz vlaka. Domačini so verjetno že poznali to varianto in vrata je odprla celo ženska, ki jim je bila najbližje..
Odhiteli smo po stopnicah do perona in ravno po času na semaforju je pripeljal vlak in hitro smo poskakali na vlak.
Tako samo se peljali dve postaji in ko sem že mislil, da se bom enkrat peljal zastonj... je vstopil kondukter.
Domačini so imeli mesečne karte in niso imeli nobenega problema, sam pa sem hotel kupiti karto, pa mi je kondukter rekel, da moram plačati kazen 50 evrov, ker nimam karte. Pri njih da je sistem tak, da moraš priti na vlak s karto. Najprej sem pomislil, koliko Guinness-ov (..pirov ) dobiš za 50 evrov in sem se takoj odločil, da je kazen previsoka.
Začel sem se izmotavati, da sem turist, prvič na Irskem...no pa saj poznate, kako to gre...
Da je pri nas drugače, da prideš na vlak in ti kondukter zaračuna karto...
Da sem hotel kupiti karto, pa nam je uslužbenec odprl posebna vrata...
Da verjetno zato, ker niso delali avtomati za izdajo kart, pa je enemu pred mano "požrlo" 20 evrov pa ni dobil karte...
Kondukterju sem zlezel čez glavo, začel me je spraševati, na kateri postaji sem prišel gor (verjetno da bi preveril...). Rekel sem, da ne vem, imel sem samo turistično karto Dublina, na kateri sem mu vseskozi kazal, da prebivam v Bewleys hotelu. Verjetno pa si je on mislil, da če ima za tak hotel, da ima tudi za kazen...
Na koncu mi je napisal račun iz postaje štev 131 do postaje 188 (Sandymount), za katero mi je prijazno povedal, da je samo 5 minut peš do hotela. Cena za karto je znašala 2 evra. Obenem mi je zabičal, da moram odslej naprej nabaviti karto pred vstopom na vlak in če se zgodi še enkrat, da bom brez karte, sledi kazen...
Tako mi je uspelo priti do hotelskega bara pred polnočjo, da sem lahko na kondukterjevo usmiljenje naročil še en Guinness...
Ko sem prišel domov, pa sem si najprej ogledal spletno stran Irskih železnic. Na potrdilu o plačilu karte je bil samo zapis "Iarnrod Eireann", torej po irsko, Irske železnice. Tudi kraji so označeni samo v irščini...
Dublinska železnica DART ( Dublin Area Rapid Transit) je edina elektrificirana proga na Irskem... (po Wikipedii).
Res zahtevajo, da imaš karto pred vstopom na vlak. To propagirajo z motom:
NO TICKET...NO TRAVEL...NO EXCUSE
Kazen pa znaša od 25 do 100 evrov!!!! Zakaj se je pri meni odločil za 50 evrov ne vem, morda zaradi hotela?
Kazni se ne moreš izogniti, edini izgovor je, da dokažeš da uslužbenca pri prodaji kart ni bilo in da avtomati za karte niso delovali (izpolnjena morata biti oba pogoja in to preverjajo...).
Aja, pa še sken računa, da boste verjeli
Nazadnje pa še en filmček o vožnji z Dublinskim primestnim vlakom...sposojen na You tube...
http://www.youtube.com/watch?v=VQBs3yMSULE
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
Se lahka pohvalim, da sem prebral oba prispevka za katera si zaslužiš nekaj
MMG maš pa tak zanimiv način pisanja, ki pritegne
MMG maš pa tak zanimiv način pisanja, ki pritegne
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
Glede na to, da gre vsaj pri forumaših vlaki.info za razlike v letih vsaj pol stoletja (50 let, od 12 let, ki jih je priznal Tomaž in nekaj čez 60, ki jih je priznal Tone @s52r naš "starosta" parne vleke - prepisano iz enega Dolfetovega posta), se poskušam prilagoditi večini.
Taki fotopisi znajo biti zanimivi za tiste, ki bodo kdaj kam potovali, če pa ne, pa kar tako, kot da so mene poslali nekam, da vidijo, kako to izgleda
Glede na zgornjo ugotovitev pomeni to tudi, da nastopajo tudi do pol stoletne razlike v letih tudi med avtorjem fotopisa in forumaši...
Sicer se težko spravim lepiti fotke na forum, ko pa jih začnem, mi jih je škoda, da bi katera ostala v naftalinu...zato pa pridemo do mehiških nadaljevank
Taki fotopisi znajo biti zanimivi za tiste, ki bodo kdaj kam potovali, če pa ne, pa kar tako, kot da so mene poslali nekam, da vidijo, kako to izgleda
Glede na zgornjo ugotovitev pomeni to tudi, da nastopajo tudi do pol stoletne razlike v letih tudi med avtorjem fotopisa in forumaši...
Sicer se težko spravim lepiti fotke na forum, ko pa jih začnem, mi jih je škoda, da bi katera ostala v naftalinu...zato pa pridemo do mehiških nadaljevank
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
@ŽC
kaj naj rečem, tvoji prispevki so vedno znova zanimivi!
Kot si napisal, taki fotopisi znajo pomagati pri organizaciji potovanja tistim ki tja potujejo, kateri pa nimajo(mo) te sreče, da bi si to ogledai v živo, pa lahko te kraje vidimo vsaj v fotopisih!
kaj naj rečem, tvoji prispevki so vedno znova zanimivi!
Kot si napisal, taki fotopisi znajo pomagati pri organizaciji potovanja tistim ki tja potujejo, kateri pa nimajo(mo) te sreče, da bi si to ogledai v živo, pa lahko te kraje vidimo vsaj v fotopisih!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
Ki pa jih je bolj zanimivo brati kot gledati tiste na televiziji...železocestnik napisal/-a: ...zato pa pridemo do mehiških nadaljevank
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
In pod to se podpišem tudi sam!cokla napisal/-a:Ki pa jih je bolj zanimivo brati kot gledati tiste na televiziji...železocestnik napisal/-a: ...zato pa pridemo do mehiških nadaljevank
Goran
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
Predlani v VB med Blackpoolom in Prestonom, s punco tudi nisva imela kart (vlak je pripeljal do konca proge, strojevodja je menjal kabino pa je šlo v drugo stran). Sta prišla dva sprevodnika, prijazna, nasmejana, skorajda zabavljača in nama brez problema prodala karte, celo za povratno vožnjo (sprevodnik vztrajal) saj naj bi bile zaradi neke akcije cenejše kot enosmerne, četudi sva šla le v eno stran
Je pa res, da v najinem primeru ni bilo nobene variante drugačnega nakupa karte.
Je pa res, da v najinem primeru ni bilo nobene variante drugačnega nakupa karte.
Re: Švercanje na Irskih železnicah ("Iarnrod Eireann")
Zelo lepo in dobro napisano. Tudi sam sem pred nekaj let užival v Guinessu. Vendar ti časi ne držijo. Irska je eno uro za nami (kot VB). Če je kod njih 21:30 je pri nas 22:30. Preveri Canon.železocestnik napisal/-a:Po poti ob obali (danes vem, da je bila dolga 9 km) sem ob 20.30 uri (po njihovem času ob 21.30, če moj canon ne laže)...